Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:51

Hopelijk is het een fijne, Lianne :)

Zojuist heb ook ik een advertentie gezet.... ik vind het altijd zo lastig te verwoorden. Ik wil gewoon een lief doch consequent meisje/jongen waar ik van op aan kan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:54

Gefeliciteerd trouwens ;) Ik heb een vreselijke advertentie gezet en ik krijg zelfs nog reacties ;) Maar het is ook lastig en vaak merk je dingen pas als je ze daadwerkelijk als verzorg(st)er hebt...

Hoop het ook, het heeft absoluut geen haast nu.. maar zoeken nu je nog iemand hebt, is fijner dan straks zonder zitten en hem elke keer na een week stilstaan uit de wei plukken. Vooral als je weet dat iemand stopt.... Dus we wachten af.. En de huidige verzorgster doet alles super, maar is aan het kijken voor een eigen paard... Dat kan dus bij wijze van "morgen" maar ook over een half jaar... Dus mjah... Geen haast ;) maar rustig op zoek :)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 08:28

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:11

Vrijdag een afspraak gemaakt :) Meisje heeft er iig zin in.. Dus nu hopen dat...

Zit nu alleen met het dilemma stel dat ik in 1x een goed iemand vind (of is dit te positief gedacht? :p)

Want ik ben meteen gaan zoeken (of nouja ad gezet, wat rondgevraagd bij mensen) toen ik hoorde dat mijn huidige verzorgster een paard wilde gaan kopen.

Wat als ik straks met 2 mensen zit? (das heel positief gedacht ;))

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:54

Ik ken eigelijk best wel wat mensen die dus twee bijrijders hebben, of zelfs 1 leaser en een bijrijder.. Als je goede afspraken maakt over de dagen, is het geen probleem toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:59

Als je met twee mensen zit.. Kan je kiezen? :p En ik denk dat je dit ook prima kan uitleggen hoor :) Klinken niet als 9jarige meiden dus daar valt wel mee te communiceren :)
En inderdaad, als ze allebei komen met goede afspraken is dat ook geen punt denk ik? Als ze elkaar niet in de weg zitten en je pony ook niet..?

Wat betreft bijdrage bij enkel verzorgen en niet rijden, nee dat zou ik zelf niet vragen, en van de andere kant ook niet doen (tenzij het om mennen gaat.. Is ook niet rijden maar kan natuurlijk ook als de verzorgster dat wil :+ )
Mijn bijrijdster betaalt wel een bijdrage, maar die bijdrage vraag ik dan ook deels vanwege de faciliteiten op stal (had ik bij een boer in een weitje gestaan dan had de bijrijdster namelijk nooit zekerheid of ze kan rijden of niet en nu is deze zekerheid er (blessures uitgezonderd) wel!) en deels omdat ik dan in ieder geval weet dat iemand serieus is en blijft. Hoe bot het ook klinkt, bijrijdsters die gaan afdingen op wat ze moeten betalen en wel eisen dat ze veel meer mogen doen, die mogen wat mij betreft wegblijven, want dan heb ik er absoluut geen fijn gevoel bij, kan dan nooit m'n pony met een gerust hart achterlaten bij zo iemand.. Ben echt een muts haha.
M'n bijrijdster (ook een bokker trouwens haha :D [JITP] Eerste buitenrit )
vraagt echt alles, tot aan het wandelen buiten en wat ze wel of niet om moet in de paddock aan toe. Daar kan ik gerust m'n pony bij achterlaten, ook als m'n operatie uitgevoerd wordt (wat nu alleen helaas nog even gaat duren..) want ik weet dat ze geen gekke dingen doet en alles vraagt voordat ze wat anders wil doen. Echt een topmeid. Maar bij het meisje wat ik in de zomer 'had' voor Dora.. Beter kwijt dan rijk, ze heeft nogal wat lelijke dingen gezegd over me maar ja dan moet je ook maar niet zeuren dat je eigenlijk niets wil betalen (want ach, ik wilde mijn pony!) maar wel ermee naar buiten wil, ermee wil springen en oh eigenlijk komt er ook een vriendin mee en die heeft al heel veel rij ervaring.. Daar krijg ik dan weer jeuk van :+

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:05

Ik lees altijd mee, ben nog steeds op zoek naar een verzorgpony voor 1/2 x in de week. Maar hier in Twente is niks te vinden, of je bent al een halfuur onderweg met de auto.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:19

Dat moet denk ik wel gaan (hoop dat het deze keer wel goed gaat... eerder ook 2 mensen gehad, maar die kregen elke vakantie ruzie omdat ze dan alle2 meer tijd hadden :') en dan de discussies "Ja, ik had hem zo fijn lopen, maar door de ander...." :')

Want ook bang dat ze misschien toch redelijk snel een paardje heeft gevonden (gaat voor de 2e keer kijken ergens...) dus moet denk ik ook echt wel goed op zoek gaan..

Zit zelf ook heel erg te twijfelen hoe en wat... want doordat we nog niet in de bak kunnen, zit ik ook met het probleem dat ik zo beperkt ben met afspreken (in het donker kan dus niet... dus het moet overdag... en ik kan alleen de zaterdagochtend...) Dus hoop dat de bak snel af is.. want zit daar nu ook even mee... Nu op vrijdagmiddag (als het goed is dingen kunnen verschuiven) afgesproken..

Maar de wei is te nat/glad om in te rijden... en de bak is momenteel zwaar/nog geen ingang :) In de buurt ook geen bak die je kunt huren en om meteen naar buiten te gaan met iemand die hem niet kent... Komt ze proefrijden, kan ze alleen stappen :')

Hoe ga je ooit een verzorgster vinden als je geen bak hebt en ook geen bak in de buurt? :S Als het weer droger is, is de wei een optie... maar momenteel :S Nouja, kan me er tot vrijdag druk over maken :') (Bak huren --> 4 km over de verharde weg..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:29

Tja.. persoonlijk ben ik van mening dat je dan niet moet gaan bijrijden haha :+ Je weet dat je het paard moet 'delen', of dat nou met een eigenaar of een andere bijrijdster is... Zijn er weinig waar je het dier echt voor jezelf hebt..

Wat betreft tijden e.d... Als je als bijrijdster alleen 's avonds kan rijden en dat nu geen optie is, heb je er ook geen zak aan, hoe bot ook :p Dan moeten ze op vrijdag maar wat minder feesten en op zaterdag ochtend gewoon vroeg hun bedje uit. Zal echt niet voor altijd zo zijn gok ik zo :)

Edit: maar goed ik ben daar dan ook erg makkelijk/bot in.. Als het je niet bevalt kan je erover praten en als het je dan nog niet bevalt dan ga je lekker een deurtje verder kijken :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:46

Moet wel stiekem grinniken hoor := . De 1 is te lief, de ander te 'bot' (jouw woorden, haha)

Maar ik ben het er wel mee eens: kan je niet bijrijden, dan niet toch? Jij wringt je nu in allerlei bochten, en voor hoelang? Zo erg is het niet dat ie dan even niet onder het zadel is. En stel dat je nu toch wat geregeld krijgt, voor hoelang is dat? Zíj heeft eisen, laat haar er dan achteraan gaan? Zij heeft een paard tot haar beschikking, dat is toch al luxe genoeg? Jij hebt je best gedaan hoor, maar je bent nu (volgens mij hoor) meer bezig met het welzijn van de ruiter, dan van jouw paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:48

Haha ja ik ben echt een miep met m'n pony :') Vind het belangrijk dat ze normaal met de pony omgaan, maar ook belangrijk dat ze normaal met mij omgaan.. Doen ze het ene wel, dan doen ze het andere niet :+ Maar wat ik al zei, mag met mijn extreem lieve bijrijdster echt in m'n handjes knijpen :D

Maar inderdaad.. Niet jezelf in bochten wringen voor een bijrijdster. Hoe rot het ook klinkt, paard gaat echt niet dood van even stil staan.. En als zij graag wil, zal zij er moeite voor moeten doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:28

Moeilijk. Zo te lezen wil je niet het dier opgeven, maar wil je ook niet dat een ander erop rijdt. Maar even iets tussendoor, waarom zou je met een 'boeren recreatie pony' geen wedstrijden kunnen starten? Je kan toch zien hoe hoog je komt? Misschien kan die boeren recreatiepony wel mooi bewegen. Als je het dan vervolgens vervelend vindt dat ze een ander mee vraagt op buitenrit wanneer jij niet kan... Dat is toch niet heel raar? Het is nog steeds haar pony en haar regels.. En al zet ze er 100 anderen op.. Dat is haar keuze en haar beslissing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:47

Tja, je hoeft ook geen ruzie met elkaar te krijgen. Je kan wel aangeven dat je interesses inmiddels bij een ander slag paarden liggen dan bij deze pony.
Verder tja 'jou pony'.. Ik zeg tegen m'n bijrijdster ook 'nou hup, neem je pony mee naar de bak'.

Maar wat betreft de irritaties, dat blijft het 'risico' van bijrijdster zijn, dat soort meningsverschillen ga je (denk ik) overal wel krijgen, omdat het gewoon niet je eigen dier is. En als zij ze niet uit elkaar wil halen en dat risico niet op wil zoeken, is dat haar goed recht. Misschien heeft ze het wel geprobeerd, maar is dit op een gevaarlijke situatie uitgelopen; ik zou ze dan ook niet meer uit elkaar halen, dan maar samen uit samen thuis! En dat vind ik best logisch, want als er ongelukken gebeuren is zij verantwoordelijk en betaalt zij de rekeningen..

Edit: is niet naar bedoeld ofzo! Voordat dit verkeerd opgevat wordt. Maar als het je vriendin is, dan kan je hier best normaal over praten :) Maar ik zou daar wel heel open in gaan, in zo'n gesprek, en niet zoals hier ' ik ruim altijd alles op en het is geen manege pony en.. en.. en..' Want vriendin of niet, daar zou ik niet van gecharmeerd zijn :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:06

Pfff, wat is er mis? Ligt het aan mij, is mijn advertentie niet goed oid?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:11

Ik vind het wel een mooie advertentie, maar ikzelf (18+ met ervaring) zou niet reageren vanwege de vergoeding, zeker in combinatie met het werk dat je erbij moet verrichten en de hoeveelheid verantwoordelijkheid die van je wordt verwacht. Voor een ZZ paard zou ik het doen misschien, maar voor een B haflinger niet...

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:28

In het begin durfde ik nooit op advertenties te reageren. Ik was heel onzeker over mijzelf en over mijn rijkunsten, ik kon ook geen hoog bedrag bieden en ik ga niet vragen of er wat af kan, paardrijden is nou eenmaal een duren hobby. Ik plaatste na lang twijfelen een advertentie en nog geen week later had ik een verzorgpony. Het is een superleuke haflinger met een lekker eigenwijs karakter. Heerlijk!. Ik ben ook zo blij met de eigenaar van haar. Ze is super lief en ik mag zo veel met haar doen. Ik ben zo blij en dankbaar dat ik deze kans heb gekregen.

Ik verzorg Sanne nu bijna een jaar en ik laat een cadeau voor haar maken, omdat ik haar heel dankbaar ben. Is dit stom of zouden jullie dat leuk vinden van een verzorgster.

Mijn motto is nu ook, dat ik nooit de moed moet laten zakken en dat er altijd wel iets op jouw pad komt, wat het ook is.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:31

Zerline, persoonlijk zou ik het juist leuk vinden als je verzorgster dit doet, toch meer ook een teken voor dankbaarheid, en respect...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:41

Ik zou het erg leuk vinden :). Het laat zien dat je het niet vanzelfsprekend vindt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:05

Lyzet: Ik zou idd niet reageren op jouw advertentie. De combinatie B niveau Haflinger, klussen (mesten), accommodatie en vergoeding zou ik niet doen. Maar ook dat er 18+ wordt gevraagd, en je ervaring moet hebben, denk ik dat veel mensen tegenhoudt: de mensen met ervaring (en dan geen manege, maar paarden inrijden..) die gaan echt niet meer betalen om op een pony met weinig potentie te rijden. En ja, ook halfingers kunnen potentie hebben, ik heb er zelf 1 gereden en dat is een topknol. Maar dat is ook de enige haf die ik ben tegengekomen die dit had (lees: aanleg voor de moeilijke dressuur oefeningen) Maar dan spreek ik voor mezelf: ik heb de kans op een zeer talentvol paard te rijden, en krijg er zelf bijna een vergoeding voor.. Helaas is dit paard verhuisd dus is het nu te ver om er een paar keer per week heen te gaan.

Zerline: als eigenaar zou ik dat juist waarderen!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:08

Het is niet te lief... maar beide dames hebben volgens mij redelijk op dezelfde momenten tijd... Dat maakt het lastig... vooral omdat we nog niet in het donker kunnen rijden... Dus als dat opgelost is.. Dan zijn we al een stap verder ;)

En mjah.. Ik rij tot ik 1 iemand heb wel gewoon niet meer :') kan op vrijdagavond toch niet en op zaterdagochtend was er eerst altijd les gepland... (mits de bak goed is) en mjah... Mocht het niets worden, dan wordt de zaterdagochtend dus voor bijrijders om te komen proefrijden (als ik nog reacties krijg... want hoor vooral van jonge mensen iets... maar dat is geen optie bij ons op stal.. (vaak alleen daar... dus mjah...)

Wat boeit het of het een haflinger is? Een paard is een paard en het klikt ermee of het klikt er niet mee... (ok, als je ambities hebt in de sport, kom je eerder op iets anders uit)... Maar het ligt ook aan degene die hem rijdt.... Mijn pony kan meer, maar ik zoek het niet ;) Dus mjah... En vergoeding --> afhankelijk waar je woont... Hier in de randstad is het normaal volgens mij... terwijl ik al blij ben als ik iemand ga vinden :p

Ik zou al blij zijn met een shetje waarmee ik alleen kon wandelen en dan leuk tutten, stal uitdoen en jeej :') Maar dat ligt aan mij?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:18

Kijk; mijn haflinger is erg leergierig, en wilt ook graag voor je werken, en leren!
Wat ik beetje nu merk is (en dan over het algemeen, niet alleen op jullie bedoeld), dat meerdere mensen denken dat haflingers weinig of tot niks kunnen. Er zullen misschien wel zulke haflingers bij zitten, maar zo is de mijne totaal niet. En tja, waarom ik vergoeding vraag? Sorry, maar om op manegepaarden te rijden moet je ook betalen, en het geld groeit ook niet bij me op de rug! Dan kunnen ze wel zeggen, moet je geen paard nemen. Maar dit is meer, om zeker te zijn dat degene ook echt komt, en niet zogenaamd; ja ik ben geweest, en vervolgens achter te komen dat hij/zij niet geweest is! En waarom ervaring? Ja, om haar ook alleen te kunnen laten met mn paard. Daarvoor vraag ik een verzorgster, als ik erbij moet zijn, dan kan ik het alsnog zelf doen. Nu zullen jullie het wel stom vinden, maar het gaat om een jong paard, sorry, maar die wil ik niet gaan verpesten! Voor mij is het financieel een ondersteuning, maar qua tijd ook. Ja, ik geef dit eerlijk toe! Ookal zullen jullie het misschien raar vinden! Krijg vaak genoeg mails hoor, maar sommige mails met als: "Ik ben 12, en wanneer kan ik op wedstrijd?", die gaan bij mij gelijk de prullenbak in... Vind verzorging belangrijker als het rijden! En tja, niet elk paard is ZZ ook al willen ze dat graag...

EDIT: Heb ook al meerdere malen mails gekregen, met de vraag of ze te vergelijken is met een manege pony, jaa als ze dat al gaan denken :x
Laatst bijgewerkt door Banyu op 10-11-13 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:30

Ik snap totaal dat je het doet hoor Lyzet. Ik zou dat zelf het liefste ook vragen. Maar ik denk wel dat het de reden is waarom je geen reacties krijgt. Mensen met veel ervaring hebben de verzorgpaarden vaak al voor het uitkiezen in hun eigen omgeving. En dan hoeven ze niet te klussen of te betalen.

En je paard mag dan misschien een talentje zijn - ik als bijrijder weet dat niet. Hij heeft het nog niet bewezen, je kunt het geen leerpaard noemen. Dat het een haflinger is zou er voor mij niet eens zoveel mee te maken hebben, een paard is zo fijn als je hem rijdt. Ook als je paard een KWPN-er of Holsteiner was geweest had ik, om precies dezelfde redenen, niet gereageerd :)
Laatst bijgewerkt door Sheran op 10-11-13 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:37

Lianne86 schreef:
Ik zou al blij zijn met een shetje waarmee ik alleen kon wandelen en dan leuk tutten, stal uitdoen en jeej :') Maar dat ligt aan mij?

Dat was heel wat jaren terug wel zo ja, maar de verzorgers van nu zijn denk ik gewoon te verwend?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:41

Ik ga eens proberen om met ervaring weg te halen, en dan eens kijken of er reacties komen!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:50

Uhm, je vraagt om een reden waarom mensen niet reageren, en daar geef ik een antwoord op? Het is maar 1 antwoord he, en vanuit míjn perspectief.

1) ik heb een haflinger gereden, van mijn vriendin die zij zelf heeft ingereden: ik heb toen al gezegd dat ik niks met hafs heb. Dit beestje bleek een uitzondering, het is een super haf. Dus ja, dat heeft mijn mening doen veranderen: ik dacht dat hafs stugge knollen waren... Tja, die twee op de manege dus wel, maar deze niet... Die haf vind dressuur leuk, en schud de moeilijkere oefeningen bijna uit zijn mouw.. Zet er een betere ruiter op, en hij loopt zo een appuyement . Of een vliegende wissel.. Maar die paarden zijn echt zeldzaam..

2)vergoeding vind ik volstrekt logisch: paardrijden is duur. Maar ík heb het geld niet, plus ík krijg betaald om te rijden. Dus ík zou niet reageren idd. Manege lessen zijn dus ook geen optie voor mij. Ik begrijp overigens wel dat als je wel op een manege rijdt, je je echt gelukkig mag prijzen als je de kans krijgt voor hetzelfde geld, op jouw paard te mogen rijden! Je leert echt veel meer, voor hetzelfde geld wat je aan de manege kwijt bent..

3) Ik vind het niet raar dat je duidelijkheid wil: heb vaker gehoord dat mensen die betalen (laesen) vaak ook veel betrouwbaarder zijn. Dat is ook maar de vraag overigens, maar daar staat al genoeg over op Bokt.