Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:32

Roep dat niet te hard :')

Echt.. net even een "no-go" voor het regelen van een bak gehad... dus nu is het weer drama :') (Ow en nu kan ik het niet meer laten, ik krijg ruzie omdat de bak die in het voorjaar op stal klaar zou zijn, nog niet klaar is en ik dus nu met mijn stomme kop een bak ergens ga regelen om iedereen te vreden te houden...) Zo lukt het dus niet...

Ben nu in staat mijn paard gewoon naar hier te verhuizen :') Heb hier wel een stal gevonden (ook al is het kleigrond en heb ik hier geen bos...) die aan de eisen voldoet...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:48

Hmm wel vervelend dat je dan niks kan vinden... qua stal.
Ik trouwens ook niet.. waar ik nu sta wil ik gewoon weg. Heb ook opgezegd .. ga volgende week weg.
Maar ik twijfel aan die stal.. het huis staat te koop dus moet hopen dat de nieuwe eigenaren zeggen dat we mogen blijven en zelf buitenzetten.. in wisselsysteem..

moeilijk he :(

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:51

bij deze! Ik ga hier janken en ik geef het op...

Ja, je wilt gewoon een fatsoenlijke stal.. maarja... de stallen die we willen zijn vol... Andere hebben of geen bak of niet veel naar buiten :S

En als die bak nu eens af was en we konden wat, dan was ik nu niet langzaamaan aan het rondkijken, maar nu schiet het niet op. Ik woon 100km verderop ben er op vr en za... (ga dan vanuit school door), maar op vrijdag kan ik niet rijden, op zaterdag heeft verzorgster les... dus mjah... Ga ik ook niet zeggen "ik wil" :')

Maarja... nu te horen gekregen dat we waarschijnlijk toch weer op zoek kunnen naar een nieuwe verzorgster...

Maar eerst maar eens alles oplossen..

Echt.. ik zou hem het liefst hier naar toe halen en hem hier ergens neerzetten :') Maarja, hij vindt de bossen leuk.. en die zijn hier niet.. Maar toch.. verleidelijk! Kan mijn buurmeisje hem ook af en toe rijden, hier heb ik wel alles :') (op het bos na... en kleigrond.. dus dat valt ook vies tegen volgens mij als je zandgrond gewend bent... als ik hier naar de buitenbakken kijk waar ik langsrij..)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:57

Hmm en kan jij niet verhuizen ?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:00

Ik ga nu wel rondkijken. Ik ben straks door dit gezeik een super fijne verzorgster kwijt.. En ik kan zelf niets... Ik hoef niet meteen weg, maar als ik deze maand een andere stal vindt, die wel aan de eisen voldoet, dan ga ik het echt wel overwegen... (Of de bak moet opeens af zijn :'))

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:03

Welke omgeving Lianne, ikw eet voor de rest heel het verhaal niet.... maar wel balen dit

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:07

Eindhoven...

dus mjah... Weet het nu ook even niet.. al te veel tijd besteedt aan discussies die er niet hadden hoeven zijn als de bak gewoon af was :') Voor de rest zijn we niet moeilijk... Accepteren naar mijn mening nog veel te veel, maar ok.. Ik regel niet alles zelf tegenwoordig...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:08

Hmm, nee eindhoven is dan beetje ver inderdaad! Helaas...
Al op MP gekeken oid?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:11

Ja... Ook.. Maarja... we heben wel wat opties.. maar voor nu is het even een bak zoeken die we kunnen huren/dichtbij zit etc. Dat zou het meest ideale zijn... En mjah.. Gewoon rondkijken wat goed is :) Weet het ook niet zo...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:54

Ik zoek toch een bijrijder erbij :j.
Verzorger is hardstikke leuk, maar wel erg druk met een ander bijrijdpaard.
En als ze mijn pony dort, borsteld ze hem alleen maar (ook hardstikke fijn natuurlijk).
Ik zoek met name iemand die hem wat extra beweging kan geven op een ontspannen manier.
Zodat hij van het winter, goed in de bespiering komt :).

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:02

Ik meld me hier ook (als dat mag :+ )
Hier in het noorden is ook niet denderend veel.
Ik lees graag mee over eigenaren hoe die tegen bijrijders aankijken,
zo kan ik misschien beter zoeken!
edit: en mijn eigen houding misschien wat aanpassen hihi

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:29

Een middagje noodoplossingen bedenken en kijken wat we in de toekomst gaan doen... Even afhankelijk van hoe het met de stal loopt. Als dat allemaal definitief is, dan is volgens mij ook redelijk alles al rond :')

Ben wel bang dat bijrijdster toch liever haar eigen paard heeft (kan der geen ongelijk geven), dus dan wel op dat gebied wat anders regelen, maar een noodoplossing is er al... Ik ben weer rustig :') als de stal goed komt :p

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:30

En ik kan weer half langzaam op zoek... Noodoplossing aanwezig (of nouja, noodoplossing, iemand die hem wil rijden is er, maar diegene heeft andere ambities dus voor haar is het leuk tussendoor)...

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:32

Lianne86 schreef:
En ik kan weer half langzaam op zoek... Noodoplossing aanwezig (of nouja, noodoplossing, iemand die hem wil rijden is er, maar diegene heeft andere ambities dus voor haar is het leuk tussendoor)...

Balen! hopen dat je snel weer een vaste bijrijder vind!

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:13

oo heel erg sorry ik dacht dat je je hier ook kunt aanmelden zeg maar als je een berijd/verzorg pony zocht maar het spijt me.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:27

We worden steeds creatiever :') Had al iemand maar ze mocht niet van der mams... Dus we zoeken verder... En morgen met iemand afgesproken (niet bij mijn paard, bij haar paard) en zij wil hem eventueel ook nog wel af en toe rijden :) Dus een tijdelijke oplossing is er, alleen wil ze liever wedstrijden rijden en is mijn ezel tjah... laat ik het zo zeggen... als je hem de trailer op krijgt, dan kun je een leuk dressuurproefje met hem doen... maar het meisje springt... Dat vindt ie van mij best leuk... Totdat ie geen zin meer heeft of totdat ie opeens denkt van "iek, deze kleur is eng" :')

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:54

Ik meld me hier ook maar ff, Heb ook zo'n moeite om een bijrijdster te vinden

Ik heb ook moeite om een bijrijdster te vinden voor me paard.Ik had een intresante reactie gehad op me advertentie van een bokker. Afgelopen maandag telefonische contact mee gehad en ze zou me die zelfde avond nog een sms sturen om een afspraak te maken om kennis te maken.Ik wacht nog steeds op dat smsje, Heb gisten ook terug gebeld naar het nummer waar ze me mee gebeld had kreeg ik haar moeder aan de lijn die zou het doorgeven aan haar dat ik gebeld had. Maar helaas nog steeds niets van haar gehoord.Heb haar ook al een pbtje gestuurd maar ze is niet meer online geweest.Kan me er zo kwaad om maken reageer dan niet als je niet serieus bent -:(-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:58

Dat is ook irritant ja... *kan nog steeds een boek over rare mensen schrijven* :')

Maar met een beetje geluk *duimt* komt er zaterdag een besluit... en dan...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:24

Gisternacht (jaja, helder moment) toch maar weer een advertentie neergezet... (het is een flut-advertentie, ik sliep bijna...) maar meer van als iemand iets zoekt, dan reageert ie vast wel :) En anders zijn er tijdelijke oplossingen. Vanmiddag even praten bij iemand, en diegene wil ook meehelpen zoeken naar een oplossing :) dus dat is ideaal en super lief :) Hang vanavond even bij de manege een briefje op... Want mijn tijdelijke oplossing is weer ergens van afhankelijk, of mijn gevraagde verjaardagscadeautje doorgaat ;) (Ja, ik heb serieus heel sneu "Stalgeld" gevraagd omdat we tot januari al betaald hebben zeg maar :') en er officieel ook zitten met de opzegtermijn... Maarja.. En ik kan me nog steeds boos maken :$ Gewoon dat het door zoiets stoms mis kan lopen... Ach ja... Alles komt goed... Ooit eens later (hoe lang roep ik dat al? :'))

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:34

Ook hier meld iemand zich die het inmiddels opgegeven heeft om een verzorger/bijrijder te zoeken.
Had eentje gevonden, helaas kon ze wegens studie maar 1 x per week, maarja beter als niets dacht ik, helaas is ze na een half jaartje weer gestopt omdat ze het toch niet geregeld kreeg qua tijd.

Misschien ben ik wel een beetje lastig, 2 verschillende paarden, of kleintjes eigenlijk stokmaat 1.56+- ( eentje probeert flink uit en heeft dus wel iemand met ervaring nodig, bij de andere maakt dat niet zoveel uit ) en ik werk veel afwisseld met grondwerk ( parelli ) en rechtrichten aan de hand naast het rijden.
Ik vind het niet erg als iemand nog dingen moet leren, maar wil wel graag mensen die mijn paard goed verzorgen en dus ook aandacht geven minstens net zo belangrijk vinden als het rijden ( dus borstelen, wondjes verzorgen wanneer die er zijn, wanneer je ziet dat het nodig is staart/benen wassen, zo'n dingen allemaal ), dat lijkt al veel gevraagd te zijn.. Daar bovenop komt dat hier in het zuiden van limburg volgens mij niemand op zoek lijkt te zijn.
Feit dat ze maar " klein " zijn maar ik wel graag iemand wil met verantwoordelijkheid maakt het erg lastig denk ik..

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:55

Zo klein zijn die van jouw toch niet?

Het lijkt bijna een onmogelijke opgave te zijn om iemand te vinden waarvan rijden niet de prioriteit is.
Overal staan de advertenties bomvol met dingen over hoe ze rijden, wat ze kunnen en vooral wat ze willen qua rijden en dan vrij weinig over het verzorgen van het paard, wat mij toch wel het belangrijkste lijkt.
Ik ben niet actief op zoek, heb ook geen advertentie, maar kijk wel de advertenties van anderen en als iets me aanspreekt dan stuur ik een berichtje.
Helaas zie ik vooral advertenties voorbij komen van meisjes die gratis willen rijden...

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:02

Elise_0o schreef:
Zo klein zijn die van jouw toch niet?

Het lijkt bijna een onmogelijke opgave te zijn om iemand te vinden waarvan rijden niet de prioriteit is.
Overal staan de advertenties bomvol met dingen over hoe ze rijden, wat ze kunnen en vooral wat ze willen qua rijden en dan vrij weinig over het verzorgen van het paard, wat mij toch wel het belangrijkste lijkt.
Ik ben niet actief op zoek, heb ook geen advertentie, maar kijk wel de advertenties van anderen en als iets me aanspreekt dan stuur ik een berichtje.
Helaas zie ik vooral advertenties voorbij komen van meisjes die gratis willen rijden...

Nu ben ik na dit stukje toch wel benieuwd, zouden jullie als paardeneigenaren een verzorger zoeken die niet de hoofdzaak heeft om te rijden, en die dan laten betalen?

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:15

Ik vraag geen geld, heb ze hier aan huis staan en zoek iemand die graag met paarden bezig is en niet gratis wil rijden..

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:26

@ karenwrmdm Denk dat het geheel afhangt waarom je iemand erbij zoekt. Sommige mensen zoeken iemand erbij om wat financieel gesteund te worden. Andere vinden weer dat je als eigenaar veel geld kwijt bent aan je paard en waarom dan iemand anders gratis gebruik ervan te laten maken.. Ander alternatief op de manege rijden kost immers ook geld? Andere vinden weer dat iemand mag meebetalen aan gebruik ( spullen slijten , hoefijzers moeten eerder vervangen wanneer er meer buiten gereden wordt, paard wat meer gereden wordt kan meer voeding nodig hebben etc ) En sommige doen het weer omdat je met een bijdrage vaak wat meer serieuzere mensen aantrekt.
Denk dat er allemaal wat voor te zeggen is, en soms kan ik me er ook wel in vinden.Denk dat iedereen die keuze voor zichzelf moet maken.

Ik vraag geen geld, simpel omdat ik bang ben dat mensen dan teveel gaan denken dat ze mee mogen bepalen wat er gebeurd. Heb liever dat de verzorger/bijrijder met plezier komt en als ze dan geld willen uitgeven dit in iets extra's doen voor het paard ( keer wat lekkers meenemen ofzo ).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:23

Twinducklin, ik vraag om die reden dus ook niets... Want dat krijg je echt (ook als ze niets betalen trouwens :'))

Vandaag op stal gehad over de bak... En hij is nog wat zacht, moet nog rechtgetrokken worden, maar er is nog iets van te maken... Alleen moeten we nog kijken waar we de bak in kunnen gaan... want dan durf ik het wel aan om heel rustig daar in te rijden... Niet te lang, want dat is denk ik te zwaar... (iig zoals ie er vandaag bij lag...) Het is nu even kijken hoe we de bak in kunnen dus (ga niet door een "mensenduur" met een paard dat een zadel op heeft ;)) dus daar zouden ze nog naar kijken... En dan kan er ook in het donker gereden worden. Dus dan kunnen we weer wat vooruit...

Verzorgster is vandaag naar een paard wezen kijken en gaat nog een keer naar hem kijken... .Dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Vandaag iemand gesproken die er over na gaat denken om hem toch eens te komen rijden, aangezien zij hem daarna waarschijnlijk wil gaan rijden. Nog geen precieze datum en tijd afgesproken, maar dat komt nog wel goed. Het heeft geen haast.. Maar een fijne gedachte dat er straks iemand anders is :) (en dan nog kijken of ze het uberhaubt iets vindt... fanatieke wedstrijdruiter versus verwende recreatierondhobbelpony ;))