Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suuskipje schreef:Breghje schreef:
Er is nooit een moment geweest dat niemand me een paard aanbood. Dat is mijn punt. Schijnt vrij moeilijk te begrijpen te zijn, maar het is toch echt zo. Oja, en ik heb er uiteraard nooit een cent aan betaald.
GefeliciteerdLijkt me fijn om niet zelf te hoeven zoeken, maar je hoeft niet zo naast je schoenen te gaan lopen hoor jeetjemina..
Ik vind overigens ook al verbeter je een paard, als de eigenaar wil dat je betaald heb je hier niet tegenin te gaan. Het blijft het paard van de eigenaar en niet van jou.
Vesceron schreef:Nou jij zegt het ik dacht het Suuskipje, komt een beetje uit de hoogte over...
Lijkt me heerlijk om over straat te lopen en steeds maar paarden aangeboden te krijgen, please rij mijn paard!
vind het heel apart dat je jezelf zo hoog hebt zitten dat je "uiteraard" vind dat je er nooit een cent aan uit zou moeten geven, iedereen moet dus maar in zn handjes wrijven dat je uberhaupt bereid bent hun paard aan te raken... bak een taart.
Sees schreef:Wat ik bedoelde is dat ik liever in mezelf investeer door zelf beter te worden en les te nemen dan dat ik iemand betaal om mijn paard 'beter' te maken. Ik geloof daar sowieso niet zo in. Ik denk dat je als eigenaar beter zélf les kan nemen om aan je verbeterpunten (en die van je paard) te werken dan dat je iemand anders betaalt om je paard te verbeteren want als jij er dan weer op gaat ben je zelf nog steeds van hetzelfde niveau
.
Breghje schreef:Vesceron schreef:Nou jij zegt het ik dacht het Suuskipje, komt een beetje uit de hoogte over...
Lijkt me heerlijk om over straat te lopen en steeds maar paarden aangeboden te krijgen, please rij mijn paard!
vind het heel apart dat je jezelf zo hoog hebt zitten dat je "uiteraard" vind dat je er nooit een cent aan uit zou moeten geven, iedereen moet dus maar in zn handjes wrijven dat je uberhaupt bereid bent hun paard aan te raken... bak een taart.
Als je mijn eerdere posten leest, die waarin ik eea uitleg voordat Sees elke keer begint over dat ik "een ander mijn hobby laat bekostigen" zal je lezen hoe het in elkaar zit. Hoeft niet, mag uiteraard.![]()
Ik vind het namelijk heel erg apart dat er mensen zijn die geld willen verdienen aan hun paard... Zo kan ik het ook uitleggen, ik vind dan dat die mensen zichzelf nogal hoog hebben zitten en denken dat ze heel wat op stal hebben staan waar je voor moet betalen.
Dus alles heeft twee kanten zeg maar. het is maar net hoe je het bekijkt.
Breghje schreef:Wacht even... ik heb een verknipt beeld maar jullie mogen mij verder wel uit de hoogte vinden? Grappig!![]()
Als je een paard koopt wéét je toch dat ie (veel) geld kost? Mijn paard heeft mij een godsvermogen gekost oa aan medische toestanden, maar geen haar op mijn hoofd dat ik iemand erbij nam om de kosten te drukken. Ik wilde een paard, mijn verantwoordelijkheid, mijn kosten. Maar goed, zo denk ik erover en nogmaals, het is maar hoe je het bekijkt. Ik zie het als een win win situatie: eigenaar van paard heeft bv geen tijd, een ander wel, dus je helpt elkaar.
En de vergelijking met het concertkaartje: dan zou ik de eigenaresse betalen om haar paard te rijden, en zij mij dan weer voor de tijd die ik in haar lessen steek. Dan blijft het toch ook een cirkeltje?
Ik knijp ook in mijn handjes, met elke plek die ik tot nu toe heb gehad, gezien ik nog nooit iemand ben tegengekomen die zijn paard niet gratis wilde delen met mij.
Misschien lig het ook aan de regio hoor, want ik zit in Brabant tegen Zeelandaan en ik zie dat de meeste hier uit regio zh enzo komen, mss is het daar anders.
Breghje schreef:Wacht even... ik heb een verknipt beeld maar jullie mogen mij verder wel uit de hoogte vinden? Grappig!![]()
Als je een paard koopt wéét je toch dat ie (veel) geld kost? Mijn paard heeft mij een godsvermogen gekost oa aan medische toestanden, maar geen haar op mijn hoofd dat ik iemand erbij nam om de kosten te drukken. Ik wilde een paard, mijn verantwoordelijkheid, mijn kosten. Maar goed, zo denk ik erover en nogmaals, het is maar hoe je het bekijkt. Ik zie het als een win win situatie: eigenaar van paard heeft bv geen tijd, een ander wel, dus je helpt elkaar.
En de vergelijking met het concertkaartje: dan zou ik de eigenaresse betalen om haar paard te rijden, en zij mij dan weer voor de tijd die ik in haar lessen steek. Dan blijft het toch ook een cirkeltje?
Ik knijp ook in mijn handjes, met elke plek die ik tot nu toe heb gehad, gezien ik nog nooit iemand ben tegengekomen die zijn paard niet gratis wilde delen met mij.
Misschien lig het ook aan de regio hoor, want ik zit in Brabant tegen Zeelandaan en ik zie dat de meeste hier uit regio zh enzo komen, mss is het daar anders.
joyce B schreef:ik heb wel plekAlleen niet vlak bij Den Haag helaas
@ Breghje, jij helpt niet in de stallen, levert geen financiële bijdrage maar geeft WEL gratis les aan de eigenaresse en helpt haar paarden te verbeteren wat zij waardeert (en rijdt tegelijkertijd zodat zij haar motivatie beter vast kan houden.) Dat is dus jouw tegenprestatie. Het scheelt haar ook geld voor lessen van iemand anders.
Maar Zou je niet les geven en haar paarden niet verbeteren dan zou je niet echt een tegenprestatie leveren. Zou zij aanbieden met haar beide paarden het bos in te gaan, moet zij dan ook steeds alleen de brandstofkosten betalen? Omdat zij het aanbiedt? Of is het dan ook zo netjes om wat bij te dragen in die kosten...
Suuskipje schreef:Breghje schreef:
Er is nooit een moment geweest dat niemand me een paard aanbood. Dat is mijn punt. Schijnt vrij moeilijk te begrijpen te zijn, maar het is toch echt zo. Oja, en ik heb er uiteraard nooit een cent aan betaald.
GefeliciteerdLijkt me fijn om niet zelf te hoeven zoeken, maar je hoeft niet zo naast je schoenen te gaan lopen hoor jeetjemina..
Ik vind overigens ook al verbeter je een paard, als de eigenaar wil dat je betaald heb je hier niet tegenin te gaan. Het blijft het paard van de eigenaar en niet van jou.
Vesceron schreef:Nou je hebt wel een verknipt beeld als je denkt dat ik geld verdien aan mijn verzorgster.
En er is ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt of dacht een verzorgster te nemen om de kosten te drukken, zoals ik al eerder zei, ik heb dit paard gekocht volledig bewust van de kosten, zelfs de ellendig lange rekeningen toen die ziek werd. Na 3 jaar ben ik iemand tegen het lijf gelopen waarmee het super klikt en die mijn paard kan doen als ik ziek ben of niet kan, aangezien je niet iemand aan kan houden voor noodgevallen en ziektes, doet ze hem 2 keer in de week.
Maar ik leen mijn auto ook niet uit om hem met een lege tank terug te krijgen, ze gebruikt mijn spullen, mijn zadel, mijn hoofdstel, mijn trailer, and most of all mijn paard. Als je een gratis hobby wil moet je lekker gaan dammen.
Het spijt me maar ik vind het erg arrogant om te zeggen dat men nooit zou betalen om op iemands paard te kunnen rijden, wat je dus zegt is dat je daar te goed voor bent.
En zeggen als ik moet betalen, dan koop ik wel een eigen paard, tja als we allemaal die optie hadden hoefde niemand een verzorgster te zijn is het wel??
Breghje schreef:Als je mijn eerdere posten leest, die waarin ik eea uitleg voordat Sees elke keer begint over dat ik "een ander mijn hobby laat bekostigen" zal je lezen hoe het in elkaar zit. Hoeft niet, mag uiteraard.![]()
Ik vind het namelijk heel erg apart dat er mensen zijn die geld willen verdienen aan hun paard... Zo kan ik het ook uitleggen, ik vind dan dat die mensen zichzelf nogal hoog hebben zitten en denken dat ze heel wat op stal hebben staan waar je voor moet betalen.
Dus alles heeft twee kanten zeg maar. het is maar net hoe je het bekijkt.
Sees schreef:Babootje, mwah ik denk daar anders over. Dan duurt de weg maar langer maar ik leer het liever zélf mét paard dan dat iemand die pretendeert mijn paard beter te maken het wel even voor me zou doen. Wat heb ik daar als eigenaar aan? Ik ga mijn paarden niet verkopen dus wat is de meerwaarde ervan voor mij? Dan laat ik liever mijn gediplomeerd instructrice die ik voor de les betaal er op rijden zodat ik ook kan zien wat ze doet en het daarna zelf kan ervaren tijdens de les.
chelle_dora schreef:Dit dus. Veel hebben niet een bijrijdster om hun paard beter te maken, met de gemiddelde bijrijdster die je hier treft wordt je paard echt niet per definitie beterAls ik wil dat mijn pony verbetert zoek ik een handige instructie die er 2x in de week op rijdt. Die betaal ik dan ipv dat zij mij betaalt, want het is een dienst die zij levert waar ik om heb gevraagd, maar van die dienst wil ik uiteraard ook resultaat zien.
Is met een bijrijdster natuurlijk net zo; bijrijdster betaalt als het ware ook voor een dienst (rijden op een prive paard) en wil dus ook resultaat zien (wil dus daadwerkelijk kunnen rijden, op een prive paard).
chelle_dora schreef:Sees schreef:Babootje, mwah ik denk daar anders over. Dan duurt de weg maar langer maar ik leer het liever zélf mét paard dan dat iemand die pretendeert mijn paard beter te maken het wel even voor me zou doen. Wat heb ik daar als eigenaar aan? Ik ga mijn paarden niet verkopen dus wat is de meerwaarde ervan voor mij? Dan laat ik liever mijn gediplomeerd instructrice die ik voor de les betaal er op rijden zodat ik ook kan zien wat ze doet en het daarna zelf kan ervaren tijdens de les.
Dit dus. Veel hebben niet een bijrijdster om hun paard beter te maken, met de gemiddelde bijrijdster die je hier treft wordt je paard echt niet per definitie beterAls ik wil dat mijn pony verbetert zoek ik een handige instructie die er 2x in de week op rijdt. Die betaal ik dan ipv dat zij mij betaalt, want het is een dienst die zij levert waar ik om heb gevraagd, maar van die dienst wil ik uiteraard ook resultaat zien.
Is met een bijrijdster natuurlijk net zo; bijrijdster betaalt als het ware ook voor een dienst (rijden op een prive paard) en wil dus ook resultaat zien (wil dus daadwerkelijk kunnen rijden, op een prive paard).
Niks mis mee toch? Jij geeft dus blijkbaar les, dus jij bent in die zin de instructrice en jij wordt betaalt d.m.v. ritjes.
En ach, fel reageren? Ja moment dat je zegt dat eigenaren geld verdienen aan hun bijrijdsters... Wat ik al zei, een vrij verknipt beeld, want dan moet ik er even een paar bijrijdsters bijscorenKan ik eindelijk die Gelderse merrie kopen om naar te kijken