Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elainelouise

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 06:30

Nou met mijn nieuwe adresje gaat het super goed! Super eigenaresse en de paarden zijn helemaal te gek!!
Voel me helemaal op z'n plek en leer weer zoveel bij! Hoop dat jullie ook snel wat vinden! :D

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:35

weet iemand iets voor mij miss ik woon in lange dijk ik wil dr max 12 km voor fietsen

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:17

Tyrcanol; ik heb even in je profiel gespiekt, maar hoezo willen mensen jouw lieverds niet verzorgen?
Snap het echt niet :n

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 11:19

poedeltjes schreef:
weet iemand iets voor mij miss ik woon in lange dijk ik wil dr max 12 km voor fietsen

Maar je hebt er al 7? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:20

Summerfly schreef:
poedeltjes schreef:

Maar je hebt er al 7? :?

Als ik zo dat lijstje zie zou ik ook op zoek zijn naar andere verzorgponies... Alles heeft als hobby bokken (of boken!) en is bang voor mensen.. :+ :')

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 11:22

Oeh nee dan zou ik er ook nog een paar bijzoeken.. Liefst nog een stuk of 5 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:22

Al snap ik wel dat ze dan niks vind, ik al als eigenaar niet zo gecharmeerd zijn als m'n ponies zo beschreven worden... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:23

Summerfly schreef:

Nou, 10 is nog beter. En dan zo'n stel zwarte arabische hengsten die zadelmak gemaakt moeten worden :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 11:24

NesxNas schreef:
Summerfly schreef:

Nou, 10 is nog beter. En dan zo'n stel zwarte arabische hengsten die zadelmak gemaakt moeten worden :D

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:26

Nou ik heb mijn handen al vol aan die lieve fjord van 20... Denk dat zij er toch wel 17 kan doen hoor! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:28

Mijn mega wilde pony is helaas geen hengst, niet zwart en ik weet ook niet zeker of er arabierenbloed in zit.. Vandaar dat het zo lang heeft geduurd voor ik daar iemand voor gevonden had :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:30

chelle_dora schreef:
Mijn mega wilde pony is helaas geen hengst, niet zwart en ik weet ook niet zeker of er arabierenbloed in zit.. Vandaar dat het zo lang heeft geduurd voor ik daar iemand voor gevonden had :+

Oei... Dan zou ik daar toch iets aan gaan doen... Deukje slaan met een hamer in haar neus, zwart verven en staart iets hoger inplanten. Voilà, klaar is je arabier! (Al dan geen hengst)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:31

Ja en dat hengst is toch wel iets wat pennies aantrekt.. Maar misschien telt hengstig ook.. :+

Ja deukje heeft ze wel licht :') En als ze in de modder ligt te rollen is ze ook zwart.. xD

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:33

CRos95 schreef:
Tyrcanol; ik heb even in je profiel gespiekt, maar hoezo willen mensen jouw lieverds niet verzorgen?

Ik ook niet .. Zullen wel te klein zijn.

Overigens hebben wij wel 2 zwarte hengsten!
Alleen geen Arabieren ... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:36

chelle_dora schreef:
Ja en dat hengst is toch wel iets wat pennies aantrekt.. Maar misschien telt hengstig ook.. :+

Ja deukje heeft ze wel licht :') En als ze in de modder ligt te rollen is ze ook zwart.. xD

Natuurlijk telt hengstig ook. Moet je er niet bij zeggen dat ze een merrie is, alleen dat ze hengstig is... Effe laten weken in de modder, sja, wat dat deukje betreft is prima.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:25

Tyrcanol schreef:
CRos95 schreef:

Ik ook niet .. Zullen wel te klein zijn.

Overigens hebben wij wel 2 zwarte hengsten!
Alleen geen Arabieren ... :D

Hoe groot ben je zelf? Want onder jou zien ze er niet heel klein uit ofzo. Ik weet niet of Mickey nog steeds zo bokt? Misschien schrikken ze af van die foto's? Weet het niet ..hor

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:34

Tyrcanol schreef:
Nee helaas. Noord Brabant.

Zoek al 3 jaar -O-

Echt jammer dat ik echt net een paar kilometer te ver weg woon, had ze super graag gedaan!

OdessaMajor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:02

Ik heb altijd best geluk gehad qua verzorg ponies. eerst reed ik een heel lief klein oud ponietje bij. Ik had maanden zitten vragen aan mn ouders waarom ik geen verzorgpony mocht, uit eindelijk zou ik met kennissen mee mogen helpen hun paarden te verzorgen. dit waren alleen hele grote paarden waarvan een heel oud en vaak koliek had, daar kon dus niet meer op worden gereden. en de ander was heel schrikkerig en daar durfden ze zelf niet eens meer op. Gelukkig kwam een van hen ermee dat er op die manege nog een pony stond die ik wel zou kunnen berijden, en waar ze ook een bijrijdster voor zochten. Ik ben ALTIJD heel voorzichtig met die pony geweest maar om een of andere reden vonden twee mensen daar dat ik die pony niet verdiende. De een zei dat ik ruzie met haar had gemaakt. Die vrouw was een volwassen vrouw van 30 jaar ofzo, en was de dochtervan de eigenaar. Die eigenaar wilde me toen al bijna wegsturen. terwijl ik altijd kwam en altijd goed poetste en rustig reed etc. Gelukkig heeft mn moeder, ik was toen nog 11 en te overdondert om er zelf iets van te kunnen zeggen, dat uit zn kop gepraat en mocht ik blijven. een maandje later kreeg ik te horen dat ik niet meer nodig was omdat de andere bijrijdster meer tijd had en meer behoefte aan de pony had omdat haar ouders gingen sscheiden, in andere woorden: ik mocht oprotten omdat zij zin had om twee dagen meer naar die pony te gaan. Inmiddels gaat ze alleen maar als het haar uitkomt, mooi weer, alle tijd van de wereld, etc., en als dat niet mee zit, laat ze die pony mooi zitten. De eigenaar heeft zelfs een keer tegen die kennis van mij gezegd dat hij toegeeft dat hij een grote fout had gemaakt toen hij mij wegstuurde.

Net iets voordat ik daar weg moest was ik verhuisd, de zelfde stad maar gewoon ent een andere plek, mn ouders vonden dat t tijd was voor n groter huis, we hebben namelijk nog al veel huisdieren en die zitten nog wel eens in de weg ;), en de nieuwe buurvrouw had drie paarden waarvan twee er vlakbij stonden. dit waren beiden niet geweldige paarden maar ik mocht af en toe mee om ze te verzorgen en terijden op de vijf jarige appalousa. ze waren western beleerd terwijl ik al die jaren engels had gereden. ik had die pony eigenlijk dus niet echt onder controle en het was dus ook niet geweldig leuk

Toen kwam haar derde paard ook naar deze manege. het was een mooie vreselijk brave hengst quarter horse die al vele wedstrijden had gereden en daardoor wel wat versleten was geworden en iets aan zn pesen had gekregen. hier mocht ik af en toe op rijden. Toen zei ze dat ze hem wilde laten castreren omdat een aantal mensen vervelend aan het doen waren dat hij een keer net iets hefitger dan andere paarden had gereageerd op een hengstige merrie die langs de paddocks liep. ze was het zoiezo al van plan maar dit en het feit dat ik, een 12 jarig meisje toen der tijd, er vaak op reed en je eigenlik pas vanaf je 18e op een hengst mag rijden. Ze zei ook dat ze eigenlijk een bijrijder zocht voor hem. Ik durfde niks te zeggen op dat moment en was daarover vreselijk boos op mezelf geworden. maar mijn ouders zeiden juist dat het goed was dat ik niks zei zodat ik het even met hen kon overleggen. een halfuurlater liepen we naar haar toe en het mocht! Ik zou vanaf januari lessen engels op hem gaan rijden op vrijdag en op zondag vrij mogen rijden. Inmiddels rijd ik het paar nu een dik jaar bij en rijd ik er wedstrijden in engelse dressuur mee, op laag niveau, en rijd ik er springlessen mee.

Als tip geef ik, vergooi je kans niet. ik heb zo veel verhalen gehoord van mensen die dan ee nbijrijdpony hebben maar er heel onvolwassen mee omgaan en dan weg moeten. dus alleen komen als ze zin hebben, zonder dat het mag zonder zadel buitenritten maken ofzo. metzn drieen op het paard zitten, etc. voor de rest; er zijn gewoon altijd vervelende mensen in de paardenwereld die je iets niet gunnen en zullen proberen het voor je te verzuren. Ga gewoon eens brutaal vragen aan iemand of je mag helpen met poetsen. en dan wat vaker en vraag of je anders een keertje zou mogen longeren ofzo. dan zal de eigenaar misschien ook wel een keer denken: ik kan die en die dag niet gaan, wil jij misschien ff gaan en mijn paard poetsen en longeren? misschien mag je dan n keer rijden enz. enz. Als je bijv. op de manege een manege paard als verzorg pony hebt kan je ook gewoon heel volwassen er mee omgaan. dus niet zomaar rare dingen met dat paard doen. zoals ik eenkeer een "populair" meisje van 11 zomaar ff zonder cap op de deken van haar verzorg pony zag klimmen. kheb er gelijk wat van gezegd. en bijv als je je pony laat grazen ook echt op de pony letten en niet je mobiel er bij houden en het niet eens door hebben als iemand je paard los zou klikken van het halstertouw en mee zou nemen. OK dit is n beetje overdreven maar toch. kzie t vaak genoeg gebeuren dat ze n pony laten grazen en t halster touw met n slap handje vast houden twerwijl het ook op de grond licht. Suc10 allemaal

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:50

Pony die ik mocht leasen wordt verkocht.... Helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:51

Hartjeponys schreef:
Pony die ik mocht leasen wordt verkocht.... Helaas

Ow balen! Ga je nu weer op zoek?

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:53

Ik weet niet, want ik heb nog een lease pony, alleen dan totaal geen klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:54

Waar woon je dan in Zuid-Holland? Bij Den Haag ofzo in de buurt of meer naar boven?

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:55

In de buurt van Rotterdam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:55

Okee, Leiden is dan toch te ver voor je?

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:57

Jep