Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:32

Fijn om te lezen dat het zo klikte!

Ladyson

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:47

Goh.... ik vind het niet zo vreemd dat het moeilijk is om een bijrijdster te vinden. Ik plaats 2 minuten geleden een advertentie op marktplaats en ik sta op pagina 5 van de 7! Allerlei oudere advertenties staan boven mij. Ik check regelmatig de eerste pagina of er nieuwe bijrijders bij zijn gekomen.. maar die komen dus blijkbaar op pagina 5 terecht. |o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:19

Ik sta een beetje dubbel tegenover manegemeisjes. Aan de ene kant is het fijn om ze te hebben omdat ze nog niet zoveel kunnen en graag nog veel willen leren en niet zoveel eisen stellen, maar aan de andere kant zijn ze vaak nog niet goed met een paard alleen te laten. Geen kwaadwillendheid ofzo, maar gewoon onervarenheid en inschattingsfouten. En als je ze niet alleen kan laten kun je het vaak net zo goed zelf doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:30

Fijn om te lezen dat het zo klikt zeg Annwfyn!

Ja Ladyson marktplaats is echt belabberd.. Schiet je ook geen hol mee op.

Sheran, nou berg je hoor, zijn genoeg manegemeisjes met een eisenpakket van hier tot en met! Met vaak het argument 'als ik niks van je mag dan blijf ik wel op de manege rijden' :+

En inderdaad.. als je er continu bij moet zijn.. Dan heeft het ook geen nut want dan ben je er toch zelf al..

Mijn bijrijdster heeft nu ander gips dus die kan een dezer dagen weer rijden zegt ze. Heb d'r wel verteld net dat ze niet meer zonder zadel mag rijden. Deels door dat akefietje maar ook omdat ik vandaag een half uur bezig ben geweest om pony d'r rug weer los te krijgen, ze zat behoorlijk vast en heb dus pas het laatste kwartier echt fijn gereden en kunnen doorzitten, galop heb ik ook kunnen laten voor wat het is. Kleinigheidje hou je altijd maar zonder zadel is nu een no go. Vind dat heel vervelend voor d'r maarja ponylief moet wel heel blijven :) Misschien dat het later wel kan, maar nu nog even niet :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:00

Ik zit in omgeving A'dam en het is hier zo moeilijk om een bijrijdpaardje te vinden. Ik snap niet dat er géén bijrijders gevonden kunnen worden door de paardeneigenaren, want er zijn er zát! Word er zo onderhand een beetje moe van.. na een halfjaar nog steeds niks serieus gevonden.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:40

KirstenHorse schreef:
Ik zit in omgeving A'dam en het is hier zo moeilijk om een bijrijdpaardje te vinden. Ik snap niet dat er géén bijrijders gevonden kunnen worden door de paardeneigenaren, want er zijn er zát! Word er zo onderhand een beetje moe van.. na een halfjaar nog steeds niks serieus gevonden.

Klopt, maar de meeste zijn dan ook geen goede verzorgers/bijrijders... Als je sommige verhalen in dit topic leest..

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:11

naomi_g1998 schreef:
KirstenHorse schreef:

Klopt, maar de meeste zijn dan ook geen goede verzorgers/bijrijders... Als je sommige verhalen in dit topic leest..

Inderdaad, van sommige verhalen sta ik echt verbaasd te kijken! Ik heb zelf altijd al een groot verantwoordelijkheidsgevoel gehad (lees, in groepjes de leiding nemen anders komt er niks van e.d.), maar ik vind van mezelf dat ik niet de sterren van de hemel rijd. Ook niet vreemd aangezien ik mezelf het paardrijden heb aangeleerd door tijdens vakanties in het buitenland te gaan rijden en sinds vorig jaar elke vakantie privélessen te nemen. Ik zit pas sinds een maandje of 2 op echt les, maar ik kan wel zeggen dat ik goed voorruit ga.
Dan ga ik natuurlijk niet een heel verhaal ophangen dat ik perfect kan rijden, want dat kan ik natuurlijk nog niet. De basis bezit ik en ik kan leuk drie kwartier vol rijden in de bak. Ik ben al blij zat als ik een paardje zou kunnen verzorgen en na een tijdje misschien rijden.

Maar allé dat ben ik maar he :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:15

KirstenHorse schreef:

Ik wil mijn paard best in Amsterdam stallen, maar dan heb ik een bijrijder nodig die zo'n 250 euro in de maand bijdraagt :')

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:03

Sheran schreef:
KirstenHorse schreef:

Ik wil mijn paard best in Amsterdam stallen, maar dan heb ik een bijrijder nodig die zo'n 250 euro in de maand bijdraagt :')

Als je er 175-200 euro van af kan halen dan wel, maar meer dan 75 euro in de maand wordt het helaas niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:05

KirstenHorse schreef:
Sheran schreef:

Als je er 175-200 euro van af kan halen dan wel, maar meer dan 75 euro in de maand wordt het helaas niet :+

Ik denk dat Sheran meer bedoelt dat de stallen in Amsterdam niet te betalen zijn, en dat als paardlief dan in Amsterdam moet staan, dat de bijrijder dan ook een godsvermogen neer moet leggen om te kunnen bijrijden, omdat ze anders d'r paard niet fatsoenlijk kan onderhouden.

Da's voor mij namelijk net zo. Er is een hele luxe manege in de buurt, en als m'n bijrijdster zou willen dat ie daarheen gaat.. Hartstikke leuk, maar je draait zelf voor de extra kosten op.. En dan is een stalling van 480 per maand of een stalling van 220 per maand voor mij een wereld van verschil, wat voor de bijrijdster betekent dat ze dan 260 per maand extra mag betalen.. Ik heb immers niet om die stal gevraagd.. :+

Nu heb ik gelukkig de mazzel dat m'n bijrijdster het wel prima (en druk genoeg) vind hier op stal en ik dus lekker hier kan blijven staan.. Maar moest ik m'n pony verhuizen om dat de bijrijdster dat echt wil en toegevoegde waarde hierin ziet.. Kan, overleggen kan altijd maar het verschil leg je mooi zelf bij..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:07

Volgens mij begreep ze dat wel :)

Mijn paard staat nu heel ver weg (nog bij mijn ouders in de buurt) en ik zou haar best dichterbij willen hebben, maar het is rond Amsterdam echt niet te betalen voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:11

Oh oeps, blond :+ Soms lastig te zien zo met alleen letters.

Ja heb wel eens gekeken in de omgeving van Amsterdam maar wil je een beetje wat fijns voor je paard dan betaal je de hoofdprijs en duurt het ook nog wel even geloof ik.
Heb met mijn plekje (en zuinige pony) ook mazzel nu, hiervoor was het ook de hoofdprijs voor vrij weinig 'luxe' en nu sta ik erg fijn :) Luxe voor pony en luxe voor mezelf :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:25

Stalling vinden in de randstad is gewoon rampzalig... Mij is het iig niet gelukt :) (Maarja, is fijn voor mijn verzorgster ;)) en anders had ik hier iemand moeten zoeken, maar dan zonder "controle"... Nu gaan mams en zusje nog dagelijks en heb ik er altijd een goed gevoel bij... (Bij deze verzorgster trouwens ook :$) maar heb tijden gehad toen ik nog wel daar woonde, dat ik als ik een dag cursus had na het werk, ik om 10 uur nog naar stal ging om het te controleren en nog alles zelf kon doen... Vandaar dus weinig vertrouwen... En met de eisen die ik heb, is het hier zoeken al helemaal rampzalig ;)

Andere stal tjah, verzorgster mag hier over meebeslissen (als in: haar mening wordt gewoon meegenomen ;) uiteindelijke beslissing ligt natuurlijk bij ons) en alles... Maar het paard staat voorop... (Zo wilde een van de vorige hem op een manege zetten waar ze niet buiten kwamen, want dat was zo gezellig... Toen floepte ik er meteen uit "dan schiet ik hem liever meteen dood, is paardvriendelijker." :') beetje hard, wel gemeend....) Toch genoeg mensen die het hier doen... het dubbele van wat ik nu betalen om hun paard 23/7 in een stal van 3x3 op te sluiten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:15

haha wel hard maar zo is het wel..

Ik heb een heeele gezellige avond gehad met m'n bijrijdster. Wat een top meid is dat ook zeg, ze kon vandaag dan niet rijden omdat ze nog even moet wachten vanwege d'r gips, maar helpt dan wel gewoon mee in de verzorging en staat zelfs eigenwijs hoeven uit te krabben met een arm in het gips :')

Mag echt in m'n handen knijpen zo blij dat ik ermee ben met haar, goed voor m'n pony en ook nog eens mega gezellig!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:18

Ik vind die over te top stallen maar niks.. paarden mogen vaak niet buiten staan en dat is voor mij al een no go en vind ik de luxe mogelijkheden zoals een stapmolen maar onzin :/. Koop dan geen paard, om ze vervolgens een half uur pwr dag in de stapmolen te gooien.. ik kan al niet tegen paarden die te schoon zijn in de winter, omdat ze alleen maar op stal staan! Nee doe mij maar een paard die vies kan worden en die ook nog eens buiten kan komen op een leuke en gezellige stal, waar alles lekker gemoedelijk gaat en waar ook de prijs betaalbaar is! Het is een paard, geen barbiepop..

Overigens gaat het heel goed met mijn bijrijdster en mijn pony, ze borstelt hem iedere dag en ze zijn al erg aan elkaar gehecht :)).

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 08:44

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:32

Jee, wat sneu zeg, ik zie het idd ook al voor me.. Meisje haar plezier wordt zo wel snel vergald door die klasgenoot S. Ik zou het idd duidelijk tegen haar moeder zeggen, meiden onderling kunnen echt heel gemeen zijn.

Wel zou ik nog een mail sturen, want het lijkt erop dat ze nog hoop blijft houden? En dan met punten die jij zoekt in een verzorger, oa dat het gevoel tussen eigenaar en verzorger goed moet zitten, het vertrouwen, eerlijkheid, duidelijkheid enz is heel belangrijk. Dat kun je dan weer terug koppelen dat je dit hebt gemist bij het eerste bezoek, dus dat S sowieso geen 'kandidaat' meer is. Verder wens je haar veel succes bij haar zoektocht, en stel je verdere contact niet op prijs. (Hou er rekening mee dat ze dit aan haar ouders leest, dus wees duidelijk dat de ouders het eventueel kunnen 'vertalen' naar S. Als je wat moeilijkere zinnen gebruikt dus..)

En misschien als laatste iets van dat je niet wil dat M lastig gevallen wordt over jouw paard, als er problemen zijn kan M altijd bij jou terecht en zal een gesprek met ouders misschien niet uitgesloten zijn? Ik weet niet precies hoe je dat kan brengen, maar dat wel duidelijk is dat S nu niet M op school zwart moet gaan maken of het leven zuur maken..

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:15

Ik denk dat je beter de moeder van S aan kan spreken, aangezien het meisje nog zo jong is en daarom nog niet erg goed kan relativeren. Ze zal al die mails wel op haar gevoel aan het schrijven zijn en daarom worden ze steeds vreemder.
Verder is het heel vervelend voor M, aangezien ze bij elkaar in de klas zitten en meisjes inderdaad heel gemeen kunnen zijn. Denk wel dat als hierdoor M ook niet de pony zou mogen verzorgen het voor M alleen maar erger zou worden.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:50

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:18

Vervelend zeg Annwfyn, dat S jouw pony zo claimt. Ik zou inderdaad het goed duidelijk uitleggen en daarna negeren. Dan zal het vanzelf wel ophouden denk ik.

Ikzelf ben op zoek naar een verzorgster voor mijn 1,5 jarige pony. Dit blijkt nog niet zo makkelijk te zijn. Ik had een verzorgster maar die deed alleen wat ik haar vroeg en ging dan staan wachten. Toonde totaal geen initiatief. Ik heb nu een week afgewacht totdat zij mij een berichtje zou sturen om wat af te spreken, maar ook dat doet ze niet. Pff weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:25

Wat vervelend Annwfyn. Ik zou niet teveel meer naar S mailen, alleen een laatste duidelijke mail. Als je kunt, zou ik ook de moeder van S er even in betrekken, want de meiden zijn inderdaad nog zo jong. Wel goed dat M's moeder er al bij betrokken is!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:59

Ik zou ook een laatste mail naar S sturen, met verzoek om te stoppen tot die verhalen rond te spreiden die niet waar zijn.
Ik kreeg net weer een mailtje van iemand, die begon me toch een partij raar te doen.. Die word het hem dus ook niet... Pffff! -O-

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:21

Missschien kun je haar ouders contacteren? Die zouden er wel een punt achter moeten kunnen zetten lijkt mij. Al met al heel vervelend dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:11

Oh bah Annwfyn, dan is je bijrijdster fijn en dan komt er zo'n vervelend stalgenootje even op je dak vallen (en op dat van haar!)

Ik denk dat je er het beste aan doet om haar een mail te sturen, met de mededeling dat je keuze gemaakt is en dat je haar veel succes wenst met het vinden van een verzorgpony, en het verder de moeders op te laten lossen.. Moeders kunnen vaak wel een hoop betekenen..

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:31

Annwfyn, ondertussen nog meer e-mails ontvangen of niet?

Ik had een serieuze reactie ontvangen op Marktplaats, ze zat haar hele leven al in de paarden (haar ouders ook, vandaar) en reed op een aardig hoog niveau dressuur. Ze kon helaas niet in het weekend en dat is voor mij geen optie.

Heb net een reactie gehad van een bokker dus ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkeld.