Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Icrack schreef:Dat zegt alleen maar wat over je verzorgsters/bijrijdsters
"Men" komt dan voor't geld, maar niet voor het paard/rijden zelf
LovingTweety schreef:Ik rijd al heeeel wat jaartjes langer dan jij bestaat in dit geval...Ghehe, dat een bijrijdster beter zou rijden dan ik gaat bij mij niet op, ik rij langer dan dat zij uberhaupt bestaanMaar mijn pony's zijn dan ook niet pony's waar aan gewerkt moet worden maar meer lang-leve-de-lol boscrossers.
Sees schreef:Brechtje, tja over het algemeen ben ik eigenwijs genoeg om te denken dat ik mijn paard toch beter rijd dan de gemiddelde ruiter zonder eigen paard. En daarbij, iemand zoekt een paard om te rijden, waarom zou ik die moeten betalen?
romyloverrr schreef:Ik ga nu een paard rijden waarvan ik het bijna asociaal vind niet te betalen.
Wat ik krijg:
- sportpaard
- loopt nu Z2
- leerpaard voor mij (zit echt nog niet op Z2 niveau)
- luxe buitenbak waar max. 2 mensen rijden (prive)
- poetsplaats en afspuiplaats
- 2 keer per week rijden
- 2 keer per week privéles
kosten: €0,00
wat ik moet doen:
- netjes met de spullen omgaan
- het is op eigen risico
- niet rijden zonder eerst te melden
- nadat ik een paar maanden op dit paard het gereden voor hun
3 keer per week een jong paard gaan doorrijden, dan krijg ik ook weer 3 keer per week gratis privéles.
Ik betaal nu voor een privé les met bijrijhaflinger 10 euro per uur.
Wat zouden jullie hiervoor betalen?
Of gewoon gratis aanemen?
Breghje schreef:LovingTweety schreef:Ik rijd al heeeel wat jaartjes langer dan jij bestaat in dit geval...Ghehe, dat een bijrijdster beter zou rijden dan ik gaat bij mij niet op, ik rij langer dan dat zij uberhaupt bestaanMaar mijn pony's zijn dan ook niet pony's waar aan gewerkt moet worden maar meer lang-leve-de-lol boscrossers.
![]()
Plus ik heb jaaarenlang elke week privélessen gevolgd en zit dus ook niet bepaald op recreatief boshobbelniveau zeg maar, daar wil ik eerlijk gezegd ook niet op rijden, been there done that. Ik heb meer dan 35 jaar ervaring met paarden bij de weg
....En ja, dan ben ik dus "oud" hahahaha!!
Sees schreef:Brechtje, tja over het algemeen ben ik eigenwijs genoeg om te denken dat ik mijn paard toch beter rijd dan de gemiddelde ruiter zonder eigen paard. En daarbij, iemand zoekt een paard om te rijden, waarom zou ik die moeten betalen?
Kan hoor, dat jij beter rijd dan ik, zolang we niet zien van elkaar hoe we rijden zal dat ook nooit duidelijk worden. En ik heb uit eigen ervaring gezien dat het hebben van een eigen paard totaal geen garantie hoeft te zijn dat de eigenaar ook daadwerkelijk goed kan rijden in de hele tijd dat ik al rijd (handelaren, fokkers, eigenaren). Het hebben van een eigen paard wil alleen maar zeggen dat je een eigen paard hebt.. Talent hebben heeft daar totaal niets mee te maken imho.
Ik ben overigens gevráágd om dit paard te rijden, heb nog nooit met mezelf hoeven leuren, ik krijg ze altijd zo aangeboden.
LovingTweety schreef:Ik heb jarenlang op vrij hoog lokaal niveau meegedaan. Helaas zijn de pony's ondertussen ver voorbij pensioengerechtigde leeftijd en gaan ze daardoor bij mij niet weg. Kwestie van ambities aanpassen.
j1988 schreef:Soms denk ik wel eens mensen hebben die een aantal paarden hebben, zelf niet elke dag kunnen, hun bijrijders zouden moeten betalen. Vaak kost een hoop tijd en een goede bijrijder is er ook voor je paard als die niet gereden kan worden ivm een blessure bijvoorbeeld.
Breghje schreef:LovingTweety schreef:Ik rijd al heeeel wat jaartjes langer dan jij bestaat in dit geval...Ghehe, dat een bijrijdster beter zou rijden dan ik gaat bij mij niet op, ik rij langer dan dat zij uberhaupt bestaanMaar mijn pony's zijn dan ook niet pony's waar aan gewerkt moet worden maar meer lang-leve-de-lol boscrossers.
![]()
Plus ik heb jaaarenlang elke week privélessen gevolgd en zit dus ook niet bepaald op recreatief boshobbelniveau zeg maar, daar wil ik eerlijk gezegd ook niet op rijden, been there done that. Ik heb meer dan 35 jaar ervaring met paarden bij de weg
....En ja, dan ben ik dus "oud" hahahaha!!
Kan hoor, dat jij beter rijd dan ik, zolang we niet zien van elkaar hoe we rijden zal dat ook nooit duidelijk worden. En ik heb uit eigen ervaring gezien dat het hebben van een eigen paard totaal geen garantie hoeft te zijn dat de eigenaar ook daadwerkelijk goed kan rijden in de hele tijd dat ik al rijd (handelaren, fokkers, eigenaren). Het hebben van een eigen paard wil alleen maar zeggen dat je een eigen paard hebt.. Talent hebben heeft daar totaal niets mee te maken imho.
Ik ben overigens gevráágd om dit paard te rijden, heb nog nooit met mezelf hoeven leuren, ik krijg ze altijd zo aangeboden.
Breghje schreef:Ik ben sinds een paar maanden ook weer bijrijdster, ik betaal niks (tenzij ik zelf zou willen lessen, maar dat vind ik niet meer dan normaal) kan het paard als mijn eigen beschouwen en hoef niks. Hoef dus niet te mesten (wat ik wel doe, vind ik dus ook niet meer dan normaal) maar de eigenaresse heeft 2 paarden en vindt alleen rijden niet leuk, het klikt geweldig tussen ons dus rijden we lekker samen. Ik geef haar les, richt haar paard verder af dus zie niet in, en zij dus ook niet, waarom ik zou moeten betalen, het is een win win situatie. Als het pokkeweer is dan rijd ik idd niet, we hebben geen binnenbak en ik heb geen zin me zeikesnat te laten regenen. Zij rijd dan ook niet dus ook daar zitten we op één lijn.
Nu staan ze bij haar aan huis, dus dat scheelt en ik hoef ook alleen maar bij te rijden en niet te verzorgen (behalve met carnaval, dan is me gevraagd of ik die week ook de verzorging op me wil nemen wat dus ook geen enkel punt is)
Maar ik heb heeeeel wat jaren bijgereden voor ik mijn eigen paard had, en nooit betaald sterker nog, ik bén betaald om paarden te corrigeren of verkeers- zadelmak te maken. Nu kan dat uiteraard anders zijn als je een onervaren iemand de kans geeft te leren op jou paard, maar ik vind persoonlijk dat de uitgaven voor stalling ed voor de eigenaar zijn. Anders vind ik je geen bijrijdster/verzorgster maar een leaser, en in dat geval vind ik dat ik dan ook iets te vertellen heb over het paard, wat ik dus nu niet heb.![]()
Maar goed, dat zijn mijn persoonlijke gedachten uiteraard.
Breghje schreef:Anders vind ik je geen bijrijdster/verzorgster maar een leaser, en in dat geval vind ik dat ik dan ook iets te vertellen heb over het paard, wat ik dus nu niet heb.