Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:50

Hoe vaak is jouw verzorgster nu mee geweest? Ikben 3x met haar mee geweest. De eerste keer heb ik veel zelf gedaan zodat ze elkaar gewoon konden leren kennen ipv dat ze overal aan moet denken. Ik heb nogal een complexe pony die bijv tijdens het poetsen haar halster af kan doen en de knoop uit het touw kan halen. Ondertussen knaagt ze graag aan alles waar ze bij kan. Ze is in principe goed te handhaven maar je moet haar wel nauwlettend in de gaten houden terwijl je in het begin al met zoveel aan je hoofd zit. De tweede keer heb ik haar de meeste dingen laten doen en tips gegeven over de ontsnappingspogingen enzo. De derde keer heb ik niks gedaan en dat ging goed dus ik vond dat ze wel alleen kon gaan. Ben benieuwd hoe het gaat vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:53

Ze is nu bij elkaar 4 of 5x geweest. Morgen komt ze weer en dan gaan we een stuk naar buiten. Ik ben zelf toch sowieso iedere dag op stal :+ En ze heeft ook aangegeven dat ze het helemaal geen punt vind dat ik erbij ben. Vorige keer ben ik ook niet wezen kijken bij het rijden maar m'n stal gaan uitmesten en slap wezen ouwehoeren met stalgenoten dus was ik er meer 'niet bij' dan wel. Voornamelijk in de avond, als ze dan wil rijden, is pony nogal een draak met veel mensen in de bak en dan vind ze het wel prettig dat ik af en toe op tijd brul dat ze die pony even om moet draaien. 4 ogen zien meer dan 2, en ponylief is een hand vol en dan al helemaal als je ook nog op de rest moet letten :+

Nog een paar weekjes en dan gaat ze sowieso helemaal alleen :) Maar daar heb ik dan ook alle vertrouwen in. Ik ben nu nog bezig met zo veel mogelijk erbij te zijn, wil d'r ook nog een keer laten springen zodat ze dit straks veilig kan (met stalgenoten uiteraard als begeleiding!) als ze zou willen en als ze de situatie verantwoord genoeg in kan schatten! :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:21

Fijn dat het zo goed ging, Chelle :)

Mijn verzorgster is net gestopt, dus ik ben weer half op zoek naar een andere. Het is fijn voor het paard als er nog iemand is die haar aandacht geeft :). Ik kan het nu theoretisch ook wel alleen af, maar een backup is handig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:54

steinstein schreef:
Kom dit topic ook even binnen vallen. Zijn er geen mensen op stal die jullie paard kan bijrijden of dat je stalgenoot iemand kent die een bijrijdpaard zoekt.

Op dit moment heb ik geen eigen paard, maar heb een aantal paarden om te rijden. Heb daar niet om hoeven te vragen, wordt regelmatig gevraagd of ik paarden wil rijden.

In mijn omgeving(Breda) heb ik het idee dat er meer vraag is naar verzorgpaarden, dan bijrijders.

Ik heb mijn paarden aan huis :+

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:29

cp112 schreef:
steinstein schreef:
Kom dit topic ook even binnen vallen. Zijn er geen mensen op stal die jullie paard kan bijrijden of dat je stalgenoot iemand kent die een bijrijdpaard zoekt.

Op dit moment heb ik geen eigen paard, maar heb een aantal paarden om te rijden. Heb daar niet om hoeven te vragen, wordt regelmatig gevraagd of ik paarden wil rijden.

In mijn omgeving(Breda) heb ik het idee dat er meer vraag is naar verzorgpaarden, dan bijrijders.

Ik heb mijn paarden aan huis :+

Ja, dan valt er aan niemand te vragen

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:19

Hier komt er morgen weer iemand kijken. Wel een meisje dat graag wilt rijden maar ze vond Dayem zo'n gave bok dat ze toch kennis wil komen maken. Heb echt benadrukt dat rijden voorlopig nog niet aan de orde is (beleer hem na de winter en zet er pas een ander op als hij voor mij bevestigd is. Dat kan dus zo maar nog minimaal een jaar duren).

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:11

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:44

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:03

Aaaah, het meisje waar mijn eerste keus na uit ging, die mag nu waarschijnlijk wel van d'r moeder.
Ze gaat het alleen even nog uitrekenen per maand, wat ze van d'r salaris in moet leveren! Ben zo benieuwd! hihi... :o

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:39

Wat is het toch een lastige zoektocht! Ik heb besloten om naast de bokker er toch iemand bij te nemen want ik merk nu al dat ik in sommige weken toch echt niet lekker uit kom, het heeft verder geen haast maar het zou wel prettig zijn. Wel merk ik dat het veel rust geeft dat mijn oude verzorgster weg is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:41

Oeps.. M'n bijrijdster ging vandaag voor het aller eerst zelf.. Rijden ging goed, pony hartstikke mak ondanks de storm.. Is ze er met het uitstappen zonder zadel vanaf gekukeld.. Van wat ik had begrepen ging d'r moeder ernaast rennen ofzo, maar ponylief is gewend dat als we dat in de paddock doen, dat we dan even aan het spelen en klieren zijn, dus pony dacht he.. dat herken ik en gaf een bokje uit joligheid.. Gevolg.. Zij lag ernaast en nu een scheurtje in d'r arm.. Maar zelfs nu wil ze nog terug komen :D Voelde me wel heel schuldig.. Ga denk ik maar gelijk stoppen met dat spelen op die manier.. :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:00

Huh, maar dat is toch logisch? Hier is rennen ook spelen... Of was het de bedoeling dat ze ging draven? Want ernaast rennen en uitstappen, lijkt mij niet logisch.. Wel sneu dat ze blijkbaar hard is gevallen dat ze een scheurtje in haar arm heeft...

Hier laatst ook: ik rijd een pony die echt niet voor beginners/manegekinderen is. Dus ik had gelongeerd en aan de hand gewerkt, dus pony moest uitgestapt worden. Toen mocht mijn buurtmeisje er wel even op, ze wou heel graag rijden maar dat kan gewoon niet. Even stappen met mij ernaast zag ik anders.. Dus ik had al aangegeven: niks doen, gewoon relaxed zitten. Toen ze erop zat, deed de pony als een schrik pas naar voren: za had blijkbaar been gegeven. Weer herhaald dat ze haar benen moest laten afhangen, niet de buik raken... Na drie rondjes, schoot de pony ineens van schrik weg : bleek ze toch haar been aangelegd te hebben... Zij viel eraf, midden in de brandnetels.. (paar cm later en het was vol op het hek, weet niet wat je liever hebt :+ ) Verder niks aan de hand, met pony ook niet gelukkig (die kwam na 1 rondje verschrikt naar me toe..)

Maarja, ik voelde me ook schuldig toen.. Al hoor ik dat ik dat niet moet doen, ík weet dat die pony niet geschikt is voor kinderen die (denken dat ze) kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:01

Ik weet niet of het de bedoeling was of ze dan ook ging draven. Ze neemt het de pony gelukkig niet kwalijk en komt graag ook weer terug.. dus nog steeds niet afgeschrokken :+

Ik denk alleen dat het wel handiger is als de pony het verschil weet tussen rennen met een mens op je of rennen zonder een mens op je.. :+
Maarja.. Hoe leg je ze dat nou uit.. paardlief praat nog steeds alleen maar Hinniks.. :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:07

Tja, dat zal per paard verschillend zijn, maar als ik ernaast ga rennen, ga ik ervanuit dat de pony mee gaat rennen. Níet gek doen natuurlijk, gewoon mee draven. Maar ik zou daar 'mijn' pony ook niet in vertrouwen want die schrikt als iemand dan niet kan meezitten, en dan is ie in paniek aan de andere kant.. (of zoals met mij toen, dwars door het hek/draad, ook geen aanrader trouwens :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:09

Haha ja bij mij is het ook altijd meerennen en een beetje jolig zijn. Moet er wel bij zeggen dat ze bij mij (los) nooit bokt met rennen.. :+ Maar in een 20 x 60 rijbak zal ze misschien wel hebben gedacht 'jippie, da's wel heel veel ruimte! ' :')

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:23

Haha ach, jij hebt wel een fanatieke verzorgster! Ze heeft ook wel lef trouwens.. Ik heb afgelopen week voor het eerst op mijn eigen paard zonder zadel gereden haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:02

Ja ze is heel fanatiek! :) Maar vind ik ook wel fijn, dan kan ik ze straks met een gerust hart hun gang laten gaan terwijl ik onder 't mes ben :)

Haha ja ik heb m'n pony opnieuw 'mak' gemaakt zonder zadel.. Zadel erop was geen succes dus dan maar zonder zadel.. Dus ponylief is wat dat aangaat verder heel braaf, stappen en draven zonder zadel is sowieso geen probleem omdat we dat goed een half jaar zonder zadel erin hebben gereden.. :p

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:52

hi all!!!

mag ik me ook melden hier? Ik ben al een tijdje op zoek naar een bijrijder voor een merrie die bij mn vader staat. Het is zo lastig! Omdat ik zelf niet uit die omgeving kom (staat in Goes en ik woon in Den Haag) heb ik ook geen netwerk oid.

Hebben jullie tips hoe ik dit moet aanpakken? Heb al een advertentie hier op bokt geplaatst, maar hoorde dat dit vaak ook niet veel resultaten geeft. Er staat een advertentie op marktplaats, maar die site is zo veranderd dat bedrijven met dure betaalde plekken altijd bovenaan staan dus schiet ook niet op :+

daarbij heb ik maar gewoon wat neergezet, is dit voldoende of ontbreken er nog hele belangrijke dingen!? Waar moet ik op letten enz..?

help! hihi

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:09

.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:42

Ik meld me ook weer.
Uiteindelijk toch maar de verzorgster waar ik het eerder over had, weggestuurd. De laatste keer was ze helemaal niet gegaan en dat was gewoon de druppel. Ik was er echt klaar mee.
Helaas moet ik wel weer iemand anders zoeken. Morgen komt er iemand kijken, ik hoop dat het wat is. :)

Chelle_Dora wat leuk dat je iemand gevonden hebt! Je mag echt blij zijn met iemand zoals zij!

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:57

.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:08

ow, mensen denken dat een rondje mogen blijven zitten op de rug van een managepaard ook paardrijden is :+ Is geen kwaad, is onbewust onbekwaam. Misschien een idee om iets meer jargon in de advertentie te zetten, als ze hem niet begrijpen is het ook geen doelgroep :D

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:19

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:12

Annwfyn schreef:
Vandaag is er dus een meisje komen kijken en wat was dit erg..
Ze had alles bij elkaar gelogen (haar rij ervaring), erg zonde.
Ze heeft mijn pony even mogen poetsen, omdat ze er toch waren, maar helaas niet meer.
Ik dacht dat ik niet veel vroeg (basis a.k.a. stap draf en galop beheersen, staat duidelijk in advertentie), maar helemaal geen ervaring hebben...

Maar de stal eigenaar heeft lesjes gegeven en wist nog 2 meisjes die misschien wel bij mij passen..
Eén heeft al aangegeven kennis te willen maken en de ander overlegd nog met ouders =)
Ben benieuwd

Oh zulke mensen heb ik ook gehad.. Gelogen over leeftijd, rijervaring et cetera.. Heb d'r toen ook uit laten stappen alleen omdat ze zo'n end gekomen waren en ik dat sneu vond, maar zelfs met het uitstappen kreeg ik al jeuk en heb ik d'r na een paar rondes er maar vanaf getrokken. En toen kreeg ik nog de wind van voren dat ik mijn pony had verhuisd want nu was het wel verder weg voor hun.. :')

Hoop dat het vandaag goed gaat, vaak is het wel fijner via de staleigenaar, dan weet je in ieder geval wel dat het te vertrouwen is!

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:07

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt