Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:44

Ik heb ook een bijrijd pony, waar ik 4 a 5 keer per week naar toe ga.
Weer of geen weer, er moet hard getraind worden omdat we ook wedstrijden rijden :j
En 2 keer per week les zeg je ook niet zo snel af!
Ik heb wel 1 keer in de zoveel tijd een PTA week, waardoor ik dus echt niet 5 keer kan komen, ik heb ook nog mijn eigen pony waar ik tijd voor moet maken, dus dat gaat niet werken.
Maar daar houd de eigenaar gelukkig rekening mee, dat wanneer er toetsweek is, alleen de lessen ga rijden, en wanneer er tijd over is, kom ik wel.
Gelukkig staat hij aan huis bij de eigenaar en staan ze elke dag minstens 3 uur in de paddock.

Overigens betaal ik er geen bijdrage voor, maar ik betaal wel de lessen, en lidmaatschap bij De Voornruiters, de startpas en mijn inschrijfgeld voor de wedstrijden, waarbij we dus al gauw op 150 euro per maand uit komen (hij rijd mij wel met de trailer 1x per week naar clubles, en naar wedstrijden, 1x per week komt er een instructrice aan huis)
Ik heb voor de rest een enorm goede band met de eigenaar, en wanneer hun straks een week naar Portugal gaan, ben ik de gene die daar een week lang in het huis slaapt, voor de hond en de paarden zorgt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:46

j1988 schreef:
Soms denk ik wel eens mensen hebben die een aantal paarden hebben, zelf niet elke dag kunnen, hun bijrijders zouden moeten betalen. Vaak kost een hoop tijd en een goede bijrijder is er ook voor je paard als die niet gereden kan worden ivm een blessure bijvoorbeeld.

Moet je ook maar vanuit kunnen en durven gaan. Niet iedere bijrijdster komt er ook om je paard te stappen hoor als er wat met z'n beentje is bijvoorbeeld, zijn er genoeg die dan zeggen 'ik kom wel wanneer het wel weer kan'. Geeft niet, ieder zijn keus maar ik zou echt niet zomaar een bijrijdster gaan betalen omdat ze misschien ook wel komt als er niet gereden kan worden, of dat ik nou 1 of 20 paarden heb. :+

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:46

Kijk dat vind ik nou eens goed ! Dat hier ook een topic over is

Eske_B

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:51

Aan de eigenaren hier: stel je bijrijder betaald 60 euro per maand (2-3x per week rijden oid). Dan krijgt je paard een peesblessure, bijrijder kan niet rijden dus, maar komt wel helpen dmv rondstappen, afspuiten e.d.
Moet de bijrijder dan doorbetalen, of pas betalen als er weer gereden kan worden?

Wat vinden jullie? Ik zou het tweede eerlijker vinden :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:54

Dan uiteraard betalen als er weer gereden kan worden of indien mogelijk een ander paard aanbieden om op te rijden (moet je wel maar net 2 paarden hebben staan natuurlijk :+ )

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:57

Als er één een blessure heeft mogen ze op de vrije momenten één van de andere paarden rijden en krijgen ze daar ook les op.
Ze betalen bij mij de lessen en niet het verzorgen / bijrijden.

Tigra_

EskeGirl schreef:
Aan de eigenaren hier: stel je bijrijder betaald 60 euro per maand (2-3x per week rijden oid). Dan krijgt je paard een peesblessure, bijrijder kan niet rijden dus, maar komt wel helpen dmv rondstappen, afspuiten e.d.
Moet de bijrijder dan doorbetalen, of pas betalen als er weer gereden kan worden?

In mijn geval zouden ze dan niet hoeven betalen pas weer als er gereden word. Mijn inziens betalen ze daarvoor. Je betaald voor te rijden als dat niet kan betaal je niet. Als het paard 1x niet goed loopt is het wat anders maar als het paard bv een halve maand kreupel heeft gelopen betalen ze uiteraard ook maar de helft.
Als is het wel slim om dat als bijrijder en eigenaar van te voren even door te spreken hoe je dat doet als het paard dus niet te rijden is een tijdje.

NatasjavE

EskeGirl schreef:

Dat heb ik aan de hand gehad. Ik heb toen gezegd dat ze niet meer hoefde te betalen. Ze kwam wel een keer per dag met mijn merrie stappen.

Maar mijn bijrijder stond erop om wel te betalen....in goede en slechte tijden zei ze.

Nu betaalde ze in natura...dus zo nu en dan de hoefsmid en dergelijke. Ik heb de voorijzers er toen afgehaald en dat was flink goedkoper. :)

Dus mee eens dan niet meer betalen.

Ik heb nu overigens toch weer een bijrijder....die niet betaald deze keer. Maar ze doet wel de bijbehorende klusjes deze keer. Mestballen uit de stal verwijderen en voeren van mijn twee paarden en ze op stal zetten.
Ik sta nu namelijk op een zelfde stal en voorheen op een volpensionstal.

Edit...klusjes alleen op de dagen dat ik niet ga...dat geeft mij dan de mogelijkheid om 2 dagen niet te gaan.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 05-02-14 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:00

j1988 schreef:
Soms denk ik wel eens mensen hebben die een aantal paarden hebben, zelf niet elke dag kunnen, hun bijrijders zouden moeten betalen. Vaak kost een hoop tijd en een goede bijrijder is er ook voor je paard als die niet gereden kan worden ivm een blessure bijvoorbeeld.

Maar er zit een verschil tussen niet elke dag kunnen of andere een mogelijkheid geven. Ik kan elke dag, ik ben er ook elke dag 2-3 keer (voor werk, in pauze en na werk). Zelf wil ik gewoon jonge meiden (ze lopen hier vanaf 10-11 jaar) een kans geven tot het gevoel hebben van een eigen paard. Incl de leuke en minder leuke klusjes. Vroeger waren die met bossen te vinden, tegenwoordig niet meer.

Overigens betalen ze hier dus niet en mogen zoveel komen als ze willen, wel minimaal 3 dagen én ik wil van te voren weten welke dagen (ivm mijn eigen planning).

Het enige 'nare' klusje wat ze hier hebben is voeren, en dat is nogal makkelijk, alleen hooi.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:07

Verzorgers betalen hier niks...bijrijders wel.
Kan er langere tijd niet gereden, is het logisch om die
bijdrage zolang stop te zetten.
Dat is weer de luxe voor de bijrijder.
Die heeft financieel dus geen risico's.
Voor de eigenaar gaan de kosten wel gewoon door.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:11

LovingTweety schreef:
j1988 schreef:

Maar er zit een verschil tussen niet elke dag kunnen of andere een mogelijkheid geven. Ik kan elke dag, ik ben er ook elke dag 2-3 keer (voor werk, in pauze en na werk). Zelf wil ik gewoon jonge meiden (ze lopen hier vanaf 10-11 jaar) een kans geven tot het gevoel hebben van een eigen paard. Incl de leuke en minder leuke klusjes. Vroeger waren die met bossen te vinden, tegenwoordig niet meer.

Overigens betalen ze hier dus niet en mogen zoveel komen als ze willen, wel minimaal 3 dagen én ik wil van te voren weten welke dagen (ivm mijn eigen planning).

Het enige 'nare' klusje wat ze hier hebben is voeren, en dat is nogal makkelijk, alleen hooi.

Wat super dat jij jonge meiden ook een kans geeft! +:)+
Dat zie je tegenwoordig ook maar weinig, jammer want zo kunnen de meiden die er wel potentie voor hebben, maar niet genoeg geld voor een eigen pony, niet echt leren rijden.
Ik zeg niet dat je op een manege niet leert rijden, maar op een 'eigen' pony leer je toch veel beter rijden dan op een manege rondhobbelen :j
Ik heb overigens ook een B pony staan, hier krijgen jonge meid(en) ook een kans, ik heb er nu 2 die er op rijden, gaat super en ben enorm blij met de hulp, en liefde die ze mijn pony geven!
Ze hoeven hier geen klusjes te doen, ze staat op vol pension, met binnen/buiten bak/paddocks/binnen en buiten halen op het land/mesten/voeren enz :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:15

bij een blessure hoeft ze bij mij ook even niet te betalen, maar hoe doen jullie dit met vakanties?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:22

Tijdens mijn vakanties hebben ze de vrije hand kunnen ze zovaak komen als ze willen. Want er zijn dan geen lessen.
Ze betalen de lessen die ze van mij krijgen en voor de rest niet.

Tijdens hun vakantie is het weer alleen de lessen die ze gehad hebben.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:37

_PatriciaH schreef:
bij een blessure hoeft ze bij mij ook even niet te betalen, maar hoe doen jullie dit met vakanties?

Als ze bv 2 weken op vakantie gaan zou ik zeggen betaal de helft maar. Wat ook zou kunnen is dat ik bv op vakantie zou gaan en hun dan die weken even extra langs gaan en wat extra doen met mijn paard dat het dan 1 maand voor niets is.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:04

Ik zocht ook bijrijders voor 2 à 3 dagen in de week. Ik heb dan ook niks aan mensen die maar 1x kunnen komen ivm school. Niets mis mee maar reageer dan niet op mijn advertentie ;).

Ik heb de afspraak dat als mijn paarden langdurig kreupel zijn, de bijrijders dan niet hoeven te betalen of ik bied vervanging. Als de bijrijders op vakantie gaan is dat vaak maar een week en dat halen ze dan wel weer in als ik op vakantie bent ;).

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:45

Ik ben dan zelf ook een bijrijdster maar ik snap de ergenis van eigenaren als bijrijders niet komen door bijv. School / weer etc.

Ik heb 2 jaar geleden een lease paard gekregen die ik 4 keer in de week. Hier betaalde ik ook aardig voor, namelijk €230. Maar dit is wel in de randstad op een luxe pension / handelstal.
De eigenaresse verleasde dan een aantal van haar paarden en daar reed ik er 1 van. Ik deed dit met nog een ander persoon die de andere 3 dagen deed.

Ik kwam iedere keer op mijn dagen of ik het nou druk had of niet want ze moest immers iedere dag buiten komen en beweging krijgen. Als ik niet zou komen zou ze 24 uur in haar stal staan wat ik echt niet vind kunnen. Het is lastig voor te stellen hoe het in zijn werk ging waarschijnlijk maar ik was als enige verantwoordelijk voor 'mijn' paard aangezien ik enkel lessen reed bij de eigenaresse.

Doordat ik 2 jaar heb geleased weet ik hoe het voelt om je eigen paard te hebben. Ik rij nu een andere pony bij en de eigenaresse was verbaasd over hoe ik alles aanpakte, maar dit is voor mij heel normaal omdat ik het gewend ben zeg maar. Niet komen opdagen staat ik mijn woordenboek dus niet voor :)

Wel heb ik een moeder die vind dat school voor gaat wat ik ook snap. Ik doe nu 5vwo waardoor ik nu 2 keer per week die pony rij ipv 2 jaar geleden toen ik 4 keer per week leasde.

Sorry, veelst te lange post. Maar ik wou even mijn kant van het verhaal delen.

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:47

Ik betaal in mijn vakanties eigenlijk wel gewoon door voor mijn verzorg/bijrijpaard, ik mag immers ook wanneer ik gewoon thuis ben in de vakantie zo vaak als ik wil erheen (meestal) en wanneer de eigenaar op vakantie is en ik dus elke dag heen ga betaal ik nogsteeds dezelfde prijs, dit vind ik eigenlijk fijner omdat je dan naar mijn mening niet zo zeer voor het rijden betaald maar gewoon een deel van de onderhoud.
Nu is mijn verzorgpony ziek (ongeveer een maand nu maar gaat nog wel veel langer duren) en tot nu toe betaal ik nogsteeds omdat ik vind als je een eigen paard hebt later (wat in mijn geval het doel is) moet je ook wanneer je paard ziek is de kosten (die dan alleen maar meer zijn) betalen :p

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:56

Henrieke en Kathylove, jullie klinken als twee fijne, betrouwbare meiden :j.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:58

Sees, dankjewel haha! :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:03

Snap zo wie zo al niet waarom het om geld moet draaien voor het bijrijden e.d.
Mijn bijrijdster betaald mij niets en dat vinnik prima zo, ook denk ik er niet over om haar te betalen. Je wordt er beide beter van toch? Dusssss...

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:09

Sees schreef:
Henrieke en Kathylove, jullie klinken als twee fijne, betrouwbare meiden :j.

Haha dank je !

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:10

Het draait mij echt niet om het geld, maar meer als stimulans om te blijven komen.

In het verleden was bij mij ook gewoon gratis, maar ik merk dan dat ze de taak minder serieus nemen en op een gegeven moment zonder te zeggen wegblijven.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:13

Dat zegt alleen maar wat over je verzorgsters/bijrijdsters :-)

"Men" komt dan voor't geld, maar niet voor het paard/rijden zelf
Laatst bijgewerkt door Icrack op 05-02-14 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:14

Het zegt meer over de mentaliteit die er tegenwoordig is

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:17

Als mijn bijrijdster alleen voor het geld zou komen...kon ze er ook blijven. Met die mentaliteit hoef ik er niet "trots" op te zijn dat ze komen rijden.
Het gaat toch om de liefhebberij??