Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:13

Ik word onderhand ook een beetje moedeloos van mijn zoektocht naar een fijne bijrijder -O-

Ik ben in principe heel makkelijk, vraag geen vergoeding en met de juiste klik en ervaring mag er alles mee gedaan worden in overleg. Sowieso 2 tot 3 dagen per week en daarbij een trailer ter beschikking. In ruil daarvoor vraag ik enkel dat de stal gedaan wordt op die 2 tot 3 dagen per week en dat er af en toe gelest wordt. Voorkeur gaat uit naar een wedstrijdgerichte of in ieder geval serieus rijdende ruiter of amazone.

Is dit teveel gevraagd? Heb al meerdere berichten ontvangen van mensen die haar betaald willen rijden, maar in mijn ogen is dit gewoon een win win situatie voor iemand die geen eigen paard kan bekostigen. Gaat overigens om een 8 jarig paard van 1.65 in Gelderland.

Is het tegenwoordig normaal om een bijrijder te betalen....?

0000

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:21

Dat ligt vooral heel erg aan het niveau dat je verwacht denk ik. Want die serieus rijdende, wedstrijd gerichte amazone die jij zoekt heeft doorgaans de paarden voor het uitzoeken. Als je dan ook nog iemand wil die je paard wat bijbrengt en een fatsoenlijk M of Z niveau rijd (en dan heb ik het niet over 1x Z bij de ponys maar gewoon netjes meerdere paarden op niveau gereden) dan is een vergoeding wel gebruikelijk. Wil je zelf het merendeel van de training op je nemen en zoek je iemand die kan en mag leren van jouw paard heb je veel meer opties. Dus eigenlijk iemand die het paard niet slechter maakt, er niet aan gaat lopen trekken en zelf er wat van leren in een les. Dat is al moeilijk te vinden, niet slechter maken bedoel ik. Ruiters die een paard kunnen trainen zijn nauwelijks te vinden. En die hebben het meestal gewoon echt druk.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:24

@0000 Het hoeft niet iemand te zijn die al meerdere keren Z heeft gereden. Ook prima als het iemand is die gewoon wedstrijden wil rijden vanaf de B of helemaal geen wedstrijden, maar wel serieus rijden. Als het maar iemand is die betrouwbaar is, bereid is om te leren en gewoon netjes rijdt. Hoeft echt geen M-Z niveau te zijn. Dat ben ik zelf ook niet gestart met haar.

Edit:
linkje naar advertentie

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:37

Hoe staat het in je advertentie?
Misschien stoot het juist de mensen af die je wel wil hebben? Zeker als je zegt dat je alleen maar berichten krijgt van mensen die betaald willen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:40

LoveBodin schreef:
Hoe staat het in je advertentie?
Misschien stoot het juist de mensen af die je wel wil hebben? Zeker als je zegt dat je alleen maar berichten krijgt van mensen die betaald willen.

Linkje staat erbij. Geen idee waarom, voor soortgelijke bijrijdpaarden heb ik in het verleden flink voor moeten betalen, zonder dat het leermeesters waren.

Ook veel pennymeisjes trouwens :')

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:42

Zie nu je advertentie, daar kan ik inderdaad niet uit opmaken dat je iemand zoekt om haar door te trainen en perse verder op te leiden dus imo zijn die reacties ook niet helemaal logisch dan....

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:42

@0000 Nee dat verbaast mij ook, nu al 3 mensen gehad dat haar willen verplaatsen naar een eigen stal. Is er nog iets wat ik eventueel kan toevoegen voor extra duidelijkheid?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:43

Ilja_1997 schreef:
@0000 Het hoeft niet iemand te zijn die al meerdere keren Z heeft gereden. Ook prima als het iemand is die gewoon wedstrijden wil rijden vanaf de B of helemaal geen wedstrijden, maar wel serieus rijden. Als het maar iemand is die betrouwbaar is, bereid is om te leren en gewoon netjes rijdt. Hoeft echt geen M-Z niveau te zijn. Dat ben ik zelf ook niet gestart met haar.

Edit:
linkje naar advertentie

Ik zou toevoegen:
Niveau van het paard
Karakter van het paard
Of buitenritten enz tot de mogelijkheden behoort
Hoe het paard gehouden wordt en aanwezige faciliteiten
Op welk niveau je zelf rijdt
En wat meer foto’s van je paard, onder andere onder het zadel.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:44

Misschien wat meer over het paard vertellen ipv enkel hebben over wat jij van de toekomstige bijrijder verwacht.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:47

Ik zal het aanpassen. Wordt wel een hele lange lap tekst, heb ik zelf altijd een beetje een hekel aan. :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:54

Ilja_1997 schreef:
Ik zal het aanpassen. Wordt wel een hele lange lap tekst, heb ik zelf altijd een beetje een hekel aan. :D

Ik zou er helemaal niks aan veranderen.
Hooguit een foto onder de man/vrouw toevoegen.
Ik snap precies wat voor een ruiter je zoekt en die heb je nu vind ik duidelijk omschreven.
Kwestie van afwachten op de juiste match

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:57

Lb, de tekst is al veranderd ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:58

Ahh dan heb je hem goed aangepast haha.
Heb dan alleen de nieuwe versie gelezen

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:02

Heb er heel beknopt wat info over de merrie bij gezet en twee foto's onder het zadel, verder niet veel veranderd. Ben benieuwd of ik nog iemand ga vinden :) Bedankt voor jullie input!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:10

Ilja_1997 schreef:
Heb er heel beknopt wat info over de merrie bij gezet en twee foto's onder het zadel, verder niet veel veranderd. Ben benieuwd of ik nog iemand ga vinden :) Bedankt voor jullie input!

Echt veel beter zo! Ik zou de dressuur foto als eerste in de advertentie zetten. Die donkere foto trekt minder dan een foto waar ze leuk op loopt.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:07

MPR4 schreef:
Is er misschien iemand die via pb mijn tekstje om te stoppen met mijn bijrijdpaard wil checken? :)

Ja hoor stuur maar.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:11

Ilja_1997 schreef:
Ik word onderhand ook een beetje moedeloos van mijn zoektocht naar een fijne bijrijder -O-

Ik ben in principe heel makkelijk, vraag geen vergoeding en met de juiste klik en ervaring mag er alles mee gedaan worden in overleg. Sowieso 2 tot 3 dagen per week en daarbij een trailer ter beschikking. In ruil daarvoor vraag ik enkel dat de stal gedaan wordt op die 2 tot 3 dagen per week en dat er af en toe gelest wordt. Voorkeur gaat uit naar een wedstrijdgerichte of in ieder geval serieus rijdende ruiter of amazone.

Is dit teveel gevraagd? Heb al meerdere berichten ontvangen van mensen die haar betaald willen rijden, maar in mijn ogen is dit gewoon een win win situatie voor iemand die geen eigen paard kan bekostigen. Gaat overigens om een 8 jarig paard van 1.65 in Gelderland.

Is het tegenwoordig normaal om een bijrijder te betalen....?

Wel als ze een bepaald niveau hebben. Maar als iemand gratis een paard mag rijden altijd goed. Mag ik vragen (eventueel via pb) waar t in Gelderland is? Misschien ken ik wel iemand als t in de buurt is?

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:39

@Gizeppie, alles staat in de advertentie, plaats ook :). Hoeft niet iemand te zijn die M of Z geklasseerd is, gewoon iemand die netjes een paard kan losweken en rijden.

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:54

@Ilja_1997, toen ik een bijrijpaard zocht, had ik echt meteen op een advertentie zoals die van jou nu is gereageerd. Succes!!! Hopelijk krijg je nu wat meer passende reacties.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:03

Echt beetje goede bijrijders met verantwoording is lastig te vinden.

Ik heb er nu misschien 1 gevonden. Hopelijk is ze niet te lang voor Stanley. Maar dat is uitproberen.

Heb met wat langer minder moeite dan met te zwaar.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:04

Ik twijfel.. Mijn bijrijdster (een vriendin van me) is helaas gestopt vanwege tijd tekort. Nu heb ik niet per se een bijrijdster nodig maar ben eens in de 2 weken een lang weekend bij m'n vriend (niet in de buurt) en kan dan niet naar m'n paard. Het zou fijn zijn als iemand hem (het paard, niet mijn vriend haha) dan wat extra aandacht geeft, maar rijden is niet nodig. Er zijn op stal veel mogelijkheden om leuk grondwerk te doen (longeerton, grote buitenbak, binnenbak, balken, pionnen etc.). Het paard kan ook veel: loswerk, lange lijnen, dubbele lijnen longeren, schriktraining etc. Uiteraard zou een bijrijdster / verzorgster ook andere dagen mogen komen naast het weekend dat ik er niet ben. Wat zouden jullie doen?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:05

Ilja_1997 schreef:
@Gizeppie, alles staat in de advertentie, plaats ook :). Hoeft niet iemand te zijn die M of Z geklasseerd is, gewoon iemand die netjes een paard kan losweken en rijden.

Ik ga het eventjes doorgeven aan diegene.. Het is een hele nette volwassen/serieuze ruiter.. ;)

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:14

Ilja_1997 schreef:

Ik vind jou advertentie er zeer netjes uitzien! Dit zou er zeker eentje zijn waar ik zelf op zou reageren (als ik in de buurt zou wonen en geen eigen paard zou hebben). Succes met je zoektocht!

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:22

Lys_PPA schreef:
Ilja_1997 schreef:

Ik vind jou advertentie er zeer netjes uitzien! Dit zou er zeker eentje zijn waar ik zelf op zou reageren (als ik in de buurt zou wonen en geen eigen paard zou hebben). Succes met je zoektocht!

Eens!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:29

Even klagen omdat het kan :+ Ik word gek van al die koters die sturen: Hoi, ik ben ... en wil graag u paard verzorgen.

Oke. Misschien handig om wat informatie over jezelf te geven. >;)