Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:56

Hmmm.. ik zoek nu snel iemand voor me vakantie.
Eigenlijk was ik het helemaal vergeten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:55

Mijn bijrijdster is er gister vanaf gevallen.. Was toch een beetje te druk voor pony, met z'n 8en in de bak. Gelukkig heeft het d'r niet afgeschrokken en komt ze donderdagavond weer :) En het andere meisje wat was komen kijken gaat nu het paard van een stalgenootje verzorgen, iedereen happy :)

xx_Lyzet, je bent niet veeleisend hoor. Dat soort reacties zijn bij mij ook meteen de prullenbak in gegaan..

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:28

@chelle_dora, Vallen is nooit leuk maar kan altijd gebeuren blijven toch dieren, hopelijk heeft ze zich niet te erg bezeerd, maar dat denk ik niet als ze donderdag gewoon weer komt.
Fijn dat dat andere meisje toch ook een verzorgpaardje heeft.

xx_lyzet te veel eisend ben je nooit je zoekt een team genoot en dat moet passen bij het team wat er al is.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:29

katjalove schreef:
Vragen jullie eigenlijk een bijdrage? Ik vind dat altijd lastig om te vragen maar aan de ene kant denk ik op een manege rijden kost ook geld alleen daar hoeven ze dan geen klusjes te doen.

Ik vraag geen bijdrage voor stalling maar wil wel dat er regelmatig gelest gaat worden op eigen kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:43

Nee precies, en ik snap het van de pony ook, het was heel druk in de binnenbak, pony had nog nooit met zoveel in de bak gelopen en er werd een clinic gegeven dus werd denk ik net te veel voor de pony. Werd wel gelijk heel rot gekeken want tja er liep een pony los.. Maar wat je zegt, vallen kan altijd maar het heeft d'r inderdaad niet afgeschrokken, pony deed ook niet gemeen, ze ging niet bokken of steigeren maar ze stoof op d'r eigen manier weg.. En die kan ik ook nog steeds niet uitzitten dus kan 't het meisje niet kwalijk nemen, maar donderdagavond komt ze gelukkig weer :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:59

Aah jammer dat ze er af viel.. Maar niets is erger dan dat kijkers voor de koop er af vallen...
Dat had ik.. Pony deed iets heel nieuws wat de meisjes van 10 en 11 niet aankonden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:27

Nuja toen ik mn pony kocht ben ik met het proefrijden er ook 2x vanaf geflikkerd... xD

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 07:52

Hahah maar die mensen haakte af.. Ze zochten iets meer ervaren.

Maar goed. Ik heb waarschijnlijk iemand voor me vakantie.
Hopen dat dat een beetje klikt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:39

Jeetje... om gek van te worden hoor!
Krijf een mail: hoi ik ben 13 mag ik je paard misschien gratis verzorgen.

Heb gewoon duidelijj gestuurd
"Advertentie wel goed gelezen?" ;) sorry hoor...

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:07

Wij zijn nog steeds tevreden over onze bijrijdster/verzorgster! We hebben nu al 3 ritjes samen gemaakt buiten, de 1ste keer was het alleen maar stappen, 2de keer was het met stukjes draven erbij, en de 3de keer was het, met een stukje galop... wat niet helemaal de bedoeling was... maar paard waar ik op reed ging harder dan paard waar de Lith(bijrijdster) op reed en jah dat kon haar paard natuurlijk niet over haar kantlaten gaan, en om mijn paard bij te houden moest ze wel over gaan in de galop, maar ze kon haar paard ook weer makkelijk terug krijgen naar de draf, dus ik kan elk geval zeggen, we hebben super leuke ritjes, onze laatste rit was ongeveer 14km! Maar de ritjes zijn nooit saai! hahahaha.. En een leuk + puntje is dat wij ook goed met elkaar overweg kunnen.. We hopen op nog meer ritjes!!

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:31

Super leuk Beaty26! Fijn dat het ook zo goed klikt tussen jullie 2, dat maakt het natuurlijk stukken gezelliger.

Ik ben niet op zoek naar een bijrijder (paardje verkocht in april) maar blijf dit topic wel altijd volgen.
Nu ben ik op zoek naar een instructrice voor onze ponyclub. Ben ook benieuwd hoe dat gaat lopen. Dit jaar zijn er 2 nieuwe bijgekomen en beide ook weer gestopt.
Ik denk dat dit net zo lastig is als een goede bijrijder zoeken, in de winter moeten ze ook beschikbaar zijn en ze krijgen niet betaald. Ze krijgen er wel veel voor terug en het is super gezellig. Maar dit wordt nog lastig haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:33

xx_Lyzet: haha hoef je je toch niet voor te verontschuldigen.. :+

Fijn dat het zo goed klikt Beauty26! Da's helemaal gezellig natuurlijk!

Marleen: Ja dat wordt ook nog wel een lastige dan inderdaad :+

Bijrijdster komt toch vrijdag maar rijden na goed overleg. Anders zou het in de avond moeten vandaag en daar is ponylief toch niet helemaal klaar voor, ik merk dat ze het toch nog wel spannend vind met zoveel anderen in de bak en heb het na het vallen zondag ook best afgeraden.. Ze moeten toch nog aan elkaar wennen en ponylief is d'r grenzen nog zo aan het opzoeken, dat is niet eerlijk voor beiden om dat dan in een hele volle bak te doen :)

Dus vandaag kan ik even zelf rijden in een hopelijk rustige bak en hopelijk gedraagd pony zich morgen dan weer, ben benieuwd hoe het gaat :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:26

Fijne berichten hier! Sneu dat ze ervan afgevallen is, maar fijn dat ze wel wil blijven komen!

Als het goed is, is het met mijn bokker ook gelukt! Vanaf volgende week gaat ze wekelijks een dagje doen. Ik vind haar wel nog steeds erg lief dus hoop dat dat goed komt met mijn niet altijd lieve pony. Ik heb nog steeds mijn andere verzorgster ook.. Afgelopen weken is ze minder gegaan ivm drukte en dat heeft de druk ook wat van de ketel gehaald. Ik merk dat het op vriendschapsniveau nu beter gaat. Hopelijk ervaart ze dit zelf ook zo en hakt de zelf de knoop door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:12

Vandaag is ze weer geweest, zijn zelfs een stukje naar buiten geweest :D
Ze vinden elkaar echt helemaal leuk. Pony is er nog een paar keer vandoor geschoten in de bak maar verder helemaal goed en ze is niet meer gevallen gelukkig :)
Afbeelding
Heb gezegd dat we volgende week maar een echt rondje buiten gaan maken, zijn ze wel klaar voor :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:25

chelle_dora, leuke combi! Zo te zien vind je bijrijder het ook nog steeds leuk, en je hebt een leuk hoofdstel! :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:35

Wat leuk zeg! En wat goed dat ze weer is gekomen :j!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:18

ja mag echt in mn handjes knijpen, zo'n fijne ruiter is ze ook en heel eerlijk! :)
en haha thanks, neusriem is zelf gepimpt dus one of a kind :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:47

Iemand een idee hoe ik sneller aan een goede verzorger kan komen, haha! :P
Het meisje die allereerst kwam kijken, die wilde mijn paard enorm graag verzorgen, dus ze gaat met d'r mama nog een keer overhebben! En moet zeggen, dat zij ook mijn eerste keuze is geweest. Enorm liefde voor paarden, waarbij het haar niet eens om het rijden gaat! 16 dan welleens waar, ookal vraag ik 17+, maar zij heeft gelukkig wel verantwoordelijksheid gevoel, en stalgenootje kende haar al, dus daar hoorde ik ook alleen maar positieve verhalen over!!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:51

Hier is het ook lastig om iemand te vinden...

Ik ben opzoek naar iemand die het leuk vind om 1/2x per week te freubelen met Dayem (3,5 jarige arabier). Hij is nog niet onder het zadel dus het gaat om poetsen, grondwerk en wandelen (ik vraag geen bijdrage). In de toekomst evt ook buitenritjes. Leeftijd maakt op zich niet uit, als de klik er maar tussen ons allen is. Krijg veel mailtjes met; ik ben Pietje Puk en ik rij hengsten in het Z.......

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:53

Haha, zijn iniedergeval andere mails die dan ik krijg, whaha! :D

Weer eens wat anders dan! :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:48

Hmmm, Sprundel? :D hihi ;)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:11

Super leuk Chelle_dora ! Ziet er uit als een lief meisje.
Lyzet , ik hoop dat het dan wat wordt :)
Nicky .. als mensen daar mee beginnen in een mail heb ik al vaak zoiets van hmmmm.

Ik ga morgen naar Afrika en nu heb ik wel iemand die haar 2 weken doet dus super fijn :)
En daarna gaan we verhuizen naar een andere stal en dan zie ik wel weer..

Ik wil me oude bijrijder terug haha..

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:02

Kom dit topic ook even binnen vallen. Zijn er geen mensen op stal die jullie paard kan bijrijden of dat je stalgenoot iemand kent die een bijrijdpaard zoekt.

Op dit moment heb ik geen eigen paard, maar heb een aantal paarden om te rijden. Heb daar niet om hoeven te vragen, wordt regelmatig gevraagd of ik paarden wil rijden.

In mijn omgeving(Breda) heb ik het idee dat er meer vraag is naar verzorgpaarden, dan bijrijders.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:19

Mijn stalgenoten besteden hun tijd liever aan hun eigen paard dan aan mijn paard. Ze willen uiteraard soms wel invallen als ik echt niet uit kom, maar 2 dagen per week vast mijn paard bijrijden zien ze toch niet zitten. Bij ons is er eerder een tekort aan verzorgsters op stal, bijna iedereen heeft wel een verzorgster.

Mijn verzorgster is gelukkig gestopt gisteren, uit zichzelf! Dus geen scheve gezichten of ruzie nu en we kunnen gewoon vriendinnen blijven. Ben er erg blij mee! De bokker gaat vandaag voor het eerst alleen dus ben benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:08

xx_Lyzet, ik ga voor je duimen zeg dat het mag van d'r moeder! Zo te horen klinkt het als een fijne meid!

__Nicky: De arabier brengt alle pennies naar boven.. := Vervelend wel dat mensen dan dus echt niet lezen.. Wat heeft je niveau nou voor meerwaarde als het niet eens om rijden gaat denk ik dan..

_nvds: ah wat fijn, in ieder geval iemand om je vakantie te overbruggen. Misschien weet iemand op je nieuwe stal wel iemand voor je :)

steinstein: tja hier op stal genoeg mensen die d'r wel 'een keertje' willen rijden.. Maar dan kom je dus op het feit dat er dan continu weer iemand anders op zit en dat wil ik zelf dus weer liever niet, dan kan ze nog beter stilstaan :+

Ladyson: oh dat is wel fijn zeg.. Dan hoef je zelf niet de boeman te spelen!
Spannend hoor, voor het eerst alleen!
Moet zeggen, de mijne is nog niet alleen geweest :+ Maar komt voornamelijk omdat ik nog aan het ondersteunen ben met rijden, zodat het straks wanneer ze wel alleen gaat, een stuk gemakkelijker is.
Inmiddels doet ze wel alles zelf en is het voor mij meer een kwestie aan het worden 'ik stond erbij en ik keek ernaar'. Vind ik nog wel raar, maar het went wel een beetje :)