Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mohica schreef:Maar school gaat toch voor op alles? Als leerlingen het niet kunnen combineren en maar 1 dagje kunnen omdat ZE de paarden niet willen op geven, dan moeten ZE toch niet als een drol behandeld worden toch?
Ik vind dat eigenaren die zo denken en dus geen respect hebben voor die leerlingen geen goed voorbeeld zijn.
Ik heb respect voor de leerlingen die het van zichzelf weten dat ZE het moeilijk gaan halen als ZE een vzpaard meerdere keren per week moeten doen EN hun punten eronder zouden Leiden.
mohica schreef:Misschien hebben de leerlingen van nu meer tijd nodig.
mohica schreef:Je hoort het mss niet letterlijk zeggen, maar het "" excuus "" van te veel schoolwerk wordt niet altijd aanvaard als ik het hier zo lees... - want vroeger was er ook schoolwerk- ja en dan? Misschien hebben de leerlingen van nu meer tijd nodig.
goldenjagger schreef:ik vind dat een klein bedrag wel kan maximaal 25-30euro per maand.
maar bij sommige is het al 80 euro. dat is gewoon te duur.
als ik iemand zocht om mijn paard te rijden (nou heb ik geen paard) zou ik ongeveer, 20 euro per maand doen. (slijtage van zadel enzo)
Xjosee schreef:goldenjagger schreef:ik vind dat een klein bedrag wel kan maximaal 25-30euro per maand.
maar bij sommige is het al 80 euro. dat is gewoon te duur.
als ik iemand zocht om mijn paard te rijden (nou heb ik geen paard) zou ik ongeveer, 20 euro per maand doen. (slijtage van zadel enzo)
Waarom vind jij 80 euro dan te duur? Heb je het topic door gelezen en wat vind je van de redenen die gegeven zijn om dit bedrag of hoger te vragen?
_PatriciaH schreef:Mijn paard is al drie maanden "ziek" en ze kunnen maar niet vinden wat het is...het is mijn paard dus het zijn mijn kosten en niet die van "mijn" bijrijdster. Soms zou ik willen dat ik geen paarden had maar voor een verzorgpaard had gekozen dan had ik zo € 100,- in de maand betaald om een paar keer onbezorgd te kunnen rijden! (Nou je onbezorgd..natuurlijk ga ik me hechten en maak ik me zorgen maar de extra kosten zijn dan toch niet van mij!). Meeste bijrijdsters/verzorgsters denken er niet bij na hoeveel kosten en zorgen een paard met zich mee brengt...en nee dat hoeft ook niet want het zijn mijn paarden! Maar een beetje meedenken zou fijn zijn, lijkt wel of dat er niet meer in zit, paard ziek? Nou dan kom ik niet meer want kan niet rijden...pffff
LovingTweety schreef:mohica schreef:Je hoort het mss niet letterlijk zeggen, maar het "" excuus "" van te veel schoolwerk wordt niet altijd aanvaard als ik het hier zo lees... - want vroeger was er ook schoolwerk- ja en dan? Misschien hebben de leerlingen van nu meer tijd nodig.
Prima als dat zo is, school gaat hier wel zeker voor, maar zulke verzorgsters zijn hier niet welkom. Zoals ik dat dan noem 'ik ben geen manege'.
mohica schreef:Tuurlijk ben je geen manege. Maar moeten leerlingen die dan maar 1 keer tijd hebben dan geen verzorgpaard of bijrijdpaard hebben? Moeten zij dan naar de manege gaan? ZE kunnen toch even goed een bijrijd paard hebben en eventueel een les nemen en eruit leren, ookal is het 1X per week.
Ieder zijn mening wss.
Ik ben het er mee eens dat als een verzorgster of bij rijdster zegt van ik kan 4 keer komen en het uiteindelijk niet doen, dat kan niet... Maar als ZE het van zichzelf weten of de ouders willen enkel dat hij/zij dat op zaterdag doet, dan mogen zij niet " gestraft" worden.