Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:44

:= apart. Hoop dat die mensen nooit aan een eigen paard beginnen :\

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:01

Ik moet ook een half uur tot 3 kwartier fietsen

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:58

Maar school gaat toch voor op alles? Als leerlingen het niet kunnen combineren en maar 1 dagje kunnen omdat ZE de paarden niet willen op geven, dan moeten ZE toch niet als een drol behandeld worden toch?
Ik vind dat eigenaren die zo denken en dus geen respect hebben voor die leerlingen geen goed voorbeeld zijn.
Ik heb respect voor de leerlingen die het van zichzelf weten dat ZE het moeilijk gaan halen als ZE een vzpaard meerdere keren per week moeten doen EN hun punten eronder zouden Leiden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:04

Ik rijd zelf ook niet als het regent ben een echte mooi weer ruiter zoals ze dat noemen.
Dus daar zou ik niet zo'n probleem mee hebben maar als je verder taken hebt moet het weer niet uitmaken. Paard moet gewoon z'n verzorging hebben weer of geen weer.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:06

Nou nou...wat een reactie zeg. Geloof dat ik niemand hier hoor zeggen dat het verzorgpaard voor school komt. :(:)
Ik ben zelf leerkracht en vindt het belangrijk dat mijn verzorgsters hun school(zaken) in orde hebben. :j
Neemt niet weg dat ik het jammer vindt als ze hierdoor maar 1 of 2 keer per week kunnen komen. :Y)

En als je leiden met een korte ei schrijft ipv lange ij...dan zou ik idd meer tijd in school/opleiding investeren. :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:07

Tigra_ schreef:
Paard moet gewoon z'n verzorging hebben weer of geen weer.

_/-\o_

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:10

Je hoort het mss niet letterlijk zeggen, maar het "" excuus "" van te veel schoolwerk wordt niet altijd aanvaard als ik het hier zo lees... - want vroeger was er ook schoolwerk- ja en dan? Misschien hebben de leerlingen van nu meer tijd nodig.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:13

Ik snap het Anke, maar ik mocht bijvoorbeeld alleen op de zaterdag naar de paarden. Hier keek ik dus de hele week naar uit, dit was míjn dag! Dan was ik ook van 's morgens vroeg vanaf openingstijd op de manege, en na mijn les meteen door naar mijn adres waar ik mee mocht helpen op stal. Half zes moest ik weer thuis zijn, en dat was ik dan ook net (niet :+ ).

Mijn ouders waren daar heel streng in. Heel soms mocht ik op een zondag mee naar de wedstrijd, maar meestal niet hoor.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:15

mohica schreef:
Maar school gaat toch voor op alles? Als leerlingen het niet kunnen combineren en maar 1 dagje kunnen omdat ZE de paarden niet willen op geven, dan moeten ZE toch niet als een drol behandeld worden toch?
Ik vind dat eigenaren die zo denken en dus geen respect hebben voor die leerlingen geen goed voorbeeld zijn.
Ik heb respect voor de leerlingen die het van zichzelf weten dat ZE het moeilijk gaan halen als ZE een vzpaard meerdere keren per week moeten doen EN hun punten eronder zouden Leiden.

Ja school hoort voor bijna alles te gaan.
Maar het is wel fijn als de betreffende verzorger daar ook van te voren over nagedacht heeft of gewoon heel eerlijk ik moet even kijken hoe ik het beste met school kan combineren. Niet beloven 4 dagen te komen en dan na 2 weken komen dat 2 dagen het maximale is omdat ze met school zitten.
Dat is toch frustrerend als eigenaar dat je weer niet krijgt wat je wilde want je zocht bv iemand voor 4 dagen. Wat moet je dan doen nog iemand er bij zoeken of de huidige weg sturen. Natuurlijk gaat school voor maar daar moet je als verzorger/bijrijder ook eerlijk in zijn van te voren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:22

mohica schreef:
Misschien hebben de leerlingen van nu meer tijd nodig.

:D Ja daar heb je helemaal gelijk in. Zelf heb ik daar ook een mooie visie over :D
Vroeger had je geen app...FB....en alle andere media. Toen had je schoolwerk en hobby's.
Tegenwoordig is er constant afleiding tussen alle 'taken' door, dan kosten ze idd veel meer tijd. :Y)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:24

Eeeeuuuuhhhh, ik ben paardeneigenaar totdat ik op mezelf ging wonen heb ik geen verzorgster nodig gehad.

Daarvoor heb ik altijd naast mijn studie zelf voor mijn paard moeten zorgen. Alleen het voeren in de ochtend en alleen in de winter deed mijn vader.

Ik deed altijd op school al grootst gedeelte van mijn huiswerk of tijdens de treinreis.
Zodat ik in de avond maar een beetje aan huiswerk overhad.

Dus ik ging zodra ik thuiskwam de oude kleren aan en deed mijn paard.

Dus elke dag was ik ermee bezig.
En ik was echt geen leerling die met een vinger in de neus een opleiding volgde, ik moest er echt hard voor werken.
Maar ik heb het ook gered, dus.....
Maar er zijn leerlingen / studenten die niet goed kunnen plannen.
Deze kunnen idd flink in de knoop komen, als ze ook nog een verzorgpaard hebben.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:30

Er zijn hier ook reacties van mensen die verzorgers die aangeven maar 1x per week te kunnen veroordelen.
Het zijn veelal mensen die
A wel veel liefde voelen voor paarden en er dolgraag tijd mee wil doorbrengen
B helaas echt niet meer vrije tijd hebben.

Wil je als eigenaar dat niet, alle respect maar dat maakt de persoon die niet meer vrij kan maken niet minder paardenliefhebber imo.
Het zijn over het algemeen geen volwassenen. Maar kinderen , jongeren die met vallen en opstaan leren hoe het leven in elkaar steekt. Zo ook wat het betekent verantwoording te hebben voor een paard.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:43

mohica schreef:
Je hoort het mss niet letterlijk zeggen, maar het "" excuus "" van te veel schoolwerk wordt niet altijd aanvaard als ik het hier zo lees... - want vroeger was er ook schoolwerk- ja en dan? Misschien hebben de leerlingen van nu meer tijd nodig.

Prima als dat zo is, school gaat hier wel zeker voor, maar zulke verzorgsters zijn hier niet welkom. Zoals ik dat dan noem 'ik ben geen manege'.

goldenjagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:48

ik vind dat een klein bedrag wel kan maximaal 25-30euro per maand.
maar bij sommige is het al 80 euro. dat is gewoon te duur.

als ik iemand zocht om mijn paard te rijden (nou heb ik geen paard) zou ik ongeveer, 20 euro per maand doen. (slijtage van zadel enzo)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:51

goldenjagger schreef:

als ik iemand zocht om mijn paard te rijden (nou heb ik geen paard) zou ik ongeveer, 20 euro per maand doen. (slijtage van zadel enzo)

Waarom vind jij 80 euro dan te duur? Heb je het topic door gelezen en wat vind je van de redenen die gegeven zijn om dit bedrag of hoger te vragen?

goldenjagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:03

Xjosee schreef:
goldenjagger schreef:

Waarom vind jij 80 euro dan te duur? Heb je het topic door gelezen en wat vind je van de redenen die gegeven zijn om dit bedrag of hoger te vragen?

nu ik er beter over na denk zou ik 80 euro vragen. lesgeld, gebruik van tuig, stallingskostte, DA kostte, hoefsmidkostte. das toch wel allemaal een beetje erg duur als je bijrijder er haast alles mee mag doen voor een kleine prijs en jij op zijn goedkoopst 400 euro betaalt.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:31

Ik merk ook nu dat ik vrij weinig tijd heb. Momenteel heb ik geen bijrijdpaard (volgend jaar gaan ze pas aan het werk), maar rijd ik lessen op stal. Eens in de twee weken. En toch merk ik dat ik vaak tijd te kort kom. Ik heb mijn studie en een vriend, binnenkort beginnen de trainingen voor het showteam waar ik bij zit weer. En een paard rijden. Oja, en ook nog ergens een keer tussendoor werken. Nu kan ik op zich wel 's avonds rijden, want die man waar ik rijd/reed heeft bakverlichting, maar het gaat allemaal niet echt makkelijk.

En nee, het is niet zijn probleem dat ik weinig tijd heb, maar het is wel iets waar ik ook rekening mee moet houden. Zeker met jong grut heb je gewoon regelmatig les nodig en kan ik van mijn stufi alleen niet betalen. Dus moet ik er naast gaan werken. School gaat áltijd voor, of ik kom het huis niet eens meer uit. En mijn vriend wil af en toe ook wel wat aandacht. Met andere woorden; alleen dat showteam kan ik weglaten en laat dat nu net maar 1 dagje in de week zijn.

Wat betreft regen en dergelijke. Als het regent stuurt de eigenaar me zelfs een berichtje dat ik niet hoef te komen ivm het weer. De paarden staan bij hem aan huis, 24/7 buiten. Dus hij hoeft ze niet te voeren (nu in de winter dan wel ruwvoer erbij, maar in de zomer helemaal niet) en stallen uitmesten hoeft ook niet te gebeuren. En al zou ik wel komen, dan nog vinden de paarden het vaak helemaal niks om in de regen te rijden.

Overigens kwam ik dan wel weer iedere dag toen het veulen in de draad was gekomen met zijn been en de wond iedere dag schoongemaakt moest worden, help ik de eigenaar met het inenten van zijn vogeltjes of het onderhoud van zijn terrein (toevallig vandaag nog bomen omgezaagd, en ik rijd er nu niet eens), ben ik aanwezig wanneer de hoefsmid komt en ik kom daar sowieso nu eens in de zoveel tijd gewoon om bij te kletsen. Maar dit zijn ook allemaal dingen die ik leuk vind om te doen en waar ik hem mee help. En hij vind het leuk om mij te zien rijden.

Weer een veel te lange post...

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:32

_PatriciaH schreef:
Mijn paard is al drie maanden "ziek" en ze kunnen maar niet vinden wat het is...het is mijn paard dus het zijn mijn kosten en niet die van "mijn" bijrijdster. Soms zou ik willen dat ik geen paarden had maar voor een verzorgpaard had gekozen dan had ik zo € 100,- in de maand betaald om een paar keer onbezorgd te kunnen rijden! (Nou je onbezorgd..natuurlijk ga ik me hechten en maak ik me zorgen maar de extra kosten zijn dan toch niet van mij!). Meeste bijrijdsters/verzorgsters denken er niet bij na hoeveel kosten en zorgen een paard met zich mee brengt...en nee dat hoeft ook niet want het zijn mijn paarden! Maar een beetje meedenken zou fijn zijn, lijkt wel of dat er niet meer in zit, paard ziek? Nou dan kom ik niet meer want kan niet rijden...pffff

Helemaal mee eens! Hardstikke leuk hoor een paard hebben. Maar inderdaad, verzorgsters die alleen maar denken aan het rijden en als het paard ziek is, komen ze niet dan komen ze pas als ie weer kan lopen. Ik heb laatst nog een verzorgster die inderdaad na een maand stopte omdat m'n paard kreupel werd.
Soms had ik liever een verzorgpaard gehad, scheelt je zo veel tijd, geld en stress!
Ik ben blij dat ik nu iemand, heb gevonden die er helemaal niet om geeft als ie kreupel is maar gewoon trouw der afspraken na komt en m'n paard z'n gezondheid belangrijker vindt dan het rijden. En dat tegen een kleine bijdrage! Ik denk dat ik wel van geluk mag spreken.

paradisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:10

Ik heb 2 verzorgponys , ik mag er alles mee doen en ik moet hiervoor niets betalen , de eigenaar heeft niets liever dat er iets word gedaan met zijn ponys ! :D

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:06

LovingTweety schreef:
mohica schreef:

Prima als dat zo is, school gaat hier wel zeker voor, maar zulke verzorgsters zijn hier niet welkom. Zoals ik dat dan noem 'ik ben geen manege'.

Tuurlijk ben je geen manege. Maar moeten leerlingen die dan maar 1 keer tijd hebben dan geen verzorgpaard of bijrijdpaard hebben? Moeten zij dan naar de manege gaan? ZE kunnen toch even goed een bijrijd paard hebben en eventueel een les nemen en eruit leren, ookal is het 1X per week.
Ieder zijn mening wss.

Ik ben het er mee eens dat als een verzorgster of bij rijdster zegt van ik kan 4 keer komen en het uiteindelijk niet doen, dat kan niet... Maar als ZE het van zichzelf weten of de ouders willen enkel dat hij/zij dat op zaterdag doet, dan mogen zij niet " gestraft" worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:11

Ik vind het niet erg als er weinig tijd is door school, want ook ik ben van mening dat school ten alle tijden voor gaat.

Wél vind ik het vervelend als verzorgsters daardoor niet kunnen aangeven of kunnen inschatten wanneer ze wel en niet komen of op het laatste moment afzeggen omdat ze het 'toch wel heel druk hebben die dag'.

Ik snap best dat je veel huiswerk hebt op school, maar je kan wel een beetje leren plannen, dat hoort er óók bij vind ik. En als je dan maar 1x in de week kan of niet iedere week op dezelfde dag kan; prima, maar geef dit wel netjes aan.

En vaakt zoekt men toch iemand erbij voor 2 a 3x in de week en niet voor 1x in de week; die ene keer zet voor mij bijvoorbeeld echt geen zoden aan de dijk, zeker nu niet nu ik het ziekenhuis alsnog in ga binnenkort en m'n broertje in een revalidatiecentrum ligt.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:22

mohica schreef:
Tuurlijk ben je geen manege. Maar moeten leerlingen die dan maar 1 keer tijd hebben dan geen verzorgpaard of bijrijdpaard hebben? Moeten zij dan naar de manege gaan? ZE kunnen toch even goed een bijrijd paard hebben en eventueel een les nemen en eruit leren, ookal is het 1X per week.
Ieder zijn mening wss.

Ik ben het er mee eens dat als een verzorgster of bij rijdster zegt van ik kan 4 keer komen en het uiteindelijk niet doen, dat kan niet... Maar als ZE het van zichzelf weten of de ouders willen enkel dat hij/zij dat op zaterdag doet, dan mogen zij niet " gestraft" worden.

O tuurlijk kunnen ze dan een verzorgpaard zoeken, ik geef alleen aan dat die hier niet welkom zijn. Ik heb 5 pony's, dan zou ik straks 15! verzorgsters hebben rondlopen, dat lijkt mij voor mijn pony's ook niet prettig.

Ieder zijn mening, absoluut, maar ik als paardeneigenaar heb daar geen interesse in. Ik weet niet hoe andere eigenaren daar over denken.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:28

Kijk mij hoor je ook niet klagen als het een keertje voorkomt dat de bijrijder een weekje minder kan komen door school, maaaaar het moet niet een structurele probleem worden.
Dan is er namelijk iets mis in de planning van de persoon.
Als het me te lang duurt, dan is op een gegeven moment bij mij de koek echt op en kunnen ze vertrekken.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:34

Nou dat is het inderdaad. Af en toe een proefwerkweek is logisch, daar doe ik ook niet moeilijk over. Maar consequent niet kunnen...

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:38

Soms denk ik wel eens mensen hebben die een aantal paarden hebben, zelf niet elke dag kunnen, hun bijrijders zouden moeten betalen. Vaak kost een hoop tijd en een goede bijrijder is er ook voor je paard als die niet gereden kan worden ivm een blessure bijvoorbeeld.