Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLHHx

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:47

Maar ik doe het echt niet alleen voor het rijden ! :) , vind het ook hartstikke leuk om met de paardjes te wandelen/poetsen enz. op heidy en holly mag ik allbei niet rijden maar dat vind ik geen probleem ! , aangezien ik van ze hou <3 , zal ik nooit met ze stoppen totdat de dood ons scheidt :+:

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:50

Ik ben echt niet zo dat het alleen om het rijden gaat!

pjmpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:03

straks advertentie ophangen bij een stal in de buurt nu duimen dat er daar een voor mij staat!

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:06

Ik vind sommige mensen ook een beetje belachelijk heb dr al een of twee en gaan meer zoeken (tenzij ze echt een reden hebben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:15

Dat vind ik dus ook belachelijk.
Ik ben dan misschien heel raar maar ik verwacht van mijn bijrijdster dat ze enkel en alleen mijn pony doet. Ik bied mijn bijrijdster veel flexibiliteit (dag van tevoren aankondigen dat je wil rijden? Geen punt ik gooi m'n planning om) maar verwacht deze flexibiliteit ook wel terug. Niet dat ze op komt draven wanneer ik lui ben/moe ben/geen zin heb/het regent/ik niet wil fietsen maar wel dat zij dus niet gebonden is aan 10 andere verzorgponies.

Om nog maar even niet te spreken van alle ziektes die zo iemand van hot naar her kan slepen. Je zal een pony verzorgen met droes en tegelijk nog 4 andere ponies op andere plekken verzorgen.. hoe verspreid je een infectie..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:16

Nou sorry hoor, het is toch mijn beslissing hoeveel ik er neem? -O- , ookal neem ik er 50 -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:18

Ja, maar snap je ook dat het mensen wel af kan schrikken?

Je moet het zelf weten hoor maar ik snap best dat je verzorgpony nummer 50 niet gaat kunnen vinden. Wat ik al zei, infecties, ziektes, et cetera die je fijn van hot naar her sleept.. Nee hoor, bij veel eigenaren kom je dan niet in de buurt.. Als jij mag uitleggen waarom jij er 50 wil, mag de andere partij toch ook uitleggen waarom diegene niet iemand zou willen die er al tig heeft? :')

Die pony die je op de manege 'verzorgt' tel ik overigens niet mee als 'verzorgpony'... Je bent gewoon een handige menselijke stapmolen voor de manege.. :')
Is goed voor de pony hoor, maar dat tel ik niet mee als verzorgpony.. en als het alleen om verzorgen (wandelen, poetsen, knuffelen) gaat, dan mag je dat vast wel iedere dag doen bij een en dezelfde pony als je goede afspraken maakt met de eigenaar.. Mijn bijrijdster mag iedere dag komen, alleen mag ze niet iedere dag ongevraagd rijden, zo voorkom ik dat m'n pony 2x moet werken op een dag. Maar als zij er heen wil om d'r buiten te zetten en te poetsen moet ze dat lekker zelf weten.. Als ik maar ook af en toe kan rijden :+

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:50

chelle_dora schreef:
Ja, maar snap je ook dat het mensen wel af kan schrikken?

Je moet het zelf weten hoor maar ik snap best dat je verzorgpony nummer 50 niet gaat kunnen vinden. Wat ik al zei, infecties, ziektes, et cetera die je fijn van hot naar her sleept.. Nee hoor, bij veel eigenaren kom je dan niet in de buurt.. Als jij mag uitleggen waarom jij er 50 wil, mag de andere partij toch ook uitleggen waarom diegene niet iemand zou willen die er al tig heeft? :')

Die pony die je op de manege 'verzorgt' tel ik overigens niet mee als 'verzorgpony'... Je bent gewoon een handige menselijke stapmolen voor de manege.. :')
Is goed voor de pony hoor, maar dat tel ik niet mee als verzorgpony.. en als het alleen om verzorgen (wandelen, poetsen, knuffelen) gaat, dan mag je dat vast wel iedere dag doen bij een en dezelfde pony als je goede afspraken maakt met de eigenaar.. Mijn bijrijdster mag iedere dag komen, alleen mag ze niet iedere dag ongevraagd rijden, zo voorkom ik dat m'n pony 2x moet werken op een dag. Maar als zij er heen wil om d'r buiten te zetten en te poetsen moet ze dat lekker zelf weten.. Als ik maar ook af en toe kan rijden :+

:j +:)+ :')

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:05

Nogmaals, met 1 verzorgpony zou ik blij zijn!
Vind het logisch dat je nummer 4 niet zomaar kan vinden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:06

Emmavhx schreef:
Nogmaals, met 1 verzorgpony zou ik blij zijn!
Vind het logisch dat je nummer 4 niet zomaar kan vinden -O-

love_horse1 heeft er twee hoor...

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:09

Jeetje zeg wat heeft iedereen een commentaar op mij zeg... , en nee ik neem niet meer dan 3 verzorgpony's! , het is mijn eigen keuze als ik er nog 1 wil, ookal neem ik er 10! , dat is dan mijn eigen beslissing :x >;)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:13

Ik ben hier in dit topic om tips te krijgen en niet om te worden afgekraakt omdat ik al 2 verzorgpony's heb, iemand die ik ken heeft er wel 4/5 !
Als het zo doorgaat ga ik weg van dit topic -O-

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:20

joann123 schreef:
Ik vind sommige mensen ook een beetje belachelijk heb dr al een of twee en gaan meer zoeken (tenzij ze echt een reden hebben)

Waaronder ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:22

Eigenlijk heeft love_horse1 er maar 1 hoor. Die pony op de manege doet ze altijd als ze er is, maar telt niet als echte verzorgpony. Maar waarom is het erg als ze er nog een zoekt? Twee verzorgpony's is toch ook prima?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:23

Tja, ik vind voor alle kanten wat te zeggen: Ik doe een pony die ik als eigen mag beschouwen. Daarnaast doe /deed ik een paard, waar ik afspraken had wanneer ik hem deed. Daar was ik meer bijrijder van, maar had vaste dagen (wo/vrij rijden, do mesten. Ik mocht hem trouwens elke dag rijden, eigenaar was toen toch de druk met verhuizing. Maar als ik andere dag ging rijden dan wo of vrijdag, moest ik dat wel aangeven zodat ie niet onverhoopt toch al had gelopen..) Die paarden zijn inmiddels verhuisd, en het is nu echt te ver weg om daar wekelijks heen te gaan.

Ik ben dus wel rustig aan het rondkijken voor nog een leuk bijrijdpaardje. Maar aan de andere kant, ik kan de pony nu ook vaker doen (heb nl ook nog een gezin, en werk, dus wordt ook wel een beetje druk..) Maar het verschil is toch best groot: Paard is een Sorrento, heerlijk dier waar ik echt intensief mee kon dressuren. Pony is net een maatje te klein, maar daar klikt het zo goed mee, dat ik naast rijden een hoop andere leuke dingen met hem doe (denk aan longeren/werken aan de hand, buiten wandelen) Pony is super gevoelig, dus fantastisch om mee te werken. Helaas is de eigenaar ook een oude man, die niet weet of hij de pony's nog lang kan aanhouden (ivm gezondheid). Dus ja, ik houd mijn ogen ook open (voor een leuk bijrijdpaardje dus)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:45

Ik vind ook van beide kanten wat te zeggen.
Aan de ene kant zou ik ook graag een verzorgster willen die alleen mijn paard doet, maar aan de andere kant, waarom eigenlijk? Ik heb zelf ook drie paarden en dat mag wel, maar meerdere verzorgpaarden hebben mag niet. Dat is ook wel een beetje krom.

Ik ben overigens nog steeds op zoek naar een leuke verzorgster voor Daisy! :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:47

Beetje ver voor mij, haha. :Y)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:49

Capelle is net te ver, gouda is oke!

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:10

love_horse1 ik had het niet over jou hoor, echt niet! Jij hebt er toch ook geen 4 dat zeg je zelf

pjmpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:47

ik heb er ook 2 maar de een wordt binnekort ingeslapen en dan wordt de ander te ver dus ik zoek e dan wel een je kan zeggen de 3 de maar binnen kort dus de enige

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:00

Daisy staat overigens niet in Capelle, maar in Bergschenhoek. Bij interesse (voor de mensen die niet te ver wonen dan :Y) ) kan je een pb sturen :)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:10

Cynthia82 schreef:
Ik vind ook van beide kanten wat te zeggen.
Aan de ene kant zou ik ook graag een verzorgster willen die alleen mijn paard doet, maar aan de andere kant, waarom eigenlijk? Ik heb zelf ook drie paarden en dat mag wel, maar meerdere verzorgpaarden hebben mag niet. Dat is ook wel een beetje krom.

Ik ben overigens nog steeds op zoek naar een leuke verzorgster voor Daisy! :)

Iets te ver voor mij :( , ik woon in zoetermeer :/ ,
Wat een mooi paard heb jij zeg ! <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:12

Dankje :D

Voor haar veulens (2011 en 2013) heb ik al een leuke meid gevonden, nu alleen voor Daisje nog :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:13

Jammer dat ik er ook al een heb, anders had ik ook gereageerd! Nog succes met zoeken!

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:22

NesxNas schreef:
Jammer dat ik er ook al een heb, anders had ik ook gereageerd! Nog succes met zoeken!

Maar nes , ze staat in Bergschenhoek , is dat ver weg van zoetermeer?