Betálen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lotteke_

Re: Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:24

ik rijd en verzorg nu paardjes bij ee soort pensionstal daar staan ze dag en nacht op de wei, ik mag daar paar keer in de week rijden en krijg 1 keer in de week les, die lessen betaal ik, ik ruim het erf en de zadel kamers op, maar angezien de paarden dag en nacht op de wei staan vallen er geen stallen of zo uit te mesten, maar die mensen zijn blij dat ik daar komm om die paarden te verzorger enzo.
maar als er veel kosten enzo van voer etc bijkomt als de paarden dag en nacht op stal staan, mag je best wat vragen maar om nou 180 E te vragen voor een meisje dat 2 a3 keer komt, btje raar

bommel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:52

Ik hoef niets te betalen Pling
Maar dat komt omdat ik er tog niet op kan rijden want:
1. hij is een jaarling
2. hij is een shetje Tong uitsteken (<-- LOVE!!)

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:38

Nikita_Happy schreef:
Je mest voor de eigenaren uit, poetst geeft eten, rijdt, als je iets kapot maakt, ja oké tuurlijk betaal je dat dan, maar ik vind het een soort werk, je bewijst de mensen een dienst. Eigenlijk zouden bijrijders eerder geld moeten vragen dan betalen (vind ik dan) Je kunt wel zeggen ga naar de manege, maar daar hoef je niet te mesten, zadels vetten hoeven vn paard/pony doen... Je helpt de mensen echt!

Ik heb een hobby en voor die hobby betaal ik geld.
Jij heb dezelfde hobby ...
Ik moet bij die hobby stallen uitmesten, zadels poetsen...ik moet zelfs die paarden poetsen!,en daar moet ik grof geld voor betalen.
Jij met dezelfde hobby wil er geld voor zien omdat de ander, die betalen moet voor z'n hobby, ontlast word in zijn hobby/werk/vrije tijd.

persoonlijk denk ik niet dat jouw bedoeling van een paard verzorgen is om in de eerste plaats mensen tehelpen.
Ik denk eerder dat je het doet omdat je graag een paard wil verzorgen en erop wilt rijden.
Eigen belang dus Lachen
Ik snap sowieso niet waarom uitmesten en zadels poetsen betrokken worden bij deze discussie.
Je verzorgt een paard toch??
Dan wil je toch ook dat dat zelfde paard in een schone stal kom te staan na het rijden?
Idem voor het zadel.
Als je het zadel niet netjes onderhoud heb je na een tijdje geen zadel meer...en kun je niet meer rijden(!!!!!)...en ga je weer opzoek naar een ander verzorgpaard die nog een goed zadel heeft...tot dat dat zadel ook uit elkaar valt ...net zolang tot je geen bijrijdpaardje met zadel (die je niet hoeft in tevetten) kunt vinden.
Goed bezig vind je niet Haha!

Mezzelune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:10

Ik ben ook weer bezig met een bijrijdpaardje, maar er is er nu ook eentje voorbij gekomen voor 150 euro per maand. Dat zou dan voor 3x in de week zijn, maarr het paardje is zo ongeveer nog groen alleen licht ingereden én veel rijden etc zal er dan nog niet inzitten.
Naar mijn idee is dan 150 euro best wel veel geld. Of niet?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:12

Pfft, € 150,- voor een nog bijna groen paardje en voor 3 keer in de week? Sh.it hé.. Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het veel.. Ja

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:25

Bij zulke bedragen voelt het meer als leasen. Kan me wel voorstellen als dat paard op superluxe stal staat van meer dan 300 euro stalgeld dat men dan de helft wel graag terugziet voor de helft van de dagen rijden.

Maar ik zelf zou niet snel zoveel geld per maand bijdragen. 50 tot 100 euro afhankelijk van hoeveel dagen en het paard, is meer in mijn richting qua budget.

Mezzelune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:31

Voelt dan inderdaad meer als leasen, maar dat is dan weer niet het geval... ik zat zelf ook meer te denken in de richting van 50 euro, juist omdat ik natuurlijk wel gebruik maak van spullen e.d. dus als een soort van gebruikskosten ook voor als er evt iets kapot gaat, kan altijd gebeuren. En eventuele lessen, wat me slim lijkt bij zo'n jong paardje, zou ik wel voor eigen rekening nemen. Die zitten ook niet bij die 150 euro in, dus hoe langer ik over nadenk hoe meer geld ik het vind ...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:14

Ik moet 5 euro per keer betalen.
Dat vind ik echt wel prima, is helemaal niet duur.
En ik mag doen wat ik wil (buiten rijden wel met anderen).

tulp2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:15

ik had een verzorgpaard dat volpension stond, ik hoefde hem alleen maar te poetsen, te vertroetelen, te rijden en te longeren voor 3x per week. daar betaalde ik 40 euro per maand voor, dat vond ik prima. Maar kan me voorstellen dat kinderen van een jaar 11/12 die nog geen bijbaantje mogen hebben dat niet kunnen betalen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:57

Ik vind het héél erg afhankelijk van wat voor paard het is met welke mogelijkheden etc.
Ik heb nu de mazzel dat ik een geweldige Andalusiër mag rijden, voor niets. Ik mest zijn stal uit en that's it. Verder ben ik (tot op zekere hoogte uiteraard) vrij om te gaan en staan waar ik wil met hem. Het dier heeft een geweldige dressuumatige opleiding en kan mij dus ontzettend veel leren. Wanneer zijn eigenaresse een bijdrage zou vragen zou ik dit er voor over hebben.
Maar voor een paard dat eigenlijk alleen rondjes kan stappen, draven en galloperen ga ik geen €75 per maand neerleggen, sorry.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:55

Ja, ik meot ook betalen.
Maar ik snap het deels wel:
Zij moeten betalen voor een paard,
Terwijl ze niet rijden op een bepaalde dag.
Maar het is wel eenbeetje onzin ja Knipoog
x

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:59

Ik vind het raar als je moet betalen... Jij verzorgt hun paard, ruimt te troep op en dan moet je er nog voor gaan betalen ook?!

Ik hoef niks te betalen Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:56

Ik verzorg mijn paard. ruim de troep op...... en betaal 300 Euro!

cherrylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:50

hee
ik ben het met je eens hoor, diegene kiest er toch zelf voor om dat paard te kopen etc. maar aan de andere kant snap ik de paardeneigenare ook wel weer want dat scheelt hun toch weer geld, maar ik zou liever hebben dat er wat meer verzorgpaardjes waren zonder te betalen (heb wel 2 vriendinnen die dat hebben dus ga af en toe mee:P)
xxx

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:57

kiimberliiee schreef:
Ik vind het raar als je moet betalen... Jij verzorgt hun paard, ruimt te troep op en dan moet je er nog voor gaan betalen ook?!

Ik hoef niks te betalen Haha!

Je gebruikt toch ook hun paard, hun spullen, de bak, de voorzieningen etc? Denk je dat dat niets kost?

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:06

Ik kan me echt kwaad maken om die verwende uitspraken!
En eigelijk snap ik ook niet zo goed waarom het verzorgen van een paard steeds genoemd word als een aparte taak.
'ruim de troep op' ?? ongelooflijk!!
Ik mag toch hopen dat het kinderen zijn die deze uitspraken doen (ga niet al die profielen bekijken) .

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:43

T zijn in ieder geval bokkers die ik niet op mijn fijne paard laat rijden!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 01:05

Nou ja... meer dan 5 euro (per keer, als ik dan de hele dag er ben is het nog steeds 5 euro) zou ik ook echt niet kunnen betalen.
Ik ben nou eenmaal een student. Heb ook wel echt gezocht naar iets wat niet duur/gratis zou zijn.
Ik heb verder ook geen ambities in wedstrijden oid.
Maar wilde wel graag lekker rijden. Manege wederom te duur.
En ik ben geen verwend klein kind. Ik ben een meid van 21.

Maar vaak mensen die 50 euro per maand vragen, vragen ook een bepaald niveau.
Daar reageerde ik sowieso al niet op, want dat heb ik gewoonweg niet.

Ik weet dat ik ontzettend mazzel heb met mijn vz-paardje.
Ook werd ik echt heel snel vrij gelaten in alles. Binnenkort mag ik zelfs proberen te springen!
Maar ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die het gewoonweg niet kunnen betalen, maar wel lekker willen rijden (recreatief)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 10:49

Tja, ik neem toch aan dat de verzorgers toch niet voor niets geen eigen paard hebben Clown Grootste oorzaak daarvan zal wel gebrek aan geld zijn - zo ook bij mij. Kan iedereen wel zeggen dat het zoooo verwend is, maar dan neem je toch géén verzorgster als je zelf te weinig tijd hebt voor je paard? Tong uitsteken Daar doe je ook niemand kwaad mee, verzorg/bijrijdpaarden zijn er op het moment meer dan verzorgsters/bijrijdsters, dus er zullen toch nog wel mensen zijn die wél het nut van een verzorgster in zien, en daar geen geld voor hoeven Knipoog

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:45

Borg schreef:
Ik verzorg mijn paard. ruim de troep op...... en betaal 300 Euro!

dan kan je beter een eigen paard kopen ben je hetzelfde kwijt en je moet je eigen troep op ruimen!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:05

Het is mijn eigen paard, bedoel de stalling!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:44

borg: dat was ook niet het onderwerp het gaat hier om bijrijders/verzorgster die moeten betalen voor het paard van een ander.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:52

Ik heb mijn eigen haflinger en als ik een goede verzorgster zou vinden dan vraag ik er niks voor.
Alleen moet diegene wel gaan lessen met hem en gewoon leuk kunnen rijden, want het is een jonge pony en die lessen heb je wel nodig.
Ik vind het niet vreemd dat mensen er geld voor vragen, maar ik wil dat niet want dan hebben ze ook rechten.
Op deze manier bestaat er bij mij geen verwarring wie over alles beslist.
Hobby's kosten nu eenmaal geld en dus ook de paardenhobby Knipoog .
En ja de klusjes horen er nu eenmaal bij.
Vind je dat te veel moeite ga dan naar een manege.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:03

lars schreef:
borg: dat was ook niet het onderwerp het gaat hier om bijrijders/verzorgster die moeten betalen voor het paard van een ander.

Het was ook om even de vergelijking te trekken. Wij eigenaren betalen bakken met geld en moeten ook de klusjes doen. Wat niet erg is, want daar kies je voor.

Dus als je een bijrijdpaard wilt, heb je niet alleen de lusten (het rijden ed) maar ook de lasten te delen vind ik.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:30

Myukii schreef:
Tja, ik neem toch aan dat de verzorgers toch niet voor niets geen eigen paard hebben Clown Grootste oorzaak daarvan zal wel gebrek aan geld zijn - zo ook bij mij. Kan iedereen wel zeggen dat het zoooo verwend is, maar dan neem je toch géén verzorgster als je zelf te weinig tijd hebt voor je paard? Tong uitsteken Daar doe je ook niemand kwaad mee, verzorg/bijrijdpaarden zijn er op het moment meer dan verzorgsters/bijrijdsters, dus er zullen toch nog wel mensen zijn die wél het nut van een verzorgster in zien, en daar geen geld voor hoeven Knipoog

Ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn er echt meer verzorgers dan paarden in de aanbieding...
Ik vind het best logisch dat er een kleine vergoeding tegenover het rijden mag staan. Dat mag zowel in geld als klusjes zijn. De bedragen van 150 euro vind ik ook onzin, maar bijvoorbeeld 50 euro meebetalen of de hoefsmid en wormenkuren betalen oid moet toch kunnen. En er staat een meisje van 14 bij ons op stal, die ook zelf de hoefsmid en wormenkuren moet betalen. Die heeft dat voor haar pony over. Het is al haar zakgeld, maar zij heeft het er voor over. Dus je maakt mij niet wijs dat ook een kind van 15 dat niet kan betalen. Dat is een kwestie van hoe graag ze het willen.
Ik werk ook voor mijn eigen pony, maar veel kinderen willen gewoon het allemaal zo op een bordje aangeboden krijgen. Zo werkt dat niet. Je zult er iets voor over moeten hebben. Ik neem ook aan dat je mijn paard zou willen rijden, omdat je het leuk vindt. Niet omdat jij zo menslievend bent dat je mij uit de brand helpt. De eerste verzorger die dat puur doet om de eigenaar te helpen, die moet ik nog meemaken. Ze komen allemaal, omdat ze willen rijden. Dat is prima, niks mis mee, ik wil zelf ook graag rijden. Maar dan moeten sommige personen in dit topic niet gaan lopen doen als ze de eigenaar zo een enorme dienst verlenen en er bijna geld voor zouden moeten krijgen!