Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
erat schreef:Ik ben nog erger: aan mijn bijrijdster vraag ik een bijdrage, voor mijn bijrijdpaard betaal ik niks
joyce B schreef:Mirgino, die rekensom heb ik als paardeneigenaar en rijdend op paarden van een fokker ook al lang gemaakt, daarom ben ik in principe niet tegen bijdragen, maar als het zonder stalgeld en andere kosten kan, dan kies je daar natuurlijk voor. (en als je dan ook nog vervoer, lessen en wedstrijden vergoed krijgt aangeboden, sla je dat natuurlijk niet af. Ken ook meiden die M zijn of zelfs minder dan dat en betaald krijgen voor het rijden)
Als er geen gratis geschikt verzorgpaard te vinden is wordt je aangewezen op maneges (niet gratis) of een eigen paard (naast maandelijkse kosten ook de aanschaf en volledige verantwoordelijkheid)
Bijrijdster en verzorgers zitten dus in de luxe positie dat er teveel eigenaren zijn die iemand erbij willen hebben om te rijden en dat je dus niet bij hóeft te betalen als je goed zoekt. Kwestie van vraag en aanbod...
Als ik om me heen kijk zijn er in Nederland schrikbarend veel mensen die nog meer paarden hebben waar einig tot niets mee gebeurd. Neem een fokker met 5 fokmerries (en dat is een kleine fokker) Daar heb je een dagtaak aan om die te verzorgen en dagelijks te trainen... Hoeveel fokmerries worden er niet (meer) bereden omdat er geen ruiter voor is?
Daarnaast hebben de meeste echt ervaren ruiters wel een eigen paard of zijn al voorzien van een bijrijdpaard... Iedereen wil graag een ervaren ruiter, dus gaan zulke mensen minder snel betalen omdat er genoeg aanbod is dat ze uit kunnen zoeken...
Nederland is te rijkEn we verzamelen te veel paarden... Doen ons oude paard niet weg als we een nieuwe willen omdat hij ongeschikt is voor de sport of je ermee vastloopt, maar zoeken iemand die er recreatief of in de sport nog wel plezier mee heeft...
Heb je het geld niet voor zulke luxe sentimentele gevoelens, dan worden zulke paarden verkocht, en indien onverkoopbaar belanden ze in de worst...
Zelfs als je gratis iemand zoekt, is het in onze regio erg moeilijk goed rijdende verzorgsters/bijrijders te vinden als je een minder makkelijk paard hebt of je niet wilt dat een paard te erg beneden het niveau gereden wordt.
Helemaal mensen boven een bepaalde leeftijd...
mirgino schreef:kijk maar uit ,met deze uitspraak
bokt kennende word je straks uitgekafferd,want jij bent wel heel erg natuurlijk
mirgino schreef:Ik ben stiekem toch nieuwsgierig naar wat je hiermee bedoeld.ik kijk ook niet in de profielen naar de leeftijd van de roepers ,die betalen belachelijk vinden
mischien zou ik dat eens moeten doen![]()
Sylleke schreef:mirgino schreef:Ik ben stiekem toch nieuwsgierig naar wat je hiermee bedoeld.ik kijk ook niet in de profielen naar de leeftijd van de roepers ,die betalen belachelijk vinden
mischien zou ik dat eens moeten doen![]()
Moet ik mij een overjaarse Penny gaan voelen?![]()
Sylleke schreef:Belachelijk vin dik het niet, alleen hanteer ik een ander principe.![]()
mirgino schreef:Ik heb altijd paarden/pony's gereden waar de eigenaar zelf niet veel tijd voor had.Sylleke schreef:Belachelijk vin dik het niet, alleen hanteer ik een ander principe.![]()
vertel?