Ik snap best dat het niet leuk is als je 10 jaar lang niks hoefde te doen, en het nu wel ineens gevraagd wordt. Maar zèg dat dan als je het niet van plan bent om te doen..... Het klinkt alsof ze heel goed op de hoogte was van wat er ging gebeuren.
Heeft ze ook echt bewust "haar" dag gekozen om te behouden, terwijl al bekend was dat op die dag stront geruimd moest worden? En heb je toen min of meer letterlijk gezegd: prima als je die dag wilt houden, maar dan hoort het poep ruimen er wel bij. Wil je dat niet dan ruilen we maar beter van dag.
Ik vind het echt bizar dat jij nu speciaal naar stal moet komen op háár dag, en zij dan voor je neus lekker gaat rijden met je paard en niet eens even helpt met het kakruimen.... dat vind ik echt enorm onfatsoenlijk

Ik zou daar ook een ontzettend wrang gevoel bij hebben van inderdaad alleen de lusten en letterlijk stank voor dank, jij bent goed genoeg om de stront lekker in je eentje op te ruimen

Omdat ze al zo lang bij je is zou ik nog wel even gewoon als vrienden onder elkaar vragen van joh waarom gaat dit zo, wat is je reden. Of aangeven dat je wellicht beter van dag kan veranderen.
Maar ik zou het me ook goed voor kunnen stellen dat het nu een principe-kwestie voor je is geworden (door dat doodleuk jouw paard meenemen terwijl jij stront staat te scheppen op háár dag...) en je dat niet meer wilt maar gewoon wilt dat zij ook meehelpt, gezien dat afgesproken was.
En je denkt van anders is het maar klaar, dan doe ik het rijden lekker ook zelf zolang het nog kan

Wat stom zeg dat het zo moet gaan, bah!