Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Missie_Maxie schreef:@sallandval, zulke mensen zijn er wel degelijk. Bij mijn vorige verzorgpony was het echt alles zelf doen. Ik kwam in weer en wind, met keiharde regen, met harde sneeuw, hagel. Ik voelde me verplicht. Ik mest de stallen en het weiland zelf uit, voer zelf, poets iedere keer die paarden, ik ruimde zelf de 'opbergplaats' op. Ik voelde me daar erg goed bij, hoefde niet te betalen, maar ja,...
sallandval schreef:Citaat:Gevraagd knecht die in weer en wind mijn rommel opruimt, stallen uitmest en mijn paard in de gaten houdt. Andere bezigheden of prioriteiten enkel toegestaan mits duidelijk gecommuniceerd en toestemming verkregen om niet te komen. Bij gemaakte afspraken is afzeggen niet mogelijk. Betaling vindt plaats in natura, te weten: aandacht mogen schenken, wandelen en maarliefst poetsen van mijn gouden paard.
Inger1993 schreef:@glodenarrow: Als je in de buurt zou wonen zou ik je wel willen laten zien dat er ook goede bijrijdsters zijn
lifaya schreef:vraagje aan de eigenaren die bijrijders laten betalen. betalen jullie bijrijders ook nog als het paard een langdurige blessure heeft?
Sees schreef:RoyceMack, ik wil dus niet dat mijn bijrijders eigen spullen gebruiken, is ook niet nodig. Alles is voorhanden en als er iets nodig is, koop ik het. Klusjes zijn er bij mij op stal niet te doen en de paarden krijgen beweging genoeg in de wei dus een dag vrij voor het paard kan ook geen kwaad. Waarom zou een bijrijder dan niet hoeven te betalen?
Jij hebt 13 jaar rijervaring, vind je dat veel? Ik vind 13 jaar ervaring met een eigen paard namelijk veel maar 13 jaar manege-ervaring weer weinig voorstellen(bedoel ik niet lüllig maar ik had ruim 17 jaar ervaring toen ik mijn 1e paard kocht en tóch wist ik diddly squat wat het inhield om een paard te hebben
.
Sababber, ik heb al meerdere keren aangegeven dat het wel mijn ervaring is. En daarbij, als je een bijdrage vraagt weet je vaak dat allen 18+ mensen reageren
. Mijn paard wordt niet verkocht en ik maak mijn paard zelf beter dmv les en daarbij, moet een paard per se 'beter' worden? Wat als je nou niet zo nodig 'beter' hoeft? Nogmaals bij ons zijn er geen klusjes te doen. Een bijdrage is dus op zijn plaats. Voor niets gaat de zon op
.
Ik vind het altijd zo ondankbaar als bijrijders geen bijdrage willen betalen. Ik bedoel het niet vervelend hoor maar de eigenaar geeft wel z'n meest kostbare bezit aan een 'vreemde' mee.
Posh schreef:@Aleeneh: Dat klinkt echt fijn geregeld en leuk om te horen dat het dus nog wel zo kan!
Ik ben weer/nog steeds op zoek naar een stalhulp (god sta me bij) die op de dagen dat de andere stalhulp niet kan hier wat klusjes doet en de paarden beweging geeft.
Tot nu toe is het echt een ramp, ik krijg soms het idee dat er alleen maar half toffe mensen op mijn advertentie reageren....
Sjolvir schreef:Heb vroeger heel leuk verzorgerstertje gehad voor Sjol, ging altijd prima.
Ik reed vroeger (ben pas op mijn 18 e gaan rijden overigens) rustig uur met mijn brommertje om paard te poetsen er wat mee te frunniken en als ik geluk had er op te rijden.
Heb ook nog jaren met 2 andere meiden een, daar komt ie! Arabier Hengst gereden, helemaal penny!!
En hela.. Ik ben ook niet meer dan een omhoog gevallen verzorger..
Diegenen die me beter kennen weten dat Sjol ooit op stal bij mij is afgeleverd als verzorgpaard,
alleen... die is nooit meer weggegaan.... (ben dus zo'n verzorger die je niet van verzorgpaard afgeweekt krijgt)