Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:59

Prisca schreef:
LoveUggs schreef:
Ik heb altijd een beetje de gedachte gehad van: je vraagt geld aan mij om te mogen rijden, maar als ik niet kom moet je zelf, ik zie regelmatig in advertenties staan, dat mensen een bijrijder zoeken die mee betaald aan de kosten, omdat ze het anders allemaal niet meer kunnen betalen. Dan heb ik zelf zoiets van, het is miss niet leuk, maar als je je paard niet kan betalen moet je geen paard nemen. Als je er geen tijd voor hebt, moet je geen paard nemen. Als wij die paarden niet voor hun zouden willen doen, zouden ze hun paard bijv moeten verkopen of stoppen met werken..

Altijd makkelijker geroepen...maar als je een goede baan hebt kan je als nog morgen werkloos zijn en dan????. is zo kortzichtig om dat te roepen. Dan ben je met verkoop ook niet morgen je paard kwijt...dus zit je alsnog met de kosten dan is iemand vragen met een bijdrage een goede oplossing.

Zijn mensen die al jaaaren paarden hebben de verantwoordelijkheid nemen maar door wat tegenvallers even wat stappen terug moeten nemen.

Jij profiteerd eigenlijk ook van iemand die de TIJD niet meer heeft dus hem maar moet verkopen?.

Ik snap wat je zegt hoor. =) heb toevallig net de hele pagina afgelezen en sommige dingen moet ik je echt gelijk in geven hoor. haha.
De eigenaresse van mijn paard is hoog zwanger, eergister uitgerekend, en ik doe hem 3 dagen in de week, ik doe alles, en dan ook echt alles.
Waar mijn mening vooral om gaat is dat veel advertenties van mensen die een bijrijder zoeken, gaan over paarden die recreatief te rijden zijn, oud zijn, mensen die in hun advertentie zetten geen tijd/geld te hebben, paarden die alles wat minder makkelijk doen (bijv artrose), of dergelijke, en in veel van die advertenties word een bijdrage gevraagd. Ik vind het leuk om te rijden, (even weer mijn mening hoor haha) en vind het niet erg om zo'n paard te rijden, want van ieder paard leer je, en dat is waar het me om gaat, ik wil leren leren leren en nog eens leren, en ik vind het super om te doen. En van ieder paard leer je haha. Maar bij dit soort omstandig heden vind ik niet echt dat je een bijdrage kan vragen. Kijk als je echt een sportpaard hebt, waar jou bijrijder ook wedstrijden mee kan rijden, is het weer een ander verhaal. Ik kan me ook prima inleven in de gedachte van eigenaren hoor. Jij rijd op mijn paard, dus daar mag je blij mee zijn. Maar met veel mensen valt er gewoon niet over te praten, over die verschillende meningen. Wat mij ook opvalt is zodra het gaat om een bekende met een eigen paard, er geen geld aan je gevraagd word, en als het gaat om een onbekende, in 9 vd 10 gevallen wel...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:04

Sheran schreef:
Mijn paard is, cru gezegd, eigenlijk 'slachtmateriaal', en alleen omdat ik haar nog even gelukkig wilde zien heb ik haar zelf weer teruggekocht. Ik heb geen reserves voor haar, ik heb zelf nauwelijks geld om haar te onderhouden, maar zolang het gaat, dan gaat het... en gaat het niet meer, omdat ze ziek wordt bijvoorbeeld, dan is het einde verhaal.

Dat is heel mooi, dat je dat doet. Maar in dit geval gaat het dan weer niet meer om het vragen om een verzorger/bijrijder. Mijn huidige bijrijdpaard, zie ik binnen nu en een jaar ook niet meer onder het zadel lopen. Maar mocht ik dalijk niet meer op hem kunnen rijden, kom ik in weer en wind naar hem toe om hem te verzorgen en te knuffelen, en hem alle liefde te geven die hij verdient. Tot op de dag dat hij zijn rust mag vinden, zal ik gewoon bij hem blijven, hij is na een moeilijke start echt mijn nr 1 geworden, en ik heb alles voor hem over. Soms ben ik pissig op hem, gefrustreerd omdat er weer eens geen rem op zit en hij niet luistert, maar dan zadel ik hem af, en dan zie je die liefdevolle zachte blik in zijn ogen en dan smelt je weer voor hem. Ik heb er zelfs eens om moeten huilen omdat ik me niet voor kon stellen dat ik zo pissig op hem kon worden, terwijl het echt een schat van een paard is...!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:05

LoveUggs schreef:
Kijk als je echt een sportpaard hebt, waar jou bijrijder ook wedstrijden mee kan rijden, is het weer een ander verhaal.

Dat heb ik dus staat ook nog een vrachtwagen die ze mag gebruiken...alleen diesel zelf erin doen en ik vraag een kleine bijdrage...

Ze mag er alles mee ze zegt het wel altijd maar is geen probleem. heb mijn paard happy met iemand die goed en trouw is en scheelt mij "iets"in de kosten lang niet alles.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:07

LoveUggs schreef:
Sheran schreef:
Mijn paard is, cru gezegd, eigenlijk 'slachtmateriaal', en alleen omdat ik haar nog even gelukkig wilde zien heb ik haar zelf weer teruggekocht. Ik heb geen reserves voor haar, ik heb zelf nauwelijks geld om haar te onderhouden, maar zolang het gaat, dan gaat het... en gaat het niet meer, omdat ze ziek wordt bijvoorbeeld, dan is het einde verhaal.

Dat is heel mooi, dat je dat doet. Maar in dit geval gaat het dan weer niet meer om het vragen om een verzorger/bijrijder. Mijn huidige bijrijdpaard, zie ik binnen nu en een jaar ook niet meer onder het zadel lopen. Maar mocht ik dalijk niet meer op hem kunnen rijden, kom ik in weer en wind naar hem toe om hem te verzorgen en te knuffelen, en hem alle liefde te geven die hij verdient. Tot op de dag dat hij zijn rust mag vinden, zal ik gewoon bij hem blijven, hij is na een moeilijke start echt mijn nr 1 geworden, en ik heb alles voor hem over. Soms ben ik pissig op hem, gefrustreerd omdat er weer eens geen rem op zit en hij niet luistert, maar dan zadel ik hem af, en dan zie je die liefdevolle zachte blik in zijn ogen en dan smelt je weer voor hem. Ik heb er zelfs eens om moeten huilen omdat ik me niet voor kon stellen dat ik zo pissig op hem kon worden, terwijl het echt een schat van een paard is...!

:)

De relevantie was dat niet iedereen die een paard heeft allemaal reserves heeft (of het paard moet verkopen als hij ze niet heeft). Ik persoonlijk zou het heeeeeel fijn vinden als mijn bijrijder wat mee zou willen betalen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:07

Prisca schreef:
LoveUggs schreef:
Kijk als je echt een sportpaard hebt, waar jou bijrijder ook wedstrijden mee kan rijden, is het weer een ander verhaal.

Dat heb ik dus staat ook nog een vrachtwagen die ze mag gebruiken...alleen diesel zelf erin doen en ik vraag een kleine bijdrage...

Ze mag er alles mee ze zegt het wel altijd maar is geen probleem. heb mijn paard happy met iemand die goed en trouw is en scheelt mij "iets"in de kosten lang niet alles.

Dat vind ik een hele logische, als je wedstrijden kan rijden!
Maar met die van mij, hebben we 2 a 3 trailers staan (1 paard haha) maar hij is zijn leven lang geloof ik maar 1x ergens anders geweest....
Ik kan ook niet ergens anders heen met hem want het is er gewoon het paard niet voor

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:12

Ik heb ook een bijrijder. Ik zou eerst geld vragen (een vergoeding in de stallingskost)
Maar ze helpt me zo goed en het klikt zo leuk dat ik dat niet een meer wil.
Ze weet heel goed waar ze mee bezig is. Ander verhaal word het als een ruiter maar wat aan zou klooien.
Maar om heel eerlijk te zijn zou ik niet zo`n iemand bij mijn paard willen hebben.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:17

Sheran schreef:
LoveUggs schreef:

:)

De relevantie was dat niet iedereen die een paard heeft allemaal reserves heeft (of het paard moet verkopen als hij ze niet heeft). Ik persoonlijk zou het heeeeeel fijn vinden als mijn bijrijder wat mee zou willen betalen.

Ik betaal dan niks voor hem, maar toen ik de laatste keer naar de Divoza ging omdat de eigenaresse me geld had gegeven om nieuwe spulletjes te halen, vind ik het wel logisch dat ik zelf ook wat voor hem haal. Ik heb toen zelf een heel nieuw bit voor hem gekocht omdat ik een ander bit voor hem wou hebben. En over een tijdje haal ik misschien wel weer wat nieuws op mijn kosten. En regelmatig haal ik iets voor zijn eigenaresse, puur om te laten zien hoe dankbaar ik haar ben.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:26

Ik zou nooit handje contantje geld vragen...

Wel zou ik een paar dingen 'eisen':
- minimaal een uur prive of goede groepsles per week (2x1/2 kan ook)
- zorgt voor af en toe voor wat nieuws dat ook echt van het paard(mij) wordt zoals een halster/borstel/dekje/peesjes/deken/zak voer etc... Vaak leuk om te kopen en als je alles op gaat tellen goedkoper dan vast bedrag van bijv. 50,- in de maand... (hoeft dus geen eskadron bicolor van 80? euro te zijn maar br event van 25 ook perfect eskadron mag wel maar hoeft dus niet)
- is lief voor mijn paard
- mest en doet evt onderhoudsklusjes als schoonmaken tuigage of een keer een dekje wassen indien nodig

Privileges zijn dan mogen rijden, evt wedstrijden en als het paard en de omgeving geschikt zijn mag buiten rijden uiteraard ook!

Ach tegen die tijd zie ik wel, als ik financieel ruim zit zeg ik misschien: succes neem een (prive)les in de week en have fun!

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:28

Ik verzorg ook 2 pony's.
Ze zijn van m'n buren, en ze vroegen zelf ook of ik ze wou verzorgen, ik hoef er niks voor te betalen.
Ze zeiden zelfs dat ze het fijn vonden dat ik dat deed ,en ik krijg heel af en toe ook nog eens een kleine bijdrage.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:29

Daarom ben ik heeeeul blij dat ik voor mijn verzorgpaardje niet hoef te betalen!

Maar als ik het geld heb, dan koop ik ook graag een nieuw halster of dekje of iets anders. Verder ben ik ook bereid om m'n eigen lessen te betalen, als ik een lesje wil nemen. :j

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:29

ik lees hier veel verhalen iemand erbij omdat je anders niet rond kan komen.
dat heb ik absoluut niet, ik heb 2 paarden, en ik kan best 2 paarden rijden, alleen gun ik het plezier aan een ander. alleen vraag ik hier wel een bijdrage voor (hierdoor hoop ik namelijk "wel" een serieus iemand te treffen) EN ze kunnen alles van mij lenen. zadel/hoofdstel/dekjes/dekens, en het paard is dan alle dagen beschikbaar, alleen blijft op de door mij gekozen stalling staan. en wedstrijden rijden dat zou ook een optie zijn in overleg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:38

als ik het paard van een ander rijd, doe ik hier ook de verzorging bij , dus stal mesten, eventueel weide en stal onderhoud meehelpen etc etc, ik ga dan echt niet ook nog eens betalen...
paard waar ik alleen kom om te poetsen en te rijden trekt mij dan ook totaal niet :n

heb dan ook misschien 1 keer een verzorg/bijrijd paard gehad waar er op zich buiten rijden en poetsen om niets nodig was verder....

verder trouwens wel grotendeels adressen waarbij ik ook tuigage zelf kocht en onderhield en waar ik weide en stal bijhield, soms zelfs veel dingen die normaal gezien de eigenaar zou doen (dus in overleg DA bellen , bij die afspraken zijn, smid zelfde verhaal etc , alles in overleg, maar wel ik die dat deed )

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:43

nikitabanana schreef:
dat heb ik absoluut niet, ik heb 2 paarden, en ik kan best 2 paarden rijden, alleen gun ik het plezier aan een ander. alleen vraag ik hier wel een bijdrage voor (hierdoor hoop ik namelijk "wel" een serieus iemand te treffen) EN ze kunnen alles van mij lenen. zadel/hoofdstel/dekjes/dekens, en het paard is dan alle dagen beschikbaar, alleen blijft op de door mij gekozen stalling staan. en wedstrijden rijden dat zou ook een optie zijn in overleg.

Hihi, weet niet of deze op mijn bericht slaat maargoed, zoja, hier even een reactie.
Had al in een ander bericht gezet dat ik in sommige advertenties tegen kom dat mensen er geen tijd voor hebben of geen geld. Ook vind ik dat je bij bepaalde dingen wel geld kan vragen en bij veel niet... Zo heb je 'recreatie' paarden waar geld voor word gevraagd om bij te rijden terwijl je er qua sport niet veel mee kan, dan moet je ook nog alle verzorging doen, en dan mag je 1 hooguit 2x per week rijden. Dat is wat ik onzin vind...

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:16

eenitraM schreef:
Hierop wil ik graag reageren. Als eerste gaat dit topic over dat je als bijrijder moet betalen om klusjes te doen op en om het paard.

Ten tweede bedoel ik met wat nou als... dat stel dat je paard koliek krijgt? Een hoefzweer? Een breuk? Als je het geld al niet kan ophoesten in maandelijks termijn hoe wil je het dan doen?

Ik volg je even niet meer :D
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die in 1 keer het geld op kunnen hoesten voor bijvoorbeeld een bizar dure operatie (paar duizenden euro's heb ik het nu over).
Maar wie zegt hier nou dat ik het maandelijks niet kan ophoesten? := Dat gaat prima, ik werk er hard genoeg voor.
Áls ik al een bijrijder neem, is dat dus niet omdat ik geen tijd heb, of geld tekort kom. Om het even nogmaals te verduidelijken... :Y)

Of is dat niet gericht op mij? Snap 'm even niet meer :D

LoveUggs schreef:
Ik heb altijd een beetje de gedachte gehad van: je vraagt geld aan mij om te mogen rijden, maar als ik niet kom moet je zelf, ik zie regelmatig in advertenties staan, dat mensen een bijrijder zoeken die mee betaald aan de kosten, omdat ze het anders allemaal niet meer kunnen betalen. Dan heb ik zelf zoiets van, het is miss niet leuk, maar als je je paard niet kan betalen moet je geen paard nemen. Als je er geen tijd voor hebt, moet je geen paard nemen. Als wij die paarden niet voor hun zouden willen doen, zouden ze hun paard bijv moeten verkopen of stoppen met werken..

Dat is inderdaad wel heel makkelijk gezegd.. Als je in eerste instantie geen geld/tijd ervoor hebt, nee dan moet je geen paard kopen ;)
Maar zoals ik dus heb meegemaakt, mijn vriend verloor onverwachts zijn baan.. Daar kies je echt niet voor, en dat kan iedereen over komen.
Dus van 2 salarissen, gingen we ineens naar 1 (en hij verdiende juist het meeste). Maar je hebt nog wel maandelijks je hypotheek die je moet betalen, je gas & licht, verzekeringen, auto, benzinekosten, paard.
Dan heb je inderdaad echt niet ineens de volgende dag je paard verkocht.. En om door zoiets tijdelijks je paard maar gelijk te verkopen? Nee onzin..
Gewoon hard op zoek naar een nieuwe baan (als is dat echt niet makkelijk in deze tijd, helaas, maar het kan wel!). En dan komt het echt weer goed, net als bij ons.
Het is gewoon op zo'n moment prioriteiten stellen. Paard heeft er echt niets van gemerkt hoor :D Gewoon zuiniger aandoen, met boodschappen, en dat soort dingen. Eventjes bezuinigen ;)
(En even voor het makkelijke, zodat je niet heel het topic hoeft door te lezen, nee ik heb geen bijrijder ;) )

Maar waarom is het dan zo 'normaal' om maar gratis te mogen rijden op andermans paard, en ook gebruik te maken van alle spullen?
Ik heb het nooit raar gevonden toen ik hiervoor bijrijdpaardjes had.. Tenzij het achterlijk hoge bedragen waren dan, dat gaat me te ver :n
Maar 50 euro per maand, vind ik niet veel. Dat is voor 2 dagen in de week 6,25 per dag..
Zeker niet als je ermee mag lessen, wedstrijden rijden, buitenrijden, springen, noem het maar op..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:05

Sonja is ooit nog een verzorgster van mijn haf geweest ;)

Overigens vind ik dat je als eigenaar ook verplichtingen tegenover je verzorger schept als je die laat betalen. Ik wil dat niet, het is en blijft mijn paard. In overleg kan er heel veel, maar t is wel míjn paard :j

Dahlia

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:12

Als iemand een bijdrage betaald, is het toch nog steeds jouw paard? :P
Verplichtingen vind ik een heel groot woord..

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:14

LoveUggs schreef:
nikitabanana schreef:

Hihi, weet niet of deze op mijn bericht slaat maargoed, zoja, hier even een reactie.
Had al in een ander bericht gezet dat ik in sommige advertenties tegen kom dat mensen er geen tijd voor hebben of geen geld. Ook vind ik dat je bij bepaalde dingen wel geld kan vragen en bij veel niet... Zo heb je 'recreatie' paarden waar geld voor word gevraagd om bij te rijden terwijl je er qua sport niet veel mee kan, dan moet je ook nog alle verzorging doen, en dan mag je 1 hooguit 2x per week rijden. Dat is wat ik onzin vind...

nee was beetje in z'n algemeenheid, maar snap jou ook wel inderdaad, je moet er dan wel wat van mogen/kunnen verwachten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:17

Mag je vinden, het is mijn gevoel wat ik ermee heb.
Ik vind dat als je een betalende bijrijder hebt, je er meer rekening mee moet houden, en dus minder snel kan zeggen: dit of dat mag niet, of ineens een week weg met je paard, of weet ik veel...

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:15

aha oke.. Daar denk ik dan gelukkig anders over :P
het is en blijft mijn paard, dus ik bepaal of er iets niet mag.. Lijkt me logisch..
Al ben ik echt niet de moeilijkste :P het klinkt ook zo bot. Maar ik blijf de eigenaar, als je een kleine bijdrage betaald ben je niet eens mede eigenaar. Vakantie e.d. Kan je toch duidelijke afspraken over maken :) Die dagen hoeft ze dan niet te betalen, maar ook dat vind ik vanzelfsprekend..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:34

Geen tijd vind ik onzin... Ik kocht mijn paard toen ik studeerde (studeer nu nog, maar werk nu ook fulltime erbij :')) dus ja, dan heb je het drukker... En dan is het heel fijn als er iemand een keer mijn paardje wil rijden (vraag er dan ook overigens niets voor...) Maar het feit dat er bijna letterlijk staat "verkoop je paard maar".. Het is extra aandacht, extra beweging, hij vindt het niet erg om een paar dagen meer stil te staan hoor... En ik geef zo iemand de kans om een fijn paardje te rijden/verzorgen... Maar sorry :') zal hem morgen meteen op MP zetten... Vind het heel krom door de bocht gezegd :S

@Stef, dat idee heb ik dus ook als ik mijn bijrijdster zou laten betalen. Nu kan ik zeggen "goh, vanmiddag ben ik vrij, jij hebt hem gisteren al gereden en rijdt hem overmorgen weer, vandaag ga ik zelf." En anders heb je naar mijn mening toch echt verplichtingen... Stel ik wil op vakantie met mijn paard.. dan kan dat nu, maar met iemand die "betaald" en dus recht heeft op... Tjah dan is het minder vanzelfsprekend om dat te doen, of in overleg of wat dan ook... Het is niet meer zo "vrijblijvend". Ik zou dat ook hebben :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:21

Serendip90 schreef:
Geen tijd vind ik onzin... Ik kocht mijn paard toen ik studeerde (studeer nu nog, maar werk nu ook fulltime erbij :')) dus ja, dan heb je het drukker... En dan is het heel fijn als er iemand een keer mijn paardje wil rijden (vraag er dan ook overigens niets voor...) Maar het feit dat er bijna letterlijk staat "verkoop je paard maar".. Het is extra aandacht, extra beweging, hij vindt het niet erg om een paar dagen meer stil te staan hoor... En ik geef zo iemand de kans om een fijn paardje te rijden/verzorgen... Maar sorry :') zal hem morgen meteen op MP zetten... Vind het heel krom door de bocht gezegd :S

@Stef, dat idee heb ik dus ook als ik mijn bijrijdster zou laten betalen. Nu kan ik zeggen "goh, vanmiddag ben ik vrij, jij hebt hem gisteren al gereden en rijdt hem overmorgen weer, vandaag ga ik zelf." En anders heb je naar mijn mening toch echt verplichtingen... Stel ik wil op vakantie met mijn paard.. dan kan dat nu, maar met iemand die "betaald" en dus recht heeft op... Tjah dan is het minder vanzelfsprekend om dat te doen, of in overleg of wat dan ook... Het is niet meer zo "vrijblijvend". Ik zou dat ook hebben :)

Het is geen probleem als de eigenaresse op vakantie wil met Fuego. Sterker nog, dat gebeurt iedere zomer. En dan betaal ik niet. Simple as that. En het gebeurt ook vaak genoeg dat of ik, of de eigenaresse omhoog zit. Dan nemen we elkaars dagen over. Als ze alleen op vakantie gaat doe ik hem gewoon iedere dag, en andersom. Geldt ook voor ziek zijn. Alles gaat in goed overleg. En ik hou haar op de hoogte als er iets is. Behalve 2 weken geleden: eigenaresse belde me zaterdagochtend of ik Fuego wilde doen. No prob, het was mooi weer, dus ideaal voor een bosrit. Maar ik kom op stal en arme Poownie heeft krampkoliek! Ik kreeg de eigenaresse niet te pakken en daarom heb ik op eigen houtje de DA gebeld. Fuego kreeg darmontspanner en pijnstilling. De eigenaresse was blij dat ik zo adequaat had gehandeld. En de rekening? Betaalde zij. Ik ben "serieus" genoeg om iets te doen. Dat ik een bijdrage per maand betaal helpt alleen maar mee in het "serieuze". Je kan ook de boxdeur dichtgooien, en doen alsof je niets hebt gezien, het is toch jouw paard niet... Maar omdat ik een bedrag per maand betaal, heb ik ook het idee dat ik meer verantwoordelijkheid heb, omdat ik het "samen" met de eigenaresse doe. We zitten er samen financieel en emotioneel in, en dat is een prettig en zeker gevoel.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:33

Gimme_Spurs schreef:
Serendip90 schreef:

Het is geen probleem als de eigenaresse op vakantie wil met Fuego. Sterker nog, dat gebeurt iedere zomer. En dan betaal ik niet. Simple as that. En het gebeurt ook vaak genoeg dat of ik, of de eigenaresse omhoog zit. Dan nemen we elkaars dagen over. Als ze alleen op vakantie gaat doe ik hem gewoon iedere dag, en andersom. Geldt ook voor ziek zijn. Alles gaat in goed overleg. En ik hou haar op de hoogte als er iets is. Behalve 2 weken geleden: eigenaresse belde me zaterdagochtend of ik Fuego wilde doen. No prob, het was mooi weer, dus ideaal voor een bosrit. Maar ik kom op stal en arme Poownie heeft krampkoliek! Ik kreeg de eigenaresse niet te pakken en daarom heb ik op eigen houtje de DA gebeld. Fuego kreeg darmontspanner en pijnstilling. De eigenaresse was blij dat ik zo adequaat had gehandeld. En de rekening? Betaalde zij. Ik ben "serieus" genoeg om iets te doen. Dat ik een bijdrage per maand betaal helpt alleen maar mee in het "serieuze". Je kan ook de boxdeur dichtgooien, en doen alsof je niets hebt gezien, het is toch jouw paard niet... Maar omdat ik een bedrag per maand betaal, heb ik ook het idee dat ik meer verantwoordelijkheid heb, omdat ik het "samen" met de eigenaresse doe. We zitten er samen financieel en emotioneel in, en dat is een prettig en zeker gevoel.

Voor dat verantwoordelijkheidsgevoel hoef ik geen bijdrage te betalen om dat te krijgen hoor? :s En ik verwacht eigenlijk ook niet anders van mijn verzorgster dat ze dat doet. Ik heb jaren lang een verzorgpaard gehad, gratis, en handel precies hetzelfde..

Maar het is maar net hoe je het ziet. Als eigenaar voel ik me nu al heel "schuldig" als ik op een andere dag een keer meer tijd heb en als ik iets wil schuiven, laat staan hoe het is als iemand ervoor betaald... Maar dat is gewoon mijn gedachte hoor :p VOor de rest geen probleem.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:08

Nee hoor, even goede vrienden! :Y) Ik vind het wel fijn nu al een bijdrage per maand "kwijt" te zijn, zodat het straks (bij mijn eigen knollie) ook vanzelf gaat! (natuurlijk staat dat bedrag dat ik nu betaal niet in de schaduw van wat ik straks mag afdragen... := )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:28

stef schreef:
Sonja is ooit nog een verzorgster van mijn haf geweest ;)

Overigens vind ik dat je als eigenaar ook verplichtingen tegenover je verzorger schept als je die laat betalen. Ik wil dat niet, het is en blijft mijn paard. In overleg kan er heel veel, maar t is wel míjn paard :j

jij was de enige voor zover ik me kan herinneren bij wie ik eigenlijk verder niets "hoefde" :p
buiten tutten en poetsen enzo om :+(dat is trouwens al bruut lang geleden := voel me oud opeens )

maar ik ga wel met jouw instelling mee, zelf zou ik ook niet zomaar geld vragen voor een verzorger/ster..
hooguit symbolisch ( dus minder dan 25 euro per maand) want mijn paard , mijn verantwoordelijkheid en ten alle tijden mijn beslissingen. mocht ik ooit een verzorgster nodig hebben/willen dan zou er ook heel veel kunnen en mogen, maar ik wil de boel wel lekker duidelijk houden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:59

Ik sta nu tien jaar op mijn huidige stal, en toen ben jij gestopt omdat dat te ver werd voor je.
10 jaar dus ;)