Prisca schreef:LoveUggs schreef:Ik heb altijd een beetje de gedachte gehad van: je vraagt geld aan mij om te mogen rijden, maar als ik niet kom moet je zelf, ik zie regelmatig in advertenties staan, dat mensen een bijrijder zoeken die mee betaald aan de kosten, omdat ze het anders allemaal niet meer kunnen betalen. Dan heb ik zelf zoiets van, het is miss niet leuk, maar als je je paard niet kan betalen moet je geen paard nemen. Als je er geen tijd voor hebt, moet je geen paard nemen. Als wij die paarden niet voor hun zouden willen doen, zouden ze hun paard bijv moeten verkopen of stoppen met werken..
Altijd makkelijker geroepen...maar als je een goede baan hebt kan je als nog morgen werkloos zijn en dan????. is zo kortzichtig om dat te roepen. Dan ben je met verkoop ook niet morgen je paard kwijt...dus zit je alsnog met de kosten dan is iemand vragen met een bijdrage een goede oplossing.
Zijn mensen die al jaaaren paarden hebben de verantwoordelijkheid nemen maar door wat tegenvallers even wat stappen terug moeten nemen.
Jij profiteerd eigenlijk ook van iemand die de TIJD niet meer heeft dus hem maar moet verkopen?.
Ik snap wat je zegt hoor. =) heb toevallig net de hele pagina afgelezen en sommige dingen moet ik je echt gelijk in geven hoor. haha.
De eigenaresse van mijn paard is hoog zwanger, eergister uitgerekend, en ik doe hem 3 dagen in de week, ik doe alles, en dan ook echt alles.
Waar mijn mening vooral om gaat is dat veel advertenties van mensen die een bijrijder zoeken, gaan over paarden die recreatief te rijden zijn, oud zijn, mensen die in hun advertentie zetten geen tijd/geld te hebben, paarden die alles wat minder makkelijk doen (bijv artrose), of dergelijke, en in veel van die advertenties word een bijdrage gevraagd. Ik vind het leuk om te rijden, (even weer mijn mening hoor haha) en vind het niet erg om zo'n paard te rijden, want van ieder paard leer je, en dat is waar het me om gaat, ik wil leren leren leren en nog eens leren, en ik vind het super om te doen. En van ieder paard leer je haha. Maar bij dit soort omstandig heden vind ik niet echt dat je een bijdrage kan vragen. Kijk als je echt een sportpaard hebt, waar jou bijrijder ook wedstrijden mee kan rijden, is het weer een ander verhaal. Ik kan me ook prima inleven in de gedachte van eigenaren hoor. Jij rijd op mijn paard, dus daar mag je blij mee zijn. Maar met veel mensen valt er gewoon niet over te praten, over die verschillende meningen. Wat mij ook opvalt is zodra het gaat om een bekende met een eigen paard, er geen geld aan je gevraagd word, en als het gaat om een onbekende, in 9 vd 10 gevallen wel...