Ik ben ook nog steeds op zoek, maar nu niet meer zo actief omdat we de wintermaanden krijgen en dan valt er toch niks te rijden..... Zou het wel leuk vinden als er in die maanden toch iemand even naar mn hafje ging kijken op de dagen dat ik niet kan maar ja...... Meeste zijn jonge penny's.....
Whut
Ik ben de hoop eigenlijk een beetje aan het opegeven. Het is zo moeilijk om een lief, rustig paard (desnoods zelfs pony) te vinden om recreatief mee te rijden, of gewoon alleen te verzorgen, want rijden is voor mij nieteens echt een must. Als er al iets aangeboden word is het 16/18/20+ of er word een bijdrage gevraagd en ik kan dat vanaf de eigenaar van het paard ook wel begrijpen... Maar ik vind mezelf zeker geen slechte keuze. Ik ga altijd goed met andersmans spullen om en zou ook echt niks doen zonder daar echt toestemming voor te hebben. Ook is mijn moeder het niet zo eens met een verzrog/bijrijd paard, wat ik ook wel weer kan begrijpen... Maarja, de zoektocht gaat verder.
@whut hoeveel bijdrage vragen ze dan? Als er niks bij staat kan je altijd proberen met een mail. Ik had ook een advertentie staat met bijdrage n.o.t.k. en heb nu een bijrijdster die niet hoeft bij te dragen. ging mij vooral ook om een serieus iemand en evt een kleine bijdrage van 25 euro per maand
ik meld me ook, ik ben opzoek naar een leuke pony of paard om bij te verzorgen en te rijden. ik ben nu 15 jaar en rij nu 4 jaar op en manege. ook heb 1,5 jaar een haflinger bij gereden en een jaartje een shetlander.
rijden zou leuk zijn maar is geen vereiste. dus ben je opzoek naar een bijrijder/verzorger pb me.
Naborah
Geplaatst: 11-10-11 19:04
Wat trek je aan bij een eerste kennismaking? Je bent niet de enige geïnteresseerde (wel op het moment zelf als enige aanwezig). Een spijkerbroek en rijspullen mee. Rijbroek met gympen en ander spul mee. Gewoon in casual en geen rijspullen mee? We hebben wel op stal bij het paard afgesproken.
Ik heb de eerste keer gewoon een spijkerbroek aangetrokken met gympies eronder. Je kunt rijspullen eventueel in een tas meenemen, maar de eerste keer zou ik ze niet meenemen. Als ze toch wil dat je rijdt, kun je je spullen nog gaan halen/een tweede keer afspreken.
Ik zat al te twijfelen of ik er wat van zou zeggen of niet Dankjewel!
Benfan
Geplaatst: 11-10-11 19:47
Zit er nu even mee in mijn maag, krijg net een mailtje van de eigenaresse van het paard dat ik rij. Heel begrijpelijk wil ze nu maandelijks wel een bijdrage (van 0.00 in de maand naar 85, mag ik alsnog dagelijks rijden0, het word gewoon steeds duurder. Maar laat het nou zo zijn dat ik door omstandigheden niet werk of kan werken... en ik dus mijn vriend moet gaan vragen of wij die maandelijkse kosten kunnen ophoesten. Aangezien we nu ons huis aan het opknappen zijn en we daarna het huis in de verkoop gaan doen word het voor ons ook even allemaal wat duurder. Ben er net niet misselijk van eigelijk. Mag ik nou gaan wachten tot mijn vriend thuis is voor de overleg, en wat als het niet kan?? Moet ik dan stoppen... ... ik kan zo slecht tegen overwachte stress.. of stress.. of druk of wat dan ook in die aard ;p naja, aard van het beestje. Hopelijk komt het allemaal goed.
oef wat vervelend zeg! ook best wel een grote bijdrage
Anoniem
Geplaatst: 11-10-11 19:51
Ik vind het vooral moeilijk om iets te vinden wat mij past, ik zoek een klassiek geschoold paard, maar dat vind je hier bijna niet.
Benfan, lastig. Ik snap dat ze een bijdrage vraagt, maar voor jou is het een uitdaging.
Naborah
Geplaatst: 11-10-11 20:00
Benfan, valt er met de eigenaresse misschien iets af te spreken wat in het middel ligt? Daarmee bedoel ik dat je minder betaald, maar bijvoorbeeld een/meer klusjes/andere bezigheden doet? Desnoods een keer in de zoveel tijd iets vervangt? Ik weet niet hoe het in de omgeving is, maar ik hoop dat ze je niet kwijt wilt en misschien nog wel wat aan de bijdrage wilt veranderen.
lifaya schreef:
dit is geen advertentie topic mensen
Ik had een PB'tje geschreven naar mod maar nog niet gestuurd, omdat ik twijfelde, maar ik ben dus niet de enige.
En ik vind het juist moeilijk om iets te vinden in Gelderland/Arnhem.. heb het idee dat mensen soms meer op geld uit zijn dan om een goede verzorgster/bijrijder.. (Daarbuiten moet het natuurlijk ook nog klikken)
Benfan
Geplaatst: 11-10-11 20:35
Het problem is dat ik alles al doe. En zij naar mij gevoel niet zoveel. Als ik aankom mest ik uit, en zo nu en dan ook de weide. Ze heeft haar paard bij andere mensen staan, de eigenaar had het erover (v/h terrein) dat ze haar zo wie zo weinig zagen. Soms zelfs enkele weken niet. Mijn vriend moet er even over nadenken, hij ziet dat ik er plezier in heb maar hij begrijpt mij ook wel. Ik vind eigenlijk dat ik haar erg uit de brand red door de "gehele" verzorging op me te nemen. Gelukkig had ik de eigenaar van het terrein al gesproken over de hooi en stro prijzen, maar zij hadden er nog geen last van de prijsstijg... Zal de eigenaar van het paard anders even vragen waar de kosten voor zijn?
Edit, de afspraak om zo nu en dan dingen te vervangen was er al. Had zelfs een zadel gekocht omdat ze het niet prettig vond dat ik de hare gebruikte tijdens het rijden in de regen.
Ze vroeg me of ik het wou, ik heb niet gelezen dat het moest of anders. ga haar dadelijk even mailen hierover voor wat opheldering.
perdjes
Geplaatst: 11-10-11 22:20
Ik kom hier even binnnen vallen! Ik ben zo iemand die het moeilijk vind om een bijrijdpaard te vinden in de omg. van Maastricht.
Heb wel een advertentie gevonden maar diegene vraagt 70 euro per maand en je moet ook de klusjes erbij doen zoals mesten, water bijvullen enz. Probleem is dus dat ik echt geen bijdrage kan leveren omdat ik student ben en op kamers woon. Aan het einde van de maand hou ik dus echt niet veel over. Ga haar toch een mailtje sturen en vragen of ze de bijdrage niet door de vingers wil zien aangezien de klusjes ook gedaan moeten worden.
Dat is heel vervelend voor je BenFan als je daadwerkelijk zo'n hoge bijdrage moet gaan betalen terwijl je alles al doet voor haar! Ik zou haar inderdaad even mailen met de vraag waarvoor het geld dient. Hopelijk komen jullie er samen uit want het zou jammer zijn als je er mee moest stoppen!
Youknowme
Geplaatst: 11-10-11 22:37
Mag ik me hier ook melden? Aangezien ik me nu volledig op school wil richten ben ik opzoek naar een verzorger/bijrijder. Ik vraag wel een bijdrage, dit is meer omdat ik het idee heb dat ik dan sirieuzere mensen krijg. Er hebben zich al 3 mensen gemeld, waarvan ik van 2 opeens niks meer hoor en die andere die vond het opeens te ver. Maar zondag komt er een meisje van 14 kijken en dat klinkt allemaal erg leuk dus ik ben benieuwd. Er hoeven bij mij geen klusjes gedaan te worden, het is enkel aandacht en beweging geven.
Ik ben blij met mijn verzorgmeisje dat ik sinds kort heb het is een meisje van 16 jaar met niet al teveel ervaring, maar we gaan gewoon samen en zo leert ze iedere keer weer wat bij! vroeg in eerste instantie ook een kleine vergoeding maar ik vind dit nu nog niet nodig, wanneer ze na verloop van tijd gaat lessen zal ze die zelf wel moeten betalen maar dat vind ik niet meer dan logisch. ik vind het op dit moment echt het voornaamste dat het tussen haar en mij en haar en mijn pony klikt! daar kan geen geldbedrag tegenop vind ik.