En hoe gaat het hier met een bijrijder vinden ? Toen ik voor de eigenaar van m'n eerdere verzorgfriezen een bijrijder erbij zocht (ik had te weinig tijd om 4 paarden te rijden) had ik in de advertentie gezet dat ik alleen 18+ zocht ivm met verantwoordelijkheid. Ik kreeg alleen reacties van meiden die 13 waren en volgens hun genoeg ervaring hadden omdat ze op de manege op de moeilijke paarden werden gezet (en foto's erbij sturen dat de arme pony's helemaal in de krul werden getrokken). Heb toen maar geantwoord dat ik ook dacht dat ik goed kon rijden op de manege totdat ik privé paarden onder m'n kont kreeg. En dat ik helaas niet geïnteresseerd ben omdat de eigenaresse duidelijk had aangegeven iemand vanaf 18 jaar moest zijn. En toen werd ik toch een partij afgekafferd.. Dat ik niemand een kans gaf en dat ik maar een verwende snob was.. Pardon? Ik hou me aan de eisen van de eigenaresse en ik heb ook heel lang moeten rondvragen en moeite moeten doen om een paardje te vinden. Dus ik ken jullie kant ook wel een beetje!
Dat is inderdaad wel herkenbaar, veel reacties gehad van dat soort meiden helaas... Ook van meiden van die leeftijd die het gewoonweg niet begrepen dat Maan 1.75, sterk en vooral ook echt LASTIG is. Vind onder de 18 niet heel erg, mits genoeg ervaring met privépaarden...
Wie van jullie stelt er trouwens een contract op voor de bijrijder?
Amaryllis
Geplaatst: 06-10-13 09:32
Ik heb dat nooit gedaan. Ik maak hele duidelijke afspraken en als die worden gebruiken hoef ik zo'n iemand niet terug te zien. Ik moet er wel bij zeggen dat deze meiden via bekenden kwamen, dus de scha(n)de die ze maken als ze het verknallen is vrij groot.
Wij hebben hier ook geen contract. De eigenaar geeft sommige meiden wel eens zo'n minicontractje, maar daar staat alleen in dat je je rustig bij de paarden moet gedragen en je er op eigen risico bent. Geen idee of dat wel rechtsgeldig is en het lijkt mij vrij vanzelfsprekend dat je je normaal bij paarden gedraagt, maar goed haha.
Ik ben ook helemaal blij, want het meisje dat op proef was wil blijven en wij willen haar graag houden dus wij zijn niet meer op zoek!
Hier nog steeds tevreden Gisteren heeft ze voor het eerst les gehad op het hobbeltje Hij liep echt lekker.. En hij loopt al echt netjes bij der... Dus kan alleen nog maar beter worden! Echt nog steeds super happy met haar...
Hier ook geen contract Zolang er maar veel contact is, dat kun je beter hebben dan een contract :p (mijn ervaring)
Hier ook geen contractje Ik heb veel contact met m'n bijrijdstertje en de moeder en dingen gewoon heel duidelijk uitgesproken over de telefoon dus dat scheelt een hoop! Mag er van hun zelfs altijd bij zijn als ik wil, dus ik heb er wel vertrouwen in dat dat goed gaat Vandaag is ze weer geweest en heeft ze een uurtje gereden, daarna zonder zadel uitgestapt en via de kont eraf Pony was een beetje stout maar ze heeft heel erg moeite met de galop. Bijrijdster pakt het goed op en pakt m'n tips ook goed op, wat wel heel fijn is! Nog een paar keer erbij en begeleiden en dan vanaf volgende maand alleen als 't allemaal goed loopt Moet zeggen dat ik het echt een fijne combinatie vind om naar te kijken, los in de hand, eerlijk maar wel streng wanneer nodig! Ben nog helemaal tevreden ermee en zij ook geloof ik Nu heeft ze straks toetsweek dus daarna spreken we weer even af, school gaat voor en dat vind ik ook heel goed!
Sterker nog.. Daar is de boktmarkt voor. Dames, graag je advertenties op de bokt markt zetten en meekletsen in het verzorgpony topic ipv het bijrijders zoeken topic... Anders moet ie dalijk op slot en dat is jammer.
mijnoe213
Geplaatst: 07-10-13 19:59
Sorry! Nog niet zo lang op bokt, hihi. Maar dan ga ik mezelf even op de markt gooien haha . Bedankt!
nou ik dacht ook eindelijk een leuk meisje gevonden te hebben maar dan blijk toch dat het niet haar soort pony is terwijl ik eerlijk heb gezegd dat hij een hele lieve en makkelijke pony is en als je een drukke pony zoekt dat je dan niet bij die van mij moet zijn. Je steekt er veel tijd en en dan nog haken ze af en dat is al de derde keer. Ben erg gewoon even helemaal klaar mee.
Ik meestal ook, maar dacht zal even uitleg geven. Ze is nog niet zolang op bokt.
Banyu
Geplaatst: 12-10-13 18:16
Kreeg van de week een mail op mijn advertentie... Leuk mail contact, en zag het wel zitten om haar uit te nodigen! Maar nu sinds twee dagen stuur ik via bokt als facebook berichten, die leest ze wel, maar reageert er niet op.... Beetje jammer vind ik dit, want vond het wel een leuke, en hoopte ook erg dat het met mn paard ook zou klikken..!!
Dat is altijd rot als dat gebeurd. Toen ik m'n vorige verzorgpaarden had was ik ook op zoek naar een extra bijrijdster (voor de eigenaar). Heel fijn contact gehad en toen ze langs zou komen is ze nooit op komen dagen. Helemaal geen gehoor meer (telefonisch, mail en facebook). Na een maand kreeg ik een berichtje, dat ze die middag in het ziekenhuis had gehoord dat ze kanker had. Toen ik dat hoorde snapte ik het wel en had gezegd dat ze altijd nog mocht komen als het beter ging. Nu hebben m'n oude verzorgpaarden een hele fijne verzorgster waarvan we het niet hadden verwacht.
Gezien haar omstandigheden snapte ik het helemaal. Maar als ze er geen goede reden voor had, had ze niet meer hoeven te komen.
Ik ben waarschijnlijk toch weer op zoek naar een bijrijdster . Het meisje die ik nu heb, is heel leuk alleen heeft zo doordat ze druk is met school en haar vaste bijrijdpaard weinig tijd
Dat vind ik dus altijd vervelend leuk mail contact en dan niks meer van ze horen, maar soms is er wel een erg goede reden maar soms hoor je ook echt nooit meer iets.
Ik heb op iemands advertentie gereageerd en hebben afgesproken dat ze donderdag kennis komt maken, ben echt reuze benieuwd, hopelijk klinkt het en heb ik een leuke verzorg/bijrijder voor mijn paardje, maar voor nu is het afwachten.
Ja, vind het ook erg jammer! Daarvoor had ik contact met een meisje, die is ook komen kijken! Uiteindelijk er thuis nog over nagedacht, en besloten om het niet te doen! Snap haar wel, ze moet wel in de winter met de scooter enzo.. Dagje haar ophalen met de auto vind ik niet erg, maar het is ook de bedoeling dat zij ook alleen gaat natuurlijk, anders hoef ik ook geen verzorgster te zoeken! Heel jammer, want ze was erg weg van mijn paardje! En ze zei ook dat we samen er veel uit konden halen.. En paardjelief vond haar overduidelijk ook erg leuk!! Maar helaas....het zij zo....
Banyu
Geplaatst: 13-10-13 16:19
En weer mails van 12/13 jarige wanneer mag ik ermee op wedstrijd... Ben ik nu dan echt zo "veeleisend" voor mn meissie?
Vragen jullie eigenlijk een bijdrage? Ik vind dat altijd lastig om te vragen maar aan de ene kant denk ik op een manege rijden kost ook geld alleen daar hoeven ze dan geen klusjes te doen.
Ik wel, dit om stalkosten beetje te delen, en inderdaad omdat ze op een manege ook moeten betalen om te rijden! Maargoed.. Het is maar net wat je zelf vind natuurlijk...
Als je iemand hebt, dan komen mensen zichzelf/anderen/via via zich opeens aanbieden Dat is zo raar.... Gisteren weer een aanbod maar de verzorgster die ik nu heb, mag echt nooit meer weg! (Haha, ik laat der gewoon een "tot het pensioen van ponylief"contract tekenen geen tussentijdse opzegbaarheid
Gelukkig is het niet zo erg... Maar de lessen gaan echt super, pony loopt echt fijn. Gaat leuk, klinkt goed dus echt super tevreden Dit was wat we zochten! (Ze bestaan dus )