Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:16

Anke heb je voor mij ook zo'n lading.
Bij mij vlot het totaal niet.

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:24

Ik snap dat nooit dat je niet zou komen als het regent want in een stal ben je toch binnen en sommige hoeven maar 5 minuten te fietsen :? Ik ga ook gewoon door weer en wind erheen want als ik er ben vind ik het super leuk

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:37

Ze willen al niet door de regen komen stel je voor dat je smelt.
En laat staan in de regen rijden.

De doorgewinterde verzorgsters / bijrijders zijn een zeldzaam ras aan het worden.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:38

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:16

Nou dan ben ik vast ook zeldzaam en mijn vriendin ook

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:30

Ik denk het wel :D

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:44

Nou ik ben anderhalf jaar opzoek geweest naar een verzorgpony en toen heb ik maar gevraagd of ik de shet waar niks mee werd gedaan mocht verzorgen en dat mocht maar het is echt super leuk om een verzorgpony te hebben allen hij kan maar 15 cm springen ofzo en geen dressur en heel veel dingen van vrijheidsdressuur snapt ie niet of hij leert het in 5 minuten en ik kan nu niet rijden nu hij zn buien heeft dan bokt hij nogal maar ik snap niet waarom ik toen geen verzorgpony kon vinden

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:52

Zon allergie voor regen dat had 1van de verzorgsters ook nou ja het zegt.
Paarden waren al klaar uit de wei en al.
Bel ik op waar ze bleef er viel wat spatjes regen en ik heb geen zin om nat te worden was het antwoord.
Mijn antwoord ik heb niks aan mooi weer ruiters blijf maar weg ook.
Ik ging vroeger en nu nog door weer en wind naar stal.
Ik smelt niet hoor :z

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:08

Nou ik was er snel klaar mee met die mooiweer ruiters, ze konden mooi vertrekken met mooi weer ( hihi)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:41

Helemaal mee eens weg met die mooi weer ruiters.
Daar heeft je beestje ook niks aan.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:30

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vind dat je wel onderscheid moet maken tussen verzorgers en bijrijders hierin.

Ik betaal niets voor mijn verzorgpony, maar in ruil hiervoor zet ik haar wel elke ochtend buiten en voer ik, mest ik de stal op "mijn" dagen, maak ik haar voer klaar en zet haar op "mijn" dagen binnen + voer dan ook 's avonds. Ik rijd niet op deze pony en het is dus poetsen en wandelen. Ik zou het niet helemaal terecht vinden als ik hiervoor 100,- pm. zou betalen omdat ik toch ook een stukje "werk" uit handen neem.

Wanneer we het plaatje anders schetsen en ik 4 dagen per week zou mogen rijden en verder geen klusjes hoef te doen vind ik het niet raar als hiervoor 100,- pm. voor betaald moet worden. De eigenaar heeft er dan profijt van dat het paard gereden wordt, maar de klusjes zoals stallen mesten, binnen en buiten zetten, voeren, ed. heeft de eigenaar zelf dan nog wel. Natuurlijk zijn er stallen waar dit allemaal gedaan wordt, máar dan liggen de stallingskosten ook hoger.

Het ligt er dus een beetje aan wat de situatie is vind ik, maar ik moet zeggen dat ik van sommige bedragen ook ontzettend schrik hoor.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:16

Ik rij ook niet in de regen hoor :D. Althans, wel buiten maar dressuren? :n. Dat heeft ook totaal geen zin want ook al weet ik dat ik niet smelt, mijn paard denkt toch echt van wel :D dus dat heeft helemaal geen zin. Ik verplicht mijn bijrijders ook niet om te rijden in de regen, dat mogen ze helemaal zelf weten maar ik wil wel graag dat ze alsnog komen op die dag.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:53

Ik denk dat je ook niet moet onderschatten dat er veel wel willen maar gewoon zoveel huiswerk meekrijgen dat het gewoon onmogelijk wordt meerdere malen per week. Als ik zie hoeveel ze hier meekrijgen..... Soms 7 proefwerken in een week.
Wij gaan nu voor een eigen paard maar ik ben daar dan wel de continue factor in.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:19

Huiswerk was er 10 jaar geleden ook veel. 7 proefwerken was echt niets vreemds. Toch waren de verzorgsters makkelijk te vinden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:39

Will65 klinkt trouwens wel als een goede plek die je gevonden hebt.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:42

LovingTweety schreef:
Huiswerk was er 10 jaar geleden ook veel. 7 proefwerken was echt niets vreemds. Toch waren de verzorgsters makkelijk te vinden.

Ik heb respect voor die personen zou niet weten hoe dat hier te combineren zonder schoolprestaties er onder te laten lijden. _/-\o_

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:44

Sees schreef:
Will65 klinkt trouwens wel als een goede plek die je gevonden hebt.

Hoe bedoel je :) ? Ik heb niet veel losgelaten hihi

We hebben inderdaad een goed plek gevonden daar niet van *\o/*

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:17

Willl65, in een ander topic ;).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:55

Rijden/trainen met regen moet iedereen zelf weten.
Echter wat het ook voor een weer is, paard is er elke dag.
Dus verzorgen/voeren hoort er ook bij als het regent.
Meeste bijrijders zijn dan vaak 'gemakkelijk'. Bah vies weer, ga vandaag niet.
Terwijl welzijn van het paard vrijwel voor 90% losstaat van rijden/trainen.
Dus gaat dan vooral om het 'welzijn' vd bijrijder.
Zulke dingen storen mij wel....

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:02

Mdominique schreef:
Ik snap dat nooit dat je niet zou komen als het regent want in een stal ben je toch binnen en sommige hoeven maar 5 minuten te fietsen :? Ik ga ook gewoon door weer en wind erheen want als ik er ben vind ik het super leuk

En wat als het hier dan over 30 minuten gaat? :) Toen ik nog een verzorgpaard had fietste ik namelijk ook door regen en wind, bij -10 zat ik ook gewoon op mijn fiets naar mijn verzorgpaardje, ook al kon ik dan niet rijden.

Sorry voor de interval, had een paar pagina terug al gereageerd maar zag dit staan en wilde toch even reageren dat niet iedereen een mooi weer ruiter is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:04

Tja, toen mijn pony 3 kwartier fietsen verderop stond moest ik er toch ook nog steeds heen, ook al regende het? :+ Verzorgpony of eigen pony maakt wat dat aangaat niet uit in mijn ogen, je hebt die dag toch verantwoording voor het dier op die dag? :=

Je kiest er zelf voor om een verzorgpony op een half uur fietsen te kiezen; ook met slecht weer :)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:05

Sees schreef:
Willl65, in een ander topic ;).

_/-\o_ zoooo spannend we gaan zaterdag weer naar Charleze toe * sorry zal niet meer of topic gaan :x

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:08

chelle_dora schreef:
Tja, toen mijn pony 3 kwartier fietsen verderop stond moest ik er toch ook nog steeds heen, ook al regende het? :+ Verzorgpony of eigen pony maakt wat dat aangaat niet uit in mijn ogen, je hebt die dag toch verantwoording voor het dier op die dag? :=

Je kiest er zelf voor om een verzorgpony op een half uur fietsen te kiezen; ook met slecht weer :)

Ja snap ik, zeg ik ook niks over verder. Maar ik vind dat ook meer dan normaal, maar ik wilde gewoon zeggen dat niet iedereen dood gaat van een druppeltje regen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:09

Limitless schreef:
chelle_dora schreef:

Ja snap ik, zeg ik ook niks over verder. Maar ik vind dat ook meer dan normaal, maar ik wilde gewoon zeggen dat niet iedereen dood gaat van een druppeltje regen :+

Helaas denken dus veel verzorgsters dat wel.. Regen smelt je van, en van kou word je ziek, dus die dag komen we niet, en er zijn zelfs bijrijders die dan zelf de bijdrage even aanpassen voor die maand want tja ze hebben die dag niet gereden! (en ja, zo brutaal heb ik ze meegemaakt :+ )

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:15

Jij niet alleen hoor.