Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loes1996

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:34

Wouw...wordt stiekem steeds fijner op stal...
gaat ook steeds beter met mn knolleke <3
Hebben ondertussen al een keer les gehad van mijn eigen instructie, en sinds dien loopt ze zoveel fijner! Gaan echt met sprongen vooruit! (moest dit eventjes delen :D :o )

xxx

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:43

Fijn zeg! Loes1996, en wat leuk horselove456 dat je en lease paard hebt
Hier lijkt het alleen maar slechter en slechter te gaan telkens teleurstellingen.... Pfff vind het moeilijk zeg

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:40

HorseLove456 schreef:
Dat wil nog niet alles zeggen... ^^
Ik heb nu een leasepaardjee , en kben er heel erg blij mee :D

Wow we hebben bijna de zelfde profielnaam!...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:49

poedeltjes schreef:
Romyv schreef:
Is er hier iemand omg Goes die ervaring heeft met jonge paarden en mijn friese merrie wilt rijden?

ja ik heb er 1 in gereden

12/13 is een beetje te jong om alleen met een groen paard op pad te laten gaan :+

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:10

Ik vind het ook lastig om een verzorgpaardje te vinden! Heb alles in de omgeving al gehad :+
Dus ik zou niet meer wéten waar ik moet kijken..
Nu dus eerst maar even mijn examens (school en auto) halen en dan weer verder kijken!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:26

Hartjeponys schreef:
Fijn zeg! Loes1996, en wat leuk horselove456 dat je en lease paard hebt
Hier lijkt het alleen maar slechter en slechter te gaan telkens teleurstellingen.... Pfff vind het moeilijk zeg

Heb jij nou een leasepaard of niet? Want in het ene topic zeg je van wel, maar kan je niet rijden ivm blessure? Maar hier haal ik uit je berichten dat je nog niks hebt?

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:42

Ja, maar ik ben op zoek maar een andere. Het voelt gewoon niet fijn, niet echt een klik, en ze is oud, ik wil graag iets meer

Edit: met meer bedoel ik niet dat ze te weinig of te slecht voor mij is ofzo. Ik wil heel graag westrijden rijden, dressuur en springen. Deze pony is alleen voor een uurtje recreatief per week.
Laatst bijgewerkt door Brechtjee op 29-10-13 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:45

Ah vandaar. Dan zou ik toch nu stoppen, als het niet goed voelt, er geen klik is, je wel moet betalen en niet rijden of zelfs maar poetsen...

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:46

Nu mag er wel al weer opgebouwd worden hoor. Half uurtje stappen met daarin een rondje draf

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:35

Hartjesponys wat vervelend dat er geen klik is!:( Maar ik snap je wel hoor...heb er nu meerdere gehad en ik blijf erbij dat de klik erg belangrijk is, anders is het voor beide kanten niet zo leuk;)
succes met verder zoeken dan! (mocht je ermee stoppen;))

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:38

Ook wel jammer omdat ik haar gewoon superlief vind. Maar met rijden haalt ze af en toe het bloed onder mijn nagels vandaan.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:45

Moet zeggen dat ik het jammer vind als ik lees dat mensen alleen maar willen rijden.
Ze schrijven in hun advertentie een heel groot stuk over wat ze willen (eisen) qua rijden en dan bijna niets over het verzorgen van het paard en waarom ze graag een Verzorgpony willen.
Zo iemand komt dus echt niet bij mijn paard in de buurt. Het verzorgen zou op nummer 1 moeten staan en daarnaast komt het rijden, jammer dat het bij veel mensen andersom is.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:47

Elise_0o schreef:
Moet zeggen dat ik het jammer vind als ik lees dat mensen alleen maar willen rijden.
Ze schrijven in hun advertentie een heel groot stuk over wat ze willen (eisen) qua rijden en dan bijna niets over het verzorgen van het paard en waarom ze graag een Verzorgpony willen.
Zo iemand komt dus echt niet bij mijn paard in de buurt. Het verzorgen zou op nummer 1 moeten staan en daarnaast komt het rijden, jammer dat het bij veel mensen andersom is.

Bij mij gaat het helemaal niet om het rijden! :) , ik kreeg een reactie op mijn advertentie voor een shet en daar kan ik niet op rijden helaas gaat het niet door aangezien de shet zijn kont draait naar iedereen en aan een iemand gehecht raak... :( , de eigenaar wou het zelf niet helaas!

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:50

Je hebt al 2 verzorgpony's, maar wil er nog eentje bij.. Waar gaat het je dan om, wil je een verzameling starten?

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:51

Elise_0o schreef:
Je hebt al 2 verzorgpony's, maar wil er nog eentje bij.. Waar gaat het je dan om, wil je een verzameling starten?

Ja dat wil ik ja! , wat is het probleem daarvan? , ik heb namelijk nog heel wat tijd over en kan alles goed regelen met mijn huiswerk ;) , dus ja dat wil ik

Edit

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:54

Ja als mensen met eigen paarden kan je elke dag naar je paard, maar ik heb geen eigen paard dus. , dus dacht ik laat ik er nog een nemen omdat ik vaker bezig wil zijn met paarden/rijden/ en de verzorging En 2 x per week naar mijn verzorgpony op de manege ga en 1/2 x per week naar men shet.
Wil ik er graag nog 1 ! , want ik heb geen eigen paard
Dus ik begrijp het probleem niet... Dat sommige mensen nou wel eigen paarden hebben :(
edit

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:02

Vrijdag naar een fjord toe, even kijken. Als het doorgaat mag ik 3/4 dagen per week rijden!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:59

ah wat leuk Hartjeponys!! hoop dat het wat wordt!

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:09

Waarschijnlijk wel, moet er wel hard voor werken, moet zelf meebetalen in de kosten, maaaar daar heb ik het natuurlijk voor over. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:11

Pff... Hier nog steeds niet gevonden! :(

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:19

de vraag waar ik dan mee zit, als eigenaar van nu 4 paarden, is hoe ga je borgen dat je al je afspraken nakomt?

Ik heb verzorgers omdat ik het alleen niet red, omdat ik een vangnet wil hebben voor vakantie/ziekte en iemand wil hebben die kan helpen als er bv bij blessures 3 of 5x per dag gestapt/gekoeld/medicijne gevoerd oid moet worden. Wanneer iemand meerdere verzorgpaarden heeft, ga je nooit die flexibiliteit opbrengen. Naar mijn idee is het geen probleem als mijn verzorgster ook mn paard lekker poest, loszet, stukje wandelt ed wanneer het "mijn dag" is. Als het niet om het rijden gaat, waarom dan toch zoveel verzorgponys hebben?

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:24

Dat is zeker waar, als je elke dag een andere verzorgpony hebt ben je nooit flexibel...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:32

Ik denk dat als je heel graag een verzorgpony wilt, je goed moet kijken waar behoefte aan is bij paarden eigenaren.

Ik bv wil iemand hebben die:

* Betrouwbaar is en afspraken nakomt
* verstand van paarden heeft, ziet wanneer die kreupel of ziek is bv
* Die het doet omdat ze gek is op mn beestje, op dieren en niet omdat ze wilt rijden
* Die naar mij luistert; mijn wil is wet omdat ik uiteindelijk verantwoordelijk ben (en mag betalen als het mis gaat) maar je doet het samen dus van beide kanten overleg
* Iemand die flexibel is
* Goed communiceert (bereikbaar is, mij informeert en op de hoogte stelt)
* zorgvuldig en verantwoordelijk omgaat met mn beestje en mn spullen
* Mij aanvult in wat ik wil met mn paard; als ik wil dresssuren heb ik niets aan iemand die constant door de bak loopt te crossen waardoor hij stuurloos wordt :+

allemaal dingen om even een beeld te geven hoe een eigenaar tegenover verzorgsters staan; die hebben jullie uiteindelijk ook nodig, net als wij jullie :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:37

love_horse1 schreef:
Ja als mensen met eigen paarden kan je elke dag naar je paard, maar ik heb geen eigen paard dus. , dus dacht ik laat ik er nog een nemen omdat ik vaker bezig wil zijn met paarden/rijden/ en de verzorging En 2 x per week naar mijn verzorgpony op de manege ga en 1/2 x per week naar men shet.
Wil ik er graag nog 1 ! , want ik heb geen eigen paard
Dus ik begrijp het probleem niet... Dat sommige mensen nou wel eigen paarden hebben :(
edit

Ik denk dat jij een pony moet gaan huren elke maand. Kun je toch elke dag rijden en doen alsof het je eigen paard is, maar ben je goedkoper uit.
Betekend wel dat je de andere verzorgpony's weg zou moeten doen.

Ben het helemaal eens met Romy!

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:45

Ik hoef voor alle bij mijn verzorgpony's geen bijdrage te betalen, omdat mijn verzorgpony holly op een manege rijd en gewoon meerijd in de lessen en ik niet op haar mag rijden hoef ik niets te betalen , met mijn verzorgshet hoef ik ook geen bijdrage te betalen ze is al 20 en die mensen verzorgen zelf de kosten enz. ;)