Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:55

Dat is fijn! Vanaf maandag gaat een stalgenoot mij meehelpen met bijrijden, haar eigen paard is niet meer te rijden, ik verwacht dat het toch echt binnenkort klaar is met mijn huidige verzorgster..

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:40

Net te horen gekregen dat mijn bijrijdster wegens drukte moet stoppen, balen was een fijne meid. Nu toevallig een paar weken een bericht op een marktplaats gezien van iemand die een verzorgpaard zocht in onze omgeving, die net een email gestuurd en afgesproken voor een vrijdag. Hopen dat het klikt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:05

Ik krijg als ik reactie krijg reacties die ik niks vind. Degene die al was komen kijken kon wegens prive omstandigheden niet meer. Denk dat ik me advertentie van bokt en marktplaats afhaal. Al dat gedoe enzo, wring ik me liever in allerlei bochten zelf. En ze mag nu ook minimaal 2 weken niks, zijn op vakantie en helaas op de rust plek in het bos trappen gekregen van een ander paard en nu een wond links achter waar nu krammetjes inzitten 2 weken. Dus de laatste vakantie dagen hier in brabant kan en mag me lieve meid niet mee op rit :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:11

Blijf nog wel trouw meelezen hoor hier haha :)
Ja normale reacties zijn weinig te vinden..
Ook zo'n leuke.. Had net m'n advertentie eraf gehaald en toch krijg ik nog reacties binnen via marktplaats. Da's toch knap, hmm.
Marlis, heb helaas niemand van boven de 18 getroffen dus kan er geeneen naar je doorschuiven :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:13

Ook iemand die spaart voor een eigen paard weer nou blijf dan maar weg. Ik wil een vast iemand en niet iemand die nu al weet zodra het kan te stoppen en met een eigen verder te gaan.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:14

Nou heb jij weer lekker pech he Marlis :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:27

Ja precies midden in ons vakantie. Gelukkig mooie ritten door het bos en over de heide kunnen maken maar had zo graag morgen en vrijdag nog lekker kunnen rijden hier met Peep! En twee weken niks doen baal ik ook zo van, ze is juist goed op gewicht en super in de spieren. En ze wordt zo snel dik van stil staan. Maarja hopelijk zijn de twee weken snel voorbij! En geneest het goed dat is het belangrijkste.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:33

Hooooi allemaal,

vroeg me eigen af waar jullie advertenties plaatsen als je je paardje zou willen verleasen (zeg ik dat goed ? :P)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:40

Boktmarkt bij verzorgpaard gezocht denk ik.. maar wel duidelijk in de titel dat het om lease gaat!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:44

Marlis schreef:
Ook iemand die spaart voor een eigen paard weer nou blijf dan maar weg. Ik wil een vast iemand en niet iemand die nu al weet zodra het kan te stoppen en met een eigen verder te gaan.

Dit kán je toch niet van iemand verwachten?

Dan denk ik al: Als jij zo'n eis stelt, doeeeii....

Evenals in mijn situatie: Ik ga verhuizen dus zal moeten stoppen met pony t.z.t...
Wanneer dit zal zijn, weten we nog niet... Iig dit jaar nog..

Ik ga wat nieuws zoeken in omgeving Alblasserdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:50

Nuja als het iemand is die aangeeft binnen 1 of 2 maanden een eigen paard te kopen, dan snap ik Marlis haar reactie wel hoor. Je zoekt als het goed is iemand voor een langere periode, iemand die al weet er binnen 3 maanden mee te stoppen vanwege een eigen paard, zou ik ook inderdaad wel bij denken 'laat maar zitten dan'. Gaat wel tijd zitten in iemand te begeleiden e.d. en je wimpelt wellicht anderen af dan voor die 3 maanden..

Voor leasepaard/pony zou ik idd ook de bokt markt of op marktplaats op het paarden gedeelte en dan idd duidelijk stellen dat het voor lease is!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:51

Nu benoem je er een heel voorbeeld bij. Dat deed Marlis niet ;)

Die heeft het over iemand die ervoor spaart....

Dus als ik spaar voor een eigen paard later.. Ben ik dus ongeschikt voor haar pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:53

Nee, maar wellicht zit er dus meer achter.. Misschien spaart diegene voor een eigen pony en is ze al aan het kijken. Dat zou bij mij dan wel de indruk geven dat ze er niet heel lang gaat zitten, dat bedoel ik meer :)

Ik had het juist andersom, bijrijdsters die zich bij mij druk maakten dat ze dan maar 3 maanden konden rijden i.v.m. ziekenhuis :+
Vind het niet erg om m'n pony te "delen" want ik weet toch niet hoe lang m'n revalidatie duurt.
Maar snap jouw punt ook wel hoor Jollie! Dat maakt jou zeker niet ongeschikt als je spaart voor een eigen paard later. Maar wel als er bijvoorbeeld dus wordt gezegd, en ik ben aan het rondkijken voor een leuke pony. Dan geef je al de indruk dat je niet lang blijft hangen.

Moet zeggen dat ik mijn bijrijdster ook niet m'n leven lang hou hoor :) Misschien zeg ik over een jaartje ook wel, ik vind het hartstikke leuk maar nu wil ik m'n pony weer 5 dagen per week zelf kunnen rijden. Maakt mij dan ook evenmin een slechte eigenaar, als het jou een slechte bijrijdster zou maken :) Op de lange termijn vind ik het geen criterium. Op de korte termijn wel.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:56

Nee vind ik niet, maar wat inderdaad wehl nee kan spelen is op welke termijn dat is.

Ik ga, ondanks de eigen paarden, binnenkort wel weer een paard er bij rijden. Weet de eigenaar ook, hebben we duidelijke afspraken over en weten daardoor precies wat we aan elkaar hebben. Denk dat dat de kern is: duidelijke afspraken en eerlijk zijn over je doelen en dromen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:08

Jolliegirl schreef:
Marlis schreef:

Dit kán je toch niet van iemand verwachten?

Dan denk ik al: Als jij zo'n eis stelt, doeeeii....

Evenals in mijn situatie: Ik ga verhuizen dus zal moeten stoppen met pony t.z.t...
Wanneer dit zal zijn, weten we nog niet... Iig dit jaar nog..

Ik ga wat nieuws zoeken in omgeving Alblasserdam.

Iemand die nu weet zodra hrt kan een eigen paard te kopen hoef van mij niet langs te komen. Ik wil niet de een na de ander mijn merrie is niet makkelijk.
En als je dit bij voorbaat al weet en duidelijk in een berichtje meerdere aanwijzingen stuurt hoeft hrt vsn mij gewoon niet. Ik mag Zelf weten wie ik laat komen en wie me aanspreekt.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:35

Maar is het niet zo dat bijna elk paarden meisje zodra het kan een eigen paard zou willen? vind dat niet heel gek eigenlijk :)

Leasehorses.nl staan ook best veel dingen op trouwens

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:10

Owh nog niet gekeken ik zoek een pony in de buurt van heerhugowaard dus ik ga daar is kijken

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:20

Kom even wat zeggen hoor :+ (normaal lees ik alleen)
Ik heb het geluk dat mijn bijrijdpony in mijn straat staat en van onze huisbazen is. Vandaar dat ik Lady ook gewoon blijf verzorgen als ik een eigen paard heb (gebeurt toch pas volgend jaar, maar toch) Maar snap ook wel dat je als eigenaar niet iemand wilt die er toch na drie maanden mee op houd. (tenzij je daarna zelf weer alles wilt/kan doen)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:49

Jeej! Heb een leuk rijpaard gevonden! :) Was niet meer op zoek, eigenlijk helemaal klaar mee om 'bijrijder' te zijn. Toen van een oude kennis een berichtje gekregen of ik haar paard wilde rijden omdat zij nu zwanger is. Ben een paar keer geweest en verkocht! :) Hij is wel een beetje groot, 1.78 (ik 1.64 :) ) maar super braaf.. 21 jaar en vroeger Z gelopen.. en erg lief! :D Ik blij, baasje blij, paardje blij! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:58

Medie gefeliciteerd.

Hier loopt alles weer goed door inmiddels. En misschien vanaf volgende week een extra handje hulp erbij. Al hele lang geleden bij een zorgboerderij doorgegeven dat onze tinker mogelijk wel als zorghulppaard kan dienen als ze een client hebben die een paard wil of kan verzorgen.

Worden we vanmorgen gebeld dat ze een client hebben die bij zijn vorige instelling altijd de paarden heeft verzorgd redelijk zelfstandig. Ik ben benieuwd. Dinsdagmorgen kennis maken en wie weet klikt het goed tussen knollief, de jongen, zijn begeleider en mijzelf. Kan hij tinker lekker vertroetelen terwijl ik het kleine weimonster doe. Meehelpen met gras bijzetten, draadjes omzetten, wei mesten, in de winter meehelpen hooi geven. Misschien met zijn 4 en gaan wandelen als dat kan. Scheelt toch weer wat energie voor me een dag in de week al moet de arme jongen er wel een eindje voor fietsen.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:38

Ik heb vandaag een afspraak met een bokker voor haar 4 paarden! Echt een super kans voor me. Niveau's variëren van L2 tot ZZ. Dus daar kan ik nog heel wat van leren! En ook reuzen van paarden ook nog, de kleinste is 1.75 en de grootste 1.95 :+
Duim voor me hihi, ik laat straks weten hoe het ging!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:42

1.95 :oo mijn hemel!!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:20

Ja dat dacht ik dus ook haha. En het is geen shire maar een duits rijpaard. Hoe ik daar ooit op wil komen vraag ik me af :+
Ach maar het "kleintje" is 1.75.. dat moet nog wel lukken haha!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:08

Gaaf! Dat zou heel leuk zijn als dat doorgaat!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:11

Nou ik ben net terug en ben nu al helemaal happy! Een ontzettend spontaan stel, de eigenaresse rijd in de gehandicapten sport in grade 3 en heeft 4 wedstrijdpaarden die ik dus ook onder mijn hoede neem. Het klikte meteen, en maandag ga ik rijden. Gaan we kijken of t qua rijden ook klikt. Voor haar ongeluk reed ze ZZ en hoger, dus ze kan me af en toe eens les geven. En die reus van 1.95 is echt HUGE! Dat word nog wat met m'n 1.76 hihi :+