Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bliksemflits

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:41

Ikzelf was niet opzoek naar iemand die mijn paard wat bijbracht/naar hoger niveau bracht.
Toen is er ook een meisje langs geweest die ZZ-zwaar gereden had, zei dat ze mijn paard daar ook naar toe zou rijden, maar vroeg daar wel een bijdrage voor? Ik heb gepast, want dat was absoluut niet waar ik naar opzoek was, maakt mij namelijk helemaal geen reet uit op wel niveau mijn paard loopt :)

Dus daar zit ook een verschil, want ik za nooit en bijrijder betalen omdat ik niet opzoek ben naar een 'trainer' voor m'n paard.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:35

BloemBloem schreef:
joyce B schreef:
65 is wel erg weinig voor volwassen vrouw. Ik ben 1,63, niet te dik en weeg ook al 65kg. Daarmee rijd ik prima op een kleine E pony.

Om wat voor dier gaat het?

<knip>

Ben ik ook benieuwd naar, hier wel een volwassen vrouw 1.70 en 63kg :)

Hierbij een ietwat vertraagde reactie :+ , maar het gaat om een New Forest van 1,46m. Als je de 20 procent regel bij haar aanhoudt, kom je op 76 kilo uit. Maar dat is dan dus wel al de bovengrens, en inclusief zadel, kleding etc. Als je de 15 procent aanhoudt, is het 57 kilo.

Er zijn gelukkig zat dames onder de 65 kg, maar er zijn er nog veel meer boven de 65 kg helaas haha. Helemaal niet raar, alleen dat maakt de zoektocht wel lastig.

Uiteindelijk heb ik er liever niemand op dan een (naar verhouding dan dus) te zwaar iemand. + Paardlief heeft uiteraard een passend zadel, maar met haar (naar verhouding) korte rug dus ook een kleiner zadel. Veel damesbillen belanden daardoor op de lepel en dat is ook geen optie.

Het is gewoon eigenlijk een kinderpony, maar met iets te veel temperament voor de meeste kinderen. -O- Ze loopt dan wel weer M dressuur, dus voor een gemotiveerde (kleine/lichte) dressuurruiter wel een heel leuk ding.

Mischa_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:33

Weet er iemand een pony rondom Zwolle die wat mee aandacht erbij mag krijgen?
Ik zoek echt al heel lang, maar ik kan niemand vinden. Of iemand vraagt 160 euro per maand voor 2 dagen in de week voor bijrijden en verzorgen. -O-

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:21

Mischa_love schreef:
Weet er iemand een pony rondom Zwolle die wat mee aandacht erbij mag krijgen?
Ik zoek echt al heel lang, maar ik kan niemand vinden. Of iemand vraagt 160 euro per maand voor 2 dagen in de week voor bijrijden en verzorgen. -O-

Ik stuur je een pb

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:25

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of er ook mensen geïnteresseerd zouden zijn in de mogelijkheid een pony te verzorgen die momenteel niet gereden wordt, maar waar je wel grondwerk mee kunt doen, rechtrichten, longeren & wandelen met bos op loopafstand? Rijden is overigens niet uitgesloten voor de toekomst afhankelijk van de wensen ruiter en of deze bij de pony passen, maar de pony zou dan weer opgepakt moeten worden vanaf een summiere basis. Stalklusjes hoeven niet gedaan te worden.

Ik snap dat het overgrote deel deze hobby toch voornamelijk heeft om te rijden, maar ik ben wel benieuwd of deze mensen er ook zijn :)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:54

Dat lijkt mij wel! :j toen ik een bijrijder zocht zelfs veel mensen gehad die eerder wilden vertroetelen en grondwerk wilden doen, terwijl ik echt zocht voor iemand die reed voor conditie. Ze zijn er dus zeker!

Mischa_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:57

Jayko schreef:
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of er ook mensen geïnteresseerd zouden zijn in de mogelijkheid een pony te verzorgen die momenteel niet gereden wordt, maar waar je wel grondwerk mee kunt doen, rechtrichten, longeren & wandelen met bos op loopafstand? Rijden is overigens niet uitgesloten voor de toekomst afhankelijk van de wensen ruiter en of deze bij de pony passen, maar de pony zou dan weer opgepakt moeten worden vanaf een summiere basis. Stalklusjes hoeven niet gedaan te worden.

Ik snap dat het overgrote deel deze hobby toch voornamelijk heeft om te rijden, maar ik ben wel benieuwd of deze mensen er ook zijn :)

oehh ik zou dat gaaf vinden
dat is gewoon omdat ik het fijn vindt om met paarden bezig te zijn
mijn vriendin heeft een mini shet, nou ik was al zo 45 min verder toen ik klaar was met borstelen en de kleine was zo relaxt dat hij sliep :o

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:07

Kirania dat zou fijn zijn in mijn geval :j :D

Jammer dat je net te ver weg zit Mischa

Mischa_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:11

Jayko schreef:
Kirania dat zou fijn zijn in mijn geval :j :D

Jammer dat je net te ver weg zit Mischa

heb ik weer hoor -O-
iemand die weer iets te ver weg is...

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:16

Ik zoek eigenlijk ook iemand die wil helpen met de verzorging van onze 2 paarden. Maar vind het erg moeilijk. Ik heb het liefst iemand 20+ met eat grondwerk ervaring en gewoon een betrouwbaar persoon. Laatst las ik een advertentie die me aansprak, moed verzameld en een bericht gestuurd. Krijg ik gewoon niks terug en advertentie word verwijderd (boktmarkt) nou dan niet..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:50

Ach, dat soort dingen is zo balen! Dat verpest het ook voor anderen..

Zelf wil ik ook wel een bijrijdpaardje, maar dan graag bij mijn pony op stal. Maar dan niet alleen voor het rijden maar ook grondwerk (wadh, longeren). Vind een klik nl ook belangrijk en dat maakt het ook nog lastig.

Zelf maar 1 keer mee gemaakt dat ik geen reactie kreeg, dus had ik zelf nog een reactie gestuurd: bleek ze gevallen te zijn van haar hengst en wat dagen in het zkh te hebben gelegen. Snap ook wel dat een bijrijder (ging om ander paard overigens) dan even erbij inschiet.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:17

Ik ben zelf bijrijder en ik was onlangs weer op zoek. Het hele proces voelde voor mij als solliciteren/daten :+
Die instelling hielp voor mij heel erg om teleurstellingen te voorkomen en ook te zoeken naar iets wat voor zowel eigenaar als mijzelf prettig was. Beter op tijd erachter komen dat iets niet matcht dan na een paar maanden!

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:29

Even antwoorden vind ik zelf ook wel belangrijk, ook als er geen interesse (meer) is.
Ik heb zelf (toen ik een bijrijder zocht voor mijn paard) alleen al via Facebook letterlijk rond de 40 berichten gehad, en heb ze stuk voor stuk geantwoord, vind dat wel zo netjes :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:05

Even gekopieerd uit het andere topic, misschien hebben jullie nog tips.
Citaat:
Ik ben zelf al een tijd op zoek naar een leuke verzorgpony/paard. Ik heb slechts 1 eis en daar hebben de mensen hier in de omgeving problemen, ik wil namelijk niet rijden. Ik wil graag verzorgen, ook de klusjes eromheen, maar het rijden op zich hoeft voor mij niet. (wil dit ooit wel weer oppakken, maar niet omdat het moet)

Echter krijg ik alleen reacties van mensen dat ze mij een kans willen geven als ik besluit wel op te stappen, ofwel vragen ze een halve stal constructie en dan de training op mijn manier in te vullen, want paardlief moet wel in conditie blijven.
Daar zit ik dus niet op te wachten. Geef mij maar een lekkere tut pony waar ik lekker mee kan grondwerken, (buiten)wandelen/hardlopen, knuffelen, poetsen en ja ook het mesten van de stal/wei/paddock doe ik met plezier.

Ze lijken gewoon niet meer te bestaan -O-

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:15

Welk ander topic is dat?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:16

Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:18

Jammer dat je niet hier in de buurt woont. Ik heb een stal vol van dat soort paarden (allemaal jonkies). Kan je je de hele dag mee vermaken. Maar hier wil iedereen juist rijden. Dat gaat nou eenmaal niet met jaarlingen en twenters :=

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:22

Poetser : Het is jammer dat je niet in de buurt woont, zo iemand zoek ik namelijk precies zoals jij omschrijft.. sterker nog; dit doe ik nu zelf ook met die van mij :D

Wat misschien nog voor jou een optie kan zijn is zoeken naar een Shetlander. Daar hoeft meestal niet op gereden te worden (en past toch niet neem ik aan), dan zal je daar alsnog lekker mee kunnen tutten, grondwerken, wandelen etc.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:33

Een shetlander zou ik heel leuk vinden. Meer moet dat voor mij niet zijn. Jammer genoeg lijken de tutpony eigenaars niet op zoek naar een verzorgster. Op pony's in het algemeen pas ik niet, tenzij het een stevige is. Ik ben een lichtgewicht (57kilo), maar wel 1,78m lang. Ervaring heb ik (25jaar), ook met jonge dieren en hengsten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:40

Jammer zo iemand mag van mij zo bij mijn IJslander komen. Heb een hele lieve merrie die poetsen, tutten, grondwerken, wandelen etc echt heel leuk vind.
Ze staat in Hellevoetsluis.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:41

Toulouze schreef:
Ik zoek eigenlijk ook iemand die wil helpen met de verzorging van onze 2 paarden. Maar vind het erg moeilijk. Ik heb het liefst iemand 20+ met eat grondwerk ervaring en gewoon een betrouwbaar persoon. Laatst las ik een advertentie die me aansprak, moed verzameld en een bericht gestuurd. Krijg ik gewoon niks terug en advertentie word verwijderd (boktmarkt) nou dan niet..

Ik zocht voor mijn 3 shetten iemand en het liefst 16+. Is gewoon niet te vinden. Via marktplaats zag ik een advertentie van iemand van 11, die in hetzelfde dorp woont. Dus die maar een berichtje gestuurd, op hoop van zegen. Door omstandigheden zou ze wel een maand moeten wachten op een persoonlijke kennismaking en dat was geen probleem, dus dat gaf al doorslag om het te proberen. En inmiddels hebben we kennisgemaakt en denk ik dat het een match is, dus ze gaat nu kijken of het wat wordt.

Lang verhaal kort: oudere personen vinden - zeker voor shetlanders dus in mijn geval - is zoeken naar een speld in een hooiberg als je het mij vraagt, helaas.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:21

Ik zou het heerlijk vinden om lekker te tutten, heb ik ook jaren gedaan, ben ook al over de 20 :D

Zou je zulke mensen niet ook sneller via via kunnen vinden?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:56

Jayko schreef:

Dit is precies wat wij ook bieden ja :j
Hoewel we wel samen de stalklusjes doen en rijden op termijn een optie is - we laten alleen niet iedereen op het paard en eisen een basis vanaf de grond. We trainen wel dagelijks, afwisselend wat en meestal vanaf de grond, en bieden begeleiding om verder te komen.

In de praktijk blijkt het een lastige zoektocht, helaas!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:01

Ik ben een penny van bijna 32 :')

Ik zit er nu over te denken om de maneges in de buurt eens af te gaan en te vragen of hun geen paardje hebben staan die wat extra aandacht kan gebruiken. Een oudje of geblesseerde oid. Of juist wat jonkies die wat meer in de hand mogen zijn. Vaak staan daar ook pensionpaarden bij, misschien dat daar ook iemand een verzorgster zoekt.
Nooit gedacht dat dat zo moeilijk kon zijn.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:05

poetser schreef:
Ik ben een penny van bijna 32 :')

Ik zit er nu over te denken om de maneges in de buurt eens af te gaan en te vragen of hun geen paardje hebben staan die wat extra aandacht kan gebruiken. Een oudje of geblesseerde oid. Of juist wat jonkies die wat meer in de hand mogen zijn. Vaak staan daar ook pensionpaarden bij, misschien dat daar ook iemand een verzorgster zoekt.
Nooit gedacht dat dat zo moeilijk kon zijn.

Ik heb je een pb gestuurd ☺️