Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:27

Hier loopt het ineens storm.. Morgen komt er iemand kijken, maandag komt er iemand kijken en anders wil er ook nog een bokker komen kijken.. begod geen idee waar ze ineens vandaan komen!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:49

haha nou dan zou het toch wel moeten gaan lukken komende week! Vorige week is een bokker bij mij geweest, dit ging in principe goed ;) "helaas" was mijn paard die dag erg braaf, terwijl ze ook zéér stoute dagen heeft, dus ik heb niet echt kunnen beoordelen of het op stoute dagen ook goed zal gaan. Deze week komt ze weer dus hopelijk toont mijn paard dan ook haar andere kant..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:57

Ja ik hoop wel dat het lukt!
Fijn dat het goed ging, maar inderdaad, als je paard niet 'stout' doet weet je eigenlijk nog niks.
Nouja hier krijgen ze een vuurdoop. Ik ben eigenlijk alleen nog maar met pony naar buiten geweest en nu zegt ponylief bij de bak dus : nah uh.. Ga zelf maar lopen! Maar m'n bijrijdster mag voorlopig toch alleen maar in de bak.. Dus ach.. Weet ik gelijk hoe ze elkaar vinden in de bak. Klinkt rot maar is toch handig om te weten hoe een bijrijdster dat oppakt en opvangt.. Anders moet ik ze gelijk al naar buiten laten gaan en dat staat me toch echt behoorlijk tegen omdat ze soms wel de kolder erin kan hebben.. :=
En moet zeggen, ik vind de bak ook 3x niks :') Dus dat zal ook niet meewerken haha.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 06:36

..Het is half 7 's ochtends en ben nog niet in slaap gevallen, simpelweg omdat mijn hoofd vol zit met issues over mijn verzorgster, dit kan toch niet de bedoeling zijn -O-

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 08:35

Ladyson, dat klinkt niet erg geruststellend nee. Is de verzorgster die vorige week kwam deze week ook geweest? En hoe ging dat? En over wat voor 'issues' lag je dan te piekeren vannacht?
Hoop dat je toch nog wat uurtjes slaap meepakt ;)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:59

Mweh, 2 uur slaap was niet echt wat ik in gedachten had.. :Z De 'nieuwe' verzorgster is "onschuldig" om het zo maar even te zeggen, zij komt deze week nog een keer langs en daar heb ik een goed gevoel over.

Edit: ik ga je even een PB sturen want heb het toch liever niet open en bloot op bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:30

Oh bah Ladyson.. Had 'm nog net gelezen maar klonk inderdaad niet goed.

Gister is er een bijrijdster geweest en dat klikte best goed. Ze moet alleen nog wel ontzettend leren om d'r handen los te laten want m'n pony gaat zo in de staak van teveel druk in d'r mond.. Maar verder was dat best oke!
Maar maandag nog iemand die komt kijken en ik ga ook die bokker wel uitnodigen omdat ik er wel een goed gevoel bij had bij de PB's :) Dus die zal ik zo ook eens een berichtje sturen. Maar eindelijk een keer niet een naar gevoel over een potentiele bijrijdster.. Mag ook wel een keer :=

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:51

Ladyson dat klinkt inderdaad niet echt leuk, hoop datje er wel uit komt..

Chelle_dora nou hopen dat het een van die wordt dan!

Het meisje dat bij ons op proef heeft volgende week haar laatste "proefweek", dus daarna maar eens praten over of ze wil blijven :) Ik hoop van wel, 't is een leuk meisje en past ook wel goed bij te paard :) Ik krijg nu echt 3 of 4 mailtjes per week van mensen die op de advertentie reageren, haha.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:14

Ik was zo superblij met haar, ik vertelde iedereen altijd heel trots dat ik echt een topverzorgster had. Ik kan het zo niet begrijpen |o

chelle_dora ben benieuwd!

jets, spreek jij echt een proefperiode af? hoe lang is die periode dan? ik kan dat "systeem" eigenlijk niet

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:26

Hier is de verzorgster iemand aan het zoeken om les van te nemen... Wel netjes in overleg, maar uiteindelijk moet het wel iemand zijn met wie het klikt. Zaterdag een proefles en het was voor mij nog niet zeker of ik er dan bij kan zijn... Twijfel of ik even ga schuiven... Aan de ene kant heb ik zoiets van "we zitten wel op 1 lijn, dus komt wel goed.... aan de andere kant is het voor haar denk ik ook fijn om wat feedback te krijgen omdat alles zo netjes in overleg gaat :)

Ik schuif wel :D

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:50

Pfff ik weet nog hoe lastig het was voor mij om een geschikte verzorgster te vinden voor Wop. :=
Helaas zijn de rollen nu omgedraaid en ben ik op zoek naar een bijrijd/verzorg paard.
Heb helaas mijn eigen paard moeten verkopen.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:10

Ladyson schreef:
Ik was zo superblij met haar, ik vertelde iedereen altijd heel trots dat ik echt een topverzorgster had. Ik kan het zo niet begrijpen |o

chelle_dora ben benieuwd!

jets, spreek jij echt een proefperiode af? hoe lang is die periode dan? ik kan dat "systeem" eigenlijk niet

Ja, wij verzorgen met een paar meiden 5 paarden van een oudere man en ieder heeft haar "eigen" paardje, maar omdat niet iedereen elke dag kan krijgt iedereen twee vaste dagen waarop alle stallen gemest worden. Je hebt dus wel je eigen, maar doet het ook samen, dus het is wel belangrijk dat iedereen het een beetje met elkaar kan vinden. Wij hebben altijd eerst een proeftijd van een maand voordat we iemand echt het verzorgpaard geven. In deze maand komt diegene met een van de meiden mee zodat zij kan zien hoe het bij ons gaat. Ze kunnen het paard dan een beetje leren kennen en kijken of ze het leuk vinden en of het klikt. Ze gaan in die maand dus nog niet alleen naar stal en omdat ze met iemand meekomen leer je elkaar ook goed kennen en kunnen we ook zien of diegene in de groep past :). Zo kan diegene dus kijken of ze het leuk vindt en wij ook. Vind het zelf wel heel fijn, omdat je diegene dan echt kent voordat je haar alleen laat met de paarden :).

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:18

Bedankt voor de uitleg, geïnspireerd door jouw verhaal ga ik zoiets doen bij mijn "nieuwe" verzorgster :)

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:48

Helaas weer op zoek naar een paardje.. :(
Ben verhuisd en i.v.m onregelmatige werktijden moeten stoppen bij me 5 friesjes..
We zullen zien of er iets op m'n pad komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:38

Zo. Maandag een meisje nog langs geweest en daar was de klik echt ontzettend goed mee!
Dacht eerst oh help.. Die is wel heel klein.. Maar ze reed er zo mee weg, heerlijk was dat om te zien even zeg! Meisje genoot ervan en ook al was pony een beetje dwars omdat het de 3e dag rijden was, heeft ze d'r keurig de baan doorgestuurd. Vandaag wilde ze graag even bellen om wat dingen af te spreken en dat was niet negatief zei ze al, dus ik heb het vermoeden dat dit 'm gaat worden! Mag natuurlijk niet te vroeg juichen maar goed :)

De bokker heeft helaas afgehaakt, ze vond de bijdrage in combinatie met de hobbies van andere gezinsleden te hoog. Kan ik begrijpen en hopelijk hoor ik vandaag dus of het meisje van maandag d'r wil doen! Daar was het gevoel helemaal goed bij en de klik helemaal juist mee. Ze reed ook supervriendelijk, met d'r teugels los en dat zie ik gewoon heel erg graag, dan wordt ze gereden op de manier die ik prettig vind en dat is een hele geruststelling.
Betekent dan wel dat ik de bijrijdster van zaterdag moet teleurstellen.. Dus als iemand omgeving Schiedam/Vlaardingen nog een bijrijdster zoekt.. :+

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:45

Wat leuk! Ik kon toen kiezen uit een paard (mijn huidige paard haha) en een ander paard om te verzorgen. Voor mijn huidige paard werd een bijdrage van 90 euro gevraagd, ik heb toen aangegeven dat doe ik sowieso niet want het andere paard kon ik gratis verzorgen en dat was ook een prima paard. Uiteindelijk betaalde ik 25 euro, en dat betaalt mijn verzorgster nu ook. Wat vraag jij als bijdrage?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:48

Ik vraag 70 euro per maand, voor 2x in de week rijden. Zitten dus geen klusjes bij zoals voeren, vegen, uitmesten e.d.
Heb met het meisje van maandag afgesproken dat ze straks ook als ze wil, 4x in de week kan rijden (uiteraard gooi ik m'n bijdrage dan niet omhoog, dat bied ik d'r aan) omdat ik dan toch in het ziekenhuis lig dus als ze dan vaker wil rijden kan en mag dat ook :)
Zal sowieso misschien ook wel 3x worden, ligt er een beetje aan hoe ik me voel, dus kan ook zijn dat we 3 dagen afspreken in plaats van 2 :)
En ik doe d'r dan begeleiden op buitenritten, want dit is wel een combinatie die ik naar buiten durf te sturen :)

Moet ook wel zeggen dat onze faciliteiten er wel naar zijn met de binnenbak erbij. Had ik alleen een buitenbak gehad, dan had ik een stuk minder gevraagd. En als ik klusjes had gevraagd was er uiteraard geen bijdrage geweest :)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:14

Kom hier ook even binnenvallen :) Al een flinke tijd met vlagen actief opzoek naar een bijrijder voor mijn grote reus, helaas tot nog toe geen succes... Merk heel erg dat de mensen die tot nu toe zijn langsgeweest verwachten dat je er zo opstapt en wegrijd, en redelijk veel eisen stellen... Ben echt niet de minste en denk dat ik best veel aanbied en weinig vraag. Zal even wat over ons vertellen :D

Ik ben Steffanie (aangenaam) 22 en woon in Noord Holland, omringd door bos duin en strand :) Paardlief is een 8 jarige KWPNer genaamd Armani, 1.75m hoog, tot Z dressuur afgericht en een goede springer, maar deze zomer vakantie gehad en dus weer in opbouwende fase, lief maar snel buiten en schrikt nergens van. Toch wel een dier met een flinke handleiding, meneer wilt namelijk niet werken voor vreemden en word je hardhandig, onrustig of boos, dan doet hij het al helemaal niet meer. Dus een paard waar voor gewerkt moet worden en je niet zo op weg rijd.... Ben op zoek naar iemand voor 3 dagen, mag eigenlijk alles met hem doen, ook starten en zo, vraag wel een bijdrage.

Zo. Aangenaam :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:15

Hier is de bijdrage 65 euro, 3-5 keer per week rijden. Eens of 2 keer p maand les en geen klusjes oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:16

Haha welkom! :+
Al veel mensen langs geweest of nog niet? Klinkt wel als een leuk paard om te rijden, maar inderdaad, je moet niet verwachten dat je opstapt en wegrijdt.. Maar dat verwacht ik zelf uberhaupt al van geen enkel "prive" paard..Tis geen manegepony :+

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:58

Ohja binnenbak en geen klusjes is natuurlijk wel heel andere situatie! Al blijft het voor sommige mensen wel een hoge bijdrage natuurlijk, maar wel een logische vind ik :)

Goh, Armani klinkt wel als een heel gaaf paard!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:23

Thnx :D Mwa valt mee, vrijdag komt een vriendin die net haar eigen pony heeft verkocht langs om te kijken, voor de rest nog een paar geweest maar veelal berichtjes van meiden onder en rond de 15 en vind dat toch wel link met m'n grote sterke reus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:06

Ja dat snap ik, het is geen kleintje en dan is een jonge meid niet altijd een briljante combinatie.. :=

Ik heb net een telefoontje gehad van het meisje (nouja eerst de moeder toen het meisje) die maandag zijn langsgeweest, met de mededeling dat ze er graag voor willen gaan!
Dus ik mag in mijn handjes knijpen, ik heb eindelijk een hele fijne bijrijdster :)
Nu alleen even het andere meisje het nieuws vertellen, die zal er iets minder happy mee zijn..

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:39

chelle_dora Wat ontzettend fijn voor je!!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:25

Wat fijn! Gefeliciteerd :D