Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lielle schreef:Ik snap heel goed dat je die kosten meeneemt in je overweging om wel of niet aan een verzorgpaard te beginnen. Maar de redenering, dan ben ik met benzine, bijdrage en lessen bijna 300 euro kwijt en dan kan ik beter aan een eigen paard beginnen, vind ik wel onzuiver.Citaat:Dan zit je met een aantal keer per week toch al gauw aan de 250/300 euro per maand.. Dan had ik net zo goed zelf een paard kunnen kopen als ik die maandelijkse kosten toch kwijt ben voor een paard wat niet van mij is, waar ik geen beslissingen over mag nemen en vaak ook nog klusjes moet doen..
ik weet dat suuskipje dat daarna genuanceerd heeft, maar toch zie ik dergelijke opmerkingen wel vaak terug komen.
En ik weet dat paarden niet voor het oprapen liggen, maar dat hangt er ook vanaf hoeveel eisen je zelf stelt. Ik heb altijd iets te rijden gehad.
Suuskipje schreef:Weet je chelle_dora misschien moet je echt eens beter lezen wat Sicayes en ik nu werkelijk schrijven.
Dat we inderdaad ZELF al die berekening doen of we het kunnen betalen met alles erbij meegenomen (oh en die les is niet willen tegenwoordig dat is vaak moeten van de eigenaar en op je eigen kosten). Als dat niet haalbaar is dan begin ik er niet aan.
Citaat:Als de bijdrage al 120 euro is en je moet dan ook wekelijks les. Dan komt al vaak uit op 30 euro per uur. dus globaal bij 1x per week les zo'n 120 euro per maand erbij (dus 240 euro), dat is een behoorlijk bedrag wat je vraagt van je bijrijder vind ik.
Citaat:We begonnen deze discussie namelijk met dat ik 120 euro een erg hoge bijdrage vind voor een paard wat niet van jou is en waar jij geen beslissingen over mag nemen.
chelle_dora schreef:Die les moet lang niet altijd van de eigenaar en is lang niet altijd op eigen kostenmaar goed.
Ik lees prima hoor, maar je bent later pas wat genuanceerder geworden en hebt het later pas wat specifieker neergezet, excuse me.
Overigens over de landweggetjes: als je wil dat je (verzorg) paard een beetje degelijk staat én genoeg buiten komt, kom je al snel in de polders terecht ja en daar rijdt inderdaad geen OV en wegonderhoud doen ze niet al te veel aan omdat er genoeg tractors overheen komen. Ik zou zelf mijn pony namelijk nooit meer op een manege willen stallen; prima bereikbaar allemaal en oh zo mooie bakken, maar dan komt de pony niet buiten, waardoor het voor de verzorgster/bijrijdster echt niet meer grappig is om met zo'n dier om te gaan.
Tja, als je het ziet als 'een paard wat niet van jou is' dan is ieder bedrag te veel ben ik bang, omdat je er zelf geen beslissingen over mag maken.
En ik weet niet waar jij lest, maar 30 euro voor een uur vind ik zelf (let op, vind ik zelf!) een behoorlijk bedrag en behoorlijk lang, als je bedenkt dat je vaak buiten de les moet in en uitstappen. Mijn pony wil ik op het moment echt niet 2 uur die-hard aan het werk hebben, en het is hier ook normaler om lessen te hebben in blokken van een half uur (tis geen manege waar je een uur hobbelt..) en zijn ze (gelukkig) geen 30 euro per uur of half uur (ja tuurlijk je hebt ze wel). Voorheen betaalde ik voor een les van een uur namelijk een 10tje (mocht wel in de les in en uitstappen, keek goed naar het paard) dus 30 euro voor een uur les ga ik sowieso nooit niet betalen en zou ik ook niet van m'n bijrijdster verwachten
Share schreef:Wat vonden jullie van mijn eisen en verwachtingen voor iemand die mijn paard komt rijden? Redelijk? Of niet realistisch?