Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:49

Als het een advertentie was waarin jij een bijrijdpaard zoekt, dan is deze waarschijnlijk door de mods verwijderd omdat dit niet de bedoeling van het topic is.

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:56

Amaryllis schreef:
Als het een advertentie was waarin jij een bijrijdpaard zoekt, dan is deze waarschijnlijk door de mods verwijderd omdat dit niet de bedoeling van het topic is.

Haar advertentie op de bokt markt :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:29

Ja dat bedoel ik ook, maar het verschil ligt er in of het gaat om een paard of bijrijder. Laatste mag, maar het zoeken van een paard hoort niet in dit topic thuis. Dat bedoelde ik.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:29

voor mij wordt het straks helemaal spannend. Ik zoek straks wel weer iemand erbij, maar peerd staat straks in de middle of nowhere (uitdam) en in eerste instantie kan er niet gereden worden (ook niet door mijzelf overigens) wat ook nog eens veel mensen af zal schrikken. En dan maar hopen dat ik inderdaad nog wat 'normale'mensen tegenkom hehe...Of wie weet, iemand op mijn eigen stal!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:35

Jaja... onze eerste buitenrit zit erop! Wij zijn samen met onze bijrijdster (lith) op buitenrit geweest... mijn man de heenweg, aan een longeertouw, en daarna onze bijrijdster.... het ging super! Dus zeker voor herhaling vatbaar!! Thx lith

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:42

Wat goed!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:52

Amaryllis schreef:
Ja dat bedoel ik ook, maar het verschil ligt er in of het gaat om een paard of bijrijder. Laatste mag, maar het zoeken van een paard hoort niet in dit topic thuis. Dat bedoelde ik.

Ik zoek dus een bijrijder.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:11

Oh dan heb ik niks gezegd :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:15

Wat vinden jullie een normale bijdrage voor 4 keer rijden un de week en 2 X per maand les?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:24

Niks :+
Ik vind dat je al blij mag zijn, dat er iemamd op je paard wilt rijden :j!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:34

Ik hoef niet persé een bijrijdster voor mij. Ik doe het voor diegene. Iemand die geeb eigen paard kan houden maar toch meer uitdagING zoekt dan op bijv een manege.
Ik heb tijd genoeg voor mijn paarden. En ze hoeven ook niet ggetraint te worden, dat kan ik prima zelf :)

Een leaser hoeft verder niks te doen, niet mesten of ander onderhoud. En qua rijden mag je wat je wilt.
Wedstrijden mogen ook.

Paarden kosten geld, voor niets gaat de zon op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:35

En ik ben juist van mening dat er voor 4x in de week rijden best een bijdrage tegenover mag staan. Afhankelijk van of je ook veel klusjes e.d. moet doen. Maar voor 4 dagen in de week rijden kan je makkelijk een bijdrage vragen van 50 euro wel hoor.. of naar verhouding van het stalgeld..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:37

Paarden staan aan huis dus ik heb geen stalgeld.
Maar denk bijv wel aan gebruik van de bak = meer onderhoud, et als slijtage tuig.
Maar een bijdrage lost ook eenstukje aansprakelijkheid op. Zo had mn andere leader vorige week een ongelukje en het hoofdstel daarbij kapot. Kan gebeuren en hoef ik niet vergoed. Daar ze maandelijks netjes een X bedrag betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:40

Precies :)
Bij mij gaat de bijdrage ook gewoon in een potje hoor. Liever op zo'n manier dat als er wat stuk is dat het gelijk vervangen kan worden, dan dat je eerst het getouwtrek krijgt over wie het gesloopt heeft..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:40

rockey schreef:
Even een vraagje hier , zouden jullie mijn advertentie nog aanpassen die ik gisteren heb geplaatst?

Om eerlijk te zijn heb ik bijna staan stampvoeten omdat je niet in de buurt woont ;)
Ik vind het een heel sterke advertentie en eerlijk is eerlijk, je hebt ook echt wat te bieden...
Ik denk dat je echt wel een fijne amazone kan vinden met deze advertentie. Wellicht ook eens rondvragen op rijvereniging en ponyclub. (Qua ponyclub bedoel ik dan de oudere meiden 16/17/18 die een chique potje sturen en ambitieus zijn)

Qua bijdrage vind ik persoonlijk €50 een perfect bedrag, tenzij het paard/pony in kwestie een waanzinnig leerpaard is of de faciliteiten super zijn.
€50 is net genoeg om serieuze mensen aan te trekken en inderdaad wat extra onkosten te dekken. Meer vind ik al gauw lijken alsof de eigenaar financieel afhankelijk is van een bijrijder en dat zou in mijn ogen niet zo moeten zijn...
Kwam ooit een advertentie tegen voor 1-2x in de week, recreatief B/L paard en €200,- p/maand bijdrage...tja... :roll:

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:44

MariekeS_ schreef:
rockey schreef:
Even een vraagje hier , zouden jullie mijn advertentie nog aanpassen die ik gisteren heb geplaatst?

Om eerlijk te zijn heb ik bijna staan stampvoeten omdat je niet in de buurt woont ;)
Ik vind het een heel sterke advertentie en eerlijk is eerlijk, je hebt ook echt wat te bieden...
Ik denk dat je echt wel een fijne amazone kan vinden met deze advertentie. Wellicht ook eens rondvragen op rijvereniging en ponyclub. (Qua ponyclub bedoel ik dan de oudere meiden 16/17/18 die een chique potje sturen en ambitieus zijn)

Qua bijdrage vind ik persoonlijk €50 een perfect bedrag, tenzij het paard/pony in kwestie een waanzinnig leerpaard is of de faciliteiten super zijn.
€50 is net genoeg om serieuze mensen aan te trekken en inderdaad wat extra onkosten te dekken. Meer vind ik al gauw lijken alsof de eigenaar financieel afhankelijk is van een bijrijder en dat zou in mijn ogen niet zo moeten zijn...
Kwam ooit een advertentie tegen voor 1-2x in de week, recreatief B/L paard en €200,- p/maand bijdrage...tja... :roll:

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb geprobeerd in mijn ogen zo duidelijk mogelijk over te komen.

Nu hopen dat ik wat reacties krijg :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:46

Ik denk dat je een bedrag a 100 euro wel kunt vragen. 4x per week is best veel en als daar ook nog 2 lessen bij in zitten.. Hnagt er ook wel weer vanaf wat voor faciliteiten je bij je huis hebt, vind ik. Bij bijvoorbeeld geen bak en alleen een weiland zou ik het bedrag misschien wel weer wat hoog vinden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:47

Ik vraag 65 euro bijdrage. Dan krijgen ze dus ook 2x per maad les en zitten verder geen klusjes oid bij. Dus wel de lusten en niet de lasten hahaha.

Ik heb een goede buitenbak met verlichting :j binnenbak is kwartiertje stappen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:55

Dat vind ik heel erg redelijk :) De €50 die ik noem is excl les, incl zit je dan al gauw aan de €80-90
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 23-09-13 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:55

Opzich is dat de duurte niet :)!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:38

Als je geen klusjes hoeft te doen en 2x per maand les krijgt, lijkt me dat een heel mooi bedrag! Ik vraag voor 2 dagen met klusjes (uitmesten, soms poep scheppen uit de wei) 25 euro. Les komt daar dan dus nog bij.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:24

Hoe gaat het hier? Ik had wat issues tussen stalgenoten die dingen zien en een verzorgster die zich daar totaal niet in herkent.. Als het een onbekende/nieuwe verzorgster is dan ga ik volledig op mijn stalgenoten af, maar in dit geval gaat het ook om een vriendin en de vorige eigenaresse van mijn paard. Erg lastige situatie! Hoop dat het vanaf nu weer goed gaat, heb meerdere gesprekken gehad met iedereen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:27

knetterhard schreef:
Niks :+
Ik vind dat je al blij mag zijn, dat er iemamd op je paard wilt rijden :j!

:D je mag diegene best dankbaar zijn.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:31

Hier nog steeds niks:

katjalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:47

hallo allemaal ik zat even deze topic door te lezen en dacht ik meld mij aan. Ik ook ben op zoek naar een bijrijdster voor mijn paardje. Tot nu toe 2 kijkers gehad maar de klik was er niet en een ander wilde het toch liever niet. Nu is mijn fjord echt de makkelijkste die je je maar voor kan stellen. Je kan er echt alles mee maar tot nu toe geen succes met het vinden van een leuk iemand die lekker aan de slag wilt gaan met hem.