Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chelle_dora schreef:Je hoeft natuurlijk niet a la minute een verzorgpony te zoeken, als eigenaar is het niet mijn probleem dat mijn pony te ver weg staat voor de bijrijdster
myk_en_shant schreef:Suuskipje ik vind het de keuze van de verzorgster om een verzorgpaard te nemen die niet binnen een fietsafstand is.
Ik met nadruk op ik, vind niet dat een paardeneigenaar rekening met de brandstofkosten hoeft te houden.
De verzorgster kiest er toch zelf voor.
LovingTweety schreef:Ik heb ooit een verzorgster gehad die wilde dat ik haar benzine ging betalen. Die mocht heel snel wegwezen. Ik vraag nog geen geld voor de verzorging.
Suuskipje schreef:van wat ik gelezen heb hoeft een hoefsmid (uitzonderingen daar gelaten) niet elke maand te komen. als je paard gezond is hoeft een dierenarts ook niet elke maand te komen. daarom zie ik dat als incidentele kosten.
alle aanbiedingen die ik heb gekregen en alle advertenties die ik zie zijn allemaal verder weg, een verzorgpaard ligt tegenwoordig helaas niet voor het oprapen in de steden.
de kosten die je als laatste noemt zijn incidentele kosten, die reken ik dus absoluut niet mee in die 300 euro die ik eerder noemde.
Sees schreef:Benzinekosten vind ik ook onzin, dan fiets je maar wat verder of zoek je een paard dichter in de buurt. Als die er niet zijn is dan jammer, daar hoeft de eigenaar niet voor op te draaien vind ik.
_PatriciaH schreef:Ik snap best dat mensen maar een x bedrag per maand kunnen missen en ja daar moet dan ook de benzine kosten in zitten anders kom je over dat bedrag heen en kan je het alsnog niet betalen.
Wat ik vaak vervelend vind is dat er meiden reageren en zeggen dat ze het niet kunnen betalen omdat ze ook op de manege willen blijven rijden? Dan maak je toch een keuze? anders kom je maar niet...
Citaat:Dan zit je met een aantal keer per week toch al gauw aan de 250/300 euro per maand.. Dan had ik net zo goed zelf een paard kunnen kopen als ik die maandelijkse kosten toch kwijt ben voor een paard wat niet van mij is, waar ik geen beslissingen over mag nemen en vaak ook nog klusjes moet doen..
chelle_dora schreef:Ik neem ook aan dat als je met de auto komt, je van tevoren je benzinekosten berekend (globaal genomen dan) en dus prima van tevoren dat rekensommetje kan maken en niet pas 'na een paar maanden' .