Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LovingTweety schreef:Ik vind het apart.
Vroeger, wilde verzorgsters zo veel mogelijk naar de pony's. Hier absoluut geen probleem. Helaas is die generatie verdwenen, want hoewel ik gratis een verzorgpony aanbied voor minimaal 3 dagen in de week, willen de geïnteresseerden maar 1x per week. Dan kan je net zo goed op een manege gaan rijden. Of er worden ineens allemaal eisen gesteld. Broertjes of zusjes die mee moeten etc.
Vermoeiend! Haha
Sees schreef:Ik merk nog steeds dat in dit topic met name de jongere dames vallen over een bijdrage.
Als ik dat rekensommetje aan zou houden, zouden mijn bijrijdsters € 120,- betalen.
myk_en_shant schreef:Maar vraagje zou jij Aika ook gereden hebben als ze daar geld voor wilden hebben.
myk_en_shant schreef:Dat is in verhouding voor wat ik vraag per maand een keer zoveel. Ik vraag €54 en daar krijgen ze twee keer per maand ook nog privéles voor. Dus eigenlijk betalen ze voor de lessen
Mikkiej schreef:Sees schreef:Ik merk nog steeds dat in dit topic met name de jongere dames vallen over een bijdrage.
Als ik dat rekensommetje aan zou houden, zouden mijn bijrijdsters € 120,- betalen.
Opzich vrij logisch. (wat niet wil zeggen dat ik tegen een bijdrage ben hoor!)
Toen ik een jaar of 13/14 was vond ik 120 euro erg veel geld per maand. Was dan ook super blij dat ik dit bedrag verdiende per maand met een zaterdag baantje. Zo gek vind ik het dus niet dat de jongere meiden dit een hoop geld vinden.
De reden dat ik vroeger een vz pony zocht was omdat ik vaker wilde rijden en lekker de hele dag bij de pony's kon zijn. Maar ik weet bijna zeker dat, als ik ook een vergelijkbaar bedrag moest betalen ik was afgehaakt. Overigens nam ik al vrij snel les op mijn huidige vz paard. Momenteel niet meer omdat hij al op leeftijd is, ik zijn trucjes ken en geen ambitie meer heb om hem hoger op te gaan trainen. Momenteel rijd ik hem puur zodat hij lekker los blijft in zijn lijf.
Sheran schreef:LovingTweety schreef:Ik vind het apart.
Vroeger, wilde verzorgsters zo veel mogelijk naar de pony's. Hier absoluut geen probleem. Helaas is die generatie verdwenen, want hoewel ik gratis een verzorgpony aanbied voor minimaal 3 dagen in de week, willen de geïnteresseerden maar 1x per week. Dan kan je net zo goed op een manege gaan rijden. Of er worden ineens allemaal eisen gesteld. Broertjes of zusjes die mee moeten etc.
Vermoeiend! Haha
Inderdaad, waar zijn al die meisjes heen? Misschien hebben mensen toch zoveel meer te besteden dat ze sneller een paard kopen. Vroeger, toen ik mijn verzorgpony kreeg, wilde ik er het liefst elke dag heen, en het maakte niet uit wat voor weer het was. En ik was niet de enige! En nu krijg ik alleen maar geneuzel van 'te koud', 'veel huiswerk', 'het regent'.
Lielle schreef:ik zou willen dat ik er was met 300 euro in de maand. Dat ben ik al kwijt aan stalling, smid en DA kosten voor een paard, dan heb ik nog helemaal geen brandstof en lessen geteld. Die extra kosten die jij noemt (les en benzine) komen bij een eigen paard er ook nog bovenop, dus die vergelijking klopt niet.
Sheran schreef:LovingTweety schreef:Ik vind het apart.
Vermoeiend! Haha
Inderdaad, waar zijn al die meisjes heen? Misschien hebben mensen toch zoveel meer te besteden dat ze sneller een paard kopen. Vroeger, toen ik mijn verzorgpony kreeg, wilde ik er het liefst elke dag heen, en het maakte niet uit wat voor weer het was. En ik was niet de enige! En nu krijg ik alleen maar geneuzel van 'te koud', 'veel huiswerk', 'het regent'.
Suuskipje schreef:Lielle schreef:ik zou willen dat ik er was met 300 euro in de maand. Dat ben ik al kwijt aan stalling, smid en DA kosten voor een paard, dan heb ik nog helemaal geen brandstof en lessen geteld. Die extra kosten die jij noemt (les en benzine) komen bij een eigen paard er ook nog bovenop, dus die vergelijking klopt niet.
natuurlijk komen de incidentele kosten er nog bij. ik reken die 300 euro als stalling en les. uiteraard ga ik als ik een eigen paard zou hebben hem niet 30 km bij me vandaan zetten dus dan vallen de benzine kosten ook mee. incidentele kosten als hoefsmid en dierenarts maak je dan een spaarpotje voor aan natuurlijk
Suuskipje schreef:van wat ik gelezen heb hoeft een hoefsmid (uitzonderingen daar gelaten) niet elke maand te komen. als je paard gezond is hoeft een dierenarts ook niet elke maand te komen. daarom zie ik dat als incidentele kosten.
alle aanbiedingen die ik heb gekregen en alle advertenties die ik zie zijn allemaal verder weg, een verzorgpaard ligt tegenwoordig helaas niet voor het oprapen in de steden.
de kosten die je als laatste noemt zijn incidentele kosten, die reken ik dus absoluut niet mee in die 300 euro die ik eerder noemde.