Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lanphis

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:30

Ja groot gelijk, anders kom je op stal en is je pony bij wijze van spreken weg... :')

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:32

@chelle_dora Ik zeg dan meestal zoiets als;

Beste ..,

Leuk dat je op onze advertentie reageert! Zoals in de advertentie vermeld staat staan de paarden in Zwolle Zuid. Graag horen wij wat meer over jou en je ervaring met paarden en het rijden. En daarnaast kan je misschien vertellen waar jij precies naar op zoek bent.

Ofzoiets.. Meestal geef ik nog niet meteen het adres als diegene nog niet echt wat verteld heeft over zichzelf. Die geef ik meestal pas als we echt een afspraak hebben gemaakt om langs te komen. Als ze niks over zichzelf vertellen dan denk ik inderdaad ook, ja onze advertentie is super uitgebreid en dan krijg je alleen vragen als waar staan ze, hoeveel zijn het er, hebben jullie een (binnen)bak, blablabla.. Of er zelfs geen leeftijd bij..

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:33

Oh haha, zoiets zei je zelf ook al, ik typ te langzaam denk ik :')

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:36

Ik doe eigenlijk hetzelfde, maar dan andersom. Ik heb nogal een lang verhaal om te sturen en een kleinere pony, dus ik wil eerst graag weten of het voor ze aan te rijden is en ze op de pony passen, daarna vertel ik de rest dan wel. Ik zet er trouwens ook bij dat ik meer informatie stuur als het niet te ver voor ze is. Ik geef dan trouwens dus ook meteen het adres/naam van mijn stal. Ze staat in een recreatiegebied en dat is te groot om alleen dat recreatiegebied te noemen.

Verder kan ik je wel begrijpen dat je niet op zulke berichtjes zit te wachten. Het staat niet echt geinteresseerd als je alleen dat ontvangt..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:39

Dat er wordt gevraagd waar ie staat, vind ik niet zo raar. Ook niet dat ie vrij kortaf is. Maar het moet wel netjes en uitnodigend zijn om op in te gaan!

Zelf ben ik nu ook op zoek, en heb op 1 iemand gereageerd. Ik herkende de postcode van de stal waar ik werk, dus was mijn vraag of ie daar op stal staat. Verder de reden waarom ik op zoek ben. Wie ik ben (leeftijd en dat ik kids heb) en bij verder mail contact ik overige vragen zal beantwoorden (of iets in die trant).

Ik heb nog geen mail terug, dus dan ben ik ook wel blij dat ik niet zo uitgebreid heb gereageerd.. Zit nu alleen te twijfelen wat ik zal doen, het erbij laten, of nog een mailtje sturen dat ik inmiddels weet dat het paard niet staat waar ik dacht, maar dat ik alsnog graag een reactie had gehad (is mijn vorige mail wel aangekomen?)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:45

Ik zou als je helemaal geen reactie krijgt gewoon nog een mail sturen. Niet na een paar dagen natuurlijk, maar na 2 weken ofzo? Ik heb zelf ook wel eens dat mijn mailtjes opeens verdwijnen, dus dan ben ik blij dat iemand nog een keer wat stuurt :) Zou dan inderdaad aangeven dat je gereageerd had en dat je je afvraagt of de mail wel bij hun is aangekomen..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:54

Ja inderdaad. Ik wil niet wanhopig overkomen of iets dergelijks, maar vooral of de mail wel is aangekomen. Zou het best zonde vinden als blijkt dat dit niet het geval is, en ik de conclusie al heb getrokken dat er al iemand is of ik niet aan de verwachtingen voldoe..

Verder is er wel iemand op zoek naar een laeser op de stal waar ik werk (ik werk niet met de paarden daar, maar in de vakantie accommodatie: vandaar dat ik de paarden ook niet ken ;) ) Maar twijfel nog om daar op te reageren. Eigelijk zou ik het lease bedrag wel willen weten om dus verder te kijken of dit mogelijk is, aan de andere kant weet ik al dat leasen hier vrijwel geen optie is.. En dat is dus niet omdat ik niet wil betalen (ik vind het dus volstrekt logisch om te betalen voor een bijrijdpaard) maar omdat het amper mogelijk is... Tja, en ik kan niet zeggen dat ik de ene maand met gemak kan betalen, en de andere maand even moet kijken... Dan kan ik het beter bij voorbaat al gewoon niet doen.. Niet reageren bedoel ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:55

Nouja in de eerste mail al vragen op welke stal mn pony staat... als ik in mn advertentie al heb staan dat de pony in schiedam staat? :')
Als de mailwisseling goed is en er is een afspraak dna geef ik natuurlijk wel t adres naar idd ik ga t niet gelijk geven. Heb geen zin in onuitgenodigd bezoek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:59

Zo zie je maar weer; Ik zoek juist een een lichtgewichtje met rijervaring om mee op buitenrit te kunnen op mijn shetlandpony, die over het algemeen superbraaf is en het super vind om mee te gaan met mij en grote paard. Kost in principe niets (ja wat je sloopt, koop je en ga je zo veel rijden dat ijzers nodig zijn, mag je die ook zelf betalen) En dan is het eigenlijk ook nog juist poetsen/opzadelen/rijden/naverzorging en geen zware klussen (vind ik ook niet kunnen bij zon jong klein ding natuurlijk) maar ik kan echt niemand vinden!
Terwijl ik op de vorige pagina bv lees dat die voor grote paarden, juist reacties van pukkies krijgen, pfff.

En nou kom ik uit Zuid Holland, waar het dus inderdaad gebruikelijk is dat vooral bv maneges, laten betalen voor bijrijders. En ja ook ik vind het belachelijk, want het is nog steeds hetzelfde paard wat gebruik maakt van de faciliteiten waar eigenaar voor heeft betaald, maar moet ook zeggen dat sommige eigenaren er een sport van maken om zoveel mogelijk betalende bijrijders te hebben voor een paard, zodat het (bijna) kosteloos word voor eigenaar. Dit kan om verschillende redenen zijn natuurlijk (meerdere paarden bezitten, financieen, bedenk het maar). En dat wisselt dan ook vaak nog regelmatig van bijrijders. Maar dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het bedrijf in kwestie daar een beetje kinds van word...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:03

Nee, dat kan ik me ook wel voorstellen. Maar zou dat dus ook in mijn geval de reden kunnen zijn dat ik geen antwoord heb? Zelf vond ik het wel een normale vraag namelijk. Op die straat (stond dus wel een postcode bij) werk ik dus, dus vroeg me af of het paard daar ook stond. Dat is niet zo blijkbaar, maar vraag me dan wel af waar ie dan staat, omdat er een binnenbak aanwezig was, maar die zijn er verder niet in die straat.. Naar mijn weten dan, ik kan me vergissen! Ik heb trouwens specifiek gevraagd of het paard op een bepaalde stal staat (dus een naam genoemd).

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:39

Nou ik vind het geen gekke vraag als je vraagt van staat uw paard toevallig daar, want ik werk daar..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:44

@ Chelle_dora: eerlijk gezegd vind ik het helemaal geen rare vraag :o Dat er meer info in een eerste mailtje zou mogen staan ben ik wel me je eens...

Schiedam bijvoorbeeld is stiekem best groot en ook daar buiten zijn verschillende stallen.... Zeker als je met de fiets moet is dat soms een behoorlijk verschil.
Voor mij is qua fietsafstand 6/7km echt de max.
Valt het daarbuiten heeft het voor mij gewoon geen zin om een langer verhaal te typen... ;)
Het is banketstaaf om super enthousiast te worden van 2 kanten en er dán achter te komen dat het te ver is....

Maar goed, natuurlijk is iets meer info beter maar ik snap de gedachtegang denk ik wel... Dat er hier direct geroepen wordt dat een paard uit z'n stal gejat zou worden vind ik echt een hele rare uitspraak :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:54

Ik zeg niet dat het paard uit z'n stal gejat zal worden. Zeker van een volwassene verwacht ik wel dat zoiets niet gebeurd.
Maar krijg eigenlijk continu dat soort mailtjes.. Dan geef ik de richting aan waar ze staat en dan is het nog 'ja maar ik wil eerst weten op welke stal ze staat'. Hoezo, ben je ergens niet welkom dan vraag ik me af.. :+
En een volwassene zal er niet zomaar staan maar je moet de kleine kinders te kost geven die dan ineens voor de box staan om met hun 'verzorgpony' te knuffelen. En ik krijg dat dan vervolgens op m'n boterham want het is mijn pony en dan wordt er ook niet gehouden aan de stalregels kan ik me zo voorstellen. Ik ben daar gewoon heel voorzichtig mee... En zie het dus ook niet als toegevoegde waarde om exact te weten op welke stal m'n pony staat zonder jezelf fatsoenlijk voor te stellen.. := Lengte en gewicht en wanneer je de pony wilt doen. Ja prima.. Zou je niet eerst aangeven wat je kan en wat je verwacht? :')
Soms heb ik het idee dat mensen het als een pony zien die af te huren is op commando.. :=

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:04

chelle_dora schreef:
Ik zeg niet dat het paard uit z'n stal gejat zal worden. Zeker van een volwassene verwacht ik wel dat zoiets niet gebeurd.
Maar krijg eigenlijk continu dat soort mailtjes.. Dan geef ik de richting aan waar ze staat en dan is het nog 'ja maar ik wil eerst weten op welke stal ze staat'. Hoezo, ben je ergens niet welkom dan vraag ik me af.. :+
En een volwassene zal er niet zomaar staan maar je moet de kleine kinders te kost geven die dan ineens voor de box staan om met hun 'verzorgpony' te knuffelen. En ik krijg dat dan vervolgens op m'n boterham want het is mijn pony en dan wordt er ook niet gehouden aan de stalregels kan ik me zo voorstellen. Ik ben daar gewoon heel voorzichtig mee... En zie het dus ook niet als toegevoegde waarde om exact te weten op welke stal m'n pony staat zonder jezelf fatsoenlijk voor te stellen.. := Lengte en gewicht en wanneer je de pony wilt doen. Ja prima.. Zou je niet eerst aangeven wat je kan en wat je verwacht? :')
Soms heb ik het idee dat mensen het als een pony zien die af te huren is op commando.. :=

Is dat niet zo dan??? dat is wel raar hoor ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:11

Ik vind het logisch dat ze vragen waar de pony precies staat er zijn in Schiedam zoveel stallen en als je bijvoorbeeld op de fiets komt is dat gebied best groot. Wel had ik meer in de advertentie verwacht ook zoals ervaringen en verwachtingen.

Peep haar ijzer zit er weer onder dus we kunnen weer wat doen. Hij was echt flink verbogen eronder dus gelukkig nu weer een goed ijzer. Kunnen we ook met een gerust hart uitkijken naar onze vakantie de 30e Naar de peelhoven. Heb gelijk een pb gestuurd naar degene die van de week was komen kijken of ze nog langs wil komen en wanneer, vd week kon ze alleen maar poetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:14

Lanphis; ja vreemd he :')
Vorige bijrijdster ook.. ja ik kan dinsdag wel langskomen.. Terwijl we al hadden afgesproken dat met haar 'eisen' en mijn 'eisen' het gewoon niet ging werken (kwamen niet uit de bijdrage, dat lag echt extreem veel uiteen en een middenweg was ook geen optie van hun kant uit) en dan ineens een whatsappje daarmee met de mededeling ja maar dat was afgesproken.. Nou nee hoor schat.. Zou ik nog even je gesprekken teruglezen.. Tis niet dat wanneer je een middagje vrij hebt je de pony op kan eisen :') al vragen sommigen dit af..

Marlis; dat is dus ook wat ik zeg.. K bedoel een kleine indicatie wil ik best geven.. maar wel met wat meer informatie van de 'geinteresseerde'.. Ik ga ze niet gelijk dan al antwoorden met waar m'n pony staat, welke box het is en waar m'n zadel ligt zegmaar en zo bot komt het dan wel over.. .:=

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:16

chelle_dora schreef:
Vorige bijrijdster ook.. ja ik kan dinsdag wel langskomen.. Terwijl we al hadden afgesproken dat met haar 'eisen' en mijn 'eisen' het gewoon niet ging werken (kwamen niet uit de bijdrage, dat lag echt extreem veel uiteen en een middenweg was ook geen optie van hun kant uit) en dan ineens een whatsappje daarmee met de mededeling ja maar dat was afgesproken.. Nou nee hoor schat.. Zou ik nog even je gesprekken teruglezen.. Tis niet dat wanneer je een middagje vrij hebt je de pony op kan eisen :') al vragen sommigen dit af..

Marlis; dat is dus ook wat ik zeg.. K bedoel een kleine indicatie wil ik best geven.. maar wel met wat meer informatie van de 'geinteresseerde'.. Ik ga ze niet gelijk dan al antwoorden met waar m'n pony staat, welke box het is en waar m'n zadel ligt zegmaar en zo bot komt het dan wel over.. .:=

Ga dan lekker naar een manege :wave:

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:23

Nee dat werd hierboven gezegd, dat je pony ineens uit z'n stal verdwenen zou zijn ;)

Maar goed, tuurlijk ga je niet alle details geven en wellicht hebben mensen een verleden op bepaalde stallen, geen idee. Ik wilde alleen aangeven dat het helemaal geen gekke vraag hoeft te zijn om in de eerste mail te zetten... ;)
Ik heb voor de grap eens gezocht op mijn correspondatie met eigenaren en eigenlijk overal kwam gewoon antwoord op de stalling. Met als kanttekening dat ik er wel gewoon bijzette dat ik het wilde weten ivm de fietsafstand, dat dan weer wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:36

Lanphis schreef:
chelle_dora schreef:

Ga dan lekker naar een manege :wave:

Precies, dat was dus ook mijn gedachte. Het briljante argument was dan ook van hun toen ik zei dat dát feest niet doorging (middagje pony huren) ja maar we betalen er wel gewoon voor hoor dan..

Ja en.. Ik zoek een vaste bijrijdster.. Niet eentje die komt wanneer ze populair moet doen met vriendinnetjes :')

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:02

Populair doen met vriendinnetjes -O-

Het klinkt misschien stom hoor chelle_dora maar soms vind ik het best grappig welke reacties je allemaal krijgt. Het is voor jou super frustrerend maar ik kan er stiekem wel om lachen :') .
Hoe ontzettend verknipt sommige mensen kunnen zijn... |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:10

Ja aan het eind van de dag kan ik er ook wel om lachen hoor en dan denk ik ach.. Daarom zitten ze thuis en daarom ben ik dus kieskeurig in de mail :')

Als t een ander was geweest had ik er waarschijnlijk ook hard om kunnen lachen hoor :p Net als met de kilometervergoeding enzo. Ik vind het belachelijk maar kan er de humor ook wel van in zien.. :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:29

Ik heb dat zelfs als iemand de eerste keer komt kijken, alles altijd vanuit de auto pakken/of al klaarzetten :') Gewoon dat ze niet alles meteen weten te liggen... (Sleutels van stal etc.) Puur omdat we iemand hebben gehad ooit die na 1x weg is gestuurd, te weinig ervaring had.. . En ik een week later foto's van mijn pony met haar erop, op haar hyves aantrof... Not amused :') (we hadden ook altijd alle sleutels gewoon op stal liggen... dus als je dat wist.....) Meteen maar veranderd. Laat staan dat je in een mail veel details daarover gaat geven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:47

Lianne86, precies, dat doe ik ook.. Niet gelijk een grote rondleiding van waar al m'n halsters liggen, welke deken ze om moet om buiten te zetten en waar m'n zadel ligt en m'n dekjes. Ik leg alles klaar en dan eerst maar eens kijken of ze daarna nog terugkomen/mogen komen :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:57

Dat moet je ook echt doen.. Sommige mensen zijn zo brutaal (n)

Nu gaat het hier super en omdat onze zadelkast niet in de zadelkamer past (de kast is te groot :')) krijgen we nog een zadelkast... en tot die tijd mag het zadel gewoon elke keer mee naar huis (van verzorgster dus...) dan hoeft ze niet eerst te bellen/iemand bij mijn ouders thuis te treffen etc.) Maar dan moet het wel echt klikken en er vertrouwen in hebben dat ze er netjes mee omgaan :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:17

Lianne86 schreef:
Ik heb dat zelfs als iemand de eerste keer komt kijken, alles altijd vanuit de auto pakken/of al klaarzetten :') Gewoon dat ze niet alles meteen weten te liggen... (Sleutels van stal etc.) Puur omdat we iemand hebben gehad ooit die na 1x weg is gestuurd, te weinig ervaring had.. . En ik een week later foto's van mijn pony met haar erop, op haar hyves aantrof... Not amused :') (we hadden ook altijd alle sleutels gewoon op stal liggen... dus als je dat wist.....) Meteen maar veranderd. Laat staan dat je in een mail veel details daarover gaat geven :D

jezus serieus?!:|
dat meen je toch niet?
Als je weg wordt gestuurd weet je toch dat je niet geschikt bent voor dat paard en die stal etc.. hoe haal je het dan in je hoofd om terug te gaan naar de pony en dan ook nog fotos durven maken dat je EROP zit..:| en die dan op je hyves plaatsen.. ik ben echt helemaal flabbergasted. dat doe je niet toch?
Ik heb 4 jaar op een stal gelopen en ben daar niet zo leuk weggegaan, ik weet alles te liggen en te staan. Ik moet er niet aan denken om uberhaupt dat terrein weer op te gaan om enkel en alleen het paard ook maar een aaitje te geven:| dat durf ik al niet.

Oh dat vin dik echt heel erg dat mensen dat doen. Ik zou echt in alle staten zijn als ik daar achter zou komen en die fotos zou zien!