Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lunaleut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:32

EskeGirl schreef:
Gaat om het idee. Bijdrage bij rijden isvrij normaal, bij enkel verzorgen niet. Ik ga niet betalen om een stal uit te mesten :=

Haha dat dacht ik dus ook. of zij moeten mij betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:33

Lunaleut: zit een verschil tussen verzorgen en rijden he?
Misschien is het wel een miscommunicatie tussen jou en degene waar je contact mee had; dacht zij rijden en jij verzorgen, weet jij veel..

En sorry maar ik ga echt geen 12jarige betalen voor het poetsen van m'n pony, da's wel heel naief :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-14 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:33

Zag laatst ook iemand die voor 2x in de week rijden 125 euro vraagt ('leasen')
Op de manege ernaast rij je voor 90 euro 2x in de week...

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:34

Lunaleut schreef:
ik had een bericht op marktplaats geplaatst en heb daar een reactie op gekregen. Ik was eerst heel blij Maar toen vroeg ik of er wat tegenover zou staan. En toen zij ze dat ze wel €30,- per week wilde !! tegenwoordig is dat volgens mij altijd zo. ouderwets bij iemand aankloppen of je zn pony GRATIS mag verzorgen zit er dus niet meer in.
-O-

30 per week is wel heel erg veel dat is 120 per maand!!

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:34

Wij vroegen voor ons allereerste paard wel een bedrag.
daarvoor kreeg de rijder dan wel elke dag een paard die ze kon rijden. Les mee kon nemen.Buiten mee kon rijden, op wedstrijd kon. En van kon leren.
we stonden altijd op fullpension dus qua staldingen hoefden ze niks te doen.
Ook tuig ect aanschaffen, snoepjes al die dingen deden wij ook.
soort 'eigen' paard was het voor ze.
maar zelfs dan zijn er mensen die je paard als 'machine' gebruiken en na een paar maanden ineens spoorloos verdwijnen.
vanaf toen hebben wij geen bijrijder meer genomen. Als je je paard erdoor ziet aftakelen.
ik denk wel dat het normaal is voor een bijrijdpaard te betalen, bedrag ligt wel aan wat je ervoor krijgt.
ik zie het wel een beetje als 'op een manege rij jeook niet gratis, + je leert ervan' ik weet dat vele hierop wel een discussie gaan voeren maargoed. Dit is myn mening. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:35

lienieminie schreef:
Lunaleut schreef:
ik had een bericht op marktplaats geplaatst en heb daar een reactie op gekregen. Ik was eerst heel blij Maar toen vroeg ik of er wat tegenover zou staan. En toen zij ze dat ze wel €30,- per week wilde !! tegenwoordig is dat volgens mij altijd zo. ouderwets bij iemand aankloppen of je zn pony GRATIS mag verzorgen zit er dus niet meer in.
-O-

30 per week is wel heel erg veel dat is 120 per maand!!

Er staat in het betreffende bericht natuurlijk niet bij om hoeveel dagen dat gaat. Als je 7 dagen in de week mag doen en laten wat je wil is 120 euro per maand een prikkie hoor.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:35

Baileysdream schreef:
Wij vroegen voor ons allereerste paard wel een bedrag.
daarvoor kreeg de rijder dan wel elke dag een paard die ze kon rijden. Les mee kon nemen.Buiten mee kon rijden, op wedstrijd kon. En van kon leren.
we stonden altijd op fullpension dus qua staldingen hoefden ze niks te doen.
Ook tuig ect aanschaffen, snoepjes al die dingen deden wij ook.
soort 'eigen' paard was het voor ze.
maar zelfs dan zijn er mensen die je paard als 'machine' gebruiken en na een paar maanden ineens spoorloos verdwijnen.
vanaf toen hebben wij geen bijrijder meer genomen. Als je je paard erdoor ziet aftakelen.
ik denk wel dat het normaal is voor een bijrijdpaard te betalen, bedrag ligt wel aan wat je ervoor krijgt.
ik zie het wel een beetje als 'op een manege rij jeook niet gratis, + je leert ervan' ik weet dat vele hierop wel een discussie gaan voeren maargoed. Dit is myn mening. :)

bestaan er echt bijrijders die later niks meer van zich laten horen?? waar gaat het heen met de mensheid? :n

Baileysdream

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:38

Linieminie, helaas wel..
en dan ook nog eens niet houden aan afspraken (duidelijke afspraak was niet rijden met sporen of andere bitten dan afgesproken) dan uiteindelijk toch erachter komen dat dit was gebeurd, beschadigingen aan tuig ect.. toen zijn wij direct gestopt met ons paardje verleasen, met onze nieuwe zijn we dr ook nooit aan begonnen :n

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 02:16

chelle_dora schreef:
Nee, maar dan ben je dom ook als je dat doet :+

Maar met rijden... Dan is het tenzij je 't kind van Edward gal bent, echt niet zomaar het helpen van de eigenaar, dan help je imo gewoon jezelf aan een leuke hobby en probeer je zo'n eigenaar nog een schuldgevoel aan te praten ook 9 van de 10 pennies dan iig :')

hihi, ik ben wel aan mn vz pony gekomen door gewoon aan te bellen en te vragen of ik de pony mocht verzorgen :Y)

ik snap ook niet dat mensen/kinderen na een paar weken/maanden zomaar weer afhaken.. als het niet klikt met de pony of eigenaar of je hebt een andere redden laat je dat toch netjes weten?

Vega_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:51

Ben het helemaal met je eens!! Zelf heb ik nu een gratis verzorgpony'tje op een boerderij, en daarbij leert de boerin me ook nog beter longeren en mennen. Ik vindt het raar dat ze er zoveel voor vragen..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:58

Ik rij nu ook op mijn verzorgpoown nu ben i vooral bezig met dressuur omdat ik proefjes wil gaan rijden ik mag op prive les met die pony alleen dat is 25,- per les dat kunnen wij niet betalen maar ik zit nog wel op les bij mijn manege en daar leer ik wel alles weer

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:39

Pfff als ik sommige berichten hier lees ben ik toch wel héél blij met mijn bijrijders hoor. Én betalend én niet te beroerd om klusjes te doen :o (ook al hoeven ze dat niet te doen).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:19

Ik vind klusjes doen zeker niet erg, hoort er allemaal bij. Mij hoor je niet klagen als ik een stal moet mesten of moet vegen.
Maar om bijvoorbeeld én geld te vragen én klusjes doen én niet mogen rijden vind ik niet kunnen.
Bij rijden vind ik een betaling overigens prima, maar dan niet (bijvoorbeeld) 90 euro per maand (voor 2 of 3x keer rijden) en ook nog iedere keer stal uitmesten, dan zou ik minder bijdrage betalen.
Een klusje doen is niet erg, hoort er gewoon bij :j

Ken genoeg die daar anders over denken :=.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:13

EskeGirl schreef:
Ik vind klusjes doen zeker niet erg, hoort er allemaal bij. Mij hoor je niet klagen als ik een stal moet mesten of moet vegen.
Maar om bijvoorbeeld én geld te vragen én klusjes doen én niet mogen rijden vind ik niet kunnen.
Bij rijden vind ik een betaling overigens prima, maar dan niet (bijvoorbeeld) 90 euro per maand (voor 2 of 3x keer rijden) en ook nog iedere keer stal uitmesten, dan zou ik minder bijdrage betalen.
Een klusje doen is niet erg, hoort er gewoon bij :j

Ken genoeg die daar anders over denken :=.

Helemaal mee eens

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:49

Qua berekening doe ik mijn eigen maandelijkse kosten (vast) delen door 30 dagen en dat x de dagen die in de maand gedaan worden

De verzorgers/leasers worden ook steeds anders, vroeger was ik mega blij als ik een paard mocht poetsen/wandelen enz nu willen ze alleen maar rijden lijkt wel
Een zogeheten pennymeisje kan ik in geen velden of wegen bekennen
Ik heb altijd meebetaald maar mocht dan ook alles

Nu vind ik het weleens lastig om mijn bijrijder 'tevreden' te houden

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:59

Ik ga nu een paard rijden waarvan ik het bijna asociaal vind niet te betalen.

Wat ik krijg:
- sportpaard
- loopt nu Z2
- leerpaard voor mij (zit echt nog niet op Z2 niveau)
- luxe buitenbak waar max. 2 mensen rijden (prive)
- poetsplaats en afspuiplaats
- 2 keer per week rijden
- 2 keer per week privéles :=

kosten: €0,00

wat ik moet doen:
- netjes met de spullen omgaan
- het is op eigen risico
- niet rijden zonder eerst te melden
- nadat ik een paar maanden op dit paard het gereden voor hun
3 keer per week een jong paard gaan doorrijden, dan krijg ik ook weer 3 keer per week gratis privéles.

Ik betaal nu voor een privé les met bijrijhaflinger 10 euro per uur.

Wat zouden jullie hiervoor betalen?
Of gewoon gratis aanemen?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:13

Niet rijden, wel mesten is voor mij ook geen bijdrage. Zijn er echt mensen die dat vragen?

@Dientje_Yara ik weet niet wat jouw maandelijkse kosten zijn, maar mijn verzorgster moet dan meer dan het dubbele betalen wat ze nu doet. Als verzorgster ben je geen eigenaar en "heb je te doen wat de eigenaar wil en kiest" dus lijkt me zo'n verdeling niet eerlijk.

@romyloverr wauw! Dat klinkt echt geweldig. Ik weet niet wat je inkomen is, maar misschien kan je de hoefsmid op je nemen? (zo'n 40 euro per maand bij gewone ijzers)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:17

Haha ik durf bijna niet eens te vragen om: mesten, en niet rijden.... :oo

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:38

Ik vind het apart.

Vroeger, wilde verzorgsters zo veel mogelijk naar de pony's. Hier absoluut geen probleem. Helaas is die generatie verdwenen, want hoewel ik gratis een verzorgpony aanbied voor minimaal 3 dagen in de week, willen de geïnteresseerden maar 1x per week. Dan kan je net zo goed op een manege gaan rijden. Of er worden ineens allemaal eisen gesteld. Broertjes of zusjes die mee moeten etc.

Vermoeiend! Haha

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:14

ik verzorg sinds vandaag een hele leuke kleine pony.
Ik heb express in mijn advertentie gezet dat ik of een pony zocht waar ik niet op kan rijden of een western gereden paard daar ik mezelf aan het omscholen ben :)

Voor het rijden zou ik uiteraard betalen alleen in samenkomst met de afstanden zou ik het met benzinekosten niet kunnen betalen.

Ik heb dus gekozen voor een verzorgpony waarmee ik van plan ben te gaan wandelen, longeren, vrijheidsdressuur en lekker tutten. Ik betaal geen kosten maar waar ik kan zal ik de mest uit het paddock halen en waar nodig een voerdienst draaien :)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:43

De kosten komen bij mij neer op 100 euro in de maand voor 2 dagen per week
Hier heb ik 75 van gemaakt
Die 2 dagen is paard in principe een soort van haar en mag ze in overleg alles doen

Op het moment zijn betalende mensen beter te vinden of onbetaalde mensen komen niet opdagen enz

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:46

Ladyson schreef:
Niet rijden, wel mesten is voor mij ook geen bijdrage. Zijn er echt mensen die dat vragen?

@Dientje_Yara ik weet niet wat jouw maandelijkse kosten zijn, maar mijn verzorgster moet dan meer dan het dubbele betalen wat ze nu doet. Als verzorgster ben je geen eigenaar en "heb je te doen wat de eigenaar wil en kiest" dus lijkt me zo'n verdeling niet eerlijk.

@romyloverr wauw! Dat klinkt echt geweldig. Ik weet niet wat je inkomen is, maar misschien kan je de hoefsmid op je nemen? (zo'n 40 euro per maand bij gewone ijzers)

mmm, ja! goed idee.
ik zal het eens voorleggen.

ik handel wat op marktplaats dus heb een wisselend inkomen.
maar zo ongeveer 150 tot 250 euro per maand.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:51

Ladyson schreef:

Die ben ik persoonlijk nog niet tegen gekomen. Maar wie weet komt dat nog wel een keer.
Wel een keer wat anders tegen gekomen waar ik toen ook redelijk verbaasd over was. Een jonge 3 of 4 jarige weet ik niet precies meer maar die kon je lease. Was alleen niet ingereden mocht je wel doen maar de kosten waren dan ook voor de leaser. Paard stond tevens ook nog te koop stond erbij.
Kreeg daar zelf beetje een naar gevoel bij iemand die even nog wat geld wil verdienen iemand wil vinden die het paard ook nog gaat inrijden en alle kosten draagt en dan ben je klaar en word het paard onder je reet door verkocht.

Wat ik trouwens wel jammer vind is dat veel mensen er bijzetten dat ze een bijdrage vragen maar dat het in overleg is. Zet dan gewoon een richting erbij.

50 euro overleg mogelijk bijvoorbeeld gewoon duidelijk weten mensen ook gelijk wat ze kunnen verwachten en als het er niet bij staat ja dan kun je echt alles verwachten van 50 tot 150 per maand.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:37

Toen ik nog opzoek was naar een vz pony kwam ik dat idd ook veel tegen, prijs in overleg. Tja, wat bedoelen ze daarmee en wat krijg je ervoor? Is het dan dat je een standaard bedrag betaald en op eigen kosten les moet nemen, of dat je een x bedrag betaald maar er dan les bij zit?
Nu heb ik 2 (een rijpony en een shet) die ik gratis mag verzorgen en rijden. Maar ik regel bijna alles, behalve het voer. Maar als ik er ben, ik hoef de eigenaar ook niet in te lichten van te voren wanneer ik kom, dan doe ik een berichtje dat ik heb gevoerd, dan hoeft ze niet nog extra heen. Maar ik regel bijv. ook de hoefsmid, mest meestal zelf de stallen uit. Tenzij ik niet kan, dan doet ze het zelf. En in de zomer zorg ik ervoor dat ze gras bij krijgen of doe ik ze verweiden.
Nu in de winter kan ik niet rijden, omdat de bak van ongeveer oktober tot april/mei niet te rijden is. Dus noodgedwongen een winterstop elk jaar.

Het andere paardje kan ik wel alle dagen van het jaar rijden. Als de bak te nat of hard is kan ik naar de binnenbak een stukje verderop. Hier moet je wel voor betalen. Afhankelijk van hoe vaak ik er heen wil betaal ik mee. Als ik besluit om 4x per week heen te gaan, gaat de eigenaar dat niet allemaal betalen. Maar als ik niet zo vaak naar de binnenbak ga zijn ze niet te beroerd dat te doen.
Ja, ik mag wel zeggen dat ik het heb getroffen met m'n vz pony's. :j

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:47

Tja jij hebt het ontzettend geboft met de paarden.

Weet jij echt niet iemand voor vallie.

Ik snap nog steeds niet, waarom ik niemand kan vinden voor mijn knul.