EskeGirl schreef:Gaat om het idee. Bijdrage bij rijden isvrij normaal, bij enkel verzorgen niet. Ik ga niet betalen om een stal uit te mesten
Haha dat dacht ik dus ook. of zij moeten mij betalen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lunaleut schreef:ik had een bericht op marktplaats geplaatst en heb daar een reactie op gekregen. Ik was eerst heel blij Maar toen vroeg ik of er wat tegenover zou staan. En toen zij ze dat ze wel €30,- per week wilde !! tegenwoordig is dat volgens mij altijd zo. ouderwets bij iemand aankloppen of je zn pony GRATIS mag verzorgen zit er dus niet meer in.
lienieminie schreef:Lunaleut schreef:ik had een bericht op marktplaats geplaatst en heb daar een reactie op gekregen. Ik was eerst heel blij Maar toen vroeg ik of er wat tegenover zou staan. En toen zij ze dat ze wel €30,- per week wilde !! tegenwoordig is dat volgens mij altijd zo. ouderwets bij iemand aankloppen of je zn pony GRATIS mag verzorgen zit er dus niet meer in.
30 per week is wel heel erg veel dat is 120 per maand!!
Baileysdream schreef:Wij vroegen voor ons allereerste paard wel een bedrag.
daarvoor kreeg de rijder dan wel elke dag een paard die ze kon rijden. Les mee kon nemen.Buiten mee kon rijden, op wedstrijd kon. En van kon leren.
we stonden altijd op fullpension dus qua staldingen hoefden ze niks te doen.
Ook tuig ect aanschaffen, snoepjes al die dingen deden wij ook.
soort 'eigen' paard was het voor ze.
maar zelfs dan zijn er mensen die je paard als 'machine' gebruiken en na een paar maanden ineens spoorloos verdwijnen.
vanaf toen hebben wij geen bijrijder meer genomen. Als je je paard erdoor ziet aftakelen.
ik denk wel dat het normaal is voor een bijrijdpaard te betalen, bedrag ligt wel aan wat je ervoor krijgt.
ik zie het wel een beetje als 'op een manege rij jeook niet gratis, + je leert ervan' ik weet dat vele hierop wel een discussie gaan voeren maargoed. Dit is myn mening.
chelle_dora schreef:Nee, maar dan ben je dom ook als je dat doet
Maar met rijden... Dan is het tenzij je 't kind van Edward gal bent, echt niet zomaar het helpen van de eigenaar, dan help je imo gewoon jezelf aan een leuke hobby en probeer je zo'n eigenaar nog een schuldgevoel aan te praten ook 9 van de 10 pennies dan iig
EskeGirl schreef:Ik vind klusjes doen zeker niet erg, hoort er allemaal bij. Mij hoor je niet klagen als ik een stal moet mesten of moet vegen.
Maar om bijvoorbeeld én geld te vragen én klusjes doen én niet mogen rijden vind ik niet kunnen.
Bij rijden vind ik een betaling overigens prima, maar dan niet (bijvoorbeeld) 90 euro per maand (voor 2 of 3x keer rijden) en ook nog iedere keer stal uitmesten, dan zou ik minder bijdrage betalen.
Een klusje doen is niet erg, hoort er gewoon bij
Ken genoeg die daar anders over denken.
Ladyson schreef:Niet rijden, wel mesten is voor mij ook geen bijdrage. Zijn er echt mensen die dat vragen?
@Dientje_Yara ik weet niet wat jouw maandelijkse kosten zijn, maar mijn verzorgster moet dan meer dan het dubbele betalen wat ze nu doet. Als verzorgster ben je geen eigenaar en "heb je te doen wat de eigenaar wil en kiest" dus lijkt me zo'n verdeling niet eerlijk.
@romyloverr wauw! Dat klinkt echt geweldig. Ik weet niet wat je inkomen is, maar misschien kan je de hoefsmid op je nemen? (zo'n 40 euro per maand bij gewone ijzers)
Ladyson schreef:Niet rijden, wel mesten is voor mij ook geen bijdrage. Zijn er echt mensen die dat vragen?