Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:30

Ik vraag geen bijdrage, maar kan niemand vinden. En volgens mij ben ik erg gemakkelijk en kan en mag er heel veel :j . Maar goed.

Mutsie93

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:52

Ik vind het belachelijk om te betalen voor een verzorg/bijrijd paard, in mijn ogen help ik de eigenaar van het paard door het paard de verzorging en beweging te geven die hij nodig heeft. Ik heb er nog nooit voor betaald en zal dat ook nooit doen.

Het viel mij ook al op dat steeds meer mensen er geld voor vragen, en dat de " gratis " verzorgpaarden niet de paarden zijn waar je veel mee kan. Maar als je goed zoekt dan vindt je ook wat!
Ik rij nu een super leuk paard van iemand, paard is springgefokt en heeft echt een goede afstamming, ik rij haar nu en leer er ontzettend veel van, ik betaal er niet voor, maar ik mest wel de stallen als ik er ben. En dat vind ik meer dan normaal.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:02

Ieder heeft er zijn eigen mening over. Wil jij geen bijdrage betalen, zoek dan een verzorgpaardje/ bijrijdpaardje dat gratis. Wil je wel betalen zoek dan een eentje binnen jouw budget...

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:39

Ik zou graag willen betalen, maar het geld is er hier niet. Nog steeds ben ik wel betrouwbaar ook al kan ik niet betalen. Ik snap best dat eigenaren willen dat ervoor betaald wordt, maar ik heb het geld gewoon niet helaas. Hier in de buurt is het alleen maar betaald helaas.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:02

Als je geen geld hebt kan je ook niet naar de manege...ik kan het zelf goed doen maar ik gun het iemand om verder te komen en er meer mee te mogen dan alleen maar in de bak rijden op en manege. Is de klik en het vertrouwen er mag je er alles mee, wedstrijden, buitenrijden, naar het bos enz. Mesten hoef niet je komt alleen voor het paard. Omdat ik iemand een plezier doe zou ik ook graag een kleine vergoeding er voor terug krijgen zodat ik het tuig enz. netjes kan houden.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:28

Mijn grootouders betalen mijn manege lessen. Dus naar een manege kan dus wel. En als ik iets kapot maak dan vergoed ik dat natuurlijk.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:36

Kunnen jou grootouders dan ook niet je verzorgpaard betalen? Bij de meeste verzorgpaarden mag je veel vaker heen dan naar de manege en ben je veel minder geld kwijt en je leert ook nog eens veel meer!

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:45

Ik kan dat niet aan hun gaan vragen en dat mag ik ook niet van mijn ouders. Het is al zo aardig dat ze dit doen, maar ik vind het niet echt netjes om dat dan te gaan vragen. En hier in de buurt is een verzorgpaard duurder dan een manege, ook als kan ik er dan vaker heen. Mijn grootouders hebben het ook niet breed.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:57

Dan moet je blij wezen dat je nog naar de manege kan!

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:58

Dat ben ik natuurlijk ook. Maar toch wil ik graag verder komen. Ik vind klusjes doen helemaal niet erg en heb het er graag voor over. Alleen betalen kan ik niet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:01

Per 1 maart verhuis ik de paarden naar een andere stal, wat helaas betekent dat mijn huidige bijrijdster stopt vanwege te grote afstand. Heel jammer, maar ga rustig op zoek naar een nieuwe. Of het ligt aan de regio (nu nog omg. Haarlem, straks vlakbij Alkmaar) of het is toevallig, maar heb tot nu toe best wat reacties gehad maar vele haakte af vanwege de bijdrage die ik vraag.

Kijk voor mij is het geen must een bijrijder, maar van mijn merrie kan iemand nog heel veel van leren en kan ik iemand er ook zeker een plezier mee doen. Maar sorry, dit ga ik niet gratis laten doen. Dan doe ik haar zelf wel gewoon.

Maarja vind het wel erg jammer dat men afhaakt.. Zijn er nog tips behalve geen bijdrage vragen? :') haha

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:15

Wat biedt je? Wat is je bijdrage? Klusjes?

Want ik zie ook advertenties voorbijkomen met: Je mag wel rijden, maar geen (intensief) dressuur/springen/buitenrijden (dus doelloos bakhobbelen), natuurlijk ook de stal uitmesten en voer klaarzetten (wat opzich niet erg is), maar wel 60-90 euro vragen ver maand.
Dan reageer ik niet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:22

@ EskeGirl: Ik vraag 50 euro per maand, hiervoor mag de bijrijder 2x per week komen en rijden. Paard kan de oefeningen t/m de Z maar mag niet dagelijks/elke week M/Z oefeningen doen. Ze kan het wel, maar wil het paard liever beschermen tegen zichzelf (ze wilt te graag). Meer/vaker komen is ook altijd mogelijk en in overleg mag er ook meer gereden worden (kosten blijven hetzelfde).

In het begin wil ik wel goed begeleiden zodat ze het paard goed kent en rekening houden met haar benen (artrose, etc.). Daarna mag er geheel zelfstandig met het paard bezig zijn. Veel is mogelijk, zolang het in overleg gaat.
Les kan er van mij gekregen worden (geef ook les aan anderen), les van een ander mag maar op eigen kosten en enige wat er gedaan moet worden is voer klaarzetten.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 23-01-14 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:25

Klinkt op zich als een prima aanbod, voor 50 euro in de maand 8 keer rijden op een goed leerpaard.
Op de manege krijg je dat niet.
Jammer dat je te ver weg woont.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:29

EskeGirl schreef:
Klinkt op zich als een prima aanbod, voor 50 euro in de maand 8 keer rijden op een goed leerpaard.
Op de manege krijg je dat niet.
Jammer dat je te ver weg woont.

Ja zo denk ik er ook over! Jammer dat je te ver weg woont dan haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:43

Esmée, d'r zijn d'r best een hoop bij ons die verzorgsters/bijrijdsters zoeken! Wel ook betalende natuurlijk maar zijn d'r best wat in de buurt (heb net ff marktplaats voor je gespiekt haha)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:44

chelle_dora schreef:
Esmée, d'r zijn d'r best een hoop bij ons die verzorgsters/bijrijdsters zoeken! Wel ook betalende natuurlijk maar zijn d'r best wat in de buurt (heb net ff marktplaats voor je gespiekt haha)

Ik kijk ook vaak op marktplaats. Zie heel wat leuks voorbij komen, het probleem is dat ik maar 1-2x in de week kan (het liefst 1 dag weekend), en veel zoeken voor doordeweeks of 3 of 4 dagen, dat red ik niet met school.
Zoeken bij jou op stal dan nog mensen bijrijders? (een bijdrage van max. 50 euro moet kunnen, als ik stop op de manege).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:45

Ik zal je 'ff pb'en!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:50

chelle_dora schreef:
Ik zal je 'ff pb'en!

Dankje, ik wacht af :D.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:14

Waarom vind ik het niet vreemd om een bijdrage te vragen: je betaalt hier 15 euro per keer manegeles (als je per kwartaal betaalt), dat is al 60 euro per maand voor 1x per week.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:27

Maar over het algemeen help je en eigenaar, en een eigenaar is geen bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:29

Ladyson schreef:
Waarom vind ik het niet vreemd om een bijdrage te vragen: je betaalt hier 15 euro per keer manegeles (als je per kwartaal betaalt), dat is al 60 euro per maand voor 1x per week.

En dan mag je al blij zijn als ie niet het uur daarvoor al is gereden..

Tja het 'helpen'.. Ik denk dat je vooral jezelf helpt aan een leuke hobby hoor... :=

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:30

Gaat om het idee. Bijdrage bij rijden isvrij normaal, bij enkel verzorgen niet. Ik ga niet betalen om een stal uit te mesten :=

Lunaleut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:31

ik had een bericht op marktplaats geplaatst en heb daar een reactie op gekregen. Ik was eerst heel blij Maar toen vroeg ik of er wat tegenover zou staan. En toen zij ze dat ze wel €30,- per week wilde !! tegenwoordig is dat volgens mij altijd zo. ouderwets bij iemand aankloppen of je zn pony GRATIS mag verzorgen zit er dus niet meer in.
-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:32

Nee, maar dan ben je dom ook als je dat doet :+

Maar met rijden... Dan is het tenzij je 't kind van Edward gal bent, echt niet zomaar het helpen van de eigenaar, dan help je imo gewoon jezelf aan een leuke hobby en probeer je zo'n eigenaar nog een schuldgevoel aan te praten ook 9 van de 10 pennies dan iig :')