Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:54

Ja daarom.. Ze hoeven niet uit te mesten, hell, als ze geen zin hebben hoeven ze d'r geeneens in de paddock te zetten want dat doe ik allemaal toch zelf wel.. Tja en dan miepen over het feit dat het lastig is om te fietsen als er sneeuw is.. Tja dan kan ik er ook weinig aan doen := Enige wat ze 'moet' doen is dus rijden en zich aan de stalregels houden.. En als het echt niet uitkomt ben ik de beroerdste niet en ruilen we gewoon dagen om.. maar sneeuw houd je nou eenmaal altijd in Nederland.. Dan moet je alleen in de zomer willen bijrijden maar die is helaas voorbij :=

maarja, het is maar even afwachten wanneer ze langskomt en of het klikt :)
Inmiddels heeft m'n vriend zelfs aangeboden om erop te gaan rijden als ik straks niet kan rijden.. Dus ach.. In het ergste geval.. :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:27

chelle_dora schreef:
Ben benieuwd of het klikt Marlis!

Verder sluit ik me helemaal aan bij Lanphis . Hartstikke leuk dat het voor jou anders is RoyceMack, maar dat betekent niet dat alle andere eigenaren onmogelijk zijn en te veel eisen stellen. Mag het, bij jou zijn het dan niet paarden die doorgaans door de eigenaar gereden worden maar bij de rest wél. Ja, dan heb ik eigen over hoe mijn pony gereden wordt ja, wil niet dat ze naar de klote gereden wordt of dat ik er niet meer mee naar buiten kan omdat een of andere tuthola besloot dat het wel leuk was om buiten te crossen. :') Of dat d'r poten in mekaar liggen omdat ze ging springen terwijl ze elkaar nog niet kennen en mijn pony is gewoon niet altijd even handig met springen, en ik heb geen peesbeschermers dus ach dan maar zonder he. Daarom stellen eigenaren eisen, en de paardensport is duur genoeg dus dan is het ook niet zo gek dat daar voorzichtig mee om moet worden gegaan. En ach, de meeste eigenaren zeggen van tevoren wel wat wel en niet de bedoeling is, en als je te belazerd bent om een paadje aan te vegen na het poetsen, dan ga je toch lekker ergens anders heen? Dat is in ieder geval mijn insteek; je hoeft niet mijn pony te komen rijden, als je je niet aan kan passen dan ga je maar lekker verder zoeken.
Vandaar dat ik ook nog steeds geen bijrijdster heb :+ Maar dat maakt niet uit.

Sylvia_B; Pff ja dat blijft altijd moeilijk, waar doe je goed aan..

knetterhard; wat fijn zeg!

CoRiNa1983; helemaal eens met je :) Dat is ook een beetje mijn grote angst met al die jonge meiden... Dus nu gewoon maar een minimale leeftijd eraan gehangen.. En vaak weet je wel wanneer iemand naar stal gaat.. En dan ben ik er, zeker als ze alleen gaan doen, in het begin toevallig ook.. :=
En ik ben de eerste periode ook gewoon heel lang erbij en alles 100x uitleggen.. Wat schiet een pony op met 2 verschillende methodes.. :)

Nou ik had een nieuwe advertentie gezet op marktplaats en meteen weer twee reacties. De een had al eerder gereageerd maar die wil voor 20 euro in de week 4x per week langskomen dus dat gaat 'm niet worden :Y)
De andere maakt een probleem van sneeuw want dan komt ze niet want dan wordt het fietsen lastig.
Dan is dit ook echt het moment om een bijrijdpony te zoeken, als je weet dat na de herfst winter komt, en het hier tegenwoordig altijd wel gaat sneeuwen. :')

ik begrijp 100% waarom eigenaren eisen stellen aan bijrijders. Ik zou zelf ook heel erg meoilijk mijn paard kunnen delen met een (wildvreemd) iemand. Die persoon is niet een clone van jezelf en dus weet je niet of je paard volgens jouw normen en waardern wordt gereden. Groot gelijk, maar ik probeerde meer mijn situatie te schetsen. Ik weet dat mijn situatie totaal niet overeenkomt met 90% van de andere gevallen, maar de kern van mijn post gaat er vooral om dat ik hier iedereen eisen zie stellen, en dat geeft niet, maar ik denk dat dat de reden is dat er zo weinig bijrijders zich aanbieden. Terwijl je soms echt wel geluk zou kunnen hebben als je gewoon neerzet dat je opzoek bent naar een bijrijder. Ik denk dat als je minder eisen laat blijken in advertenties etc, dat je meer reacties krijgt, laat ze langskomen om kennis te maken en beslis dan of je verder wilt kijken met die persoon.
Persoonlijk,als ik een advertentie zie met: je moet hieraan voldoen, zoveel jaar ervaring hebben, je moet dat doen en dat doen en ook nog een bijdrage betalen, dan skip ik de advertentie direct, en ik denk velen met mij. ik vind de dingen begrijpelijk, maar niet bevorderlijk. je kunt dan bij het kennismakingsgesprek alsnog zeggen wat je verwacht etc, maar dan heeft die persoon t paard en de stal en jou al gezien en als het klikt is het echt geen probleem om je aan die eisen te houden snap je...ik denk dat je dan gewoon meer aanbieders krijgt waar je uit kunt kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:31

Tja ik heb liever slechts 3 aanbieders die serieus zijn, dan 20 aanbieders en dan vervolgens herrie op stal omdat ze dan pas de spelregels uitgelegd krijgen. Vervolgens weten ze namelijk wel allemaal waar je paard staat en ik heb dus geen zin om 10jarigen nog op stal uit te nodigen om ze daarna af te wijzen, en dan het risico te lopen dat ik ze een week later met mijn pony zie lopen :')
Dus ja, ik laat niet zomaar iedereen langs komen en ze moeten van mij minimaal 13 jaar oud zijn en ik vraag een bijdrage en dat zet ik dus ook in de advertentie. Bijdrage is altijd bespreekbaar dus kom je met net een 10tje niet uit zal dat me ook een worst wezen, maar gratis ruiters die de intentie hebben om iedere dag met mijn pony aan de wandel te gaan, die nodig ik dus niet uit op stal. Want je raad het al, dan ben ik daarna mijn pony kwijt, vooral omdat ik een goedzak heb die met iedereen meeloopt.
Heb ook niet echt zin om tijd en moeite te steken in iemand waarvan ik toch weet dat het niks gaat worden, het niet aansluit bij mijn 'eisen' of die herrie gaat schoppen omdat ze een bijdrage moeten betalen. Lijkt mij als bijrijder ook prettiger om dat op voorhand te weten? Voor hetzelfde geld heb je een klik met het paard waar je helemaal happy van wordt en krijg je dan nog ff alles voorgeschoteld, terwijl als je dat op voorhand had geweten, je niet eens was komen kijken..

Ik hoef niet veel aanbieders, ik wil serieuze en eerlijke aanbieders. En die selecteer ik graag voordat ik ze mee naar stal neem.

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:37

RoyceMack, Ik begrijp je punt maar ik denk dat als je iemand eerst laat kennismaken en dan een keer verteld wat de bedoeling allemaal is dat ze alsnog afhaken.
Je gaat bij je werk ook niet eerst een dag proefdraaien en daarna het gesprek met je werkgever aan om je voor te stellen enz.. snap je wat ik bedoel?
En ik denk dat het mail contact wat je als eerste vaak hebt via internet toch de vragen naar boven komen, wat mag ik, wat kost het enz..
En misschien stellen sommige mensen ook wel te hoge eisen. Ik weet dat ik dat zou doen en ga daarom ook niet opzoek naar een bijrijder. Zelfs al zou ik iemand vinden die aan mijn eisen voldoet dan nog laat ik mijn paard niet met een gerust hart achter. Maar dat kan ook aan mijn paard liggen O:) .
Ik heb er bijvoorbeeld een gruwelijke hekel aan als er 10.000 vriendjes en vriendinnetjes meekomen. brr..
Ik begrijp je visie hoor! Maar ik denk dat je als je serieus opzoek bent naar een bijrijdpaard of pony je weet dat de eisen erbij horen en je moet voor jezelf de afweging maken of dit voor jou acceptabel is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:37

chelle_dora schreef:
Tja ik heb liever slechts 3 aanbieders die serieus zijn, dan 20 aanbieders en dan vervolgens herrie op stal omdat ze dan pas de spelregels uitgelegd krijgen. Vervolgens weten ze namelijk wel allemaal waar je paard staat en ik heb dus geen zin om 10jarigen nog op stal uit te nodigen om ze daarna af te wijzen, en dan het risico te lopen dat ik ze een week later met mijn pony zie lopen :')
Dus ja, ik laat niet zomaar iedereen langs komen en ze moeten van mij minimaal 13 jaar oud zijn en ik vraag een bijdrage en dat zet ik dus ook in de advertentie. Bijdrage is altijd bespreekbaar dus kom je met net een 10tje niet uit zal dat me ook een worst wezen, maar gratis ruiters die de intentie hebben om iedere dag met mijn pony aan de wandel te gaan, die nodig ik dus niet uit op stal. Want je raad het al, dan ben ik daarna mijn pony kwijt, vooral omdat ik een goedzak heb die met iedereen meeloopt.
Heb ook niet echt zin om tijd en moeite te steken in iemand waarvan ik toch weet dat het niks gaat worden, het niet aansluit bij mijn 'eisen' of die herrie gaat schoppen omdat ze een bijdrage moeten betalen. Lijkt mij als bijrijder ook prettiger om dat op voorhand te weten? Voor hetzelfde geld heb je een klik met het paard waar je helemaal happy van wordt en krijg je dan nog ff alles voorgeschoteld, terwijl als je dat op voorhand had geweten, je niet eens was komen kijken..

Ik hoef niet veel aanbieders, ik wil serieuze en eerlijke aanbieders. En die selecteer ik graag voordat ik ze mee naar stal neem.

als je al weeet dat het niks gaat worden dan lijkt het mij idd logisch ze niet uit te nodigen, en een leeftijdsgrens mag je best kenbaar maken, ik begrijp heel goed dat je je paard niet meegeeft aan n meisje van 10. Ik bedoel meer de eisen als: niet (ren)galoperen op een buitenrit, niet springen met het paard, geen wedstrijden rijden, rijden op vaste dagen etc.
Dat zou ik dan pas bespreken als het klikt met die persoon.
Natuurlijk mag je een leeftijdsgrens instellen.. en natuurlijk moet je het niet doen als je al weet dat t niks wordt.
Maar gewoon de advertenties meer open houden.. tja hoe moet ik dat nu uitleggen hahaha..
Lanphis schreef:
RoyceMack, Ik begrijp je punt maar ik denk dat als je iemand eerst laat kennismaken en dan een keer verteld wat de bedoeling allemaal is dat ze alsnog afhaken.
Je gaat bij je werk ook niet eerst een dag proefdraaien en daarna het gesprek met je werkgever aan om je voor te stellen enz.. snap je wat ik bedoel?
En ik denk dat het mail contact wat je als eerste vaak hebt via internet toch de vragen naar boven komen, wat mag ik, wat kost het enz..
En misschien stellen sommige mensen ook wel te hoge eisen. Ik weet dat ik dat zou doen en ga daarom ook niet opzoek naar een bijrijder. Zelfs al zou ik iemand vinden die aan mijn eisen voldoet dan nog laat ik mijn paard niet met een gerust hart achter. Maar dat kan ook aan mijn paard liggen O:) .
Ik heb er bijvoorbeeld een gruwelijke hekel aan als er 10.000 vriendjes en vriendinnetjes meekomen. brr..
Ik begrijp je visie hoor! Maar ik denk dat je als je serieus opzoek bent naar een bijrijdpaard of pony je weet dat de eisen erbij horen en je moet voor jezelf de afweging maken of dit voor jou acceptabel is.

dat laatste, van die vriendjes en vriendinnetjes die herken ik. Toen mijn baas de eigenaar van de paarden belde om te vragen of ze nog iemand zochten(was n vriend van hem) twijfelde die eigenaar ook. Want mijn baas had de illusie gewekt dat ik een meisje van 14 was dat n beetje wou komen hobbelen(dat 'hobbelen' zei mijn baas ook letterlijk.. ik dacht onee heb ik dat xD, ik kan veel meer dan dat, maar hij heeft er de ballen verstand van!) Haha.. maar toen zei mijn baas dat ik 20 was en al 13 jaar rijdt en toen hoorde je de eigenaar zeggen: OOOOOOOOH zeg dat dan!? ik dacht das n meisje van 13/14 dat dr halve klas meeneemt naar stal//. hahaha en hij heeft n bedrijf op dat terrein dus is geowon niet gewenst dat er mensen meekomen(mag mensen meenemen hoor, maar gewoon mn vriend of moeder of n geode vriendin maar niet zeg maar van die kleine meisjes, die inderdaad hun halve klas meenemen die dan rond gaan rennen etc. dat vind ik ook echt not done)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:43

RoyceMack schreef:
chelle_dora schreef:

als je al weeet dat het niks gaat worden dan lijkt het mij idd logisch ze niet uit te nodigen, en een leeftijdsgrens mag je best kenbaar maken, ik begrijp heel goed dat je je paard niet meegeeft aan n meisje van 10. Ik bedoel meer de eisen als: niet (ren)galoperen op een buitenrit, niet springen met het paard, geen wedstrijden rijden, rijden op vaste dagen etc.
Dat zou ik dan pas bespreken als het klikt met die persoon.
Natuurlijk mag je een leeftijdsgrens instellen.. en natuurlijk moet je het niet doen als je al weet dat t niks wordt.
Maar gewoon de advertenties meer open houden.. tja hoe moet ik dat nu uitleggen hahaha..

Ook die eisen maak ik gewoon kenbaar in de mail en in de advertentie zet ik ook duidelijk dat buitenrijden en springen pas in een later stadium is. Vaste dagen lijkt mij meer dan logisch, zo komen eigenaar en bijrijder niet voor een verassing te staan als dit niet van tevoren afgesproken wordt; paard hoeft geen 2x op een dag te lopen.
Ik vind dat ook geen hele rare eisen om in de advertentie te vermelden hoor. Als er een hele enthousiaste bijrijdster is en het klikt leuk en ik zeg dan pas wat wel of niet mag, wie gaat mij dan garanderen dat die bijrijdster dat ook echt niet doet? En als er iemand is die juist buiten wil rijden en een rothekel aan de bak heeft, heb ik dat liever in de mail al kenbaar dan pas na het rijden, want ik kan je echt op een presenteerblaadje meegeven dat mijn pony binnen de kortste keren dan buiten loopt, want tja, ze deed het zooooo braaf.

Nee hoor.. Voor mijn gemoedsrust en die van de pony zijn regels duidelijk van te voren.. En staat dat je niet aan, dan ga je maar naar een ander. Wil je een buitenrijdbijrijdpony, dan is dat prima.. Maar pas als ik weet dat het rijden goed gaat en ik weet dat de bijrijder te verrtouwen is en het dus niet alleen maar om het populair buiten doen gaat..
Wedstrijden moeten ze zelf weten :y) Als ik er volgend jaar ook maar gewoon normaal mee kan starten zonder gezeur te krijgen dat het dier al op wedstrijd gaat, en dan zul je dus ook dagen moeten inruilen om wedstrijden te rijden want ik ga mijn pony dan niet ineens 4 dagen uitlenen omdat ze 2 dagen willen rijden en het weekend wedstrijd willen rijden :')

Het zal voor jou werken, de regels pas bij het paard uitleggen, maar ik heb iets te veel rare dingen gezien bij stalgenoten om te weten dat dát niet gaat werken, en zeker met mijn pony niet. Ik heb een leuke, werklustige pony die met een beetje doorzetten alles durft en leuk vindt. Nee hoor, mij niet gezien :)

Edit: Nu lijkt het net alsof ik niemand vertrouw :=
Ik vraag ook altijd van tevoren via de mail wat iemand verwacht te gaan doen/willen doen/mogen doen met m'n pony.. Als dat voor geen meter aansluit, dan is het heel rot maar dan houdt het ook snel op.. Iemand die verwacht de pony mee te nemen op buitenrit omdat ze de bak saai vindt, komt er bij mij dus niet in.. Want je kan nou eenmaal niet gelijk naar buiten en als je te kennen geeft dat je liever niet in de bak rijdt.. Dan is dat prima, dan vraag ik nog een keer of je wel bereid bent om voorlopig in de bak te rijden tot ik vind dat het rijden goed gaat.. Vindt je dat onzin of vraag je gelijk al hoe lang zoiets duurt dan.. dan ben je gewoon exit en kom je ook niet langs :)
Ik wil m'n pony met een gerust hart bij iemand achter laten en me daar niet druk om hoeven maken. Da's slecht voor m'n hart en die is al slecht genoeg :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-13 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:56

^Ik begrijp het. Ik vind het logisch dat je niet na 2 keer in de bak rijden, buitenritten gaat maken.. Of een sprong doet. Maar goed daar zal ik dan wel in verschillen van andere bijrijders.
Ik vind het ook logisch om eerst een band op te bouwen met het paard en nog niet per direct keihard gaat trainen voor wedstrijden etc. en ook eens een keer iets anders doet dan rijden(longeren, grondwerk, vrijheidsdressuur etc).
Maar ik begrijp uit je reacties dat het voor jou beter werkt als je van tevoren duidelijk hebt wat je verwacht van mensen en dat je het niet erg vindt dat je misschien op die manier minder reacties krijgt. Dan doe je het wat mij betreft prima.
Ik bedoelde alleen dat ik hier terug lees van mensen dat ze zo weinig reacties krijgen ondanks dat het advertentie er toch wel al een tijd opstaat. Dan bedenk ik me altijd wat er in die reacties staat.
Hetzelfde geldt andersom hoor, soms lees ik advertenties van meiden, die zetten er dan neer: ik ben niet bereidt een eigen bijdrage te betalen. Tja kun je er wel in zetten, maar ook de mensne die geen bijdrage zouden willen voor het bijrijden van hun paard, krijgen meteen een (negatief) beeld van deze meid. Oh ze is niet bereid om een bijdrage te betalen, zou ze dan wel zuinig zijn op mijn tuig? wat als er iets kapot gaat? is ze wel bereidt om met de auto hierheen t ekomen op eigen kosten(bijvoorbeeld).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:01

RoyceMack: precies! Dat heb ik dus ook... K bedoel zoals die meid die 20 euro per maand wel wil betalen maar dan 4 dagen in de week met m'n pony rond wil hobbelen.. ja hartstikke leuk hoor.. maar wanneer mag ik? :') En dan vraag ik me dus ook inderdaad af, hoe zuinig is ze op m'n tuig, en nog belangrijker.. Op m'n pony? Tuig is nog te vervangen maar pony iets lastiger. En ze hoeven echt niet uberzuunig te zijn op m'n tuig hoor want ik heb ook hier en daar een kras op m'n zadel (kunststof en ander zadel komt met de tijd nog wel.. Dus ben daar niet moeilijk in al moeten er geen gaten in komen) maar als zo'n meid dus al gelijk begint met zus en zo ga ik dus echt niet doen, ik ga niet betalen en ik wil wel zus en zo met het paard.. Dan vraag ik ze altijd dat wanneer ze zo'n paard hebben gevonden, ze het adres dan aan mij door kunnen geven, dan gaat mijn pony eruit en kom ik ook die kant op (bij wijze van spreken..). Wordt nooit zo gewaardeerd maar sommigen denken echt dat het een object is wat je gebruikt zoals je het wilt.. En wat er daarna mee gebeurt. Ach.. Niet jouw zaak, niet jouw dier. En dat wil ik dus voorkomen dus tja.. Een behoorlijke 'screening' van tevoren dus :')

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:08

Jij bent echt streng chelle_dora haha.

Mijn bijrijdster moet ook fietsen naar stal, zo'n 40 minuten. Als zij af zegt vanwege sneeuw of keiharde regen vind ik dat zelf geen probleem..Dan komt ze toch een andere dag inhalen :j Ik heb geleerd zelf ook te geven ipv alleen de bijrijdster, dat werkt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:14

JastieHorse; haha ja weet ik :') Maar wil graag paard, ruiter, en mezelf heel houden :')
Heb hiervoor dus wel een tijdelijke bijrijdster gehad en toen was ik dus vervolgens bezig met m'n pony weer braaf te krijgen uberhaupt al aan de hand en de moeder bemoeide zich al met het niet mogen buitenrijden gelijk en niet mogen springen. Gek he, kind reed er net 3 weken op :')
Als ze afzegt vanwege heftige sneeuwval vind ik dat ook geen ramp hoor, want wat ik zei.. Ben er zelf ook iedere dag.. maar je kan als bijrijdster (vind ik) ook niet een maand of 2 maanden afzeggen omdat er sneeuw ligt, want dan zeg ik op mijn beurt ook ja hoor is.. Het sneeuwt nou eenmaal in Nederland en als je het niet probeert.. :') Als ik er op de fiets kan komen, waarom een ander niet :+
Ben met dagen ruilen enzo ook echt niet moeilijk..
Maar tja.. Buitenrijden en springen gaat nou eenmaal zeeeer zeker niet de eerste maand.. En kan je je daar niet in vinden.. Dan zoek je toch iemand bij wie dat wel kan :') Ik ben daar gewoon heel makkelijk in geworden.. Een bijrijdster kan leuk zijn.. Maar ik wil er geen stress van krijgen, dan geef ik m'n pony nog liever maanden lang vakantie, dan dat ik er stress van krijg en ik me af moet vragen of m'n pony ergens in een sloot ligt :')

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:18

chello_dora, heb je niet op stal iemand dan die je pony erbij zou willen doen als je straks niet kunt? Had even een helder moment. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:21

Lanphis; ja dat wel, stalgenootje wil d'r wel doen en m'n vriend wil er zelfs op rijden als ik straks in het ziekenhuis lig :')
Maar dat zijn allebei niet echt de ideale combinaties, allebei aan de lange kant en vriend ook net een tikkie te zwaar en nog te onervaren.. stappen en draven gaat wel, als ik er maar op heb gezeten, maarja , wordt straks lastig.
Ik hoor de 27e wat ze gaan doen dus ik hoooop dat ze er een makkelijke ingreep van maken waar ik vrij rap van herstel en zodra ik het ziekenhuis uit mag gaan we éérst naar m'n pony toe :Y) En anders heeft ze gewoon lekker een poosje vrij haha.
Daarom zeg ik.. Voor mij hoeft het niet perse.. Voor mijn part heeft ze vrij.. Ik weet dat ík er zonder mopperen op kan stappen zelfs al heeft ze vrij gehad. En daarom ben ik dus ook vrij kieskeurig met wie ik erop laat :') En als het straks bijvoorbeeld 2 weken voor de operatie is en iemand biedt zich aan.. Tja ook leuk.. Maar dan ga je ff onder toeziend oog van m'n vriend :')

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:26

chello_dora, ik begrijp je volkomen hoor. Ik snap ook dat je deze eisen stelt. Maar ik had even een helder moment. Kijk als je het met iemand goed kan vinden en die moet toch op stal zijn voor zijn of haar eigen paard...
Lastige keuze.
Ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen en dat je snel weer op de beentjes mag staan :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:28

Daarom.. Buiten komt ze sowieso wel.. Genoeg lieve stalgenootjes die dat willen doen dus aan aandacht en frisse lucht geen gebrek :)
Ja ik hoop het ook.. Wil gewoon zo snel mogelijk weer helemaal mobiel zijn daarna dus ga daar dan ook zeker naar vragen of ze het niet zo 'makkelijk' mogelijk kunnen maken.. Hoef echt niet gelijk een buitenrit van 3 uur te kunnen maken.. maar ik wil zeker wel kunnen stappen zo snel mogelijk weer.. Werkt therapeutisch zeg ik dan :')

Maarja.. Wat ook zo'n fijne is. Dan krijg je de eeeuwige vraag 'waarom zoek je een bijrijdster'. Dus dan leg ik dat uit, en dan is het oooh maar ik ga niet betalen... Ik doe jou een plezier. Zelfs de vraag gehad wat zij dan betaald kreeg omdat ze mij een dienst bewees.. Nou dan hebben ze het tóch niet goed begrepen want ik zeg duidelijk, het is leuk als er iemand is die het leuk vind om haar te rijden.. T hoeft niet :') Ze heeft wel vaker vrij :D

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:35

is het dan niet een idee om dat dan achterwege te laten? bedenk een "ja ik wil graag iemand de kans geven om te leren van mijn pony" ofzo.. :')
Misschien dat je het dan op die manier kunt omzeilen ofzo.. Maar ik geloof dat wij in een ander topic al eens de discussie hebben gehad over waarom wel of niet een bijdrage :oo .
Klinkt misschien stom hoor maar ik denk dat de mentaliteit aan deze kant van het land ook wel iets anders is. Tuurlijk heb je hier ook wel de "verwende kijk mij eens Anky zijn penny meisjes".
Ik hoop voor je dat je iemand kunt vinden en anders inderdaad maar een vakantie inplannen voor der...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:39

Nouja dan kom je dus met het hele 'het maakt me toch niet uit want ik heb geen verantwoording naar de pony toe' gebeuren..
Ik wil ze prima de kans geven om te leren van m'n pony :) Maar hoe vervelend het ook is, ik heb helaas meegemaakt dat mensen dan érg onzorgvuldig omgaan met m'n pony en m'n spullen (vliegenspray laten staan -> dag daarna vliegenspray op. Paard bezweet op de tocht laten staan want het is zo gezellig op stal) et cetera. En er zijn hier gewoon heel veel die het allemaal geen donder uitmaakt want het is toch hun pony niet. Istie stuk dan zoeken ze wel een ander en dat wil ik gewoon voorkomen. En hoe rot ook, als ze dan dus een bijdrage moeten betalen, dan zijn ze dus of snel weg ( :') ) of dan kunnen ze zich ineens wel houden aan de regeltjes en kunnen ze er wel zuinig mee omgaan.. Tja als het dan wel kan.. Dan is voor mij de keuze snel gemaakt natuurlijk..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:41

Ben ik dan zo makkelijk?
Mijn vorige paardje werd gereden door iemand die niets hoefde (niet betalen/ geen stallen mesten/geen vaste dagen). Zij nam hem regelmatig mee naar les (ik reed dan vaak met mijn auto/trailer).

Nu heb ik een bijrijdster die sinds kort mijn Fjord 1x per week komt halen om te lessen.
De rest van de week zie ik wel of ze komt of niet.
Kosten: niets, werk: niets.

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:42

chelle_dora, Dat is ook volkomen logisch. Ik vind het allang goed dat je opzoek gaat. Ik begin er echt niet aan. Dan maar vakantie of pensioen maar no way dat ik er iemand in de buurt wil hebben.
En ja niet iedereen denkt evengoed na dat ben ik ook helemaal met je eens.
This net de spelt in de hooiberg. Als je hem hebt is het goed maar voordat je die gevonden hebt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:45

Lanphis; precies. Ik wacht het dan ook rustig af, dat is het beste om te doen. Tot die tijd geniet ik er lekker zelf van en heb ik er zelf plezier van. Nu heeft m'n pony ook al een paar dagen vrij hoor :') Gewoon omdat ik geen puf heb om te rijden. Als het meezit en ik me lekker genoeg voel ga ik er vanmiddag weer op en dan weet ik dat ze braaf is. En anders zie ik het wel :')

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:55

Mag ik vragen wat jullie zo erg vinden aan vriendinnen meenemen naar stal?
Ik vind het zelf namelijk heel erg gezellig als er een keertje iemand mee komt en zie daar ook absoluut het kwaad niet in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:00

myou; vrienden mee naar stal vind ik in die zin vervelend dat het allemaal ook wil uitstappen, uitdraven, poetsen, trutten, en soms komt er een hele kudde mee naar stal. Dát vind ik wel vervelend want mijn pony is geen manegepony. Een vriendinnetje mee voor een keertje vind ik niet erg, maar wel als deze erop wordt gezet, als deze mijn pony onder d'r hoede neemt of er dus 'te veel' mee doet.. Dan had ik namelijk het vriendinnetje wel als bijrijdster gevraagd.. En het is dus lastig te controleren of zo'n vriendinnetje er wel of niet op heeft gezeten en ik vind dat gewoon not done.. En ik vind het ook hartstikke gezellig hoor als er een vriendin mee is.. Maar ik persoonlijk ben er voor m'n paard, niet om te socializen :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:07

Ik heb er juist geen problemen mee als ze iemand mee zou nemen.
Als ze iemand heeft die mee fiets, mag zij buiten rijden (alleen mag nl nog niet).
In de wei mag die vriendin van mij best een rondje rijden, buiten op de weg absoluut niet.

Laatst waren ze met z'n drieën de beestjes aan het poetsen (ze gingen niet rijden) dat is dan toch super gezellig. :j
Alleen toen ik 's avonds mijn paardje in de trailer wilde zetten om een rondje bos te gaan doen bleek zij roze vlechtjes te hebben :D , heb dus als penny in het bos rond gereden hahaha.

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:29

Het is inderdaad super gezellig ben ik helemaal met jullie eens maar even een voorbeeld.
Mijn oude E pony is verkocht aan de dochter van toenmalige vrienden. Meisje was stapel op die pony en heeft haar ouders dood gezeurd. Mijn pa en ma hebben het beestje dus ook verkocht hoewel ze die pony bij lange niet aankon. Maar dat terzijde. Mijn paard loopt in dezelfde wei (ik heb ze bij huis staan).
Dan komt er eerst 1 vriendinnetje mee, dan een andere, dan weer een andere en vervolgens allemaal >;) .
De spullen van mijn paard liggen vervolgens overal behalve daar waar ik ze heb neergelegd. Meiske gaat met haar pony aan de wandel zonder iemand iets te zeggen incl alle vriendinnetjes. Vriendinnetje erop, pony aan de klepper. (ja het is haar pony ik weet het). Als ik dan bij stal kom zit het hok niet goed dicht met als gevolg een paard wat zich te pletter heeft gevreten in hooi en brok...
Dus een vast vriendinnetje meenemen is tot daar aan toe.. maar een halve schoolklas hebben staan... -O-
Pony is inmiddels naar een handelaar omdat juffrouw het toch niet meer zo leuk vond. Ja zon stal mest zich niet vanzelf uit.... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:49

Brainless; jij vindt dat dus prima. Ik niet :) Ieder zijn ding toch?

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:12