maarja, het is maar even afwachten wanneer ze langskomt en of het klikt

Inmiddels heeft m'n vriend zelfs aangeboden om erop te gaan rijden als ik straks niet kan rijden.. Dus ach.. In het ergste geval..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chelle_dora schreef:Ben benieuwd of het klikt Marlis!
Verder sluit ik me helemaal aan bij Lanphis . Hartstikke leuk dat het voor jou anders is RoyceMack, maar dat betekent niet dat alle andere eigenaren onmogelijk zijn en te veel eisen stellen. Mag het, bij jou zijn het dan niet paarden die doorgaans door de eigenaar gereden worden maar bij de rest wél. Ja, dan heb ik eigen over hoe mijn pony gereden wordt ja, wil niet dat ze naar de klote gereden wordt of dat ik er niet meer mee naar buiten kan omdat een of andere tuthola besloot dat het wel leuk was om buiten te crossen.Of dat d'r poten in mekaar liggen omdat ze ging springen terwijl ze elkaar nog niet kennen en mijn pony is gewoon niet altijd even handig met springen, en ik heb geen peesbeschermers dus ach dan maar zonder he. Daarom stellen eigenaren eisen, en de paardensport is duur genoeg dus dan is het ook niet zo gek dat daar voorzichtig mee om moet worden gegaan. En ach, de meeste eigenaren zeggen van tevoren wel wat wel en niet de bedoeling is, en als je te belazerd bent om een paadje aan te vegen na het poetsen, dan ga je toch lekker ergens anders heen? Dat is in ieder geval mijn insteek; je hoeft niet mijn pony te komen rijden, als je je niet aan kan passen dan ga je maar lekker verder zoeken.
Vandaar dat ik ook nog steeds geen bijrijdster hebMaar dat maakt niet uit.
Sylvia_B; Pff ja dat blijft altijd moeilijk, waar doe je goed aan..
knetterhard; wat fijn zeg!
CoRiNa1983; helemaal eens met jeDat is ook een beetje mijn grote angst met al die jonge meiden... Dus nu gewoon maar een minimale leeftijd eraan gehangen.. En vaak weet je wel wanneer iemand naar stal gaat.. En dan ben ik er, zeker als ze alleen gaan doen, in het begin toevallig ook..
![]()
En ik ben de eerste periode ook gewoon heel lang erbij en alles 100x uitleggen.. Wat schiet een pony op met 2 verschillende methodes..
Nou ik had een nieuwe advertentie gezet op marktplaats en meteen weer twee reacties. De een had al eerder gereageerd maar die wil voor 20 euro in de week 4x per week langskomen dus dat gaat 'm niet worden
De andere maakt een probleem van sneeuw want dan komt ze niet want dan wordt het fietsen lastig.
Dan is dit ook echt het moment om een bijrijdpony te zoeken, als je weet dat na de herfst winter komt, en het hier tegenwoordig altijd wel gaat sneeuwen.
chelle_dora schreef:Tja ik heb liever slechts 3 aanbieders die serieus zijn, dan 20 aanbieders en dan vervolgens herrie op stal omdat ze dan pas de spelregels uitgelegd krijgen. Vervolgens weten ze namelijk wel allemaal waar je paard staat en ik heb dus geen zin om 10jarigen nog op stal uit te nodigen om ze daarna af te wijzen, en dan het risico te lopen dat ik ze een week later met mijn pony zie lopen![]()
Dus ja, ik laat niet zomaar iedereen langs komen en ze moeten van mij minimaal 13 jaar oud zijn en ik vraag een bijdrage en dat zet ik dus ook in de advertentie. Bijdrage is altijd bespreekbaar dus kom je met net een 10tje niet uit zal dat me ook een worst wezen, maar gratis ruiters die de intentie hebben om iedere dag met mijn pony aan de wandel te gaan, die nodig ik dus niet uit op stal. Want je raad het al, dan ben ik daarna mijn pony kwijt, vooral omdat ik een goedzak heb die met iedereen meeloopt.
Heb ook niet echt zin om tijd en moeite te steken in iemand waarvan ik toch weet dat het niks gaat worden, het niet aansluit bij mijn 'eisen' of die herrie gaat schoppen omdat ze een bijdrage moeten betalen. Lijkt mij als bijrijder ook prettiger om dat op voorhand te weten? Voor hetzelfde geld heb je een klik met het paard waar je helemaal happy van wordt en krijg je dan nog ff alles voorgeschoteld, terwijl als je dat op voorhand had geweten, je niet eens was komen kijken..
Ik hoef niet veel aanbieders, ik wil serieuze en eerlijke aanbieders. En die selecteer ik graag voordat ik ze mee naar stal neem.
Lanphis schreef:RoyceMack, Ik begrijp je punt maar ik denk dat als je iemand eerst laat kennismaken en dan een keer verteld wat de bedoeling allemaal is dat ze alsnog afhaken.
Je gaat bij je werk ook niet eerst een dag proefdraaien en daarna het gesprek met je werkgever aan om je voor te stellen enz.. snap je wat ik bedoel?
En ik denk dat het mail contact wat je als eerste vaak hebt via internet toch de vragen naar boven komen, wat mag ik, wat kost het enz..
En misschien stellen sommige mensen ook wel te hoge eisen. Ik weet dat ik dat zou doen en ga daarom ook niet opzoek naar een bijrijder. Zelfs al zou ik iemand vinden die aan mijn eisen voldoet dan nog laat ik mijn paard niet met een gerust hart achter. Maar dat kan ook aan mijn paard liggen.
Ik heb er bijvoorbeeld een gruwelijke hekel aan als er 10.000 vriendjes en vriendinnetjes meekomen. brr..
Ik begrijp je visie hoor! Maar ik denk dat je als je serieus opzoek bent naar een bijrijdpaard of pony je weet dat de eisen erbij horen en je moet voor jezelf de afweging maken of dit voor jou acceptabel is.
RoyceMack schreef:chelle_dora schreef:Tja ik heb liever slechts 3 aanbieders die serieus zijn, dan 20 aanbieders en dan vervolgens herrie op stal omdat ze dan pas de spelregels uitgelegd krijgen. Vervolgens weten ze namelijk wel allemaal waar je paard staat en ik heb dus geen zin om 10jarigen nog op stal uit te nodigen om ze daarna af te wijzen, en dan het risico te lopen dat ik ze een week later met mijn pony zie lopen![]()
Dus ja, ik laat niet zomaar iedereen langs komen en ze moeten van mij minimaal 13 jaar oud zijn en ik vraag een bijdrage en dat zet ik dus ook in de advertentie. Bijdrage is altijd bespreekbaar dus kom je met net een 10tje niet uit zal dat me ook een worst wezen, maar gratis ruiters die de intentie hebben om iedere dag met mijn pony aan de wandel te gaan, die nodig ik dus niet uit op stal. Want je raad het al, dan ben ik daarna mijn pony kwijt, vooral omdat ik een goedzak heb die met iedereen meeloopt.
Heb ook niet echt zin om tijd en moeite te steken in iemand waarvan ik toch weet dat het niks gaat worden, het niet aansluit bij mijn 'eisen' of die herrie gaat schoppen omdat ze een bijdrage moeten betalen. Lijkt mij als bijrijder ook prettiger om dat op voorhand te weten? Voor hetzelfde geld heb je een klik met het paard waar je helemaal happy van wordt en krijg je dan nog ff alles voorgeschoteld, terwijl als je dat op voorhand had geweten, je niet eens was komen kijken..
Ik hoef niet veel aanbieders, ik wil serieuze en eerlijke aanbieders. En die selecteer ik graag voordat ik ze mee naar stal neem.
als je al weeet dat het niks gaat worden dan lijkt het mij idd logisch ze niet uit te nodigen, en een leeftijdsgrens mag je best kenbaar maken, ik begrijp heel goed dat je je paard niet meegeeft aan n meisje van 10. Ik bedoel meer de eisen als: niet (ren)galoperen op een buitenrit, niet springen met het paard, geen wedstrijden rijden, rijden op vaste dagen etc.
Dat zou ik dan pas bespreken als het klikt met die persoon.
Natuurlijk mag je een leeftijdsgrens instellen.. en natuurlijk moet je het niet doen als je al weet dat t niks wordt.
Maar gewoon de advertenties meer open houden.. tja hoe moet ik dat nu uitleggen hahaha..