Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:07

myk_en_shant schreef:
Als jullie dat normale bedragen vinden, dan snap ik niet waarom ik nog steeds niemand kan vinden voor max 54 euro pm.

Weet niet wat je bied en wat de bijrijder terug krijgt.

Als je afgelegen woont heb je dus al snel een auto nodig. Als je overdag werkt en alleen 's avonds kan en bij het paard is geen goed verlichte rijbaan aanwezig, dan kan je dus niets. Het moet ook je type paard zijn of de dagen die beschikbaar zijn moeten kunnen etc.

Ik ben zelf overdag altijd aan het werk. Ik zou niets hebben aan een paard op een 24/7 weide locatie zonder goede bak. Heb dan wel een auto, maar wil dan ook wel wat kunnen doen. Omdat ik werk heb ik geen zin/tijd in klussen. Ik hou niet van fjorden/tinkers/haflingers dus ik zou een sportpaard zoeken. Etc

Dus tsjah tis niet zo makkelijk allemaal. Zowel voor ziekende eigenaren als zoekende bijrijders

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:27

Col, ziekende eigenaren :D???

Myk en shant ik vind het niet duur wat jij vraagt idd. Zou het kunnen zijn dat mensen terugdeinzen van les van de eigenaar?

Hier is het ook vaak zo dat bijrijders jaaaaren blijven hangen en gewoon door een ander op stal wordt 'ingelijfd' zodra hun bijrijdpaard overlijdt oid.

Collie2008

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:02

Ik zou ook geen les van de eigenaar willen hoor in principe. Voelt heel ongelijkwaardig

Tenzij het een of andere topruiter is, dat zou ik dan weer niet afslaan (hoe ongelijkwaardig ook :') )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:08

ik heb zelfs regelmatig de eigenaar van mijn bijrijdpaard les gegeven, zie het probleem daar echt niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:10

Daar zie ik ook het probleem niet van. Je hebt les en je hebt sturing geven natuurlijk, en het is toch erg fijn om sturing te krijgen van iemand die het paard kent?

Collie met jouw wensenlijstje is het, gok ik zo eens, inderdaad erg lastig om een (gratis) bijrijdpaard te zoeken. Met de wensen m.b.t. accomodatie en wel/niet klussen hoeven doen is zo'n stal an sich best duur en er zullen weinig mensen zijn die dit (gratis) aanbieden, of die zullen al voorzien zijn want die zijn natuurlijk het snelste bezet :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:24

Ik kan me voorstellen dat je je dan zo 'bekeken' voelt :o. Ik ga regelmatig met de bijrijders rijden maar na een gedegen inwerkperiode heb ik ze helemaal losgelaten ;).

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:41

Mijn andere verzorgsters voelen zich helemaal niet bekeken of gecontroleerd worden tijdens de les. Maar vinden het juist erg fijn.

En trouwens tijd krijgen om tijdens de les zo te gaan voelen krijg je niet, ik heb nogal de reputatie om de ruiters flink aan het werk te zetten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:43

Haha ik stel ook bootcamp op voor m'n bijrijdster hoor >:]

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:53

Hahaha, aan het werk jullie ~~}>

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:17

myk_en_shant schreef:
Als jullie dat normale bedragen vinden, dan snap ik niet waarom ik nog steeds niemand kan vinden voor max 54 euro pm.

Ik heb uit nieuwsgierigheid je advertentie eens gelezen.
Ik vind hem vrij 'dwingend' overkomen eerlijk gezegd en misschien is dat je struikelblok?

Ik zou hem wat lekkerder en enthousiaster maken. Dus niet 'ik eis 2 privélessen om je vorderingen te volgen' maar bijvoorbeeld: het verzorgen en bijrijden van dit geweldige paard kost slechts 54 euro per maand. Voor dit bedrag heb je ** dagen een geweldig paard tot je beschikking. Dit bedrag is inclusief 2 privélessen, dus eigenlijk betaal je alleen deze lessen en is de rest gratis. Ik vind het namelijk wel belangrijk vind dat er goede begeleiding is bij het doorrijden van een jong paard. Zo kunnen hij en jij fijn samen leren en groeien tot een fijne combinatie!

Gewoon wat vriendelijker! Zelf zou ik niet reageren door de manier van schrijven terwijl je echt iets leuks aanbied.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:20

daar zou ik dus helemaal op afknappen, komt op mij extreem gemaakt enthousiast over. Maar de opmerking die jij aanhaalt, is voor mij ook een afknapper.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:38

chelle_dora schreef:
Daar zie ik ook het probleem niet van. Je hebt les en je hebt sturing geven natuurlijk, en het is toch erg fijn om sturing te krijgen van iemand die het paard kent?

Collie met jouw wensenlijstje is het, gok ik zo eens, inderdaad erg lastig om een (gratis) bijrijdpaard te zoeken. Met de wensen m.b.t. accomodatie en wel/niet klussen hoeven doen is zo'n stal an sich best duur en er zullen weinig mensen zijn die dit (gratis) aanbieden, of die zullen al voorzien zijn want die zijn natuurlijk het snelste bezet :)

Heb daarom ook een eigen paard ;-) Zou anders wel lastig worden idd

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:15

Datbeniknou bedankt voor je feedback, ik ga mijn advertentie wat aanpassen. Maar niet zo zoetsappig als jij voorstelt :o , maar wat minder dwingend.

Edit advertentie is gewijzigd

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:22

Veel prettiger zo, myk/shant! Suc6 met je zoektocht, ze bestaan echt wel hoor, die leuke bijrijders!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:29

Dat weet ik, ik heb er al een aantal kunnen vinden van die schatten.
Maar de zoektocht naar nog één is erg moeilijk.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:36

Ik heb al een aantal jaren een bijrijdster. Ze rijd mijn paard twee keer per week en mag haar ook mee nemen op concours. Wij hebben afgesproken dat ze een keer een zak voer haalt.
Ook koopt ze wel eens een deken of nieuw halster/ hoofdstel.
Ik ben al hardstikke blij dat ze mij helpt. Ook begeleid ik haar regelmatig met rijden.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:16

Ik heb geen bijrijder voor mijn paard. Maar omdat ik dit jaar afstudeer en misschien wel al in september full time ga werken denk ik er wel over na. Ik denk dat ik wel een symbolisch bedrag per maand zou willen ontvangen, of dat er dan 2 tot 3 x per maand op eigen kosten word gelest. Ik moet toegeven dat ik vind dat ik mijn paard het beste behandel (om het even dom plat te zeggen) en ik zou bang zijn dat andere er op een andere (negatieve) manier mee omgaan. Ik heb ook n hoop verhalen over pannenkoek bijrijders gehoord, vandaar mijn huivering, maar daarnaast ben ik zelf ook (zonder te hoeven betalen) bijrijder geweest en vond het fijn die kan te krijgen.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:49

ik heb zelf een sgatje van een chagarijn fjord .
ik fietse vaak langs het beestje . was op een gegeven moment gestopt met ander paardje i.v.m. te groot worden en ik ging dus naar de deur van het huis ernaast en die zeiden : ik ben niet de eigenaar maar ik kan je wel het nummer geven van de eigenaar (ze waren vrienden) dus gelijk die zaterdag middag afgesproken hij zie : je mag van mij alles met der doen maar als je het niet waagt om de manen af te knippen, naar buiten te gaan nu. voor de rest had ik zelf zoiets van ik vind het wel netjes om hem op de hoogte te houden.
heb mijn spullen ook daar liggen. ik mag hem beschouwen als eigen paardje
wat moet ik daarvoor doen/betalen: niks en niet eens uitmesten !!!
gewoon heel hard zoeken en wil je perse rijden want anders kun je ook shetties verzorgen daar kun je vrijheidsdressuur mee doen

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:28

Rede voor mij om een bijdrage te vragen voor een bijrijdster, eigenlijk heel simpel..

Paard kost een hoop geld en heb het er absoluut graag voor over, maar mijn paard is op de dagen dat je haar doet ook echt jouw paard.. Ik wil ook dat het zo voelt dus dan is ervoor betalen geen overbodige luxe..

Daarbij verslijt je ook de spullen, hoeven enz en als er wat met haar gebeurt, heb ik alle kosten.. Geen probleem, kan gebeuren, maar er mag wat tegenover staan..

Ik heb ervaren dat mensen die ervoor betalen het vaak wat serieuzer nemen en wat trouwer zijn.. Ik heb verzorgsters gehad die gewoon niet op kwamen dagen enzovoorts en persé wilden rijden en niet wilden komen bij een vrije dag, dus heb toen de overstap gemaakt naar betalen voor mn paard.. Mijn huidige bijrijdster is dan ook super trouw, alleen heeft een eigen paard gekocht nu dus moet weer op zoek naar een nieuwe :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:46

ElodieElvira schreef:
Rede voor mij om een bijdrage te vragen voor een bijrijdster, eigenlijk heel simpel..

Paard kost een hoop geld en heb het er absoluut graag voor over, maar mijn paard is op de dagen dat je haar doet ook echt jouw paard.. Ik wil ook dat het zo voelt dus dan is ervoor betalen geen overbodige luxe..

Daarbij verslijt je ook de spullen, hoeven enz en als er wat met haar gebeurt, heb ik alle kosten.. Geen probleem, kan gebeuren, maar er mag wat tegenover staan..

Ik heb ervaren dat mensen die ervoor betalen het vaak wat serieuzer nemen en wat trouwer zijn.. Ik heb verzorgsters gehad die gewoon niet op kwamen dagen enzovoorts en persé wilden rijden en niet wilden komen bij een vrije dag, dus heb toen de overstap gemaakt naar betalen voor mn paard.. Mijn huidige bijrijdster is dan ook super trouw, alleen heeft een eigen paard gekocht nu dus moet weer op zoek naar een nieuwe :)

Dit is ook de reden dat ik een bijdrage vraag!
Ik heb een aantal onbetaalde bijrijders gehad en kwamen maar wanneer het hun uit kwam en daar zit ik niet op te wachten. Ik vraag geen grote bijdrage en nadat ik ze vertrouw met mijn paard (en) mogen ze er alles mee. Ze hoeven niet te mesten of te voeren enz. ze komen alleen voor het paard!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:26

een eigenaar help jou aan een verzorgpony/paard jij helpt de eigenaar met tijdnood 50/50 deal lijkt me waarom zou je er dan nog voor betalen? maar voordat je hierop reageerd lees mn onderschrift ff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:31

lienieminie schreef:
een eigenaar help jou aan een verzorgpony/paard jij helpt de eigenaar met tijdnood 50/50 deal lijkt me waarom zou je er dan nog voor betalen? maar voordat je hierop reageerd lees mn onderschrift ff

Grappig. Want in een ander topic vergelijk je het met oppassen op kinderen. Doe je ook niet als je het niet leuk vindt en je zit lekker warm, dus waarom zou een ouder jou dan moeten betalen voor het oppassen als hun Oma het bijvoorbeeld ook net zo lief doet?

Wat al tig keer is aangedragen, niet iedere eigenaar zit in tijdnood en zeker niet iedere verzorgster helpt het paard. Enkel verzorgen is ook gelukkig heel wat anders dan bijrijden..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:41

Lieniemienie je kan wel vanalles opschrijven en dan vervolgens naar je onderschrift wijzen maar zo werkt dat natuurlijk niet ;). Dat rechtvaardigt het natuurlijk niet.

Zoals Chelle idd al aangeeft is tijdnood niet doorslaggevend en heeft niet iedere eigenaar hiermee te kampen.

Waarom zou een eigenaar in tijdnood geen bijdrage mogen vragen maar mag een bijrijder in geldnood wel weigeren te betalen? Koop dan gewoon zelf een paard?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:14

lienieminie schreef:

Omdat die eigenaar jou kansen biedt die je op een groot deel van de maneges niet gaat krijgen.

Edit: Daar wil ik nog aan toevoegen dat je als bijrijder de lusten van een paard dan deelt met de eigenaar, is het ook wel zo fair om de lasten te delen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:17

Sees schreef:
Waarom zou een eigenaar in tijdnood geen bijdrage mogen vragen maar mag een bijrijder in geldnood wel weigeren te betalen? Koop dan gewoon zelf een paard?

Dus :D