Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:49

Jeetje, ik dacht dat jullie hier overdreven, maar het is echt moeilijk! :')
Ik dacht dat ik meteen 10 pennymeisjes zou hebben gevonden, maar nee hoor.
Zero...

Marlis

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:55

Voor mijn merrie komt binnenkort als het goed is iemand kijken. Ben benieuwd, Peep klikt niet met iedereen. Dus dat maakt het nog moeilijker...

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:56

Demo_love haha valt tegen he! Hoelang heb je hem erop staan dan en waar?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:05

Ik heb ook nog niemand... misschien dat ik gewoon een stal genootje vraag over een poosje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:16

Oke, ik kan ook weer gaan zoeken......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:18

Oei? Wat er is er gebeurd? (of heb ik wat gemist? :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:22

Te druk met school, en school is in mijn ogen belangrijker dan hier de pony's doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:35

Dat sowieso :j Als school erbij inschiet is het niet goed natuurlijk, dat is vaak het nadeel met "jongere" kinderen, die weten nog niet hoe druk school gaat worden en of ze dan nog tijd overhouden ..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 07:55

Lanphis schreef:
Sorry maar ik moet hier even op reageren.
RoyceMack, het is heel fijn dat je op deze manier en zonder regels je paarden hebt gevonden maar zo werkt het in de praktijk lang niet altijd.
Dat kun je hierboven ook wel lezen en dat is ook de reden dat mensen met regels en voorwaarden komen.
Er zijn genoeg volwassen en kinderen die denken dat ze de sterren van de hemel rijden maar ondertussen je paard of pony naar de knoppen rijden. Iemand die de paarden anders stil heeft staan en niet actief is zal dat misschien minder intresseren dan iemand die zelf ook nog rijd. Je hebt geen zin om rare fratsen weer af te moeten leren omdat je bijrijder er maar een beetje aanklooit.
Je wilt het beste voor je beestje zonder dat je bang hoeft te zijn dat er ongelukken gebeuren of er verkeerd gedrag word aangeleerd.

Hier doe je hele rare aannamens.
Deze mevrouw heeft z1 gereden met haar fries, en haar paarden zijn haar alles. Daarnaast heeft ze haar merrie uitgebracht op keuring en is dit een stermerrie geworden.
Ze wil haar ruin ook graag op de keuring hebben, gewoon voor het idee, en ze zou het heel leuk vinden als hij eventueel nog kan starten op wedstrijd.
Ze wil zo snel mogelijk weer het rijden oppakken en baalt als een stekker dat ze niet kan rijden, ze vindt het dus zeer belangrijk dat haar paarden goed behandeld worden en op een correct wijze gereden worden.
Echter heeft ze me nu leren kennen en ook mijn visie en inzicht leren kennen en aangezien zij zich hierbij volledig aansluit, vertouwd ze met erop dat ik de paarden verder kan helpen/brengen.

Het is dus niet zo van 'oh de paarden staan toch al bijna 2 jaar stil, dan boeit het echt niet of er iemand nu op gaat rijden of over 3 maanden pas'. ze wilde met het liefst de eerste keer er al op hebben, maar dat vond ik niet eerlijk naar de paarden toe en daar was ze het mee eens. Natuurlijk als ze me even had willen zien rijden hadden we misschien even 10 minuten kunnen proefrijden maar dan had ik daarna het zadel er voorlopig nog niet opgehad.
Ze zei van de week nog dat ze dolgelukkig was dat ik bij haar op stal was gekomen, ze wist niet wat ze met de paarden moest want ze zat al maanden te twijfelen, verkopen? houden? wegbrengen zodat ie beleerd kan worden? verleasen? en toen kwam ik, dus kon zij haar paarden heerlijk op stal laten staan en krijgen ze 3 a 4 keer in de week veel aandacht van mij, en straks zijn ze weer helemaal fit en als ze zover is om het rijden weer op te pakken kan ze bij wijze van opstappen en wegrijden.

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:50

RoyceMack, zoek even de betekenis op van het woord misschien :n .
Dat jij in een andere situatie zit was mij al lang opgevallen maar in 90% van de gevallen werkt het niet zo.
Niet iedereen is zoals jij en niet iedere eigenaar is zoals bij jou. Ik probeerde je dat te laten inzien.
Je moet je niet aangevallen voelen want dat is nergens voor nodig.
Het is alleen zo dat wanneer een eigenaar vaak de verkeerde mensen tegenkomt ze eisen gaan stellen. Dat is volkomen logisch. Kun je dat ook begrijpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:52

Zo ik heb toch maar weer een advertentie gezet.
En natuurlijk in mijn onderschrift geplaatst

Ik ben benieuwd of er wat op afkomt.
Ik had even zoiets van nooit meer, want het zal de pony's worst wezen of er op gereden wordt of niet.
Knuffels en aandacht kan ik ze ook zelf voldoende geven.
Beweging geven kan ik dan weer niet, maar alla ze lopen 24/7 in een paddock.

Dus ja waar doe ik het voor....
Ik weet het eigenlijk niet.... voor mijn gevoel.... om een ander een plezier te doen....
Soms is het handig, meestal maakt dat niet veel uit, soms is het ronduit onhandig, kortom ik weet het even niet meer.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:38

Jets schreef:
Demo_love haha valt tegen he! Hoelang heb je hem erop staan dan en waar?

Ik heb het net een week erop en nul reacties :+
Paard staat in Twente.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:49

Ik heb inmiddels een verzorgster gevonden :j!
Een stalgenootje die ik al wat langer ken!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:26

Ik ben al een hele tijd niet meer hier geweest maar even wat laatste pagina's doorgelezen.
Zelf heb ik nog niet de juiste gevonden allemaal mooi weer rijden of 1 dags vliegen waar ik mijn paard niet aan durf toe te vertrouwen.

Maar ik lees wel dat sommige toch iemand gevonden hebben en tevreden zijn dat geeft mij nog steeds hoop.

Ik wil altijd eerst graag de eerste tijd samen met de verzorgster mijn paard doen zodat we beide dezelfde werkwijze hebben en zij weet wat ik wil en belangrijk vind, voordat ik iemand alleen laat met mijn paard.

jonge meiden durf ik slecht alleen te laten omdat ik bij kennissen vaak zie dat op een gegeven moment vriendinnetjes meegaan en vaak zelfs meerdere en dat wil ik dus liefst niet, een keer bind ik niet erg maar bij al die kennissen liep het nogal uit de hand, daar ben ik zelf bang voor dus wil eigenlijk een wat ouder persoon maar die zijn moeilijk te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:45

Ben benieuwd of het klikt Marlis!

Verder sluit ik me helemaal aan bij Lanphis . Hartstikke leuk dat het voor jou anders is RoyceMack, maar dat betekent niet dat alle andere eigenaren onmogelijk zijn en te veel eisen stellen. Mag het, bij jou zijn het dan niet paarden die doorgaans door de eigenaar gereden worden maar bij de rest wél. Ja, dan heb ik eigen over hoe mijn pony gereden wordt ja, wil niet dat ze naar de klote gereden wordt of dat ik er niet meer mee naar buiten kan omdat een of andere tuthola besloot dat het wel leuk was om buiten te crossen. :') Of dat d'r poten in mekaar liggen omdat ze ging springen terwijl ze elkaar nog niet kennen en mijn pony is gewoon niet altijd even handig met springen, en ik heb geen peesbeschermers dus ach dan maar zonder he. Daarom stellen eigenaren eisen, en de paardensport is duur genoeg dus dan is het ook niet zo gek dat daar voorzichtig mee om moet worden gegaan. En ach, de meeste eigenaren zeggen van tevoren wel wat wel en niet de bedoeling is, en als je te belazerd bent om een paadje aan te vegen na het poetsen, dan ga je toch lekker ergens anders heen? Dat is in ieder geval mijn insteek; je hoeft niet mijn pony te komen rijden, als je je niet aan kan passen dan ga je maar lekker verder zoeken.
Vandaar dat ik ook nog steeds geen bijrijdster heb :+ Maar dat maakt niet uit.

Sylvia_B; Pff ja dat blijft altijd moeilijk, waar doe je goed aan..

knetterhard; wat fijn zeg!

CoRiNa1983; helemaal eens met je :) Dat is ook een beetje mijn grote angst met al die jonge meiden... Dus nu gewoon maar een minimale leeftijd eraan gehangen.. En vaak weet je wel wanneer iemand naar stal gaat.. En dan ben ik er, zeker als ze alleen gaan doen, in het begin toevallig ook.. :=
En ik ben de eerste periode ook gewoon heel lang erbij en alles 100x uitleggen.. Wat schiet een pony op met 2 verschillende methodes.. :)

Nou ik had een nieuwe advertentie gezet op marktplaats en meteen weer twee reacties. De een had al eerder gereageerd maar die wil voor 20 euro in de week 4x per week langskomen dus dat gaat 'm niet worden :Y)
De andere maakt een probleem van sneeuw want dan komt ze niet want dan wordt het fietsen lastig.
Dan is dit ook echt het moment om een bijrijdpony te zoeken, als je weet dat na de herfst winter komt, en het hier tegenwoordig altijd wel gaat sneeuwen. :')

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:04

"Ook zo moeilijk om een bijrijdster te vinden?"

Nou eigenlijk niet, maar ééntje waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt en mee kunt...da's een heel ander verhaal :D. Ik heb een bijna blanco blad op stal staan en vertik het om er iemand op te zetten waarna ik de rest van de week doende ben om wat krom is weer recht te trekken. En zo veel eisen heb ik niet eens....dacht ik tenminste :oo
Mss kan ik hier nog wat tips en tricks opdoen van jullie...ik lees aandachtig mee :j

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:09

Amen chelle_dora!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:10

Vandaag een leuke vrouw langs geweest. Helaas niks kunnen doen omdat ze een verbogen los zittend achter ijzer heeft vanaf vrijdag en ons eigen smid met vakantie is. Eindelijk een smid kunnen vinden die wil komen dus daar vanmiddag een afspraak mee maken. Door knok partij op t land gekomen helaas. Dus weten nog niet hoe of wat met longeren en rijden maar ze kwam goed over verder.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:12

Lekker handig mensen die met sneeuw enzo al niet willen komen of zelf hun regels maken. Vind het ook belangrijk dat het paard op een manier behandeld wordt en gereden hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:29

Inderdaad.. inmiddels mail terug dat de sneeuw toch geen probleem is nadat ik heb aangegeven dat je een paard nou eenmaal ook in de winter hebt en dat de sneeuw prima te doen is, ik ga deze winter ook gewoon op de fiets naar stal. Met de auto is het hels maar met de fiets is het nog veilig. Dus binnenkort maar even een afspraak maken en even kijken of het wat wordt..

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:33

ja mooi weer rijders zijn er ook genoeg en om al die dingen is het zo moeilijk om de juiste persoon te vinden, maar er hoeft er maar 1 te zijn waar het mee klikt en die echt wil.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:47

Ach, in een buitenbak is er toch ook niks aan om te rijden in de regen en de sneeuw?? Ik ben al bijna 2 jaar nu trouw bijrijder en echt een mooi weer rijder( net als de eigenaresse overigens). Maar, dat betekent in de praktijk dat ik ongeveer 5 keer per jaar afzeg wegens regen en sneeuw (toevallig afgelopen zaterdag!) want, ook al vinden wij Nederlanders dat het altijd regent, het regent eigenlijk bijna nooit op het moment dat ik wil rijden..

Misschien moet je juist waarderen dat een potentiële bijrijder eerlijk van te voren verteld niet te houden van regen en sneeuw, ik vermoed stiekem dat 90% van de potentiële bijrijders die stoer verteld ook in een regenstorm door te rijden namelijk ook niet wil rijden in de regen en sneeuw alleen kom je daar pas later achter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:48

troi; we hebben een binnenbak, het ging haar om het fietsen.. Dus de buitenbak heeft daar weinig mee te maken.. :=
Vind het dus ook niet erg als ze in de sneeuw niet naar stal wil komen, maar dan moet je mijn inziens in het voorjaar op zoek gaan naar een bijrijdpony en niet voor de winter. Ik heb helaas nog steeds niet de gave om sneeuw tegen te houden.. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:49

Je hoeft van mij niet persee te rijden dan maar er moet ook gemest worden en de benen strekken dus verwacht van een bijrijder wel dat die komt. Tenzij er een duidelijke reden voor is en dit niet elke keer met slecht weer is

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:52

Ah, een binnenbak! Heerlijk zeg! Nee dan gaat mijn logica idd niet op. Lucky bastards die bijrijders dan :-)

En als je moet mesten is het anders natuurlijk. Dan heb je sowieso een ander soort overeenkomst met elkaar. Ik hoef alleen maar de leuke dingen te doen (sterker nog, heb ik een keer bedongen wat nuttigs te mogen doen is het vaak al klaar als ik kom haha).