Lanphis schreef:Sorry maar ik moet hier even op reageren.
RoyceMack, het is heel fijn dat je op deze manier en zonder regels je paarden hebt gevonden maar zo werkt het in de praktijk lang niet altijd.
Dat kun je hierboven ook wel lezen en dat is ook de reden dat mensen met regels en voorwaarden komen.
Er zijn genoeg volwassen en kinderen die denken dat ze de sterren van de hemel rijden maar ondertussen je paard of pony naar de knoppen rijden. Iemand die de paarden anders stil heeft staan en niet actief is zal dat misschien minder intresseren dan iemand die zelf ook nog rijd. Je hebt geen zin om rare fratsen weer af te moeten leren omdat je bijrijder er maar een beetje aanklooit.
Je wilt het beste voor je beestje zonder dat je bang hoeft te zijn dat er ongelukken gebeuren of er verkeerd gedrag word aangeleerd.
Hier doe je hele rare aannamens.
Deze mevrouw heeft z1 gereden met haar fries, en haar paarden zijn haar alles. Daarnaast heeft ze haar merrie uitgebracht op keuring en is dit een stermerrie geworden.
Ze wil haar ruin ook graag op de keuring hebben, gewoon voor het idee, en ze zou het heel leuk vinden als hij eventueel nog kan starten op wedstrijd.
Ze wil zo snel mogelijk weer het rijden oppakken en baalt als een stekker dat ze niet kan rijden, ze vindt het dus zeer belangrijk dat haar paarden goed behandeld worden en op een correct wijze gereden worden.
Echter heeft ze me nu leren kennen en ook mijn visie en inzicht leren kennen en aangezien zij zich hierbij volledig aansluit, vertouwd ze met erop dat ik de paarden verder kan helpen/brengen.
Het is dus niet zo van 'oh de paarden staan toch al bijna 2 jaar stil, dan boeit het echt niet of er iemand nu op gaat rijden of over 3 maanden pas'. ze wilde met het liefst de eerste keer er al op hebben, maar dat vond ik niet eerlijk naar de paarden toe en daar was ze het mee eens. Natuurlijk als ze me even had willen zien rijden hadden we misschien even 10 minuten kunnen proefrijden maar dan had ik daarna het zadel er voorlopig nog niet opgehad.
Ze zei van de week nog dat ze dolgelukkig was dat ik bij haar op stal was gekomen, ze wist niet wat ze met de paarden moest want ze zat al maanden te twijfelen, verkopen? houden? wegbrengen zodat ie beleerd kan worden? verleasen? en toen kwam ik, dus kon zij haar paarden heerlijk op stal laten staan en krijgen ze 3 a 4 keer in de week veel aandacht van mij, en straks zijn ze weer helemaal fit en als ze zover is om het rijden weer op te pakken kan ze bij wijze van opstappen en wegrijden.