Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chelle_dora schreef:Tja, ik ben dus zo'n eigenaar die een bijrijder heeft. En jawel, heb toch echt alle tijd van de wereld voor mijn pony hoor, ben er zelf als het even kan 2 a 3x per dag. Echter kamp ik met een hartafwijking waardoor ik zelf niet 5 dagen in de week kan, wil, en mag rijden. En ik vind het wel erg leuk om te zien wat mijn pony kan met een jongere ruiter. Dus dat ik geen tijd zou hebben dan voor m'n pony, die vlieger gaat dan niet echt op is het wel? Ik vind het ontzettend plat door de bocht om te stellen dat iedere eigenaar die geen tijd heeft, een bijrijder zoekt.
Echt ontzettend krom om dat zo te stellen, maar ook ontzettend makkelijk gezegd vanaf de andere kant natuurlijk als je zelf niet het eigen paard hebt.
Net als mensen die een pony hebben maar daar te groot (of te zwaar) voor zijn. Die zullen ook echt wel de tijd hebben, maar het de pony niet aan willen doen om (al dan niet tijdelijk) met een niet passende ruiter rondgereden te worden. Of kunnen echt geen afstand doen van hun pony en dan is dat een prima oplossing.
Dus nee, de dooddoener "als eigenaar heb je geen tijd dus daarom hoeft een bijrijdster niet te betalen"....
Als bijrijdster heb je evengoed een hobby en die hobby kost nog steeds geld, die paarden staan er echt niet van de lucht te eten.
Proeftijd moet je imo altijd instellen, of ze nou 12 of 80 zijn, wel of niet betalen, wel of niet uitmesten... De verzorgmeisjes die niet komen opdagen als het regent of sneeuwt zijn er helaas veel meer dan die wel komen opdagen.
Em_ : omdat ik zelf met een hartafwijking kamp, en het de laatste paar keren niet heel goed ging tussen ponylief en bijrijdster. Pony vertoonde wat kuren en bijrijdster heeft dan sturing nodig om pony de baas te kunnen. Het is dan of ik erbij, of lessen. En met mij erbij mag en kan ze ook springen en op eigen houtje vind ik dat niet verantwoord.
Als m'n bijrijdster overigens weer alleen wil, hoeft ze dit alleen maar aan te geven en dan ga ik naar stal op een ander tijdstip. Maar dan moet ik wel de zekerheid hebben dat het rijden dus ook weer goed gaat, en vandaar dat ik er nu even bij ben.
En ik ben niet afhankelijk van m'n bijrijdster en ik had m'n pony ook net zo lief die dagen stil gezet. Maar vind het wel erg leuk om te zien hoe een ander ook heel blij kan zijn met m'n pony en daar een klik mee kan hebben en iets mee kan opbouwen, maar zonder bijrijdster zal ik ook niet slechter slapen.
Brainless schreef:Mikkiej schreef:Natuurlijk scheelt het je geen ritje naar stal als je paarden aan huis staan.
Maar waarom een bijrijder als je er zelf genoeg tijd voor hebt?
Omdat ik het leuk vind om andere de kans te geven een paardje te rijden/verzorgen.
Ik ben blij dat ik niet van een bijrijder/verzorger afhankelijk ben, zo geeft het niet als ze wel of niet komen.
Ik vraag ook geen bijdrage.
Xjosee schreef:Ik heb altijd betaald voor een bijrijdpaard en ik vraag nu zelf ook een bijdrage. Mijn paard staat 24/7 buiten, dus haar maakt het echt niet uit als ik een dagje minder rijd. Er zijn genoeg mensen die geen eigen paard kunnen betalen, maar wel wat meer willen dan alleen een manege paard. Voor mij maakt het niet uit als iemand er dan die dag plezier van heeft, maar dan vind ik het wel redelijk dat daar een vergoeding tegenover staat. Dan is het voor beide een win-win situatie. Diegene heeft een paard waar alle knopjes op zitten, een prachtige bak om in te rijden en als het goed gaat mag diegene ook naar het bos. Voor mij is het een kleine compensatie in de ontzettend dure hobby die ik heb.
myk_en_shant schreef:Idd een schijntje, voor 55 euro pm betaal je geen eigen paard van.
Ik vraag ongeveer 54 euro pm en daar krijgje twee privé lessen voor en nog komt er niemand op af.
In feite betaal je voor de privélessen en niet voor het verzorgen en rijden.
Ze krijgen er meer voor terug dan dat ik eraan over houd.
myk_en_shant schreef:Echt wel en dan ben je misschien nog wel goedkoper uit