Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:38

Ik had hier al eens gereageerd en sinds dien toch maar besloten om iemand te gaan zoeken die haar wilt bijrijden.
Maar de reactie's die ik tot nu toe heb gehad, ziet het er toch naar uit dat ik het zelf maar ga doen.

Mijn pony is redelijk moeilijk dus ik zoek iemand van boven de 14 jaar.
Reageert er een moeder voor haar 13- jarige dochter. Nette mail, was blij dat de moeder mailde en dat ze het niet zelf deed. Heel duidelijk gemaakt hoe de pony buiten en in de bak is en dat het absoluut geen kinderpony is en ook geen standaard manege pony. Ze wilde het nog steeds, ze had namelijk veel ervaring met 'moeilijke' pony's dus heb ik haar laten komen. Ik laat ze de eerste keer niet rijden dus gingen we een stukje buiten lopen. Pony was sterk en druk, niks bijzonders voor haar. toen we terug waren, was het meisje toch wel heel erg aan twijfelen omdat ze 'opeens' zo deed. Dus ik uitleggen dat ze wel sterk wordt maar niet wegrent of zich probeert los te trekken, ik was ook nogal verbaasd dat ze hier al van onder de indruk was. Meisje heeft toen toch maar besloten dat ze het niet wilde. Okee, haar keuze maar eerlijk gezegd, hoef ik niet iemand die zo snel al 'opgeeft'. Begrijp me niet verkeerd, ik heb liever dat ze nu al zegt 'nee, ik wil het niet', dan over twee maanden maar elk paard heeft weleens een drukke dag. En laat die van mij het nou net leuk vinden om heel erg uit te proberen. Ik hoorde die moeder ook nog zeggen tegen haar 'dat ze echt te groot wordt voor de shetlanders en welshjes en dat ze hier toch aan zal moe ten wennen.' Tjaa, dan had ik haar ook wel kunnen vertellen dat dit heel nieuw voor haar zou zijn. :

chelle_dora schreef:
Ik heb voor iedereen eisen hoor, al ben je Edward Gal.. Mijn pony behandel je op de manier die voor de pony werkt.. En je verandert niet iets wat goed is :Y)

Precies dit! :j
Ik heb ook allemaal eisen voor het rijden. Dat komt omdat ze nou eenmaal niet de makkelijkste is.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:10

Ik heb vanavond een reactie gekregen. Ben nu net thuis van het werk dus even laten weten dat ik vanavond/morgen ochtend een uitgebreid berichtje terug stuur en de tijd neem. Nu geen puf meer voor na een drukke avonddienst en helaas gaat de wekker weer vroeg om de paardjes te doen en weer te werken :P

Dus ben benieuwd of dit wat zal worden.

Dat van hier boven heb ik precies het zelfde. Ik MOET wel Eissen stellen zowel in de omgang als met rijden. Peep neemt je echt in de zijk in de omgang als ze je niet kent of weet dat je haar de baas niet ben. En met rijden heeft ze een hele grote truckendoos, is erg pittig en kan ook bokken. Lichamelijk is er niks mis met der alles is in orde, DA, osteopaat, tandarts, smid komen allemaal regelmatig. Dus het is gewoon belangrijk iemand te hebben die niet bang is, van aanpakken weet en ook goed kan rijden. Heb geen zin in een bijrijder die er constant naast ligt en de gevaren/risico's daarvan.

Zou het hartstikke leuk vinden als ik kindjes ermee blij zou kunnen maken maar daar is ze gewoon totaal niet geschikt voor.

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:30

Maar het is toch heel simpel? Basis moet gewoon goed zijn... En daarna is het aanpassen aan het paard... Hetzelfde als bij mensen, de ene moet je zo aanpakken, de andere zo... De ene neemt je constant in de zeik, terwijl de andere voor je wilt werken ;)

De eerste keer is altijd afwachten en aftasten, maar je kunt wel zien of de basis goed is en wat je er aan kunt veranderen/wat je er mee kunt doen. Heb 1 x gehad dat ik maar meteen een vzh-zadel ging kopen omdat het meisje netjes reed, maar gruwelijk der benen omhoogtrok en dan elke keer de beugels kwijt was... Maar als dat het enige is, dan heb je een handige oplossing.... (En achteraf komt het goed uit, huidige verzorgster vind het ook een fijn zadel en zij heeft het nu mee :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:39

Niene87; ja ik snap dat je daar even van staat te kijken. Met M2 mag je toch hopen dat ook op een vreemd paard iemands houding enigzins fatsoenlijk is..

MeggiieTommy: Pff.. Nee zo iemand kan je ook beter kwijt dan rijk zijn. Top dat d'r moeder heeft gemailt natuurlijk maar als ze d'r niet aankan.. dan houdt het op.

Marlis: Fijn! Hoop dat het een verantwoordelijk iemand is en dat het klikt :)

Lianne: Precies. Als de basis goed is, dan is er echt genoeg mee te doen! Maar tja als de basis niks is.. Daarna kan er genoeg gesleuteld worden als de basis maar goed is..

Nou hier weer een reactie dat het toch te ver is. Denk dat ik dan toch maar een nieuwe advertentie op marktplaats ga zetten...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:59

Een volwassen vrouw dus verantwoordelijkheid zal wel goed zitten. Maar Peep is erg lastig en pittig dus het moet echt klikken. Straks als ik terug ben van stal even de tijd nemen een pb terug te sturen.

Poeh m'n twenter groeit de pannen uit haha. 2 jarige haflinger die deken maat 185 past. Voor de grap die van der moeder omgedaan om te kijken haha.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:40

Nog geen reactie gehad helaas..
Hebben jullie ook geadverteerd op marktplaats? ik durf dat minder goed aan, dan een advertentie op bokt!
Misschien, omdat ik dan eerder iemand na kan checken op zijn echtheid?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:45

knetterhard schreef:
Nog geen reactie gehad helaas..
Hebben jullie ook geadverteerd op marktplaats? ik durf dat minder goed aan, dan een advertentie op bokt!
Misschien, omdat ik dan eerder iemand na kan checken op zijn echtheid?

Ik heb er wel ook een op marktplaats staan.

eboyjunior

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:47

Bijrijders kan fijn zijn maar ook heel vervelend !!
Heb er net 1 weg gestuurd en voor mij geen bijrijders meer

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:25

Wat jammer, wil je de reden hier neerzetten?
En via MP kan prima: mijn vriendin heeft daar verschillende leasers vandaan gehaald, wel even goed selecteren, en natuurlijk ook hele andere verwachtingen (idd, M beweren te zijn maar niet op het juist been kunnen lichtrijden?) Maar als je daar je tijd en energie in wil stoppen, geloof ik echt wel dat MP ook goede reacties opbrengt..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:33

Ik heb ooit toen ik voor de eerste keer een bijrijder zocht voor mijn paard een meisje gehad dat in de mail heel leuk overkwam. Ze had vroeger veel gereden maar was er al een tijdje uit. Mijn paard is makkelijk te rijden, dus een ruiter die er weer een beetje in moet komen is geen probleem. Toen ze kwam wist ze amper hoe het zadel erop moest en hield ze de teugels verkeerd om vast. :x Het is vast geen verrassing dat die het niet is geworden. En boos dat ze daar over was! := Ik heb toen de sleutel van mijn kast maar ergens anders gehangen omdat ik bang was voor wraakacties. :+ Tegenwoordig laat ik pas zien waar de sleutel ligt als ik er zeker van ben dat diegene mag blijven.

eboyjunior

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:35

Voor mij was de reden dat ze te veel met de pony deed .
de pony is pas net 3 en pas net onder het zadel .
en ze ging er te ver mee naar buiten elke dag rijden springen aan de teugel.
ik wou andere dingen maar kreeg een grote mond .
zij wist alles beter
dus hield het helaas op .
want ik ben altijd nog de eigenaar dus mijn wil is wet vind ik dan.
het is jammer want het meisje was wel erg gek met de pony

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:07

Ik heb er ook een op MP staan. Helaas krijg ik niet veel reacties of van iemand die niet aan de eisen voldoet :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:59

Ik vind MP af en toe ook wel eng hoor.
Maar ik moet dan ook wel zeggen dat ik mensen die ik via de mail krijg wel even probeer op te zoeken op facebook :=
Weet je ook gelijk welk gezicht erbij zit haha :')
Lukt natuurlijk niet altijd.. Maar vaak wel :=

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:15

Haha stalker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:17

Haha ja een beetje slecht is het wel he :=
Heeft bij mensen ook in hun voordeel gewerkt hoor :D maar net als dat ik bij mensen die via bokt reageren ook eventjes kijk wat voor persoon het is.. Kan dat via MP ook geen kwaad.. Voordat ik ineens een of andere idioot bij die pony heb lopen.. Is toch best prettig.. Je kan vanaf bokt of een facebook profiel al zoveel van iemand te weten komen :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:54

Imre schreef:
RoyceMack, ik wil een bijrijder, dus een ruiter, niet een verzorger. Iemand die de eerste twee maanden niet zou rijden zit ik niet op te wachten.

^en chelle_dora.
Ik begrijp jullie, maar ik denk dat mijn hele situatie nu ander is. Mijn paarden(bijrijdpaarden) staan op een particuliere stal, met alleen haar paarden, ze staan aan haar huis en ze staan al bijna 2 jaar stil. dus het maakt niet uit of ik 2 maand later begin met rijden of meteen erop stap. Ik vind het dan persoonlijk fijner om eerst te beginnen metvertrouwen en respect en longeren etc voordat ik erop stap.

Ik bedoel met die vage eisen en voorwaarden, meer het feit dat ik gewoon begonnen ben en dat de eigenaresse mij eigenlijk bijna blind vertrouwde op mijn kennis en ervaring. dat vond ik heel erg fijn! dat heb ik haar ook verteld! Ze voelde dat t vanaf dag 1 al goed zat. Kijk als ze vind dat ik belabbert rij, hoop ik dat ze dat eerlijk zegt, maar persoonlijk denk ik dat dat goed zit.

Ik zal straks nog even reageren, ik moet nu richting werk:P

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:08

Sorry maar ik moet hier even op reageren.
RoyceMack, het is heel fijn dat je op deze manier en zonder regels je paarden hebt gevonden maar zo werkt het in de praktijk lang niet altijd.
Dat kun je hierboven ook wel lezen en dat is ook de reden dat mensen met regels en voorwaarden komen.
Er zijn genoeg volwassen en kinderen die denken dat ze de sterren van de hemel rijden maar ondertussen je paard of pony naar de knoppen rijden. Iemand die de paarden anders stil heeft staan en niet actief is zal dat misschien minder intresseren dan iemand die zelf ook nog rijd. Je hebt geen zin om rare fratsen weer af te moeten leren omdat je bijrijder er maar een beetje aanklooit.
Je wilt het beste voor je beestje zonder dat je bang hoeft te zijn dat er ongelukken gebeuren of er verkeerd gedrag word aangeleerd.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:25

Alweer een tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb, maar ik kreeg nu toch zo'n rare mail. Haha ik heb ook een advertentie op marktplaats, daar krijg ik ook altijd de meeste reacties van. En dat opzoeken op facebook doe ik trouwens ook altijd, stalker :') . Wij hebben op stal ook altijd een maand proeftijd, dan komt diegene altijd met een van de meiden mee zodat diegene nog niet alleen naar stal hoeft. Dan kunnen ze een beetje kijken of ze het leuk vinden en of het klikt met het paard en tussen ons :).

Kreeg een mailtje van een meisje van 16, nou allemaal prima dus ik stuurde haar een mailtje terug over onze stal en wat wij precies zoeken en of ze langs wil komen om kennis te maken. Krijg ik een mailtje terug over dat ze altijd naar een weiland gaat waar de paarden niet goed verzorg worden en dat ze daar een nieuw paard tegen kwam. Hij had allemaal wonden en ze wist niet of ze nu de dieren bescherming moest bellen en ze had er ook foto's van. Nou ik schrok natuurlijk en durfde bijna niet naar de foto's te kijken, open ik ze, zijn het echt van die miniplekjes omdat het paard zich waarschijnlijk (in de trailer?) gestoten had oid :'). Ik was echt verbaasd dat ze dit serieus meende, had gedacht dat een meisje van 16 wel beter zou weten, haha.

Heb maar terug gemaild dat het niks ernstigs was en dat de dieren bescherming bellen echt niet nodig was :P Heb ook gevraagd waarom ze verder dacht dat de paarden slecht verzorgd werden en wat ze nog meer in dat weiland deed. Ze zei dat ze niet goed verzorgd werden omdat die man alleen een paar paarden echt gebruikt en goed verzorgd en hij de rest daar heeft gedumpt? En hij had een oude kar staan en aanhangers en ook wel eens een trekker etc. en dat vond ze allemaal vaag. Ze had dus ook maar het halster van het paard afgehaald?

Ik vind het echt een supervaag verhaal. Lijkt mij nou niet echt dat die paarden niet goed verzorg worden en ik vind het best brutaal dat zij zomaar in iemands weiland komt en dan ook nog eens halsters af gaat halen? Ze lijkt me nou ook niet echt geschikt voor bij ons op stal haha en ik weet niet zo goed wat ik met het verhaal moet, want ik snap niet dat ze dit naar mij stuurde haha!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:00

Haha nou ja, dat is wel een heel gek verhaal!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:17

beetje vreemd inderdaad, en al helemaal om dat met een 'vreemde' te delen, als je 'solliciteert' naar een verzorgpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:20

Misschien dacht ze hiermee + punten te krijgen? :+

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:24

Hahaha echt he. Ik wist ook echt niet wat ik er mee moest dus heb maar niet meer teruggemaild,.haha. Alleen nu mailt ze of we al iemand gevonden hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 00:31

Iemand vinden is al lastig, ze daarna een aantal jaar behouden is een kunst!!!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 06:08

Vervelend Meggie.. had de moeder dus beter van te voren kunnen zeggen...
Aardig vreemd Jets...

Even off topic:
Gisteren is er een meisje van 11 (bijna 12) wezen kijken met haar moeder voor mijn pony.
Echt super vriendelijke mensen en het klikte ook tussen haar en mijn pony.
Rijden ging super en dat vond ze leuk. En ze heeft een zachte hand (precies wat mijn pony nodig heeft)
Afwachten of ze haar graag willen..

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:08

Klopt is inderdaad lastig. Wij hebben dan wel een maand proeftijd, maar het is bij ons zo vaak zo dat ze dan na 2 of 3 maanden toch geen tijd oid meer hebben :(. Of dat ze eigenlijk toch wel meer willen rijden wat bij ons gewoon niet altijd kan (fokstal).

_nvds klinkt goed, hopen dat ze het leuk vindt :)