Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:15

Goldenarrow, als de bijrijder het voer koopt wat mijn paarden krijgen en de smid laat komen die ik voor ze heb, prima. Maar ik ben wel degene die bepaald wanneer de jongens naar de smid moeten ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:18

goldenarrow schreef:
Maar, voor de mensen die zelf hun paard voeren, hoe kijken jullie dan tegen de aanschaf van een zak voer? Of betaling van de hoefsmid/wormspuiten/etc? Dat is in principe ook geld steken in spullen, maar die wel bruikbaar zijn.

Maar ook dan geld dus weer; wel wat de eigenaar van het paard goedkeurt; dus alleen de merken van het voer die het paard normaal ook krijgt en de hoefsmid die je normaal gesproken ook heeft. Maar dat kan dus weer iets zijn wat de verzorgster/bijrijdster weer niet leuk vindt of niet lief genoeg vind voor het paard, of niet lekker genoeg vind. :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:22

En volgens mij maakt het dan niks uit of je de eigenaar geld geeft of dat je de hoefsmid/voer leverancier geld geeft.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:24

Veulen84, nou ja ook dat inderdaad. Alhoewel ik me met voer nog wel kan voorstellen dat het anders 'voelt'.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:49

goldenarrow schreef:
Maar, voor de mensen die zelf hun paard voeren, hoe kijken jullie dan tegen de aanschaf van een zak voer? Of betaling van de hoefsmid/wormspuiten/etc? Dat is in principe ook geld steken in spullen, maar die wel bruikbaar zijn.

Dan heb ik liever dat ze gewoon geld aan mij betalen zodat ik zeker weet dat het paard de goede voeding krijgt, goede wormenkuur en dat de goede hoefsmid erbij komt. Dus een vast bedrag lijkt me dan een stuk handiger. Of als de hoefsmid is geweest dan geld te betalen maar een vast bedrag lijkt me voor iedereen toch wat duidelijker.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:34

Mikkiej schreef:
Tja, ik blijf het dubbel vinden. Aan de ene kant heeft de eigenaar alle recht om een vergoeding te vragen. Mits alleen rijden. (naar mijn mening) Je leert een hoop en je hebt er een hoop plezier van.
Maar aan de andere kant, de eigenaar heeft kennelijk niet genoeg tijd om de pony te rijden. Dan mag ze blij zijn dat er iemand haar pony wil rijden. Dus er dan ook nog geld voor vragen? Als iemand je pony rijd scheelt het de eigenaar weer 2 tot 3 ritjes per week naar stal.

Waarom scheelt het de eigenaar die ritjes? Ze kan het paard toch ook 2 of 3x per weekvrij geven? Als het paard toch verzorgd wordt, buiten komt en een schone stal krijgt... Mijn paarden aan huis worden echt niet elke dag gereden hoor... En het scheelt mij ook geen ritje naar stal ;) kost eerder meer tijd om een verzorgster te hebben.

Ik vraag niets, maar krijg van de meiden ook geen vastigheid. Het lijkt wel of de fanatiekelingen die echt een paar keer per week komen uitgestorven zijn of al bezet natuurlijk :(
Ik heb het er zelfs voor over om iemand een zakcentje te geven als die echt op afgesproken momenten de paarden komt voeren en uitmesten etc. Dus bij slecht weer ook komen, al is het alleen om de klusjes te doen en eventueel even te poetsen. Maar dan moeten ze zich wel zelfstandig kunnen redden en het vertrouwen winnen dat ik echt op ze kan rekenen. Zo ver komen de meesten dus niet eens...

Ik wilde dat ik dat vroeger had gehad... Ik heb het al die jaren gratis gedaan in ruil voor mogen verzorgen en regelmatig rijden. Maar ik ging dus ook heen om stal en paddock te mesten en te poetsen als ik niet ging/kon/wilde rijden.
De overgang naar een eigen paard was dan ook erg klein. Ook de overgang naar paarden aan huis omdat ik altijd al veel geholpen had bij mensen die de paarden/pony's aan huis hadden.

Gelukkig staat hier een vriendin die bij dezelfde vrouw heeft verzorgd toen we jong waren en die heeft dezelfde mentaliteit. En een andere vriendin heeft vroeger paard aan huis gehad en die heeft dat ook. Maar verder... moeilijk om mensen te vinden die het werk er om heen ook leuk vinden en zien liggen en die voldoende betrouwbaar zijn en verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:57

Als ik er ook even mee mag mengen ;)

De meeste eigenaren hebben wel tijd om iedere dag of minstens 6x in de week naar hun pony/paard te gaan en te verzorgen, vaak is het prettig als iemand (vast) bepaald aantal keer (wat de eigenaar wilt) kan verzorgen zodat de eigenaar een vrije dag heeft en weer fris en fruitig naar zijn/haar dier kan gaan.

Vaak is het dus makkelijk als iemand 1 of meerdere dagen p/w de verantwoordelijkheid op zich kan nemen met jou dier.

joyce B, ik ben het met je eens het is lastig om iemand te vinden die alles op zich neemt niet alleen het rijden maar ook de misschien (vieze) klusjes en ook zeer prettig als ze ook komen opdagen wat afgesproken is en zo niet dat geruime tijd van te voren even melden (wat niet iedereen doet helaas), ik wil zeker niet iedereen afkatten, zeker niet! Maar dit is helaas wat wel eens gebeurd en dan zit je dan..

Misschien is het ook dat wij eigenaren te veel eisend zijn geworden op bepaalde punten?
meestal zoek je toch een (jong) volwassenen, met het idee dat ze meer verantwoordelijkheid hebben? Dat is natuurlijk niet helemaal 100% waar er zijn ook jongere dames en heren ;) die wel de afspraken nakomen :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:04

Sterker nog, mijn ervaring met een jonger iemand (begonnen toen ze 14 was en helaas dit jaar weer gestopt), is stukken beter dan volwassen mensen (25-30 jaar). Dat zegt tegenwoordig ook niet zoveel meer. Er zijn zat jongeren die zich wél heel verantwoordelijk voelen.

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:10

ja, dat klopt meestal is dat ook een idee wat je opbouwt bij de tijd ;)
Dat een jonger iemand minder ervaring zou hebben dan een (jong) volwassen .

Verzorgsters onder de 18 kunnen ook nog een beetje gestuurd worden door de ouders, zij vinden het vaak leuk dat hun kind(eren) een leuke hobby hebben gevonden etc

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:09

hier ook jonge meiden hoor, 12 jaar, ze krijgen gewoon een kans.
En ook ouder met eigen vervoer...
telkens komt er weer wat tussen, wordt het verzet of je hoort gewoon niets meer.
Vroeger sprak je af dat je zoveel keer per week kwam. Vaste dagen of wisselend maar net wat je met de eigenaren afprak. Maar niet de ene week 3 keer, dan een week 1 keer en dan rustig 2 weken niet... Daar heb je als eigenaar niet veel aan en als dat de enige persoon is die je pony rijd heeft de pony er ook geen regelmaat aan. Je bouwt in elk geval geen conditie op...

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:23

afspraken worden niet altijd gevolgd ;)
kan ik ook uit ervaring vertellen :D

Het lastige is inderdaad als iemand onregelmatig komt, vooral als het hem/haar uitkomt. Sneeuwt het of regent het, dan komen wij niet tot weinig.. Schijnt het zonnetje dan willen wij vaker komen. zo kan het wel eens gaan..

Je probeert goede afspraken te maken en hopen dat het goed gaat.

Op een gegevend moment als het meerdere keren fout is gegaan bij de verzorgers/eigenaar dan heeft de eigenaar op een gegevend moment een lichte voorkeur naar meer ervaren bijrijders/verzorgers etc.. Jammer natuurlijk want iedereen verdiend een kans, zo heb ik ook een lichte voorkeur ontwikkeld na slechte ervaringen met veel jonge lady's (ook met wat ouderen hoor ;) )

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:05

Afspraken niet nakomen breek me de b*k niet van open.
Sommigen komen met één spatje regen, of één sneeuwvlokje niet meer opdagen voor de gemaakte afspraak.
En een aantal waren ook nog zo leuk om dan om pas half vijf een berichtje dat ze niet komen. Ja dan kan ik niet iets anders regelen, of zelf gaan of een ander vragen.

Of tijdens één van mijn vakanties dat ik weg was op vakantie, had mooi een indeling gemaakt en met iedereen afgesproken wie wanneer gaat.
Kwam er maar één persoon op de afgesproken tijden en de rest liet het afweten.
Tja waarom doe ik af en toe de moeite nog.

Gelukkig heb ik nu een aantal meiden, waar ik wel wat aan heb.

Alleen mijn zoektocht naar iemand voor mijn ruintje is op dit moment hopeloos.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:22

Natuurlijk scheelt het je geen ritje naar stal als je paarden aan huis staan.
Maar waarom een bijrijder als je er zelf genoeg tijd voor hebt?

Noem me kort door de bocht maar hoe moet ik het anders verwoorden? Dit is hoe ik het zie. Je hebt kennelijk niet genoeg tijd voor je paard en dus zoek je een bijrijder. Iets waar ik heel goed in kan komen. Maar er dan geld voor vragen? Terwijl jij kennelijk niet genoeg tijd hebt voor je paard? Nee sorry, daar kan ik niet in komen. En geld vragen omdat de verzorger dan komt, daar kan ik geen mening over geven omdat ik hier gewoonweg geen ervaring mee heb. De meiden waarmee ik vroeger naar de pony's ging twijfelden er niet aan of we gingen of niet.
Zelfde geld voor mijn nichtje, die heeft leren ponyrijden op haar, inmiddels overleden verzorgpony (noem het maar even zo voor het gemak) er staat nu een e pony waar nu niet op gereden kan worden omdat de bak te slecht is en een shetlander van bijna 2 jaar. Dus rijden kan ze voorlopig wel vergeten. (ze is 11) maar toch vraagt ze elke week wanneer we weer heen gaan. Als ik haar kom ophalen en het regent komt ze er pas achter als we onderweg zijn.. En dan kunnen we dus niks, dan zijn ze nat als we aankomen. Maar toch wil ze mee.
Het heeft dus ook te maken met de houding van de bijrijder/verzorgster zelf. Wellicht een proeftijd instellen zodat je kan bekijken of ze geschikt zijn?

Kijk, als dit bovenstaande niet geld en de bijrijder komt puur om te rijden en is dan weer weg vind ik het een ander verhaal.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:25

chelle_dora schreef:
Mikkiej schreef:
Tja, ik blijf het dubbel vinden. Aan de ene kant heeft de eigenaar alle recht om een vergoeding te vragen. Mits alleen rijden. (naar mijn mening) Je leert een hoop en je hebt er een hoop plezier van.
Maar aan de andere kant, de eigenaar heeft kennelijk niet genoeg tijd om de pony te rijden. Dan mag ze blij zijn dat er iemand haar pony wil rijden. Dus er dan ook nog geld voor vragen? Als iemand je pony rijd scheelt het de eigenaar weer 2 tot 3 ritjes per week naar stal.

En ook dat is weer absoluut niet waar en kort door de bocht.
Niet iedere eigenaar heeft geen tijd voor z'n paard en niet iedere eigenaar verwacht dat je ook de algehele verzorging op zich neemt.
Sterker nog, ik ben iedere dag op stal, ook als m'n bijrijdster rijdt :+ Nog sterker, als m'n bijrijdster gaat rijden, gaan we samen naar stal en begeleid ik het duo, wat ervoor heeft gezorgd dath et rijden nu weer een stuk beter gaat tussen de twee en nu springen ze ook.

Een bijrijdster zoeken/vragen staat niet gelijk aan geen tijd hebben of niet naar je paard kunnen/willen.

Ben ik toch wel nieuwsgierig, als je er steeds bij bent, waarom heb je dan een bijrijdster? :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:29

Mikkiej schreef:
Natuurlijk scheelt het je geen ritje naar stal als je paarden aan huis staan.
Maar waarom een bijrijder als je er zelf genoeg tijd voor hebt?

Omdat ik het leuk vind om andere de kans te geven een paardje te rijden/verzorgen.

Ik ben blij dat ik niet van een bijrijder/verzorger afhankelijk ben, zo geeft het niet als ze wel of niet komen.
Ik vraag ook geen bijdrage.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 13-01-14 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:31

Tja, ik ben dus zo'n eigenaar die een bijrijder heeft. En jawel, heb toch echt alle tijd van de wereld voor mijn pony hoor, ben er zelf als het even kan 2 a 3x per dag. Echter kamp ik met een hartafwijking waardoor ik zelf niet 5 dagen in de week kan, wil, en mag rijden. En ik vind het wel erg leuk om te zien wat mijn pony kan met een jongere ruiter. Dus dat ik geen tijd zou hebben dan voor m'n pony, die vlieger gaat dan niet echt op is het wel? Ik vind het ontzettend plat door de bocht om te stellen dat iedere eigenaar die geen tijd heeft, een bijrijder zoekt.
Echt ontzettend krom om dat zo te stellen, maar ook ontzettend makkelijk gezegd vanaf de andere kant natuurlijk als je zelf niet het eigen paard hebt.
Net als mensen die een pony hebben maar daar te groot (of te zwaar) voor zijn. Die zullen ook echt wel de tijd hebben, maar het de pony niet aan willen doen om (al dan niet tijdelijk) met een niet passende ruiter rondgereden te worden. Of kunnen echt geen afstand doen van hun pony en dan is dat een prima oplossing.

Dus nee, de dooddoener "als eigenaar heb je geen tijd dus daarom hoeft een bijrijdster niet te betalen"....
Als bijrijdster heb je evengoed een hobby en die hobby kost nog steeds geld, die paarden staan er echt niet van de lucht te eten.

Proeftijd moet je imo altijd instellen, of ze nou 12 of 80 zijn, wel of niet betalen, wel of niet uitmesten... De verzorgmeisjes die niet komen opdagen als het regent of sneeuwt zijn er helaas veel meer dan die wel komen opdagen.

Em_ : omdat ik zelf met een hartafwijking kamp, en het de laatste paar keren niet heel goed ging tussen ponylief en bijrijdster. Pony vertoonde wat kuren en bijrijdster heeft dan sturing nodig om pony de baas te kunnen. Het is dan of ik erbij, of lessen. En met mij erbij mag en kan ze ook springen en op eigen houtje vind ik dat niet verantwoord.

Als m'n bijrijdster overigens weer alleen wil, hoeft ze dit alleen maar aan te geven en dan ga ik naar stal op een ander tijdstip. Maar dan moet ik wel de zekerheid hebben dat het rijden dus ook weer goed gaat, en vandaar dat ik er nu even bij ben.

En ik ben niet afhankelijk van m'n bijrijdster en ik had m'n pony ook net zo lief die dagen stil gezet. Maar vind het wel erg leuk om te zien hoe een ander ook heel blij kan zijn met m'n pony en daar een klik mee kan hebben en iets mee kan opbouwen, maar zonder bijrijdster zal ik ook niet slechter slapen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-14 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:32

Ik heb altijd betaald voor een bijrijdpaard en ik vraag nu zelf ook een bijdrage. Mijn paard staat 24/7 buiten, dus haar maakt het echt niet uit als ik een dagje minder rijd. Er zijn genoeg mensen die geen eigen paard kunnen betalen, maar wel wat meer willen dan alleen een manege paard. Voor mij maakt het niet uit als iemand er dan die dag plezier van heeft, maar dan vind ik het wel redelijk dat daar een vergoeding tegenover staat. Dan is het voor beide een win-win situatie. Diegene heeft een paard waar alle knopjes op zitten, een prachtige bak om in te rijden en als het goed gaat mag diegene ook naar het bos. Voor mij is het een kleine compensatie in de ontzettend dure hobby die ik heb.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:35

chelle_dora schreef:
Tja, ik ben dus zo'n eigenaar die een bijrijder heeft. En jawel, heb toch echt alle tijd van de wereld voor mijn pony hoor, ben er zelf als het even kan 2 a 3x per dag. Echter kamp ik met een hartafwijking waardoor ik zelf niet 5 dagen in de week kan, wil, en mag rijden. En ik vind het wel erg leuk om te zien wat mijn pony kan met een jongere ruiter. Dus dat ik geen tijd zou hebben dan voor m'n pony, die vlieger gaat dan niet echt op is het wel? Ik vind het ontzettend plat door de bocht om te stellen dat iedere eigenaar die geen tijd heeft, een bijrijder zoekt.
Echt ontzettend krom om dat zo te stellen, maar ook ontzettend makkelijk gezegd vanaf de andere kant natuurlijk als je zelf niet het eigen paard hebt.
Net als mensen die een pony hebben maar daar te groot (of te zwaar) voor zijn. Die zullen ook echt wel de tijd hebben, maar het de pony niet aan willen doen om (al dan niet tijdelijk) met een niet passende ruiter rondgereden te worden. Of kunnen echt geen afstand doen van hun pony en dan is dat een prima oplossing.

Dus nee, de dooddoener "als eigenaar heb je geen tijd dus daarom hoeft een bijrijdster niet te betalen"....
Als bijrijdster heb je evengoed een hobby en die hobby kost nog steeds geld, die paarden staan er echt niet van de lucht te eten.

Proeftijd moet je imo altijd instellen, of ze nou 12 of 80 zijn, wel of niet betalen, wel of niet uitmesten... De verzorgmeisjes die niet komen opdagen als het regent of sneeuwt zijn er helaas veel meer dan die wel komen opdagen.

Em_ : omdat ik zelf met een hartafwijking kamp, en het de laatste paar keren niet heel goed ging tussen ponylief en bijrijdster. Pony vertoonde wat kuren en bijrijdster heeft dan sturing nodig om pony de baas te kunnen. Het is dan of ik erbij, of lessen. En met mij erbij mag en kan ze ook springen en op eigen houtje vind ik dat niet verantwoord.

Als m'n bijrijdster overigens weer alleen wil, hoeft ze dit alleen maar aan te geven en dan ga ik naar stal op een ander tijdstip. Maar dan moet ik wel de zekerheid hebben dat het rijden dus ook weer goed gaat, en vandaar dat ik er nu even bij ben.

En ik ben niet afhankelijk van m'n bijrijdster en ik had m'n pony ook net zo lief die dagen stil gezet. Maar vind het wel erg leuk om te zien hoe een ander ook heel blij kan zijn met m'n pony en daar een klik mee kan hebben en iets mee kan opbouwen, maar zonder bijrijdster zal ik ook niet slechter slapen.

Geloof me, ik had het ook recht in je gezicht gezegd ;)
En ik heb geen eigen paard omdat ik het gewoonweg niet kan betalen en geen tijd heb voor een eigen pony. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:37

Maar omdat jij het niet kan en wil betalen, wil niet zeggen dat iedere eigenaar met een bijrijder dan een uitbuiter is en geen tijd heeft voor z'n paard. Erg grappig wel dan dat je op de rest dus absoluut niet in gaat :') Je hebt nou eenmaal niet in ieder geval gelijk. Niet iedere eigenaar heeft geen tijd voor z'n paard, maar dat paard kost nog steeds geld en het is een dure hobby. En ik vind het een superlieve meid, maar zonder m'n pony had ik d'r niet gekend en ik doe nog steeds niet de hobby van een vreemde financieren, 'tis m'n zus niet :+

Tis dus geen hobby financieren van een ander maar ik stel me daarentegen ook weer niet op als manegebedrijf: ik pluk je er niet na een half uur vanaf en als het tijdig van tevoren wordt aangegeven (dus niet op de dag zelf :+ ) mag m'n bijrijdster zelf weten hoe vaak ze in de week wil rijden en wanneer ze wil rijden, maar wel dus in goed overleg. En ja, die dagen ga ik dus nog steeds zelf naar stal en wordt mijn pony gewoon verzorgd en komt ze niks te kort, ik of m'n vriend mest d'r uit dus dat hoeft ze ook allemaal niet te doen.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:42

Waar zeg ik dat die eigenaren uitbuiters zijn? Lees je wel goed? Misschien met je mn vorige berichten even terug lezen dan wordt je een hoop duidelijk. :)
En, ik reageer niet op de rest omdat ik daar niet zoveel aan toe te voegen heb en jij reageert op mijn berichten dus ik terug reageer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:43

Jij leest mijn berichten immers ook niet goed. Ik zeg nergens dat ik vond dat je het in m'n gezicht moet zeggen oid, ik zeg alleen dat het vanaf de andere kant (dus niet de andere computer, maar de andere zijde van het muntje: als bijrijdster ipv eigenaar van het paard) makkelijk roepen is dat iemand geen tijd heeft voor z'n paard of geen geld mag vragen. Dus voor jou geld dan net zo goed, even vorige berichten lezen, dan wordt het voor jou ook een stuk duidelijker. Uberhaupt wat meer berichten lezen in dit topic en dan zul je zien dat lang niet iedereen "geen tijd heeft voor zijn paard".

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:46

ik heb niet alles gelezen want dat is me een beetje te veel pagina's :)
maar ik zoek dus ook al een hele tijd naar een verzorgster, ik heb zelf een hernia maar moet alles zelf doen. de paarden staan aan huis. alles komt op mij neer.
ik kan niet even zeggen vandaag maar even niet, mijn rug doet 24/7 pijn
maar ik moet wel doorzetten. en ik zou super blij zijn met een verzorgster
maar die zijn hier dus niet te vinden helaas :(
bij mij zou ze alles mogen en hoeft ze echt niks te betalen.
alleen een stal en de paddock uitmesten zou me zoveel pijn schelen
ik kan al maanden niet meer rijden door mijn hernia, ik baal hier zo ontzettend van
mijn paard word dus al maanden niet meer gereden.
ik zou in mijn handen klappen als er iemand kwam die er wat mee deed
nu staat ze wel 24/7 buiten heeft gewoon wei en een paddock en inloop stallen
dus aan beweging zal ze niet te kort komen
maar wel aan aandacht ik kan niet eens verder poetsen dan haar knie want bukken lukt me dus echt niet meer
dus als er iemand uit zv een verzorgpaardje zoekt graag zelfs :)
ik mis het rijden enorm, want voor mijn hernia ging ik vaak de polder in voor een stevige buitenrit.
maarja ik heb er ook niet om gevraagd, maar mijn paarden dus ook niet :(

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:48

Maar Kim niet iedereen is zo trouwe verzorgster als jou, helaas. En er zijn met situaties te schetsen naast zelf geen tijd hebben.
Kijk maar naar mij, loop al vanaf het voorjaar al te kl* ten met mijn hak en ben bijna dagelijks op stal te vinden. En doe de dagelijkse klussen zelf.
Alleen rijden gaat gewoon op dit moment moeizaam.

Door je jaren heen heb ik zeer zeker de leer genomen om toch maar enigzins vergoeding te vragen in de vorm van les bij mij af te nemen.
Dit werkt toch enigzins aangezien mijn verzorgsters die er nu zijn erg fanatiek zijn.

Voordat ik deze regel ingezet had. Versleet ik soms tien in één jaar.
En ik ben echt de moeilijkste niet en zo heeeeeeeel veeeeeeel klussen hoef je naast het rijden niet te doen. Alleen de één a twee drollen die in de stal liggen verwijderen. De stal wordt elke ochtend door mijn vader uitgemest.
Waterbak vullen in de stal als deze leeg is en voor + na het rijden mest uit de bak halen.
Poetsplek netjes achterlaten, dus even aanvegen. Alles bij elkaar 15 min werk.

Maar voor sommige verzorgsters die ik heb gehad, was zelfs dit al te veel.
En waren voornamenlijk mooiweer ruiters en ja paarden hebben ook met minder mooi weer beweging nodig.
Kijk valt het met bakken uit de lucht, hoeft het voor mij ook niet. Maar sommigen komen na één spatje al niet.
Zodra er veel sneeuw ligt of ijzel mogen ze niet eens naar stal komen. Veiligheid gaat boven alles.

Maar ik ben nu blij met de meiden die ik nuheb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:53

myk_en_shant: Precies.. het is wel je dier en helaas gaat niet iedereen daar even zuinig mee om. Dan kan je wel met contractjes aan komen zetten of proefperiodes, maar als ze er zelf niks van merken wil het toch wel dat ze er vaak wat onverantwoorder mee om gaan...
Ik heb het gehad hoor, hele gezellige meid voor de pony, proefperiode en toen deed ze alles wat los en vast zat. 30 graden en hup zij ging wel rijden hoor want dat vond ze ZO leuk.. Ja de pony alleen niet echt he...
Dus toen ik begon over, joh na anderhalve maand geknuffeld te hebben he, gaan we nu wel even wat afspreken (want met regen kwam ze niet, en was het 30 graden dan liet ze die knol een uur lopen, dus fijn en verantwoordelijk was ze niet want ach dat ik daarna niks met knol kan, daar had zij geen pijn aan!) met betrekking tot een bijdrage en toen was ze gevlogen... want tja als je dan wat betaalt, moet je er van moeders wel zuunig mee om gaan om ervoor te zorgen dat je er leuk mee kan blijven rijden end an is crossen er dus ineens niet bij.. En dan zijn er snel een hoop gevlogen hoor..

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:53

chelle_dora schreef:
Jij leest mijn berichten immers ook niet goed. Ik zeg nergens dat ik vond dat je het in m'n gezicht moet zeggen oid, ik zeg alleen dat het vanaf de andere kant (dus niet de andere computer, maar de andere zijde van het muntje: als bijrijdster ipv eigenaar van het paard) makkelijk roepen is dat iemand geen tijd heeft voor z'n paard of geen geld mag vragen. Dus voor jou geld dan net zo goed, even vorige berichten lezen, dan wordt het voor jou ook een stuk duidelijker. Uberhaupt wat meer berichten lezen in dit topic en dan zul je zien dat lang niet iedereen "geen tijd heeft voor zijn paard".

Goed, met jou valt dus echt geen gesprek te voeren. Ik lees de berichten echt wel, om dan even net zo kinderachtig terug te reageren, ik zeg nergens dat ik ze niet lees ;)

Zal ik dan nog maar een keer mijn standpunt duidelijk maken?

Nee, ik ga niet betalen voor een verzorgpony/paard als ik ook nog allemaal andere dingen moet als stallen uitmesten, tuig onderhoud, verweiden, voeren, hoefsmid regelen enz. Oftewel, de eigenaar heeft niet genoeg tijd of wil eens een dagje, of meer, vrij. Iets wat ik mij heel goed voor kan stellen.
Ja, ik ben wel bereid om te betalen als ik alleen maar rijd en geen klusjes in en om stal heen doe. Hetzij een bijdrage in de maand, hetzij in de vorm van (privé)les of een compromis hierin. Zoals bokker myk_en_shant. Dan heb je ook een win-win situatie.

Hoop dat het nu duidelijk is voor je ;)