Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Martinair schreef:Heb een heel lief verzorg paard. Verzorg hem al redelijk lang. Maar betaal niks.Vind dat ik erg veel voor de eigenaar doe, en dat al een 'prijs' opsig is. Eigenaar heeft weinig tijd, en ik mest 3 a 4 keer in de week de stallen uit, voer ze en berijd ze. Enige wat ik betaal zijn mijn eigen lessen. Zou ik hiervoor moeten betalen? Dacht het niet want dan zou ze mooi zelf uit mogen mesten van me.
Vooral voor de mensen die het niet kunnen betalen en graag willen paardrijden/ verzorgen, vind ik dat je die een kans moet geven.
En dan laten betalen omdat het dan 'lekker meegenomen' is, is dan ook rond uit belachelijk. Eigenaar moet zelf voor de kosten opdraaien. Is haar paard en zoekt zelf een verzorgster.
Martinair schreef:En dan laten betalen omdat het dan 'lekker meegenomen' is, is dan ook rond uit belachelijk. Eigenaar moet zelf voor de kosten opdraaien. Is haar paard en zoekt zelf een verzorgster.
Borg schreef:Als het niks mag kosten gaan ze maar op een stalen ros zitten.
ponyfee schreef:Borg schreef:Als het niks mag kosten gaan ze maar op een stalen ros zitten.
helemaal mee eens!
Nikita_Happy schreef:Je mest voor de eigenaren uit, poetst geeft eten, rijdt, als je iets kapot maakt, ja oké tuurlijk betaal je dat dan, maar ik vind het een soort werk, je bewijst de mensen een dienst. Eigenlijk zouden bijrijders eerder geld moeten vragen dan betalen (vind ik dan) Je kunt wel zeggen ga naar de manege, maar daar hoef je niet te mesten, zadels vetten hoeven vn paard/pony doen... Je helpt de mensen echt!