Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Feela

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:07

Ik betaal ook. Niet aan de eigenaren, maar aan de stalhouder.
Omdat ik gebruik maak van zijn erf of iets dergelijks.
Klinkt vreemd, maar er zal vast wel logica inzitten. Verward
Ik ben in elk geval niet te beroerd iets bij te dragen,
al vind ik sommige bedragen die ik wel eens op marktplaats e.d. lees wel erg ver gaan.
Vraag me af wat je er dan allemaal wel niet mee mag doen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:16

Feela schreef:
Klinkt vreemd, maar er zal vast wel logica inzitten. Verward
Ik ben in elk geval niet te beroerd iets bij te dragen,
al vind ik sommige bedragen die ik wel eens op marktplaats e.d. lees wel erg ver gaan.
Vraag me af wat je er dan allemaal wel niet mee mag doen.

dat is bij mij heel kort samen te vatten Haha!

op jouw dagen mag je doen met het paard wat je ook met je eigen paard zou doen Knipoog
je hebt dan een beetje een eigen paard maar dan zonder de dierenarts kosten ,extra voer kosten,entingen,wormenkuren enz

en vergeet niet dat de stalling tegenwoordig ook aardig wat kost Clown *LOL*

helaas [ voor mij] heeft mijn `oude`bijrijdster nu een 2 kindje gekregen.
maar zij kon zelf geen paard onderhouden -vroeger wel gehad en weet dus ook wat het allemaal kost-dus zo`n `lease`paard zag zij wel zitten Knipoog en ik ook Haha!
en op een manege paard wilde ze niet,nu kon ze de mijne ook als haar paard beschouden en dat heeft ze 1.5 jaar met veel liefde gedaan.

ik begrijp heel goed dat iedereen graag gratis wil bijrijden *LOL* maar helaas voor niks gaat de zon op.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:41

Ik betaal E50,- per maand voor Timber.
En voor die E50,- heb ik wel zo'n beetje een eigen paard Lachen.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:29

ik heb 3 eige paardjes... en 2 verzorgpaardjes, die zijn en staan bij ons aan de overkant..
ik mag ze gratis verzorgen en mag ermee doen wat ik wil!
stal moet ik wel uitmesten en bijna alle spullen die ze hebben zijn van mij, behalve zadel en hoofdstel.
mijn lessen/wedstrijden enz moet ik zelf betalen, vind ik ook wel redelijk, want ik wil rijden!

ik vind het niet eens zo gek om voor je VP te betalen.. stalling en DA en hoefsmid enz zijn ook niet goedkoop Knipoog

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:33

mirgino schreef:
Feela schreef:

dat is bij mij heel kort samen te vatten Haha!

op jouw dagen mag je doen met het paard wat je ook met je eigen paard zou doen Knipoog
je hebt dan een beetje een eigen paard maar dan zonder de dierenarts kosten ,extra voer kosten,entingen,wormenkuren enz

en vergeet niet dat de stalling tegenwoordig ook aardig wat kost Clown *LOL*

Dan vindt ik het toch raar dat zij de stalhouder moet betalen. De eigenaar van het paard betaald de volle stalkosten, dus ook de dagen dat zij (de verzorgster) komt, het is dus extra wat hij vraagt en dat mag hij eigenlijk niet doen vindt ik.

Feela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:50

[/quote]

Dan vindt ik het toch raar dat zij de stalhouder moet betalen. De eigenaar van het paard betaald de volle stalkosten, dus ook de dagen dat zij (de verzorgster) komt, het is dus extra wat hij vraagt en dat mag hij eigenlijk niet doen vindt ik.[/quote]

Schijnt te gaan om andere verzorgsters die een puinhoop maakten van zijn erf en zo nog wel wat redenen die ik niet precies weet. Ikzelf zou het ook niet durven vragen, maar het zij zo.
Ik ben blij met mijn bijrijdpaard en dat is het belangrijkste. Dat eigenaren van het paard zelf een bijdrage vragen vind ik niet meer dan normaal, zolang het redelijk blijft.

spekster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:13

Betaal €50 voor me VP vind ik redelijke prijs kan 3 keer in de week komen... mag doen wat ik wil bos in, gewoon in de bak of over de weilanden. Eventueele lessen willen ik en de eigenaresen weer gaan volgen en gaan dan kijken of we een voordelig tarief kunnen regelen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:04

Ik heb nu 2 nieuwe verzorgpaardjes sinds kort en ik betaal nog steeds niets. Lachen

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:32

Ik betaal voor de lessen zelf.. 30 euro, zijn echt hele goede lessen en een top instructeur, kan ik nog wel ver mee komen.
En ik betaal mee aan de stalling, 50 euro per maand. Vind ik echt heel erg meevallen. Ik koop ook nog wel eens wat spulletjes..

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:23

Ik heb het nou wel heel luxe voor elkaar Lachen maar, het scheelt ook wel dat die mensen mij hebben gevraagd of ik hun paard wil rijden.. Is het verhaal toch altijd een beetje anders

Heb eigenlijk gewoon mijn eigen paard, niemand anders rijdt er op of doet er iets mee..
Maar ze worden gevoerd en op de wei gezet en de stal wordt gedaan ALS ik er NIET ben..
En ik hoef niks te betalen Haha!
Ook de benodigde spullen worden betaald en dierenarts hoefsmid enz..
alleen als ik iets nieuws voor de mooiigheid wil moet ik het zelf betalen... Logisch Lachen
zelfs de Auto en trailer zit inbegrepen Haha!
Ideaal dus ben er ook super blij mee Haha!
Lessen, wedstrijden e.d betaal ik uiteraard wel zelf Lachen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:59

iok hoef ook niks te betalen. ze worden gevoerd enz. k mag verder rijden en komen waarneer ik wil.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:43

Ik hoef voor mijn verzorghafje niet te betalen. Zijn baasjes vinden dat grote onzin omdat ik hun een dienst bewijs en zij mij. Nou mooi meegenomen toch?? En ik hoef niets uit te mesten. Ik moet hem alleen goed verzorgen, lief voor hem zijn en als ik wil hem berijden dan mag dat ook nog!

eemes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:21

Ik hoef ook niet te betalen, Haha!
ik mag er alles mee doen, en als tie ergens heen moet word tie zo vervoerd door hun..
dierenarts en hoefsmit hoef ik ook niet te betalen.. Knipoog

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:43

Ik hoef er niet voor te betalen.
Ik zou ook niet weten waarom dat zou moeten.
Ik had het er ook een keer met de eigenarrese over en die zei het ook waarom zou je ervoor moeten betalen.
De verzorgster helpt de eigenarrese om wat meer aandacht ook aan ander dingen te kunnen gaan doen en de eigenarrese van het paard zorgd ervoor dat de verzorgster het naar de plezier heeft.
En zo is dat bij ons ook he geval Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:27

nu vraag ik me iets af Knipoog

dit aan alle bijrijdsters die meebetalen maar onzin vinden Clown

stel dat jij nu een eigen paard koopt en die kost 4000 euro je stalt hem op een leuke stal
voor 250 euro p/m
je hebt er nog andere kosten bij van DA ,smid ,Wormenkuur enz
je hebt zelf tijd voor je paard maar als iemand het 3 dagen over zou nemen zou dat fijn Knipoog
jouw kosten komen op zo`n 350 euro p/m

dan zou jij iemand anders gratis op jouw paard laten bijrijden??
en jij betaald dan alle kosten??

dus de bijrijdster een gratis paard en jij werk je uit de naad om die 350 euro op te hoestten.

als dat zo is,verkoop ik mijn paard en kom ik bij jou gratis rijden Haha! Ja Haha!

ik heb sinds deze week een nieuwe bijrijdster voor mijn merrie en deze vrouw betaald de helft van de stalling en smid mee,en vind dat heel normaal:))
ze heeft jaren op een manege gereden en weet wat een paard aan stalling en onderhoud kost.
Haha!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:33

mirgino schreef:

stel dat jij nu een eigen paard koopt en die kost 4000 euro je stalt hem op een leuke stal
voor 250 euro p/m
je hebt zelf tijd voor je paard maar als iemand het 3 dagen over zou nemen zou dat fijn Knipoog

dus de bijrijdster een gratis paard en jij werk je uit de naad om die 350 euro op te hoestten.

als dat zo is,verkoop ik mijn paard en kom ik bij jou gratis rijden Haha! Ja Haha!

ik heb sinds deze week een nieuwe bijrijdster voor mijn merrie en deze vrouw betaald de helft van de stalling en smid mee,en vind dat heel normaal:))
ze heeft jaren op een manege gereden en weet wat een paard aan stalling en onderhoud kost.
Haha!

Hahah.... das een goeie hoor... je hebt gelijk!!

Ik ben zelf op zoek naar een bijrijder voor mijn kleine paardje... is erg moeilijk.
Ten eerste omdat ik niet op zoek ben naar in de leeftijd 0-16 jaar..
Ten Tweede Ik wil er ook niet zomaar iemand op zetten.. Hij is een superleer paardje(Z dressuur) dus ervaring gewenst
Ten Derde ik vraag ook een bijdrage.
100 euro per maand (alleen zelf eens in de twee weken je les betalen)
of 50 euro en dan mag er mee betaald worden aan voer, hoefsmid, wormenkuurtjes enzovoort.
Je mag dan gebruik maken van mijn spullen en buitenrijden

Ik werk er hard voor om mijn paardje te onderhouden en ook als ik een bijrijder zou hebben ben ik er nog elke dag te vinden. Ik zoek een bijrijder omdat mijn paardje met anderhalf uur per dag rijden niet voldoende beweging krijgt....

Dus als iemand iets wilt leren, verantwoording kan dragen(daarvoor vraag ik ook een bijdrage) je hebt ook bijrijders die na een week geen zin meer hebben en dan zit je mooi... gebruik mag maken van alle spullen enz... 3 keer per week mag rijden in de bak of buiten... vind ik het niet meer dan normaal dat je ervoor betaald....

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:48

Ik hoef ook niet te betalen.. Haha!

Ik verzorg 2 shetjes en de 1 ben ik aan 't inrijden... maar als ik iets wil kopen voor ze (zadel, hoofdstel etc) moet ik het ook ewl zelf kopen.. heeeeel af en toe KRIJG ik er zelfs geld voor:P rond de 5 euro ofzo maar daar kan ik wel weer leuke spulletjes voor kopen Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:13

ik moet zeggen dat er erg weinig gereageerd word op mijn post Knipoog Knipoog

dat zegt toch wel wat dacht ik zo Haha!

het is opeens opvallend stil Dromen

ik denk zelf dat alle niet willende betalende bijrijdsters ZELF wel een bijdrage zouden vragen Clown omdat ze er dan pas achterkomen wat alle kosten zijn p/m
en dat er niet een paard door iemand gekocht word om door een ander gratis te laten bijrijden Clown

maar goed, ik moet hier toch wel om lachen hoor *LOL*

haflovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:40

hey
ik moet elke x een euro betalen als ik het zadel ophaal.. maar ik hoef ook niks te doen, alleen rijden! dus vind het heel redelijk, en ze rijden zelf niet meer dus alles hebben ze voor mij, en als er dan reparaties aan het zadel en / of hoofdstel moeten hoef ik daar niks voor te betalen.. dat betalen ze zelf.. vandaar mijn bijdrage van een eurootje Clown
en ik heb zelf bedacht dat ik best kan uitmesten enzo! Vork dus dat doe ik nu ook! Pling [wat ben ik toch weer goed voor de mensheid Clown Duivel ]
xx!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:56

mirgino schreef:

voor 250 euro p/m
je hebt zelf tijd voor je paard maar als iemand het 3 dagen over zou nemen zou dat fijn;)

Haha!
Ik denk dat daar al vaak genoeg antwoord op is gegeven. Lachen

Jij zou een bijrijdster fijn vinden, een bijrijdster vind een paard fijn. De meeste die dat betalen 'maar onzin vinden' gaan dan ook uit van het principe dat je elkaar een dienst bewijst.

En ja een paard kost idd veel (daar ben ik me goed van bewust), dat is dus één van de redenen dat ik er geen heb. Je beslist zelf of je een paard neemt of niet, je moet er niet van uit gaan 'ik koop een paard, een ander rijdt er op, die moet ook maar betalen want ik betaal ook'. Maar dat is mijn mening. Knipoog

Jij vind het fijn dat je paard meer gereden wordt, de bijrijder vind he tfijn dat ze paard kan rijden.

Ik vind het betalen van een (kleine) vergoeding geen onzin, als zou ik het zelf nooit doen. Lachen En ik denk niet dat ik een bijdrage zou vragen moest ik zelf een paard hebben. Ten eerste als ik een paard koop ben ik daar verantwoordelijk voor en moet ik dus ook maar zien dat ik dat kan financiëren, ten tweede als ik een bijrijdster zoek is dat dan wsl omdat ik te weinig tijd heb en het het dus gemakkelijker zou zijn voor mij (ik vind niet dat ik geld moet vragen voor iets dat mij eigenlijk gemakkelijk uitkomt...).

Waar ik wel voor ben is een meer symbolische bijdrage, wat ik zelf ook altijd deed. Ik kocht regelmatig iets nieuws voor mijn vz-paard. (En ik hielp op stal enzo, maar dat vind ik niet meer dan logisch. Haha! )

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:13

daarom heb ik nu mijn paardje aangeboden als te lease Clown

je leased haar voor 3 dagen p/w

en heel stom als je dat in je adv zet ,krijg je wel reacties Clown
het is hetzelfde maar je noemt het anders Clown

en verder is dit een eindeloze discussie Sigaar

bij mij betaal je een lease bedrag en daar heb je dan mijn pony zoveel dagen tot jouw beschikking.

in R`dam is er jaren een manege geweest die dat deed,mijn vriendin had daar 2 dagen p/w een paard voor 150 gulden per mnd
alleen waren er daar andere regels wat de hoeveelheid rijden aanging,omdat het paard verder gewoon in de les gebruikt werd.

en [dat heb ik al vaker gezegd] is het in onze regio heel normaal dat er betaald word om paard te rijden,anders zou ik ook nooit een bijrijdster gehad hebben.
want bij mij hebben ze altijd meebetaald Knipoog
en ik doe het niet omdat ik geen tijd voor haar heb,of dat ik het niet op zou kunnen brengen Clown
maar ik vind het leuk om een ander een `half` eigen paard te gunnen en de bijdrage is mooi meegenomen,want Sigaar het is allemaal duur zat.

het is alleen jammer dat dit niet begrepen word ,er word alleen maar gepraat over elkaar een dienst bewijzen[ vooral van de bijrijdster want die helpt jou en niet anderom],maar waarom moet deze dienst gratis zijn?
dat is in de ``echte`` wereld ook niet hoor,daar moet voor elke dienst betaald worden. Ja

maar voor al diegene die hun paard gratis aanbieden aan een ander,geweldig toch?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:39

mirgino schreef:
het is alleen jammer dat dit niet begrepen word ,er word alleen maar gepraat over elkaar een dienst bewijzen[ vooral van de bijrijdster want die helpt jou en niet anderom],maar waarom moet deze dienst gratis zijn?
dat is in de ``echte`` wereld ook niet hoor,daar moet voor elke dienst betaald worden. Ja
Dat heb je iig niet uit mijn post gehaald want ik doel dus net op de wederzijdse dienst dat beide partijen geholpen zijn... Lachen
En ik geloof dat dat in de 'echte' wereld toch nog regelmatig voorkomt. Laat me het anders stellen: het ene plezier is het andere waard. Lachen

En ja voor een wederzijdse dienst vind ik het onzin om te betalen, om hierboven staande rede.

En ik heb het ook al eens in dit topic gezegd, (ik geloof al wel 10 keer), dat het idd regio gebonden is. Bij ons in de buurt wordt er namelijk niet vaak gevraagd om te betalen. Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:44

ik heb het niet uit jouw post gehaalt! Knipoog

en ik stop met deze dicussie,we worden het nooit eens, de niet willen betalende bijrijdsters en ik die wel een bijdrage wil. Lips are sealed

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:45

Ik begrijp het standpunt van een bijdrage willen wel, alleen hoop ik dat je mijn standpunt met mijn argumentatie ook begrijpt. Dat idee had ik net nl niet, vandaar dat ik dacht dat het op mij sloeg. Lachen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:11

Ik vind betalen voor een verzorg/bijrijpony eigenlijk normaal. Ja Ik kan het zelf niet betalen. En ik denk niet dat m'n moeder ervoor zou willen betalen(gescheiden ouders en dat soort oliebol. Dan is er niet voor allerlei dingen geld). Mensen kunnen wel zeggen ga werken, maar dat heeft al helemaal geen zin. *LOL* Dan heb ik geen eens tijd voor een bijrijknol.

De pony is ook van mensen en voor hun is het ook niet gratis. Al vind ik wel dat sommige mensen erg veel vragen. Voor een paar daagjes in de week. Knipoog