Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:11

Ik vraag inderdaad geen bijdrage.
Alleen de les is vrij prijzig.
Het is ook geen manege les en echt prive les.

Ach we gaan gestaag door met zoeken

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:12

De juiste match komt vroeg of laat vanzelf wel.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:33

Ja inderdaad! Een goede (wat vaak duur is) les is een investering in jezelf - er is vast iemand die dat ook in ziet!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:48

Ik vind 'verplicht' lessen ook juist een hele goede ipv van een (hoge) bijdrage. Dat is win-win voor alle partijen want daar heeft iedereen baat bij toch!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:04

DatBenIkNou schreef:
Ik vind 'verplicht' lessen ook juist een hele goede ipv van een (hoge) bijdrage. Dat is win-win voor alle partijen want daar heeft iedereen baat bij toch!

Dat is onze gedachte er wel achter ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:44

DatBenIkNou schreef:

Zoiets wil ik ook gaan doen, niet eens vaak les misschien eens in de maand.
Helaas komt de dame die er de vorige keer was weer niet meer opdagen (nummer 5 oid) en heb ik denk ik iedereen uit de buurt al gehad want niemand reageert meer op mijn advertenties :')

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:58

DatBenIkNou schreef:
Ik vind 'verplicht' lessen ook juist een hele goede ipv van
een (hoge) bijdrage. Dat is win-win voor alle partijen want daar heeft iedereen baat bij toch!

Nou die lessen zijn vooral gewin voor jezelf en wel zo eerlijk naar het paard toe, IPV steeds dezelfde fouten van de ruiter te moeten ondergaan.

Maar een financiële bijdrage voor de eigenaar vervalt in jouw voorkeur dus die win-win situatie zie ik niet helemaal zoals jij die ziet. De bijrijder mag dan gratis gebruik maken van het paard.
Prima als de eigenaar dat zo wil trouwens, dat moet ieder voor zich weten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:39

Ik vroeg ook geen bijdrage, maar wel dat er gelest werd en dan wel bij instructie waar ik mee kan leven.
Heeft namelijk weinig zin als ik probeer paard op buitenteugel te rijden en grotendeels volgens R.vd..s.c.h.aft idee, als mijn bijrijder lest bij een instructeur die paarden aan de binnenteugel door de bocht laat sturen. oid.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:56

sneeuwpop schreef:
DatBenIkNou schreef:
Ik vind 'verplicht' lessen ook juist een hele goede ipv van
een (hoge) bijdrage. Dat is win-win voor alle partijen want daar heeft iedereen baat bij toch!

Nou die lessen zijn vooral gewin voor jezelf en wel zo eerlijk naar het paard toe, IPV steeds dezelfde fouten van de ruiter te moeten ondergaan.

Maar een financiële bijdrage voor de eigenaar vervalt in jouw voorkeur dus die win-win situatie zie ik niet helemaal zoals jij die ziet. De bijrijder mag dan gratis gebruik maken van het paard.
Prima als de eigenaar dat zo wil trouwens, dat moet ieder voor zich weten.

Nee hoor, dat schrijf ik niet toch? Bijdrage hoeft niet te vervallen maar wel lager uit vallen wat mij betreft als je lessen verplicht. Als je bijvoorbeeld volpension staat en verder weinig hoeft te doen, vind ik een bijdrage alsnog heel normaal hoor! Ik vind het anders als je eerst een uur klusjes aan het doen bent, dat wel. Op de stal waar ik sta, heb ik voordat er een eigen paard kwam een paard 3 dagen per week bijgereden. Bij ons zitten in het stalgeld 4 groepslessen per week en volpension. Ik reed toen 2 lessen per week en 1x vrij en betaalde daar 150€ per maand voor. Lijkt me heel logisch als het stalgeld de eigenaar 425€ om kost.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:33

Omdat er ipv (in plaats van) staat had ik begrepen zoals ik dat schreef.
Nu snap ik je en is het ook imo een win-win :-)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:53

sneeuwpop schreef:
Omdat er ipv (in plaats van) staat had ik begrepen zoals ik dat schreef.
Nu snap ik je en is het ook imo een win-win :-)

IPV (hoge) :+
Maar snap dat je het anders kan lezen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:17

Ons topic is aan het verouderen.

Iedereen inmiddels voorzien van bijrijder?

Ik moet straks weer op zoek verwacht ik

1 van de meisjes die op mijn pony rijdt stapt waarschijnlijk over naar een andere pony waar ze makkelijker zelf mee kan rijden (mijn pony maakt gebruik van haar onzekerheid door stil te gaan staan etc) Ze zou eerst eigen pony krijgen en zag wel hoe het met rijden moeilijker werd nadat ze een keer gevallen was, dus geen grote verrassing.

Het meisje dat mijn paard 1a2 x per week verzorgd moet geopereerd worden en zal dan een maand of twee uur uit de running zijn vermoed ik. Nog even horen of ze daarna weer verder wil of niet.

Ikzelf ben net overgestapt naar nieuw bijrijd/trainingspaardje.
Vriendelijke NRPS ruin van rond de 1,60 die meer dan 2 jaar stil heeft gestaan. De eigenaresse longeert en ik ga hem 2 tot 3x per week rijden. Vrijdag zadels gepast en ben er net gisteren voor het eerst opgestapt na longeren met zadel. Viir mij spannend en wennen maar hij was super braaf en voelde heel fijn. Nog wel wat scheef maar dat komt vast goed! Eerst alleen gestapt. Misschien volgende keer een drafje er bij :)

Hopen dat het steeds beter gaat en de eigenaresse er ook tevreden over is hoe het gaat zodat ik me wat zekerder ga voelen. faalangst is echt niet tof bij het rijden van paarden van andere eigenaren :p Daar moet ik echt overheen groeien!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 05-09-17 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:18

Ik heb nu heel toevallig weer een enthousiaste vrouw die een paar keer langs is geweest en betrouwbaar lijkt. Hopen dat het blijft plakken :Y)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:24

Wat fijn! Duimen maar!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:26

Leuk dat je zelf ook een bijrijdpaardje hebt gevonden.

Onzekere ruiters maakt het niet makkelijk. Zelfs een heel braaf dier kan daar op een gegeven moment misbruik van gaan maken.

Hopelijk een blijvertje!

Hier hebben we sinds maart een hele leuke en enthousiaste verzorgster van 16. Mooist zou zijn als we er daar nog 2 van hadden.
We zijn mooi in opbouw. Flink hard aanpakken en daarna genieten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:29

ik heb nu sinds kort een bijrijder. En besloten om toch geen bijdrage te vragen, alleen dat ze les bij mijn instrutrice. Nu heb ik als eis 1x in de 3/4 weken les.

heb haar de nr van mijn instructrice gegeven. Nu eens zien hoelang het duurt voordat ze daar zelfstandig een les gaat plannen. Als het me te lang duurt, dan vraag ik wanneer ze gaat lessen. En als ik erachter aan moet blijven hobbelen is het voor mij klaar..

ik heb dit ook vermeld dat ik erg jammer vind dat er niet gelest wordt,ook verteld dat ik dit meerdere malen mee heb gemaakt met andere bijrijders.

en dat ik niet constant achterna wilt zitten waneer diegene nou gaat lessen.. Als deze weer een flop wordt, vraag ik gewoon een bijdrage.

ik heb een gezonde haflinger, ik ben totaal niet moeilijk, in overleg mag er veel. Enige wat niet mag is alleen op buitenrit of buiten wandelen. Dit heeft als rede dat mijn haf dat echt niet leuk vind alleen, en dus ook te maken heeft met veiligheid.

ik heb een bijrijder gehad die mocht met hem na het bos (stond toen vlak bij het bos) maar ze ging altijd met een ander braaf paard mee. En was 25+.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:31

Wat fijn Anke! Een doorzetter!

Logisch Plutolover. Veiligheid voor alles! Met mijn pony laat ik ook niet iedereen naar buiten en zeker niet alleen! Hij kan best een monster zijn soms en is niet 100% verkeersmak.

Ik zelf rijd ook het liefst samen met iemand buiten. Lopend, fietsend of te paard...

Met vorige bijrijdpaardje ging ik wel alleen de weg langs maar vond ik wel beetje spannend. Ook al was hij braaf ;)
Laatst bijgewerkt door joyce B op 05-09-17 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:38

Ik hoop dat mijn zoektocht voorbij is. Ze is nu 2x geweest en gaat eigenlijk heel goed.
Dus we gaan het weer proberen.

Heb heel veel afzeggers gehad. Toch te druk, te ver etc. Eentje wil niet nadenken tijdens het rijden. Meiden die zeggen nog contact op te nemen. Hoor je niks meer van.

Bij deze moet ik er ook een beetje achteraan. Maar ze vertelde dat ze in september het nog heel druk heeft. Hopelijk komt er meer initiatief. Ze komt netjes de afspraken wel na. Die heb ik ook gehad, constant op laatste moment afzeggen.

Maar bij deze gaat het rijden goed. Ze heeft een goede energie. Wil graag lessen en ook in het grondwerk. Vind het geen probleem om te mesten. Kan doordeweeks.
Als ik vraag wanneer ze kan krijg ik wel antwoord. Dus even kijken hoe het loopt :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:41

Mijn haflinger is wel verkeersmak. Alleen als hij het in zn kop heeft van ik wil nu naar huis, dan gaat hij drammen en draaien... Of gewoon in z'n achteruit of er nou een sloot/auto/weetikveelwat in de weg staat hij gaat er gewoon op zitten...

als hij een goede bui heb met alleen op rit, is hij heel fijn. beetje onzeker soms maar voor de rest heel braaf..

ik blijf het jammer vinden dat er maar weinig echt goede zijn.. bedoel je krijg de gelegenheid om een paard te verzorgen/rijden omdat je zelf geen kan hebben/betalen.

Ik zou het wel geweten hebben... maar goed. Als je keer een goede heb krijgen/nemen ze een eigen paard.

Maar tot nu toe ben ik tevreden over diegene die ik nu heb.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:57

Het is echt wel zoeken naar een klik met zowel paard als eigenaar als overeenkomst in verwachtingen en mogelijkheden, tijd en afstand/vervoer. Ik vind het niet zo raar dat zo'n echte match best moeilijk te vinden kan zijn.

Maar er zijn i derdaad veel mensen die niet goed weten dat ze wel of niet willen en niet duidelijk durven te zeggen dat het niet is wat ze zoeken. En ook veel die nogal makkelijk dingen beloven/toezeggen maar dat niet nakomen of erg makkelijk afzeggen om allerlei kleine redenen en gebrek aan doorzettingsvermogen.

Sommige denken dat een paard verzorgen of bijrijden vrijblijvend is... komen als het je uit komt, je zin en toevallig tijd hebt en dan even rijden en weer weg... Denk dat er weinig eigenaren zijn die daar blij van worden. Ga dan liever af en toe een paard ergens huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:37

plutolover schreef:
Ik zou het wel geweten hebben... maar goed. Als je keer een goede heb krijgen/nemen ze een eigen paard.

Sorry :D :P
Jij moest zo nodig verhuizen :roll: :')

Ik vond het vooral belangrijk dat iemand op dezelfde lijn als ik zat qua trainen/omgang, en dat viel bij sommige ook nog vies tegen... Duidelijk gezegd dat ik echt een springpaard heb die gewoon heel erg moeite heeft met het verzamelen (lange rug, lange hals) en dat tijdens het eerste stukje draf gelijk oppakken onder het nom van "dat moet ze gewoon kunnen"... Ehh... Nee, daar trainen/rijden we naar toe, we trekken d'r niet de eerste 10 minuten al in de krul... Kan zeggen dat ze er ook niet langer dan een kwartier opgezeten heeft toen ze van mij weer af mocht stappen :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:41

Vanaf wanneer hebben jullie een keus gemaakt om een bijrijder te nemen? Ik heb sinds kort mijn eerste eigen paard en wellicht wil ik in de toekomst wel een bijrijder, gewoon omdat ik zelf ook altijd die kans heb gehad en het mij ook wat lucht geeft naast mijn fulltime job. Maar ik moet zelf natuurlijk nog eerst mijn paard goed leren kennen, dus verwacht het komende jaar ook nog geen bijrijder te willen. Wanneer was bij jullie het moment dat jullie de beslissing hebben genomen?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:41

Sinds ik angst heb en ik graag wil dat mijn paard bereden blijft

Maar het is ook wel lekker om op de dagen dat de bijrijder er is eens thuis te zijn :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:42

Anoniem schreef:
plutolover schreef:

Sorry :D :P
Jij moest zo nodig verhuizen :roll: :')

Ik vond het vooral belangrijk dat iemand op dezelfde lijn als ik zat qua trainen/omgang, en dat viel bij sommige ook nog vies tegen... Duidelijk gezegd dat ik echt een springpaard heb die gewoon heel erg moeite heeft met het verzamelen (lange rug, lange hals) en dat tijdens het eerste stukje draf gelijk oppakken onder het nom van "dat moet ze gewoon kunnen"... Ehh... Nee, daar trainen/rijden we naar toe, we trekken d'r niet de eerste 10 minuten al in de krul... Kan zeggen dat ze er ook niet langer dan een kwartier opgezeten heeft toen ze van mij weer af mocht stappen :D

lieverd toen was je al opzoek na een eigen paard haha. Niet veel later kwam ET. en ik doelde ind jouw hahaa. lol

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:44

Rena100 schreef:
Vanaf wanneer hebben jullie een keus gemaakt om een bijrijder te nemen? Ik heb sinds kort mijn eerste eigen paard en wellicht wil ik in de toekomst wel een bijrijder, gewoon omdat ik zelf ook altijd die kans heb gehad en het mij ook wat lucht geeft naast mijn fulltime job. Maar ik moet zelf natuurlijk nog eerst mijn paard goed leren kennen, dus verwacht het komende jaar ook nog geen bijrijder te willen. Wanneer was bij jullie het moment dat jullie de beslissing hebben genomen?

omdat ik het ook fijn vind om een keer niet na hem toe gaan. Tuurijk kan ik dan een stal kiezen waar alles wordt gedaan incl buiten en binnen zetten van je paard. Maar vond ook belangrijk dat hij dan in beweging is. En als ik op vakantie ofzo ga vind ik een vaste bijrijder ook erg fijn