Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:57

Ik heb weer iemand die het nu gaat proberen. We zullen zien.

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:32

al ga ik niet veel verder voor alleen het uitmesten/poetsen, dan wil ik wel minstens kunnen wandelen of ( kleine kunsten ) vrijheidsdressuur

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:48

Rosannee_ schreef:
Ik woon in omgeving drechtsteden en ben nog opzoek dus als iemand nog een verzorger of bijrijder zoekt, pb me.!

Drechtsteden is lastig om iets te vinden :D Blijf sporadisch ook eens rondkijken maar geef het snel weer op :')

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:19

Edebussy schreef:
Aangeboden superleuke Arabisch Volbloed...om bij te rijden...omgeving Dronten, Flevoland...zie ook de Markt!

Dronten is moeilijk zoeken hoor;) heb ik vorig jaar ook geprobeerd een serieuze bijrijder vinden...helaas meiden van 14 13 jaar die het alleen van de zomer zouden willen en die laat ik zowieso niet op mijn paard...succes iig .
sta je bij stobben?
mocht je een keer samen een buitenritje willen maken ik sta op de abbertweg:)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:30

Kijken veel van jullie ook écht naar de leeftijd?
Want dat kan het ook al moeilijker maken :j
Natuurlijk, als je een lastiger paard heb begrijp ik het wel hoor. Maar, zouden jullie (anders?) echt naar de leeftijd kijken? Of hoe iemand overkomt/ervaring? :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:34

Leeftijd toch wel tenzij je een heel volwassen stevige jongere hebt. Deels vanwege alleen op stal, deels vanwege verantwoordelijkheid die pas echt ontwikkeld bij latere leeftijd en deels vanwege karakter en formaat van de pony. En deels door ervaring wijs geworden met jongere kinderen die het eigenlijk niet aankunnen nog.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:37

Goed nieuws! Ik mag binnenkort komen kijken naar een paardje in Veldhoven waarmee ik zelfs op langere termijn op wedstrijd mag met de eigenaresse! :D Ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:37

Hier maakt de leeftijd in theorie niet uit, maar in de praktijk ..
Ik denk dat ik te 'andere' paarden heb dan de meeste, te andere dingen doe .. En daar zijn 12/13/14/...-jarigen volgens mij niet klaar voor. Die willen niet serieus met paarden omgaan en leren inspelen op gedrag, die willen gewoon rijden & lol hebben .. Ik heb ook lol, maar op een hele andere manier, en had niet het idee dat ik die 'kinderen' dat kon bijbrengen, dat zij daar ook lol in kregen...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:40

Leeftijd speelt half mee.... Maar het was anders geweest als ik op een grote pensionstal had gestaan waar veel mensen waren en er altijd iemand was (vorige stal) dan vind ik het minder "eng" om een jonger iemand alleen alles te laten doen (als iets mis gaat, is er altijd wel iemand die helpt/of aanwijzingen geeft etc.) Maar ook voor de veiligheid van die persoon. (Zelf rijd ik ook niet vaak "alleen" gaat er ook altijd iemand mee (ook voor de gezelligheid)... Maar ook voor veiligheid... Dus mjah.... is het verantwoord om een jong iemand alleen te laten gaan? (Komt nog eens bij dat de paarden soms zo staan dat je door een wei moet van een ander paard... gaat ook lastig alleen :S) Dus twijfel! Wat ik had was ideaal, meisje was "pas" 16, maar had altijd haar vriend mee, of een ouder of sprak af met mijn zusje en/of mij...

Nu staat hij dus op een stal waar je dus ook helemaal alleen kunt zijn, moet rijden achter het huis etc. En mocht er iets gebeuren... (Maar ook de controle op mijn paard, stel ik zeg dat je niet naar buiten mag --> op die andere stal, zou diegene als die het toch doet worden teruggefloten... Nu kan diegene dus "alles" doen wat die maar wil... Zonder dat ik er ooit achter kom waarschijnlijk (dat laatste vind ik dus zo eng aan een nieuw iemand zoeken).

En iemand van 30 kan ook de meest domme dingen doen en afspraken niet nakomen weet ik uit ervaring... Maar mjah... Twijfelgeval.... (Ik blijf bij 15jarige meisjes die allemaal vriendinnetjes in de buurt hebben met verzorgpaarden/eigen paarden een beetje bang dat de verleiding is om er "even naar toe te rijden" of wat dan ook heel groot wordt :S)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:52

Dat laatste is ons dus zeker 3 keer overkomen. De eerste keer meisje liet na lang zeuren vriendinnetje rijden. Die gaat flink galopperen met een herstellende pony. Dier weer flink kreupel. De 2 e keer pony lopen belachelijk maken, uitlachen met vriendinnetje, bandages verkeerd doen ed.onze oude merrie was daar nooit van gedient en die nam wraak, resultaat kapotte knie van meisje. De derde keer was pony herstellende van rugblessure. Mocht niet bereden worden, en dan samen met vriendinnetje zonder zadel rond gaan racen. Dus hier geen vriendinnengroepjes meer.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:55

Dat zijn dus ook de dingen waar ik bang voor ben :S zit je (ow zo handig FB en alles) die mensen lekker na te zoeken :') zie je allemaal dingen dat je denkt van "hmmm... dat ga je toch nooit met mijn pony doen mag ik hopen?!" :D

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:00

kusmariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:02

Er is zeker geen leuke bij rijd pony of paard in de buurt van Hoogeveen (dr)?
Zo moeilijk om er eentje te vinden!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:06

Deetjeeuh schreef:
Kijken veel van jullie ook écht naar de leeftijd?
Want dat kan het ook al moeilijker maken :j
Natuurlijk, als je een lastiger paard heb begrijp ik het wel hoor. Maar, zouden jullie (anders?) echt naar de leeftijd kijken? Of hoe iemand overkomt/ervaring? :)

Ik kijk in principe wel naar leeftijd, maar heb toch een meisje van 13 lopen. Dit omdat ze via iemand die ik ken vroeg of ze mijn paardje mocht verzorgen en omdat ze al bekend stond als betrouwbaar op de stal waar ik sta ( ze heeft daar 2 jaar geleden diverse ijslanders verzorgd en bereden). anders had ik het niet gedaan. Ik was niet op zoek naar een verzorger, maar wel een bijrijder eventueel. Helaas is paardje nu geblesseerd en heeft ze nog niet gereden, maar komt af en toe langs om aan elkaar te wennen (mijn lieve ijsco is een beetje eenkennig :j ) en in mijn vakantie komt ze dagelijks hooi en muesli geven. Toch wel handig als je iemand hebt die dat graag doet :j Verder doe ik het verzorgen het liefst zelf. Is mijn "uitje" iedere dag, sta zelfs zingend poep te scheppen :+

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:07

30+ bijrijders kunnen ook domme dingen doen hoor!
Maar risico op domme dingen is denk ik bij 12+ wel wat groter,en dan vooral bij leeftijd 14-16jr omdat ze stoer willen doen.
Hier voor de Haflinger op zoek naar 18+ met ervaring ivm karakter van paard. Voor de ponies vanaf 7 jaar maar dan wel verplicht les. Zo probeer ik eventuele problemen/doen van domme dingen te ondervangen. Maar tot op heden nog geen succes met het vinden van een bijrijder in de buurt van Amsterdam-noord.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:09

Lianne dit waren 2 verschillende pony s en uiteraard verschillende verzorgers in verschillende woonplaatsen en stallen. Maar wel dezelfde leeftijd, rond de 14 tot 16. Er viel toen niets na te zoeken, is zo n beetje pre computertijd.

Ook idd oudere gaan fout, ook dat meegemaakt helaas met flinke medische blijvende problemen bij onze tinker. Vandaar onze kopschuwheid naar verzorgers. Maar we zullen nu langzaam wel moeten, dus hopelijk nieuwe ronde nieuwe kansen.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:10

karuna schreef:
Lianne dit waren 2 verschillende pony s en uiteraard verschillende verzorgers in verschillende woonplaatsen en stallen. Maar wel dezelfde leeftijd, rond de 14 tot 16. Er viel toen niets na te zoeken, is zo n beetje pre computertijd.

Ook idd oudere gaan fout, ook dat meegemaakt helaas met flinke medische blijvende problemen bij onze tinker. Vandaar onze kopschuwheid naar verzorgers. Maar we zullen nu langzaam wel moeten, dus hopelijk nieuwe ronde nieuwe kansen.

Mijn hemel, wat een vreselijke verhalen... -O- Snap nu de angst van mensen die een bijrijder zoeken en de leeftijdsgrens ook beter en beter...

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:10

xOtje schreef:
Belachelijk dat er zulke mensen zijn .

http://www.bokt.nl/markt/ad/105549/verz ... roosendaal

nog een keertje haha, maar iets wat ik moet veranderen of moet toevoegen? :D

Dat woordje "verlangen" vind ik raar overkomen... sorry :o Ik zou er een ander woord voor zoeken. Iets van " en ik ben op zoek naar een leuke verzorgpony"

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:11

Daarom vind ik leeftijd dus ook zo hypocriet, het verschilt zo per persoon, maar blijf er bij.... Vertrouwen moet er gewoon zijn, anders werkt het sowieso niet, of iemand nu 6 is of 85 :')

Het heeft echt wel een voordeel dat er veel te zoeken valt... Maar zelfs dan kan er nog vanalles gebeuren wat niet de bedoeling was :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:13

We hebben op 2 verzorgers na echt heel veel pech gehad, alhoewel als ik anderen bij andere paarden bezig zag en hoorde :x en de beide goeden wonen nu helaas veel te ver weg na onze verhuizing. Waren ook beiden jongere meisjes maar mee gegroeid in dingen doen. En een waarschuwing was genoeg om iets doms nooit meer te doen. Geeft knipoog naar mogelijke meelezer hihi. Zij komt af en toe nog langs huppen om knollie blij te maken en is inmiddels een dierbare vriendin.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:13

Alfi2010 schreef:
30+ bijrijders kunnen ook domme dingen doen hoor!
Maar risico op domme dingen is denk ik bij 12+ wel wat groter,en dan vooral bij leeftijd 14-16jr omdat ze stoer willen doen.
Hier voor de Haflinger op zoek naar 18+ met ervaring ivm karakter van paard. Voor de ponies vanaf 7 jaar maar dan wel verplicht les. Zo probeer ik eventuele problemen/doen van domme dingen te ondervangen. Maar tot op heden nog geen succes met het vinden van een bijrijder in de buurt van Amsterdam-noord.

Dat kunnen ze zeker :+ En de ene 13 jarige is de andere niet. Als ik de dochter van mijn vriend mee neem en haar 2 x poep laat scheppen (samen met mij natuurlijk) dan wil ze de derde keer niet meer mee. En je hebt ook van die giebelkonten... En ik heb een hele onverantwoordelijke 21 jarige als verzorgster gehad. Vandaar dat ik eigelijk mijn buik vol had van verzorgers, doe het liever zelf :D

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:15

hier in de buurt is er juist overschot aan verzorgers/ bijrijders.
heb zelf bijna een half jaar moeten zoeken maar nu eindelijk iets gevonden :D

van de leeftijd snap ik ook wel hoor maar het lig heel erg aan de persoon zelf

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:21

@ Ziviaantje; ook ik doe het liever zelf (ben van mening dat er maar 1 goed genoeg is voor mijn paarden/ponies en dat ben ikzelf). maar we hebben inmiddels zoveel paardjes staan dat ik er echt niet meer aan toe kom om ze allemaal zelf te rijden/longeren/mennen. En daarbij zij ze echt te leuk om ze zomaar te laten staan en wil ik andere mensen de kans gunnen om met paarden bezig te zijn juist omdat we er zelf zoveel plezier aan beleven en niet iedereen heeft de financiele mogelijkheden om een paard aan te schaffen. Maar ik moet bekennen ik ben wel kritisch (geworden) bij het aannemen van bijrijders, en zit mede daarom waarschijnlijk nog zonder :=

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:29

Alfi2010 schreef:
@ Ziviaantje; ook ik doe het liever zelf (ben van mening dat er maar 1 goed genoeg is voor mijn paarden/ponies en dat ben ikzelf). maar we hebben inmiddels zoveel paardjes staan dat ik er echt niet meer aan toe kom om ze allemaal zelf te rijden/longeren/mennen. En daarbij zij ze echt te leuk om ze zomaar te laten staan en wil ik andere mensen de kans gunnen om met paarden bezig te zijn juist omdat we er zelf zoveel plezier aan beleven en niet iedereen heeft de financiele mogelijkheden om een paard aan te schaffen. Maar ik moet bekennen ik ben wel kritisch (geworden) bij het aannemen van bijrijders, en zit mede daarom waarschijnlijk nog zonder :=

:D :D :D Tja, ik heb er maar 1 hè ;)