Sees schreef:Serendip90 zij betaalt jou in feite in natura dat is ook een soort van bijdrage leveren. Fijn dat jullie zo'n prima wederzijds akkoord hebben
.
Precies
Want zo iemand vind ik gewoon niet meer... Bij de een is lessen te duur, en gaat je paard niet vooruit... De ander komt alleen om te rijden.En dat mensen minder "serieus" zijn als ze geen bijdrage betalen valt ook wel mee... Heb er genoeg gezien die op de een op de andere dag stopten terwijl ze eerst een bijdrage betaalden... Ook wel last gehad van de verzorgster van degene met wie ik een wei/stal huurde... Ze zou ook helpen met de stallen etc. Spreek je af met haar, kon je erop rekenen dat je een half uur van te voren een sms'je kreeg "ik ben wat later"... Dan was ik al onderweg.. dus ja, kom je aan, ga je beginnen met uitmesten, water bijvullen en alles... en dan was het al klaar/bijna klaar als zij aankwam... dat was wel heel hatelijk! Of dan was ze een middag vrij... Sms'je "ik heb de stallen al gedaan".. kom je aan.. Geen hooi, water niet bijgevuld, stal nog niet echt goed schoon, maar alleen wat opgestrooid..
dus nu lekker volpension, heb je dat gezeik iig niet meer :p (geeft mij veel meer rust en als je kijkt wat het per maand scheelt... dan heb ik dat er wel voor over)Zonder bijdrage is het al moeilijk om een goede verzorgster te vinden, laats staan met denk ik dan.. (of je moet een super goed leerpaard hebben, dan snap ik het wel... Maar voor mijn recreatie-ezel
)
. Fijn dat jullie zo'n prima wederzijds akkoord hebben
.

), door jouw post kom je inderdaad heel 'makkelijk' over.

Ik vond dat namelijk altijd vanzelfsprekend.. Ik mag gebruik maken van iemand anders haar tuig, dus vind ik het ook wel zo netjes om zo nu en dan is het tuig schoon te maken en in te vetten.
) Als je een bijrijder om een bijdrage vraagt mag je er ook zeker van zijn dat hij/ze de gemaakte afspraken nakomt. Het is niet meer vrijblijvend. Daarbij: als ik een paard koop, koop ik hem ook om er de sport mee in te gaan, en dan wil ik helemáál dat iemand er mee omgaat alsof het zijn/haar eigen paard is.
).