Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:39

perdjes schreef:
Ik sloeg net even stijl achterover toen ik een advertentie tegen kwam van iemand die een bijrijder zocht. 2x in de week, dus 8x in de maand voor 140 euro. Een bijdrage oke maar dit vind ik een beetje teveel van het goede. :=

Wat voor vergoeding is volgens jullie dan redelijk?
Of vinden jullie dit per gebied verschillend?
aangezien ik lees zal wel ZH zijn.

Ebony170511

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:42

Ik heb zelf 2 shetjes.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen bijdrage vraag aan mijn verzorgster.
En ze koopt ook niks voor ze, wat ik ook niet erg vind.
Ben veel te blij dat ze het doet als ik niet kan.
En nou moet ik er ook bij zeggen dat ik maar € 1.- per maand betaal aan huur van het land, waar ik zelf dan weer een flinke Paddock met schuilstal en dit omheind heb, voor als het gras te nat is en ze toch naar buiten kunnen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:44

1 Iemand die is komen kijken of het klikt vond de pony leuk, maar de afstand te ver.
Dat werd dus niet wat.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:05

Ebony170511 schreef:
Ik heb zelf 2 shetjes.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen bijdrage vraag aan mijn verzorgster.
En ze koopt ook niks voor ze, wat ik ook niet erg vind.
Ben veel te blij dat ze het doet als ik niet kan.
En nou moet ik er ook bij zeggen dat ik maar € 1.- per maand betaal aan huur van het land, waar ik zelf dan weer een flinke Paddock met schuilstal en dit omheind heb, voor als het gras te nat is en ze toch naar buiten kunnen.

Zo, doe mij ook zo'n weiland!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:36

Stille meelezer hier!
De prijzen per maand die gevraagd worden zijn in Zuid Holland idd erg hoog. Ik moet zelf 35,- permaand betalen voor 2 a 3 keer per week, vind ik een hele mooie prijs. Heb na gerekend, ben zo ook goedkoper uit dan op een manege waar ik eernst heen wilde gaan :)

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:55

ik zou wel willen ik zoek een verzorgpony in mol belgie

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:02

35 euro is zeker netjes, 140 euro is echt belachelijk. Iets meer bijleggen en dan kan je er zelf eentje stallen. Ik heb tot nu toe nooit betaald om bij te rijden, maar ik heb dan misschien m'n leeftijd wel mee.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:05

saroanda schreef:
35 euro is zeker netjes, 140 euro is echt belachelijk. Iets meer bijleggen en dan kan je er zelf eentje stallen. Ik heb tot nu toe nooit betaald om bij te rijden, maar ik heb dan misschien m'n leeftijd wel mee.

Ik heb ook nooit moeten betalen, nu nog steeds niet. Een kleine vergoeding kan ik me in vinden maar 140 euro :o daar heb ik meer dan 7 privélessen voor

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:05

Ik moet 50 euro betalen voor 2x in de week, maar dan mag ik ook alles ermee doen, en als de eigenaresse op vakantie is (en die gaat heel vaak op vakantie!) mag ik zo vaak gaan als ik wil. En als ik zin heb om het bos in te gaan hoef ik maar te smsen en ik mag samen met iemand het bos in. :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:13

ik betaalde vroeger altijd 50 euro voor 1 dag in de week (per maand) haha

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:35

Ik betaalde 50 euro per maand, ik kwam meestal 2 dagen in de week maar mocht ook vaker komen als ik wou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:56

Hier is de verzorgster weer geweest :) Hebben het over het facebook-voorval gehad, ze had onnadenkend die foto op haar facebook gezet en iemand anders heeft die dan gekopieerd en zo is die op die pagina belandt waar ik hem gezien heb. Ze had dat meisje er al op aangesproken maar die wilde de foto niet verwijderen, ze had in ieder geval wel voor haarzelf besloten geen foto's meer op internet te zetten, dus dat is wel fijn :) Heb ook gezegd dat ik helemaal niet kwaad ben maar dat ze moet opletten met dat soort dingen, zeker omdat zij nog op de manège rijdt waar hij gestaan heeft (en de mentaliteit daar is nogal uh .. vervelend :+ ). Het is niet zo voor mezelf of [***] ofzo, maar zij rijdt ook nog op die manège en ik zou het jammer vinden als ze gezeur krijgt omwille van een paar foto's. Maar ze had al gemerkt hoe het in elkaar zat, er doen nu al mensen anders tegen haar omdat ze [***] nu verzorgd ... Kinderen :+ Er hadden ookal kinderen gevraagd of ze niet met haar mee mochten naar [***] enzo, maar daar had ze toch al tegen gezegd dat dat niet ging. Dus op zich zit het wel goed heb ik het idee :) Nu moet ze zelf nog wat strenger worden (lief is goed, maar [***] speelt er gewoon mee) en dan komt het allemaal in orde :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:59

Dat is een tijd van wennen dat strenger worden denk ik. Hoe lang verzorgt ze hem nu, een week of 2 toch?

Hier helaas nog niet gereden, de zadelmaker kwam helaas niet in de buurt de komende weken, dan werden de voorrijdkosten behoorlijk hoog. Hopelijk kan hij eind september wel en als het zadel dan past dan kan mijn nieuwe bijrijdster kijken of ze mijn pony fijn vindt rijden.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:02

Klinkt goed sabine :j

Jammer dat ze nog niet kan rijden, maar zo kan ze eerst een goede band opbouwen toch?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:04

Ja dat wel, maar ik ben zo benieuwd hoe mijn pony het doet na 2 jaar niet bereden te zijn geweest :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:04

hier is vandaag het meisje langs geweest.
en ze was geweldig :))
heel erg enthousiast en gezellig, kon heel goed overweg met Gillian (die is toch zeker niet de makkelijkste, maar hij heeft haar niet geprobeert te lanceren en is ook niet met haar gaan rennen :D)
morgen komt ze kijken bij de les en voor overmorgen en donderdag hebben we een afspraak :D
daarna zal ze het zelf gaan doen want dan zit ik 3 weken in Portugal...
maar ergens heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt, ze zijn zo leuk samen <3

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:05

Ging bij jou echt onwijs snel zeg :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:06

Zoiets :j Het zal inderdaad nog wennen zijn, ze gaf ook aan dat ze niet goed wist hoever ze mocht gaan, maar ik heb hem daarstraks even overgenomen (ik moest wel, had me al 10 minuten staan inhouden :+) en toen heeft ze gezien hoe ik het aanpak en dat vond ze ook duidelijker en toen durfde ze ook meer & strenger zijn (zei ze toch, maar ik heb hen toen even alleen gelaten omdat ik het idee had dat ze het moeilijk had met mijn aanwezigheid). Dus hopelijk gaat dat in de toekomst steeds beter. Ik wil haar best wel laten wennen & proberen, maar probleem is dat de pony zo ontzettend aan het testen is, als ze daar niet nu meteen op reageert komen daar problemen van die voorkomen hadden kunnen worden en dat zou ik voor beide partijen spijtig vinden ... Maar dat heb ik ook aangegeven en dat leek ze wel te begrijpen (ze zei toch van wel, maar aan haar houding te zien vond ze het wel moeilijk om over zo'n dingen te praten). Het blijft moeilijk allemaal :+

Spijtig dat de zadelmaker niet in de buurt was, eind september is nog zo lang, haha :))

Zo MDH, dat heb je even snel geregeld :Y) :))

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:07

[***] schreef:
Hier is de verzorgster weer geweest :) Hebben het over het facebook-voorval gehad, ze had onnadenkend die foto op haar facebook gezet en iemand anders heeft die dan gekopieerd en zo is die op die pagina belandt waar ik hem gezien heb. Ze had dat meisje er al op aangesproken maar die wilde de foto niet verwijderen, ze had in ieder geval wel voor haarzelf besloten geen foto's meer op internet te zetten, dus dat is wel fijn :) Heb ook gezegd dat ik helemaal niet kwaad ben maar dat ze moet opletten met dat soort dingen, zeker omdat zij nog op de manège rijdt waar hij gestaan heeft (en de mentaliteit daar is nogal uh .. vervelend :+ ). Het is niet zo voor mezelf of Boke ofzo, maar zij rijdt ook nog op die manège en ik zou het jammer vinden als ze gezeur krijgt omwille van een paar foto's. Maar ze had al gemerkt hoe het in elkaar zat, er doen nu al mensen anders tegen haar omdat ze Boke nu verzorgd ... Kinderen :+ Er hadden ookal kinderen gevraagd of ze niet met haar mee mochten naar Boke enzo, maar daar had ze toch al tegen gezegd dat dat niet ging. Dus op zich zit het wel goed heb ik het idee :) Nu moet ze zelf nog wat strenger worden (lief is goed, maar Boke speelt er gewoon mee) en dan komt het allemaal in orde :)

strenger worden is inderdaad wennen denk ik...
het is toch eerst af tasten met elkaar. de meeste zullen niet in eens meteen op hun plaats gaan staan :)

capopjekop schreef:
Dat is een tijd van wennen dat strenger worden denk ik. Hoe lang verzorgt ze hem nu, een week of 2 toch?

Hier helaas nog niet gereden, de zadelmaker kwam helaas niet in de buurt de komende weken, dan werden de voorrijdkosten behoorlijk hoog. Hopelijk kan hij eind september wel en als het zadel dan past dan kan mijn nieuwe bijrijdster kijken of ze mijn pony fijn vindt rijden.

als ze dat niet erg vind weet je meteen wat voor een vlees je in de kuip hebt :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:08

Haha idd, en anders ga ik toch maar eens kijken of mijn barefoot zadeltje ook op haar past of anders het engelse zadel dat ik van mijn buurmeisje heb gekregen.

Ja daar heb je wel een punt, maar ik denk dat je het goed aangepakt hebt door het voor te doen en haar daarna even wat tijd te gunnen. Mijn shet probeert ook graag uit en tot nu toe kan ik mijn bijrijdstertje goed begeleiden zodat ze ermee leert om te gaan, het gaat haar steeds beter af. Jammer dat ze nu begint te groeien, want die shetten groeien niet mee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:11

ja he :o
heb volgens mij gewoon een goeie advertentie neer gezet :+
en het leuke is, heb met heel veel contact gehad maar bij dit meisje had ik het beste gevoel en is dan ook de eerste die is geweest en het klikte gewoon meteen :+
is voor gil heel fijn, want van veel verschillende ruiters raakt hij alleen maar in de war en van in paniek :o
en ik heb denk ik ook wel gewoon heel veel geluk gehad :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:11

Spijtig hé .. meegroeishetten zou wel de oplossing zijn :j En dat ze dan terug krimpen als de bijrijdster om 1 of andere reden niet meer kan. Niks zo spijtig als dat een combinatie moet stoppen omdat ruitertje te groot is.. Maar verder is eind september inderdaad wel een test :Y) :))

Klopt dat het begin aftasten is :j Maar dat is zo'n beetje het probleem met mijn pony's, die werken niet zo met aftasten, je doet het "goed" en duidelijk, of je moet het niet doen. Heb zelf die problemen met [***] gehad en [***] is in wezen hetzelfde paard (alleen zit daar een stukje angst bij met momenten) en ik wil haar die problemen echt besparen, want het is echt niet leuk als je paard je gewoon omver loopt omdat die vindt dat jij er toch maar voor spek & bonen staat ... :+

Nikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:01

ik heb nu al 3 en half jaar een verzorgpony waar ik heel erg veel moeite voor gedaan heb om te vinden. Die shetlander is een gezelschapspony en ik kon/kan en niet veel mee maar ben er toch nog steeds dolblij mee. Die verzorgshet kreeg ik toen ik 11 was en nu ik 15 ben rijd ik de halflinger, waar de shet gezelschap voor is, al anderhalfjaar.
In de drie en half jaar dat ik die shetlander verzorg heb ik veel mensen voorbij zien komen die allemaal dachten dat ze het wel aankonden om altijd buiten te rijden in weer en wind, en dat ze altijd al op pittige paarden en pony's hadden gereden. En een voor een zag je ze weer afhaken. Ik zie vaak van die advertenties op marktplaats van 16+/18+ terwijl dat juist degene waren die er snel mee stopten, de andere bijrijder en ik rijden de pony nu allebei al anderhalf jaar en zijn 15 en 16 komen in weer en wind en vinden het nog steeds leuk, en doen ook altijd alle huishoudelijke klusjes zoals uitmesten en vegen.
Ik raad mensen die een bijrijder zoeken dus aan om niet persé op leeftijd af te gaan omdat dat niets zegt over de rijkwaliteiten of de mentaliteit. :)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:34

+ 10000000000 voor Nikk_ _/-\o_

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:57

Nou nikk_ kan je niet bij ons komen, ha, ha.