Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:49

lalunamyo schreef:
Ok leuk :) dan moet er vast wel iets te vinden zijn.

Zelf rijd ik gewoon bij een particulier vlakbij gieten. Ze fokt en wil ze op de wedstrijden hebben, rij er 2 voor haar.. Op het moment
zoekt ze niemand meer bij ( zo wel , dan zoekt ze zelf altijd op marktplaats haha ) maar er zijn geloof ik genoeg stallen in die omgeving.
Succes in ieder geval !

jaa vast wel! dankjewel! :D

vwmissy

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:34

ik meld me ook , ik ben op zoek naar een leuk paardje omgeving breda..

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:58

Nou, ik ben officieel ook begonnen met mijn zoektocht naar een bijrijder voor mijn verzorgpaardje. Ik heb zelf niet de tijd hem meer aandacht te geven, maar hij wordt echt te dik en kan dus wel wat extra beweging gebruiken. De eigenaar was akkoord om er iemand bij te zoeken, dus staat er sinds vandaag een advertentie op marktplaats en bokt. Ben benieuwd wat er op af komt...

Dus als er iemand nog een paardje in omgeving eindhoven/oirschot zoekt, pb maar!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:46

nadat gebleken is dat een eigen pony de komende 3 jaar hoe dan ook niet haalbaar is, Hoop ik via deze weg toch een verzorg/berijdpaardje te vinden. Ik heb al een advertentie op marktplaats gezet alleen helaas nog geen reactie gehad. Dus wie o wie heeft er een leuke pony of klein paard in omgeving Sliedrecht in de aanbieding ?:P Een (kleine) bijdrage is geen probleem.
Ik ben 18 jaar en heb al een aantal jaren ervaring met paarden en paardrijden.
Meer informatie etc. graag via PB.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:55

En ik ga maandag weer voor het eerst rijden sinds lange tijd! Ik heb eventjes een gelderse merrie bijgereden, lekkere buitenritten enzo maar in november stopte ik vanwege school... vind dat het nu weer hoog tijd word om te crossen :))

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:22

Nou, ik lijk al weer voorzien. De vorige bijrijdster van Milord heeft besloten dat ze het paardje toch te leuk vindt om er mee te stoppen, dus nu is ze wel bereid om mee te betalen. Erg fijn, want zij kent het paard en wij kennen haar dus geen gedoe met wat je in huis haalt :).

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:27

Voor twee paarden op stal bij ons in Beekbergen worden nieuwen bijrijdsters gezocht. Het ene paard is 174 en het andere 182 cm. Beiden zijn braaf te rijden zowel in de bak als in het bos. Beiden eigenaren zoeken iemand die meerdere malen per week met hun paard lekker aan het werk gaat. Zowel licht dressuurmatig als bosritten. De stal is voorzien van alle facaliteiten waaronder een binnenbak. Meer info over de paarden via PB.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:12

Jemig. =(
Ik ben nu al een paar maanden aan het zoeken voor een bijrijdpaard in Soest, (waar ik in november ga wonen) maar ik kan hélemaal niets vinden! Ik reageer overal op, pony's, paarden, alles waar ik een beetje op pas qua lengte en gewicht en wat me erg leuk lijkt. Altijd hetzelfde verhaal.. 'we zijn net voorzien'.
(dit is geen steek naar de eigenaren of wat dan ook hoor!) Maargoed ik wordt er natuurlijk aardig moedeloos van. Of dan reageer ik, reageert iemand terug over verdere gegevens over mij, die ik vervolgens weer toestuur (harstikke blij, want misschien bestaat er een kansje dat ik beet heb?) En vervolgens hoor ik niets meer van de eigenaar(s). Toch jammer dat mensen geen mailtje terugsturen, zelfs als ze geen intresse hebben hoor ik liever dat dan gewoon geen antwoord! :)

Kortom, ik ben wanhopig! Iemand die mij moed in kan praten..?
Liefsx

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:10

Lolacabana schreef:
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een bijrijder, al 4 maanden. Ik krijg gewoon niet de juiste reacties. Meisjes van 11-12 jaar oud reageren wel, maar die kan ik niet 2-3 keer per week alleen en zonder toezicht mijn - soms toch wat lastige - pony laten rijden. Ik hoop dat ik snel een goede reactie krijg, want ik red het nu echt niet allemaal met school.

Heb u een paar dagen geleden een mailtje gestuurd, ben namelijk erg geïnteresseerd..
Hoop dat u alsnog wilt reageren, ookal bent u misschien al voorzien, dan weet ik waar ik aan toe ben! :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:02

Pfff ik wil geen bijrijder meer....wat een ramp! en het maak niets uit of ze nu jonger of ouder zijn dan ik het blijft gewoon een ramp, het lijkt wel of ze gewoon niet snappen dat het mijn paarden zijn en doen lekker hun eigen ding zonder overleg en zeg ik er wat van heb ik meteen geen vertrouwen in ze. Helaas kan ik er niemand echt een plezier mee doen en ga ik het nu lekker alleen mee aan de slag!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:19

heeey, ik wil me ook wel melden :) ik heb een heeeel verhaal over mijn ervaringen enz.

ik heb nog nooit zonder bijrijdpaard gezeten. op mn 8e kreeg ik mn eerste vz paard( fjord, die ik zo nu en dan nog steeds rijd :) ) daarna ben ik een shetlanderhengst gaan verzorgen en rijden. superleuk beestje :) toen ben ik naar een andere manege verhuisd en kreeg ik na een half jaar (ong.) een leuke fjord op het oog. de eigenaresse is komen kijken bij mn les en het klikte meteen :) die heb ik een jaar of 2 gereden. ondertussen heb ik een ander mooi aanbod gekregen. ik mocht een groninger rijden, en meedoen aan evenementen, zoals springdemo's, paardendag etc. tja ik was jong en het leek zo perfect, dus heb ik die kans met beide handen aangepakt.
helaas was het allemaal niet zo perfect als het leek.
wel heb ik keuringen en demo's gereden, maar toch was het niet zo geweldig. tuurlijk, een hele mooie ervaring. we kregen ruzie en ben er weggegaan. toen mocht ik op de manege een paard bijrijden die niet kon worden ingezet in de lessen. hij was te "wild"
het was een superleuk paard, maar met pit.
tegelijk had ik vlak bij mn huis een leuke welsh k te rijden. hier heb ik ook wedstrijdstrijdjes mee gedaan :)

toen kwam er op MP een mooie advertentie. vzers gezoch voor 10 shetjes en 2 friezen. en als "beloning kochten ze een eigen paard voor je. helaas kwam ik er meer voor de honden en geiten etc. dan voor de paarden. het enige wat we er mee deden is de stal uithalen om te mesten.
het "eigen paard" kwam er wel, maar ook nooit iets mee gedaan.
daar ben ik wegens beschuldeging voor dierenbeul weggegaan. ( sorry als je een paard een tik geeft als ie je bijt... )

daarna mocht ik op de pensionstal bij ons een leuke e-pony rijden die ik al erg lang kon ( bij vorrige eigenaar)
deze is helaas na een klein half jaartje verkocht.
toch bleef ik er komen :)

toen had ik een advertentie op MP gezet. ik kreeg binnen 3 dagen behoorlijk wat reacties.
o.a. een dressuurpaardenfokkerij. ik mocht de wedstrijden in enz. maar het was niet waar ik op hoopte. tuurlijk, ik wou niks liever, maar ik zou geen moment alleen mogen rijden. alleen maar les, en dat wil ik niet. ik wil ook wat vrijheid.

dus ben ik naar een leuke 3 jarige fries gaan kijken. leuk paard, maar moest nog veel leren.
daar ben ik maar een aantal weken geweest wegens geen klik met eigenaar en slechte afspraken.

ondertussen had ik nog een mail gekregen van mensen met 2 geweldig leuke paarden.
ben er heen geweest en de klik was er meteen, zowel met eigenaresse als de paarden. deze rij ik na 8 maanden nog steeds met heel veel plezier.ik krijg heel veel vrijheid en er is veel vertrouwn :)

op mn stage reed ik ook een leuke pony bij, en heb deze stopgezet, omdat het toch echt te ver weg was ( met ov 2 uur reizen)

toen kreeg ik ook nog de vraag of ik een leuke fries op de pensionstal wou rijden deze heb ik ook een poosje gereden omdat de eigenaresse te weinig tijd had. nu ze meertijd heeft rij ik haar dus ook niet meer.

af en toe rijd ik op het nieuwe paard van maiska hier op bokt, en binnekort komt er een nieuwe bij, die ik ook ga bijrijden :)

en nog steeds krijg ik de vraag of ik paarden wil bijrijden, maar deze wijs ik op het moment af. heb het druk genoeg met school en mn andere paardjes

zo dit was het wel ongeveer :) heb het idee alsof ik wat vergeet maar kan zo niet bedenken wat :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:23

ik heb sinds kort een vriendin die mijn Fjord merrie rijd, helaas kan ze niet zo vaak dus ik ben nog op zoek naar iemand die mijn merrie meeneemt voor een lekkere lange buitenrit :D alleen is moeilijk iemand te vinden aan wie ik mijn paardje zo mee zou geven :P

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:04

Toch maar weer een mailtje de deur uit gedaan (lees: Mail maken kostte 1,5 uur i.v.m. karakterlimiet op Marktplaats >;) ). Verwacht niets, zoeken niet iemand als ik, maar goed. Kijken of er überhaupt iemand nog een mail terugstuurt als ze er niets in zien. Wel een leuk dier. :o

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:08

Is het vreemd om alleen op zoek te zijn naar een verzorger ipv een bijrijder?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:15

Morgen komt er bij mij weer iemand rijden. Zo via mail en telefoon lijkt het goed te passen

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:17

Mijn ervaring is dat er maar weinig bijrijders zijn die a. goed rijden, b. netjes zijn op je spullen en c. die het langere tijd blijven doen. Maar op dit moment gaat het goed!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:35

Yvonne1313 schreef:
Is het vreemd om alleen op zoek te zijn naar een verzorger ipv een bijrijder?

Ligt eraan wat jij verwacht van je verzorger?
Opzich moet het te doen zijn zolang ze ook leuke dingen mogen doen met het paard.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:36

ze mogen er alles wel mee, maar liever niet rijden..... ze hoeven ook niet te betalen ofzo, maar gewoon lekker tutten, longeren, grondwerk, wandelen grazen etc etc....
Hoe vind je zoiemand, de meeste willen per se rijden.. op marktplaats staan wel meiden maar die zijn wel heel erg jong

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:37

Ik ben zo iemand , ik verzorg 2 ponies :) Rijd er dus niet op. Maar moet wel zeggen dat ik het vreselijk mis en ik dus nu ook een ander paard bijrijd en daar heerlijke strandritten mee maak

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:39

op zich rijden geen ONmogelijkheid, maar dan alleen als ik erbij ben...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:41

er zullen vast wel kinderen zijn die het willen, maar dan moet je wel heel duidelijke afspraken maken want kinderen willen er toch graag opkruipen :)

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:45

ik weet er alles van, ik had een hele leuke bijrijder, meisje van 13 jaar. Ze reed m´n paard 1 keer in de week op een dag dat ik nooit kon. Op een gegeven moment kwamen steeds vaker mensen naar me toe of m´n paard ergens last van had, want ze was toch zo vervelend bij m´n bijrijder. Terwijl ik van haar altijd berichtjes hoorde dat het allemaal goed was gegaan. Op een gegeven moment kon ik zelf nix meer met m´n paard de dag nadat zij erop had gereden. Ook werd mijn paard op een gegeven moment kreupel en moest 3 keer per dag gekoeld en gestapt worden. Elke keer als ik haar vroeg ( en dat was misschien 2 keer per week, dus niet 2 dagen maar gewoon 2 keer) had ze weer iets anders waardoor het niet kon, tterwijl ik dan achteraf van andere mensen hoorde dat ze gewoon in de kantine zat. Een andere meid die al een bijrijpony had op diezelfde stal bood me regelmatig aan dat ze mijn paard wel wilde koelen en stappen, zodat ik niet 3 keer per dag moest komen. Toen m'n paard weer beter was heb ik tegen het eerste meisje gezegd dat het voor mij niet meer hoefde. Het 2e meisje bood uit zichzelf aan dat ze m'n paard wel 1 keer in de week wilde longeren. Heb me niemand beter kunnen wensen, het ging haar niet om het rijden en dat vond ik erg fijn! Nu heb ik geen verzorger meer omdat ik ergens anders op een stal sta, maar als ik een keer een dag niet kan dan rijd de eigenaresse van de stal(tevens een goede vriendin van me) m'n paard en dat gaat ook helemaal super.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:01

ik heb inmiddels iemand gevonden, nu zien hoe het gaat

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:18

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:00

Trusthim: Hopen dat het goed gaat!
Daphne: Ik las beide topics. Toppie! Leuk dier, voor zover ik dat vanaf hier kan beoordelen.

Dit postte ik eergisteren:
Naborah schreef:
Toch maar weer een mailtje de deur uit gedaan (lees: Mail maken kostte 1,5 uur i.v.m. karakterlimiet op Marktplaats >;) ). Verwacht niets, zoeken niet iemand als ik, maar goed. Kijken of er überhaupt iemand nog een mail terugstuurt als ze er niets in zien. Wel een leuk dier. :o

Was dus naar een advertentie van 18+, maar zo'n leuk dier. Ik gister een mailtje terug (blij dat er uberhaupt een mailtje werd teruggestuurd!) en wat denk je, ze vind het wel wat dat ik wat heb gestuurd. Of ik eens zou willen kennismaken.
*stuiter, stuiter, stuiter*