Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxriiannee schreef:Heb een beetje t idee dat mensen die geen paard hebben het belachelijk vinden om te betalen.
Natuurlijk help jij iemand omdat de eigenaar geen tijd heeft, maar daar zitten voor ons als eigenaren ook zeker risico's aan!
Je kunt nergens gratis paard rijden, waarom dan bij ons wel gratis rijden?
Ik vraag overigens geen geld om mijn pony bij te rijden, kan alleen niemand vinden. Mensen die reageren,
en nooit meer wat laten horen. Graag of niet.
MamboBeach schreef:Kimbaie heeft eigenlijk wel heel erg gelijk!
mandylfmarca schreef:Kimbaie, je hebt helemaal gelijk mijn vraag was gewoon is het normaal om een bijrijder een kleine bijdrage te laten betalen, nu gaat het ineens om de binnenkant van m'n portomonnee bij sommige.
ik lees ook alleen hetgene wat eigenlijk echt een antwoord is op m'n beginvraag.
Diablo schreef:xxriiannee schreef:Maar wie zegt dat die reden bij iedereen geldt??
Ik zoek toevallig een bijrijder voor bepaalde periode. En waarom? omdat iemand het misschien wel leuk vind om in de zomervakantie te komen rijden. Maar ik kan haar ook gewoon stil laten staan en zelf 2 x pw erop stappen. Het is een recreatie pony, die net zo lief hele dagen heerlijk op de wei staat met vriendjes.
Welke reden?
Je doet het dus toch om er zelf beter van te worden. Als ik mijn paarden tegen betaling zou laten bijrijden, doe ik dat omdat ik er geld voor krijg en dus zelf beter uit de kosten kom, dat zal bij jou niet anders zijn.
blondedesi schreef:de ene kant begrijpelijk voor de kosten, maar bijrijders zoeken ook wel een paard om toch te rijden omdat ze zelf geen paard kunnen veroorloven
xlionyx schreef:De paarden die ik rijd worden absoluut niet verkocht. Dus ik sta nooit zonder. Overigens ben ik ook de enigste die er mee rijd en kan ik ze allebei als "eigen" paarden beschouwen, maar dan wel voor een redelijk laag bedrag, in vergelijking met wat je betaald als het je eigen paard is.
Al zou m'n moeder het niet willen betalen, zou ik het gewoon zelf betalen. Daar heb je baantjes voor. Voor manegelessen betaal je ook en hier leer ik teminste nog wat van. En kan ik gewoon elke dag rijden.
Tigra_ schreef:xlionyx schreef:De paarden die ik rijd worden absoluut niet verkocht. Dus ik sta nooit zonder. Overigens ben ik ook de enigste die er mee rijd en kan ik ze allebei als "eigen" paarden beschouwen, maar dan wel voor een redelijk laag bedrag, in vergelijking met wat je betaald als het je eigen paard is.
Al zou m'n moeder het niet willen betalen, zou ik het gewoon zelf betalen. Daar heb je baantjes voor. Voor manegelessen betaal je ook en hier leer ik teminste nog wat van. En kan ik gewoon elke dag rijden.
Daar heb je gelijk in dat kan maar ik vindt wel als je een betalende bijrijder hebt dat jij daar ook rekening mee moet houden ik wil niet zo zeer zeggen overleggen maar wel van te voren bespreken als je het paard wil verkopen of verhuizen van stal. Ik vindt dat je die verantwoordelijkheid dan wel hebt tegen over je bijrijder. Als iemand voor niets komt is het natuurlijk ook wel netjes om te zeggen maar dat vind ik wel anders liggen.
Maar dat zijn dingen die je toch een beetje van te voren bespreekt zelfde als het paard ineens langere tijd kreupel is wordt er dan doorbetaald of niet en blijf je dan wel die dagen voor het paard zorgen dus zo nodig afspuiten end.
xlionyx schreef:Tigra_ schreef:
Daar heb je gelijk in dat kan maar ik vindt wel als je een betalende bijrijder hebt dat jij daar ook rekening mee moet houden ik wil niet zo zeer zeggen overleggen maar wel van te voren bespreken als je het paard wil verkopen of verhuizen van stal. Ik vindt dat je die verantwoordelijkheid dan wel hebt tegen over je bijrijder. Als iemand voor niets komt is het natuurlijk ook wel netjes om te zeggen maar dat vind ik wel anders liggen.
Maar dat zijn dingen die je toch een beetje van te voren bespreekt zelfde als het paard ineens langere tijd kreupel is wordt er dan doorbetaald of niet en blijf je dan wel die dagen voor het paard zorgen dus zo nodig afspuiten end.
Het zou je maar gebeuren dat je op stal aan komt en er staat geen paard meer in z'n stal
Ik denk dat als je gewoon goed contact met de eigenaar/eigenaresse hebt dit ook niet snel zal gebeuren.