sallandval schreef:Er waren eens twee vrouwen; de één heeft genoeg geld voor een eigen paard, de ander zou dolgraag een eigen paard hebben maar heeft het geld niet. Die twee vrouwen helpen elkaar uit de brand, de 'arme' investeert tijd en aandacht in het paard van de 'rijke' waardoor de 'rijke' meer tijd over houdt voor hobbies, haar kinderen of om nog meer geld te verdienen.
*knip*
aangezien de 'rijke' vrouw zo veel geld heeft uitgegeven aan haar dure hobby vind ze het vanzelfsprekend dat de 'arme' vrouw aan haar hobby meebetaalt. De 'arme' vrouw weet niet zo goed als de 'rijke' vrouw hoe ze met geld om moet gaan dus investeert ze naast de tijd, energie en aandacht ook geld in het paard van de 'rijke' vrouw. Toen kwam er een olifant met een lange snuit en die blies het verhaaltje uit..
Vervolgens zeg je: Citaat:
Jouw stukje over de rijke en arme dame vind ik idd generaliserend. Eigenaar heeft bijrijder nodig om nog meer geld te verdienen. Dat een rijke eigenaar het vanzelfsprekend vind dat de arme mee betaald. Een arme vrouw is wat dommer dan de rijke vrouw, want ze weet niet hoe ze met geld om te gaan.
Ik zeg Citaat:
waardoor de 'rijke' meer tijd over houdt voor hobbies, haar kinderen of om nog meer geld te verdienen
jij maakt daar van: Citaat:
Eigenaar heeft bijrijder nodig om nog meer geld te verdienen.
Maar die twee zinnen staan helemaal niet gelijk aan elkaar. Dat is een drogredenering (of, als ik uit ga van je goede intenties een foutieve interpretatie
).
Dat iemand niet weet hoe ze met geld om moet gaan betekent bovendien iets heel anders dan dom zijn, dus ook dát is een interpretatie van jou. Ga mij dus aub geen woorden in de mond leggen.
Sterker nog; er is laatst aangetoond dat de persoonseigenschap vriendelijkheid samenhangt met het hebben van schulden... je zou dus ook kunnen zeggen dat ik bedoel dat de armere vrouw gewoon aardiger is