Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emily2105

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:01

Ik denk dat ze bedoelt dat dat woord niet klopt. Het moet netjes mee omgaan zijn.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:33

emily2105 schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat dat woord niet klopt. Het moet netjes mee omgaan zijn.

Maar 'omspringen met' is ook gewoon Nederlands hoor...Betekent precies hetzelfde.
Ik had meer het idee dat ze dacht dat het iets met springen te maken had ofzo.

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:21

Bij ons op stal was er jaren geleden ook en meisje een pony verzorgen toen de eigenaresse haar man ging halen zodat het meisje zich kon voorstellen, maar toen was ze dus al doorgelopen naar de stallen en was ze al gaan rijden maar ze had die pony in een kwartier al helemaal bezweet gemaakt en toen had ze geen zin meer en de pony zwetend op stal gezet en had het zadel in de zadelkamer voor de zadelsteun neergegooid en het hoofdstel ernaast. Poetskist, halster en touw lagen nog voor de stal. Was ze zo weggegaan de dochter van de staleigenaar heeft een kwartier met die pony moeten lopen voordat hij weer op adem was. Toen hebben ze haar gebeld dat ze niet meer terug hoefde te komen, vroeg ze laatst aan iemand die daar haar paard stalt of ze daar nog leuke paardjes voor haar hadden om te rijden en of ze nu wel een fatsoenlijke binnenbak hadden.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:12

Mdominique schreef:
Bij ons op stal was er jaren geleden ook en meisje een pony verzorgen toen de eigenaresse haar man ging halen zodat het meisje zich kon voorstellen, maar toen was ze dus al doorgelopen naar de stallen en was ze al gaan rijden maar ze had die pony in een kwartier al helemaal bezweet gemaakt en toen had ze geen zin meer en de pony zwetend op stal gezet en had het zadel in de zadelkamer voor de zadelsteun neergegooid en het hoofdstel ernaast. Poetskist, halster en touw lagen nog voor de stal. Was ze zo weggegaan de dochter van de staleigenaar heeft een kwartier met die pony moeten lopen voordat hij weer op adem was. Toen hebben ze haar gebeld dat ze niet meer terug hoefde te komen, vroeg ze laatst aan iemand die daar haar paard stalt of ze daar nog leuke paardjes voor haar hadden om te rijden en of ze nu wel een fatsoenlijke binnenbak hadden.

zo ga je toch niet met paard én baasje om??

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:30

Cardy schreef:
Ik geef zelf les, dus wanneer ze wilt help ik haar. :) wilt ze bij een ander lessen? Ja dat is op eigen kosten.

Ah kijk, dan vind ik het een heel redelijk bedrag. Als je nagaat dat je dat ook in de maand kwijt bent (minimaal!) als je zelf lest. :j

Lotte2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:21

gratis hoef niks te betalen al kom ik de hele week helemaal gratis en ik kom soms wel 5 dagen en 2 voor de andere verzorger als ik zin heb mag ik gaan als ik het wel eerst vraag maar dat is logish

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:16

Bij ons op stal wordt er inderdaad een pittig bedrag gevraagd, o.a. voor de stalling etc.

Wij vragen voor een volwassenen niks, zij zijn meestal meer verantwoordelijk? Lessen etc. zijn voor eigen rekening.

De jongere amazones/verzorg(st)ers wordt er wel een kleine bijdrage gevraagd om te zorgen dat ze wel iedere keren komen, zoals afgesproken was.. Vaak meegemaakt ook op stal dat ze niet komen opdagen als je dat gratis laat doen..

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:30

Ik wil als tiener best wat bijbetalen, maar geen honderd euro per maand.. dan ben ik 1200 euro per jaar kwijt! :oo , vind een maximum van 50 prima, of lager en dan spulletjes voor de pony.het paard bij mogen kopen van de eigenaar, fiets liever een keer vaker naar een paardenwinkel voor een setje poetsspullen, dan 75 euro per maand betalen...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:33

DeEenhoorn schreef:
Ik wil als tiener best wat bijbetalen, maar geen honderd euro per maand.. dan ben ik 1200 euro per jaar kwijt! :oo , vind een maximum van 50 prima, of lager en dan spulletjes voor de pony.het paard bij mogen kopen van de eigenaar, fiets liever een keer vaker naar een paardenwinkel voor een setje poetsspullen, dan 75 euro per maand betalen...

Natuurlijk is dat voor jouw leuker maar daar heeft een eigenaar niets aan als je spullen voor jezelf koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:53

DeEenhoorn schreef:

Zoals Tigra al uitlegd, een leuk dekje of halster kopen heeft voor een eigenaar in die zin geen toegevoegde waarde dat het dekje nog altijd van jou blijft, en geen garantie geeft dat je ook komt als het regent of sneeuwt, of eigenlijk niet zo'n zin hebt. Zo'n dekje of borstels kan je immers ook gebruiken op andere ponies als die dichter bij huis staan of als die meer kunnen of als je daar meer denkt te mogen of wat dan ook; wat voor zekerheid biedt een dekje dan?

Eveneens mag mijn bijrijdster een hoop kopen voor m'n pony, ze gaat d'r gang maar :+ Maar zadels, hoofdstellen/bitten en borstels worden niet aangepast. Borstels zie ik de toegevoegde waarde niet in en als ze op manegeponies bijvoorbeeld worden gebruikt wil ik ze ivm huidziekten niet in de buurt van mijn pony hebben, en tuig zomaar veranderen vind ik not done.

Wat ze verder aan prullaria koopt zoals dekjes, halsters, dekens en snoeppies moet ze helemaal zelf weten, maar een dekje per maand geeft een eigenaar geen garantie dat je daadwerkelijk op komt dagen, ook als je een vriendje hebt en liever daarmee in het park rondhangt bij wijze van. :)

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:48

Soms gaan de verzorgers wel ver met het kopen van spulletjes voor hun verzorgpaardje, dan zijn ze zo blij dat je soms echt moet opletten dat je nog wel je eigen paardenspullen uit je kastje kan halen zo vol kan het zijn na 1 bezoek bij de paardenwinkel zijn. Allemaal goed bedoeld natuurlijk maar niet dat het zadel/hoofdstel en de andere hoofdspullen niet meer in het zadelkastje passen.

Betekend niet dat iedereen zo omgaat natuurlijk ;)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:30

Tja, ik blijf het dubbel vinden. Aan de ene kant heeft de eigenaar alle recht om een vergoeding te vragen. Mits alleen rijden. (naar mijn mening) Je leert een hoop en je hebt er een hoop plezier van.
Maar aan de andere kant, de eigenaar heeft kennelijk niet genoeg tijd om de pony te rijden. Dan mag ze blij zijn dat er iemand haar pony wil rijden. Dus er dan ook nog geld voor vragen? Als iemand je pony rijd scheelt het de eigenaar weer 2 tot 3 ritjes per week naar stal.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:34

Tigra_ schreef:
DeEenhoorn schreef:

Natuurlijk is dat voor jouw leuker maar daar heeft een eigenaar niets aan als je spullen voor jezelf koopt.

ben ik het zeker mee eens, maar sommige eigenaren hebben liever producten dan geld... sommigen hebben nou eenmaal een prima baan, maar heel weinig tijd om naar pony/paard EN daarbij nog naar een paardenwinkel te gaan. als ik die tijd wel heb, maar het geld niet, kunnen we daarin waarschijnlijk wel een overeenkomst vinden, die ons beiden aanspreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:40

Mikkiej schreef:
Tja, ik blijf het dubbel vinden. Aan de ene kant heeft de eigenaar alle recht om een vergoeding te vragen. Mits alleen rijden. (naar mijn mening) Je leert een hoop en je hebt er een hoop plezier van.
Maar aan de andere kant, de eigenaar heeft kennelijk niet genoeg tijd om de pony te rijden. Dan mag ze blij zijn dat er iemand haar pony wil rijden. Dus er dan ook nog geld voor vragen? Als iemand je pony rijd scheelt het de eigenaar weer 2 tot 3 ritjes per week naar stal.

En ook dat is weer absoluut niet waar en kort door de bocht.
Niet iedere eigenaar heeft geen tijd voor z'n paard en niet iedere eigenaar verwacht dat je ook de algehele verzorging op zich neemt.
Sterker nog, ik ben iedere dag op stal, ook als m'n bijrijdster rijdt :+ Nog sterker, als m'n bijrijdster gaat rijden, gaan we samen naar stal en begeleid ik het duo, wat ervoor heeft gezorgd dath et rijden nu weer een stuk beter gaat tussen de twee en nu springen ze ook.

Een bijrijdster zoeken/vragen staat niet gelijk aan geen tijd hebben of niet naar je paard kunnen/willen.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:40

ShauniBef schreef:
Hier op stal wordt verzorger er zelfs voor betaald... :=

Zouden ze vaker moeten doen, is mijn mening dan maar hoor haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:41

BOKTMANDYY schreef:
ShauniBef schreef:

Worden er genoeg betaald hoor. Die hun diploma paardenhouderij hebben gehaald en 40 uur in de week hun reet eraf werken.

Die worden ervoor betaald. :)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:43

chelle_dora schreef:
BOKTMANDYY schreef:

Worden er genoeg betaald hoor. Die hun diploma paardenhouderij hebben gehaald en 40 uur in de week hun reet eraf werken.

Die worden ervoor betaald. :)

Dat weet ik wel, maar dat vind ik toch anders, die maken er hun job van haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:44

En alsof het voor een verzorgster/bijrijdster zo'n straf is om naar een paard te gaan? :')

Kijk is het nou alleen stront scheppen en wandelen is het een ander verhaal, maar als je betaalt wilt worden voor het rijden moet je toch verdomd goed kunnen rijden.. :p

Laten weh et zo zeggen. Ik heb aardig wat bijrijdsters langs zien komen voor mijn pony, en ik zou geen van allen betalen :+

Maar goed, bijdrage ligt in veel gevallen gewoon aan de dingen die je moet, en de dingen die je mag. Als je moet uitmesten en niet mag rijden, ja dan moet je s achter je oren krabben als je ervoor moet betalen. maar als je niet hoeft uit te mesten en je mag wel rijden, dan moet je in mijn ogen niet klagen als je ervoor moet betalen, je kan altijd wachten op een gratis aanbod denk ik dan maar zo :) Moet zeggen, betalen in combinatie met de algehele verzorging van het paard en het rijden vind ik dan wel weer een moeilijke kwestie. Maar daarom hoeft mijn bijrijdster dus geen hol uit te voeren en word ik af en toe al dr groom genoemd :+ (op een vriendschappelijke manier trouwens xD)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:54

DeEenhoorn schreef:
Tigra_ schreef:

ben ik het zeker mee eens, maar sommige eigenaren hebben liever producten dan geld... sommigen hebben nou eenmaal een prima baan, maar heel weinig tijd om naar pony/paard EN daarbij nog naar een paardenwinkel te gaan. als ik die tijd wel heb, maar het geld niet, kunnen we daarin waarschijnlijk wel een overeenkomst vinden, die ons beiden aanspreekt.

Er zullen vast eigenaren zijn die dat niet erg vinden. Maar doorgaans heb je er niets aan als jij als verzorger stopt neem je natuurlijk de spullen mee terug. Je koopt ze dus vooral voor jezelf en niet voor het paard anders zou je ze wel achter laten.
Dus persoonlijk vind ik dat geen "vervanger".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:55

Tigra_ schreef:
DeEenhoorn schreef:

Er zullen vast eigenaren zijn die dat niet erg vinden. Maar doorgaans heb je er niets aan als jij als verzorger stopt neem je natuurlijk de spullen mee terug. Je koopt ze dus vooral voor jezelf en niet voor het paard anders zou je ze wel achter laten.
Dus persoonlijk vind ik dat geen "vervanger".

Plus nog als aanvulling, wat jij als verzorger mooi vindt, hoeft de eigenaar absoluut niet mooi te vinden! En wat heeft een eigenaar dan aan 10 dekjes (als je ze achterlaat) die die spuuglelijk vind? :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:58

Dan blijf je achter met nog meer "troep". Hier op stal is ook al het een en ander blijven liggen. Wat moet je er allemaal mee. Ligt er ook maar te versloffen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:13

Verkopen als ze het niet mooi vind.. anders gratis ggeben ls het goedkope dekjes zijn. Jammer dan ook voor "mij" in dit geval.. de eigenaresse verdient da...
En anders neem ik het gerust mee. Geef het een wasbeurt en als nodig is, 2/3 beurten en kan ik het voor manege ponys gebruiken waarbij het past.. eigenaar mag ook beslissen of ze enkele, geen of alle wil houden hoor. BEn best soepel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:24

Maar wie zegt dat een eigenaar daarop zit te wachten? Je doet dus alleen jezelf er een plezier mee, de eigenaar heeft er ook geen vastigheid mee of zekerheid dat je komt opdagen :+

Een eigenaar is ook best soepel dat jij op het paard van de eigenaar mag rijden denk je niet? Erg naief om te denken dat een dekje kopen voor jezelf als vergoeding telt... :')

Anders is het wel een hele makkelijke en goedkope deal voor jou. Jij koopt dekjes en halsters die jij mooi vindt, wanneer het jou uitkomt en maakt gratis gebruik van een paard van een ander (er dus even vanuitgaande dat je klusjes en de verzorging op je neemt).

K bedoel, mijn bijrijdster mag best wel dekjes kopen ter vervanging van een bijdrage, maar dan zouden het dekjes zijn die ik mooi vind en die bij het paard blijven, ook wanneer bijrijdster zou stoppen :+ En ik heb een dure smaak wat dekjes aangaat, geloof me dan is die bijdrage goedkoper :') (maar goed.. bijrijdster hoeft hier niet uit te mesten of te voeren oid)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-14 01:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:26

Ja maar wat wij bedoelen te zeggen is dat het niet echt een vervanger is voor een bijdrage. De meeste die een bijdrage vragen zullen niet omslaan als je zegt ik koop liever spullen voor je paard in ruil voor wat ik doe.

Maar stel ik vraag 75 euro en jij komt met het voorstel geen bijdrage te betalen maar om spullen te kopen. Daar zou ik dan natuurlijk niet mee akkoord gaan. Ik heb daar verder niets aan.
Als je iemand vind die het wel leuk vind dat je dingen koopt zal dat niet iemand zijn die eerste een bijdrage vraagt en het daarom zal laten vallen. Snap je?

Ik snap dat jij het daar liever aan uitgeeft misschien. Maar ik zou ook veel liever me stalgeld uit geven al leuke hebbedingetjes maar ja dat gaat de stalhoudster niet goed vinden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:53

Maar, voor de mensen die zelf hun paard voeren, hoe kijken jullie dan tegen de aanschaf van een zak voer? Of betaling van de hoefsmid/wormspuiten/etc? Dat is in principe ook geld steken in spullen, maar die wel bruikbaar zijn.