Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mdominique schreef:Bij ons op stal was er jaren geleden ook en meisje een pony verzorgen toen de eigenaresse haar man ging halen zodat het meisje zich kon voorstellen, maar toen was ze dus al doorgelopen naar de stallen en was ze al gaan rijden maar ze had die pony in een kwartier al helemaal bezweet gemaakt en toen had ze geen zin meer en de pony zwetend op stal gezet en had het zadel in de zadelkamer voor de zadelsteun neergegooid en het hoofdstel ernaast. Poetskist, halster en touw lagen nog voor de stal. Was ze zo weggegaan de dochter van de staleigenaar heeft een kwartier met die pony moeten lopen voordat hij weer op adem was. Toen hebben ze haar gebeld dat ze niet meer terug hoefde te komen, vroeg ze laatst aan iemand die daar haar paard stalt of ze daar nog leuke paardjes voor haar hadden om te rijden en of ze nu wel een fatsoenlijke binnenbak hadden.
DeEenhoorn schreef:Ik wil als tiener best wat bijbetalen, maar geen honderd euro per maand.. dan ben ik 1200 euro per jaar kwijt!, vind een maximum van 50 prima, of lager en dan spulletjes voor de pony.het paard bij mogen kopen van de eigenaar, fiets liever een keer vaker naar een paardenwinkel voor een setje poetsspullen, dan 75 euro per maand betalen...
DeEenhoorn schreef:Ik wil als tiener best wat bijbetalen, maar geen honderd euro per maand.. dan ben ik 1200 euro per jaar kwijt!, vind een maximum van 50 prima, of lager en dan spulletjes voor de pony.het paard bij mogen kopen van de eigenaar, fiets liever een keer vaker naar een paardenwinkel voor een setje poetsspullen, dan 75 euro per maand betalen...
Tigra_ schreef:DeEenhoorn schreef:Ik wil als tiener best wat bijbetalen, maar geen honderd euro per maand.. dan ben ik 1200 euro per jaar kwijt!, vind een maximum van 50 prima, of lager en dan spulletjes voor de pony.het paard bij mogen kopen van de eigenaar, fiets liever een keer vaker naar een paardenwinkel voor een setje poetsspullen, dan 75 euro per maand betalen...
Natuurlijk is dat voor jouw leuker maar daar heeft een eigenaar niets aan als je spullen voor jezelf koopt.
Mikkiej schreef:Tja, ik blijf het dubbel vinden. Aan de ene kant heeft de eigenaar alle recht om een vergoeding te vragen. Mits alleen rijden. (naar mijn mening) Je leert een hoop en je hebt er een hoop plezier van.
Maar aan de andere kant, de eigenaar heeft kennelijk niet genoeg tijd om de pony te rijden. Dan mag ze blij zijn dat er iemand haar pony wil rijden. Dus er dan ook nog geld voor vragen? Als iemand je pony rijd scheelt het de eigenaar weer 2 tot 3 ritjes per week naar stal.
chelle_dora schreef:BOKTMANDYY schreef:
Hier op stal wordt verzorger er zelfs voor betaald...
Zouden ze vaker moeten doen, is mijn mening dan maar hoor haha
Worden er genoeg betaald hoor. Die hun diploma paardenhouderij hebben gehaald en 40 uur in de week hun reet eraf werken.
Die worden ervoor betaald.
DeEenhoorn schreef:Tigra_ schreef:Natuurlijk is dat voor jouw leuker maar daar heeft een eigenaar niets aan als je spullen voor jezelf koopt.
ben ik het zeker mee eens, maar sommige eigenaren hebben liever producten dan geld... sommigen hebben nou eenmaal een prima baan, maar heel weinig tijd om naar pony/paard EN daarbij nog naar een paardenwinkel te gaan. als ik die tijd wel heb, maar het geld niet, kunnen we daarin waarschijnlijk wel een overeenkomst vinden, die ons beiden aanspreekt.
Tigra_ schreef:DeEenhoorn schreef:
ben ik het zeker mee eens, maar sommige eigenaren hebben liever producten dan geld... sommigen hebben nou eenmaal een prima baan, maar heel weinig tijd om naar pony/paard EN daarbij nog naar een paardenwinkel te gaan. als ik die tijd wel heb, maar het geld niet, kunnen we daarin waarschijnlijk wel een overeenkomst vinden, die ons beiden aanspreekt.
Er zullen vast eigenaren zijn die dat niet erg vinden. Maar doorgaans heb je er niets aan als jij als verzorger stopt neem je natuurlijk de spullen mee terug. Je koopt ze dus vooral voor jezelf en niet voor het paard anders zou je ze wel achter laten.
Dus persoonlijk vind ik dat geen "vervanger".