Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Limitless schreef:Bovendien heeft niet iedereen zo'n grote beurs. Ik woon samen en leef van studiefinanciering, waarbij mijn maximale bijdrage 30 euro kan zijn voor de combinatie klusjes.
Limitless schreef:Dat snap ik, haha. Maar om een vergelijking te geven heb ik maar 90 euro voor mezelf over elke maand, en daar moet ik ook nog kleding van kunnen kopen. Dus daarom is 75 euro voor mij gewoon niet haalbaar.
edit: dit was die advertentie van 150 euro: http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
Limitless schreef:Nouja, als ik bij een willekeurige manege kijk waar 1 les 11 euro kost en ik er even vanuit ga dat ik een verzorgpaard 2x per week rijd en ook een uur, ben ik 66 euro kwijt, terwijl ik op de manege verder geen poot hoef uit te voeren
Limitless schreef:Omdat ik altijd met het idee heb paardgereden op mijn oude adres onder het motto verzorgpaard = klusjes inruil voor poetsen en rijdenBijrijdpaard daarentegen die ik puur als een paard om op te rijden, en als ik alleen dat wilde zou ik naar de manege gaan
Maar die discussie kunnen we uren aanvoeren
Ik snap best dat men geld vraagt, daar niet van, paarden zijn duur. Maar je kan het ook overdrijven
en 150 euro en ook 75 euro voor de combinatie rijden en daarnaast klusjes doen vind ik belachelijk veel.
Sees schreef:Limitless schreef:Nouja, als ik bij een willekeurige manege kijk waar 1 les 11 euro kost en ik er even vanuit ga dat ik een verzorgpaard 2x per week rijd en ook een uur, ben ik 66 euro kwijt, terwijl ik op de manege verder geen poot hoef uit te voeren
Dan klopt je berekening toch al niet? Als je net zoveel zou rijden op een manege ben je toch 2 keer rijden x 4 (aantal weken) x €11,- = € 88,- kwijt? En soms wel € 99,- afhankelijk van de maand?
Van een bijrijdpaard leer je zóveel meer dan van een manegelesje, dat is echt niet te vergelijken. Manegelessen zijn als autorijlessen en een bijrijdpaard is als het zelfstandig autorijden. Je leert pas autorijden nádat je je rijbewijs hebt gehaald... Als ik zie wat de jonge bijrijdsters hier hebben geleerd in de afgelopen jaren, zo ver waren ze op een manege nooit geweest.
Cardy schreef:Hier ook iemand die een bijrijdster heeft voor 2 dagen in de week en ja.. Ik vraag een vergoeding.
Zelf vind ik dat niet meer dan normaal en in mijn geval gaat het om een Z2 paard waar nog veel van geleerd kan worden. Ook heb ik het idee dat degene die betalen toch een stuk sirieuzer zijn.
En het betalen van manegelessen en het betalen voor een bijrijdpaard is toch appels met peren vergelijken? Bij mij mogen ze op hun dagen alles met het paard doen, in iedergeval alles wat qua gezondheid het toelaat.
Mikkiej schreef:Cardy schreef:Hier ook iemand die een bijrijdster heeft voor 2 dagen in de week en ja.. Ik vraag een vergoeding.
Zelf vind ik dat niet meer dan normaal en in mijn geval gaat het om een Z2 paard waar nog veel van geleerd kan worden. Ook heb ik het idee dat degene die betalen toch een stuk sirieuzer zijn.
En het betalen van manegelessen en het betalen voor een bijrijdpaard is toch appels met peren vergelijken? Bij mij mogen ze op hun dagen alles met het paard doen, in iedergeval alles wat qua gezondheid het toelaat.
Krijgt ze dan ook les? Of moet ze die zelf betalen?
Want als je mij op een z2 paard zet dan zal die zeer waarschijnlijk alles doen wat ik niet vraag, puur omdat ik hier niet gevorderd genoeg ben.
Kijk, als er les bij de kosten in zit vind ik het een ander verhaal. Maar als je ook de lessen zelf wil betalen vind ik het persoonlijk vrij prijzig.
Tenzij je natuurlijk alleen maar rijd en geen andere klusjes hoeft te doen als stallen uitmesten, tuig onderhoud en dat soort zaken.
Bij mijn huidige verzorgpony betaal ik dus niks. Maar ik regel vrijwel alles. Stallen (hoewel we dat samen doen) hoefsmid, tuig onderhoud, in de zomer verweiden en nog meer kleine klusjes. Puur omdat de eigenaresse hier niet genoeg tijd voor heeft.
Maar als ik nou alleen maar de lusten zou hebben, dus deze klussen niet hoefde te doen, heb ik er geen problemen mee om te betalen voor een verzorgpony. Maar dan noem ik het geen verzorgpony meer, maar een bijrijdpaard.
OsMo schreef:Wat vinden jullie van deze advertentie?
http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/dieren-paarden-verzorging-oppas-en-les/379509-aenb.html?previousPage=lr
romyloverrr schreef:[naam] schreef:Wat vinden jullie van deze advertentie?
http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/dieren-paarden-verzorging-oppas-en-les/379509-aenb.html?previousPage=lr
goed alleen:
''Zadel en hoofdstel is aanwezig en het onderhoud er van is voor ons eigen rekening, uiteraard verwachten we wel dat er netjes mee om gesprongen wordt.''
klopt niet.