Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urion

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:04

Ik heb nog steeds niets gevonden. Struin alle internet advertenties af. Dat langs fietsen en dergelijke voel ik mij een beetje te oud voor wil mij ook niet opdringen. Dus wordt een moeilijke kwestie zo. :(

EvaTommie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:08

de 5 stappen voor een verzorgpaard!

1. plaats advertentie op marktplaats (zo heb ik er al 2 gekregen helpt echt!)
2. plaats advertentie op bokt
3. stuur een mailtje rond naar al je paardenmensen en vraag of zij of hun kennisen nog een verzorger nodig hebben
4. plaats op de dichtstbijzijnde pensionstallen, maneges, of ergens anders waar je paarden ziet staan een briefje.
5. ga langs bij mensen, klinkt misschien eng maar werkt goed ! blijf beleeft!

succes *\o/*

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:20

RoyceMack schreef:
StormHeidi schreef:
Jippie wohooo EINDELIJK

Gisteren samen met mijn vriendin de hele buurt uitgekamt. We kwamen op een deftig uitziend adres, dus we belden daar aan en vroegen of we mee konden helpen met verzorgen enzo. Ze zei: 'Ik denk dat Iris dat heel leuk vind'. Er stonden twee paarden in de wei daar, een Bruine en een Witte. En nu is het bijna helemaal waarschijnlijk wel zeker dat we ze morgen verzorgen en bijrijden. Rijden hoeft niet persee, het zou leuk zijn, maar het is niet noodzakelijk. Dus nu zijn we HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY

Ik zou dit echt noooooit doen. Je valt mensen gewoon lastig in hun eigen huis. Ik vraag me altijd af hoeveel van die meisjes ze al aan de deur hebben gehad die vragen of ze hun paarden mogen rijden en verzorgen haha.
Persoonlijk zou ik echt een schutting bouwen tussen de wei en de weg(zodat je ze niet kunt zien).
Maar goed, ben wel blij voor jullie dat jenu zoon kans hebt..

Hier iemand met 2 eigen paarden en ik heb nog nooit iemand aan de deur gehad. (Dit kan ook komen omdat er hier nooit iemand in de straat komt :P) Ik zou het wel schattig vinden als mensen hier aan de deur zouden komen, ik zou ze dan wel moeten teleurstellen, maar toch.

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:26

RoyceMack schreef:
StormHeidi schreef:
Jippie wohooo EINDELIJK

Gisteren samen met mijn vriendin de hele buurt uitgekamt. We kwamen op een deftig uitziend adres, dus we belden daar aan en vroegen of we mee konden helpen met verzorgen enzo. Ze zei: 'Ik denk dat Iris dat heel leuk vind'. Er stonden twee paarden in de wei daar, een Bruine en een Witte. En nu is het bijna helemaal waarschijnlijk wel zeker dat we ze morgen verzorgen en bijrijden. Rijden hoeft niet persee, het zou leuk zijn, maar het is niet noodzakelijk. Dus nu zijn we HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY

Ik zou dit echt noooooit doen. Je valt mensen gewoon lastig in hun eigen huis. Ik vraag me altijd af hoeveel van die meisjes ze al aan de deur hebben gehad die vragen of ze hun paarden mogen rijden en verzorgen haha.
Persoonlijk zou ik echt een schutting bouwen tussen de wei en de weg(zodat je ze niet kunt zien).
Maar goed, ben wel blij voor jullie dat jenu zoon kans hebt..

Why not?.
Als ze het niet zouden willen, hadden ze ons ook wel meteen weggestuurd!. En er is wel een schutting, maar we zagen die paarden toevallig. ik snap je punt niet helemaal ;)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:02

ik had een advertentie op marktplaats gezet om een verzorg paard te vinden krijg ik net een mail van iemand die 150 euro per maand vraagt zo dat is een beetje overdreven veen wat je kan vragen per maand :oo
Kan zo de helft van de stalling zijn

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:11

Als het paard jou 'eigen' paard zou worden (als in jij bent de enige die hem rijd, verzorgt enz), zou ik het geen raar bedrag vinden, maar als je alleen maar bijrijder bent dan is het inderdaad een absurd hoog bedrag.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:16

Ik snap wat jij zegt maar als nog is het paard zeg maar 'jou eigen' vind ik het als nog veel maar dat is mijn menig.
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat het zomaar de helft van de stalling 'kan' zijn.
Maar goed dit is de keuze van de eigenaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:01

Kan de helft van de stalling zijn.. Of niet. En is ook afhankelijk van hoeveel dagen in de week je het dier mag rijden. Voor 4 dagen in de week rijden op een paard die gestalt staat op een luxe stal met hele chique faciliteiten.. Vind ik het niet heel vreemd.. Wat denk je dan.. Dat je het op een presenteerblaadje met wat druifjes naar je toegeschoven krijgt?

Snap best dat het een hoop geld is.. Maar dan moet je ergens bij een boertje gaan rijden op een weitje.. Dan heb je kans dat je voor een prikkie kan rijden.. En dan is het vaak ook halve stalling hoor.. Alleen dan heb je er geen faciliteiten voor terug.. :+

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:21

ja daar heb je wel gelijk in in wat je zij.
En ik snap dat sommige eigenaren een bijdragen vragen omdat ze willen dat hun verzorgster 'serieus' is en netjes met de spullen omgaan en komt opdagen.
Maar op een een of andere manier betaal ik liever niks voor het verzorgen van een paard, ik heb bijna 3 jaar lang een paard verzorgd waar ik niks voor hoeften te betalen hij stond op een een 'luxere' stal waar ze alles er op en er aan hadden en waar ik alles met het paard mocht doen deed er zelf wedstrijden mee natuurlijk op eigen kosten.
Maar ieder zijn mening natuurlijk :)

Tinkie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:33

Ik ga vandaag samen met mijn moeder naar iemand die mij als verzorger wil voor haar 20 jarige IJslander merrie echt super blij dat ik waarschijnlijk eindelijk iets heb gevonden! Ben heel erg benieuwd en een beetje zenuwachtig... Ik mag niet op deze pony rijden maar dat maakt mij helemaal niks uit het gaat mij erom om het verzorgen van een pony en een band opbouwen met deze pony. Ook is het voor mij maar 10 tot 15 minuutjes fietsen (jammer genoeg gaat ze haar misschien verplaatsten ergens in Utrecht, maar ja) Ik moet eerst maar eens kijken hoe het is daar en of het klikt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:38

Hartstikke leuk tinkie!
Ik heb ook een leuke reactie op mijn advertentie gekregen van iemand! Wel 12 kilometer fietsen. (in het gunstigste geval.) Een Fjord waar ik op mag rijden en een shetlander om mee te wandelen en poetsen. En dan voor 2x in de week. Dus ik hoop dat het door gaat en ik een maandje op proef mag komen! :D

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:30

Super leuk bijde hierboven :)

Ik heb nog steeds niks gevonden |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:12

Nou, het mag bij mij echt nooit baten zeg..
Er waren 4 plaatsen met dezelfde naam. 3 van de 4 waren haalbaar doordat het maar 11/12/13 kilometer fietsen was. En zij woont uitgerekend op de verkeerde plek --> 30 kilometer verderop.

Bye bye kans, dat wordt weer verder zoeken..

Tinkie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:31

Het was echt heel leuk, ga donderdag nog een keer en dan weet ik waarschijnlijk zeker dat het mijn verzorgpony word (moet alleen nog even oefenen met de eigenaar) ik ben echt mega blij en ik wens alle andere mensen die nog geen succes hebben gehad heel veel succes met zoeken en blijf volhouden! 1 tip ga zoeken in e omgeving bij maneges zodat het niet te ver is :D

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:40

wihoe heb er misschien weer 4 verzorgpony's bij. Ga nog een keer kijken 3 shets 1 hackney. Mag er misschien ook rijden en ze vraagt geen geld. 8 km fietsen. Helemaal super deze week komen kijken, hopen dat het wat wordt :D:D

joycelba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:37

Wij hadden 2 pony's maar moesten met veel verdriet onze pony in laten slapen 2 week terug was 23 geworden niet ziek door ouderdom door een ziekte nu hebben we de shetlander nog elba maar de miste blossom zo dat we blacklight mijn verzorgpony er bij in hadden gezet die 2 kenden elkaar al lang maar die pony stond alleen en werdt niks mee gedaan het is een manege paard geweest en toen heeft het baasje er niks meer mee gedaan :( en nu pak ik het weer rustig op eerst veel lekker wandelen vertroetelen en knuffelen en laten weer verder kijken nu hebben we blacklight een e pony elba de shetlander en Lilly er gekke tamme schaap die hebben we al vanaf toe mee een week oud was van de buurman die moeder had haar en haar zusje verstoten haar zusje werd net groter e overleed aan long ontsteking :( e nu hebben we Lilly en die is 2 en wordt binnenkort zelf moeder :) dit was mijn verhaal blossom ik vergeet je nooit lievi Xx rip blossom 29-08-2013 1 dag na mijn verjaardag

joycelba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:08

joycelba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:16

Dit was blossom

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:28

reactie gehad van iemand die maar 3 kilometer van mijn huis afstaat, terwijl mijn mp advertentie al 2 jaar oud is :p volgende week kijken op de pensionstal, mag 1x per week de hele dag rijden, en daar vraagt ze 60 euro voor, verder mag ik elke dag komen poetsen :) dus: nooit opgeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:29

Liesjeex schreef:
reactie gehad van iemand die maar 3 kilometer van mijn huis afstaat, terwijl mijn mp advertentie al 2 jaar oud is :p volgende week kijken op de pensionstal, mag 1x per week de hele dag rijden, en daar vraagt ze 60 euro voor, verder mag ik elke dag komen poetsen :) dus: nooit opgeven!

Ik neem aan op meerdere paarden dan? Of de hele dag op hetzelfde paard? :=
Als je de hele dag op meerdere paarden mag rijden dan is dat een goeie deal! Hoop dat het klikt :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:48

Ik meld me ook maar eens, mijn bijrijdpaard is 2 maandjes geleden ingeslapen & het lijkt wel onmogelijk om iets te vinden in omgeving Zaltbommel... :(

NadineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:48

Ik ben ook nog steeds opzoek, nog niks soeps gevonden ):
dus nog eventjes afwachten (heb ook niet zoveel keus)

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:36

zal ik bellen ik heb de tel hier het bis voor iemand die in de vakantie en verzorger zoekt hebben julie tips hoe ik moet praten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:51

Nou, niet zoals je schrijft.. :+

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:17

sorry moest heel heel snel type