Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:01

Najaaa dat is echt heel raar.. hoe kun je nog even zeggen haha

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:52

Ik heb niet moeite om een bijrijder te vinden maaaaaaar.... hoe deal je ermee als het net niet gaat zoals jij wilt.
De voors en tegens tegen elkaar afwegen, beetje geven, beetje nemen etc. Ik vind het maar lastig om een ander met mijn paarden om te laten gaan. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:00

:wave:

Val gewoon weer even binnen voor de gezelligheid .. Is beetje lang geleden .. Hoe is het hier met iedereen? Ondertussen al bijrijders gevonden of nog altijd geen succes }:0 :+

@ Mukkie1979 : zeker moeilijk :j Maar niet alleen naar verzorgers ofzo toe hoor, ik vind het al moeilijk om mijn paarden uit handen te geven aan de mensen van stal ... Maarja, is wel handig om toch te doen anders is het weer niet leuk voor de pony's :P

(voor degene die mij kennen: ben verhuist van stal, en sta nu volpension.. dus MOET niks meer, alleen met mijn pony's bezig zijn :D ).

En inderdaad voors & tegens .. waarom gaat het net niet zoals je het wil ... als dat een punt is wat voor mij zwaar doorweegt dan wordt het toch al moeilijk natuurlijk ;)

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:09

Nou ja, mijn paarden staan bij ons thuis dus ik hoef niet perse een bijrijder. Dat maakt me misschien te kritisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:13

Haha, dat had ik ook .. Had op zich niemand nodig maar omdat ik 2 pony's heb wilde ik iemand wel de kans geven die ik vroeger gehad heb en het is ook gewoon gezellig .. Maar uiteindelijk toch maar besloten het te laten, paar mensen gehad, maar niet zo succesvol .. Dus doe het nu gezellig in mijn eentje :+ :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:17

Mukkie1979 schreef:
Ik heb niet moeite om een bijrijder te vinden maaaaaaar.... hoe deal je ermee als het net niet gaat zoals jij wilt.
De voors en tegens tegen elkaar afwegen, beetje geven, beetje nemen etc. Ik vind het maar lastig om een ander met mijn paarden om te laten gaan. 8-)

Dat vind ik dus ook moeilijk. Nou hoeven ze bij mij niet aan de stal te komen (sterker nog.. Mogen ze niet.. Ben een autist als het om m'n box gaat :+ ) en longeren e.d. hoeven ze ook niet. Maar vind het soms best moeilijk als er dan iemand op zit en die rijdt dan gewoon net niet zoals ik het wil zien. Ze hoeven geen Anky te zijn maar als ik bijvoorbeeld 4x moet zeggen dat ze niet aan de teugels moeten trekken dan vind ik het soms ook moeilijk in te schatten of dat door de spanning komt of dat het gewoon hun manier van rijden is.
Mij maakt het weinig uit maar het is zo zuur als de ruiter eraf gemieterd wordt (pony is niet gediend van een ruwe hand dus dat merk je gewoon gelijk).
Kleinigheidjes houd je altijd denk ik.. Maarja wanneer is iets een kleinigheidje en wanneer is iets gewoon vervelend en moet het veranderd worden.. Vind het ook lastig :Y) Ze doen het nooit helemaal goed en hoe lang moet je dan bij blijven sturen..

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:18

Hmmm, zo eindigt het bij de meesten denk ik haha.
Als het nodig is dan ben je gewoon meer bereid om een stapje opzij te doen zeker? hiihi

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:22

Ja en daar komt nog bij dat ik alles super save wil omdat je ENORM gezeik kunt krijgen met de verzekeringen als er wel een ongeluk gebeuren zou....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:23

@ chelle_dora : is eigenlijk toch gewoon handig zo'n pony? Als ze dan vallen dan leg je uit dat dit komt omdat ze te hard in hun hand waren en dan is het hun eigen keuze wat ze ermee doen ;) Heb vroeger ook zo'n pony'tje gereden, reed ook nog een meisje op van toen 10 jaar, maar zodra die wilde galopperen werd het meisje 1 brok spanning.. ging gespannen aan de teugels hangen en dergelijke. En ja, dan ging die pony bokken. Bij mij deed de pony het niet, bij haar elke keer. Dus even gekeken hoe het kwam en toen aan dat meisje uitgelegd en gezegd dat ze, als ze echt wil galopperen (ze moest namelijk helemaal niet), ze moest de hulpen geven en haar handen naar voor gooien (voor haar gevoel totaal geen contact meer, maar dat veel in werkelijkheid wel mee aangezien ze zo gespannen was ;) ). Heeft even geduurd voordat ze dat durfde, maar 1x die stap gezet en het ging daarna gewoon super .. geen bokken meer .. en daardoor meisje ook steeds minder spanning ..

Soms moet er gewoon wat gebeuren, maar het is wel altijd handig als je kan uitleggen waarom het gebeurd en in principe veranderen ze dan daarna het rijden wel .. tenzij ze graag vallen natuurlijk :+

@ Mukkie1979 : misschien :j Hoop dan enkel dat het hier nooit nodig gaat zijn .. zou ik niet zo fijn vinden :P

Die laatste reactie is ook zeker waar :j En je moet ze natuurlijk niet op de meest onbetrouwbare rotbok laten rijden ... Maar vallen (en opstaan) hoort er wel bij natuurlijk, dus daar moet al vanaf het begin rekening mee gehouden worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:31

Het is opzich wel handig.. Ware het niet dat ik tot nu toe dus alleen meiden heb getroffen die het niet zo zien en daarna gewoon weer aan de teugels hangen. Kan deels spanning zijn vanwege het vallen, ingeslopen houding. En als ik er daarna weer op ga dan blijft die pony bij mij ook klieren want tja ze heeft er al een afgekregen nou dan ben ik een eitje.
Zoals van de week. Zit een meisje op (alleen laten uitstappen omdat pony gewoon te joepie was maarja je moet wat he...) en ik heb d'r een paar keer moeten vertellen dat ze de teugels los moest laten. Pony liep bijna dubbel gevouwen. En dan liet ze d'r even los en daarna pakte ze de teugels nog een stukje strakker waardoor knol weer dubbelgevouwen liep. Zo heb ik dat een paar minuten aangekeken maar ze bleef het doen. Uiteindelijk pony vastgehouden en toen probeerde ze de teugels gewoon weer uit m'n handen te trekken en dan denk ik ja.. Hoor s.. Blijf dan alsjeblieft op de manege rijden, wil morgen nog wel een stuur op die knol hebben :Y)

M'n pony lijkt nu trouwens echt een rotpony hoor :Y) Maar als je eerlijk rijdt is ze superlief. Heb d'r zelf doorgereden en ze is dus behoorlijk licht aan de hulpen en ik weet dat er weinig bij d'r nodig is en dat leg ik ook duidelijk uit. Ook geef ik aan dat het een jonge pony is en dat ze dus wel de ruimte nodig heeft en dat je rustig moet zijn in je doen en laten (vind ik altijd belangrijk bij paarden maar bij jonge paarden nog net iets meer).
Snap dat vallen erbij hoort, zelf ook meerdere malen zand gehapt :Y) Alleen tja.. Als ik de aanwijzingen geef en het meisje in kwestie doet het niet.. Dan zeg ik op mijn beurt ook dat ik daar geen weken energie in ga stoppen als ze de eerste keer al geen aanwijzingen opvolgt :Y)

Moet ook wel zeggen dat ik ook echt wel rotvolk aantrek lijkt het wel met die pon zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:35

Neen, is ook wel waar wat je zegt :j Als je echt een bijrijdster zoekt is het natuurlijk niet handig als je weken of maanden handjes moet gaan vasthouden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:37

Nee precies :Y)
K ben best bereid om heel lang erbij te blijven lopen, tips te geven, te ondersteunen. Wil ook nog wel fijne juf voor ze regelen zodat ze gewoon fijn kunnen lessen met die pony en ik ben toch iedere dag op stal dus kan altijd met ze afspreken dat ik ze gewoon lekker help en het een beetje in de gaten houdt en af en toe roep van 'anders probeer je dat eens?' daar ben ik echt de beroerdste niet in. Maar ik ga echt niet continu tegen iemand zeggen dat ze niet in die mond moet hangen want dan moet je in mijn ogen gewoon echt nog even wat onafhankelijker leren rijden.. En mijn pony is daar niet bepaald een goede leerschool voor :Y) Harde les wordt dat dan zegmaar :')

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:39

Haha, nou ja, ik heb een leuke bijrijdster gevonden die niet aan de teugels trekt enzo dus wat dat betreft ben ik een blij mens hihi.
Maareh hoe oud zijn die meiden dan? Je schijnt trouwens dat je altijd kunt checken bij de KNHS hoe lang ze al lid zijn van een rijvereniging. Maar ja, dan nog blijft het moeilijk... Ik kreeg ook meer reacties van 14 jarigen of soms nog jonger terwijl het paard net beleerd was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:42

Tja nou zat er dus van de week een 9 jarige op. Heb 't de voordeel van de twijfel gegeven want tja de ene 9 jarige is de andere niet. Maar dat werkte écht voor geen meter. Maar goed ook met een moeder die ze eigenlijk op stal wilde dumpen en dan later weer eens op wilde komen halen. Vind ik voor een 9 jarige sowieso geen strak plan hoe oud het paard ook is.. Tis geen kinderdagverblijf en ook geen buitenschoolse opvang..

Mijn minimum leeftijd is nu toch wel 13 jaar.. Veel manegeruiters en dan merk je eigenlijk wel wat een verschil er soms in maneges zit. Sommige kunnen wel keurig rijden hoor! Maar hebben het paard aan de hand/met poetsen/zadelen totaal niet onder controle (terwijl m'n pony echt een mak kuiken is met vast staan.. Die kan je gerust 3 uur laten staan maakt d'r absoluut niet uit) en moet zeggen dat dat ook wel enigzins een probleem vormt af en toe :Y)

Dustja al met al een beetje moeilijk. Nu ook weer veel reacties van 13 en 14 jarigen.. Dus even afwachten wie er allemaal serieus in zijn en wie niet en dan zien we het wel weer verder. En wiens ouders, da's ook altijd wel een heel feestje.. Soms zijn de ouders nog erger dan de ruitertjes zelf :')

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:45

Ja de ene 13 jarige is de andere niet inderdaad. Ik denk wel dat er een groot verschil zit tussen ruiters die altijd op manegepaarden hebben gereden en ruiters die op 'eigen' paarden hebben gereden. De laatsten hebben meestal een pak ervaring meer dan de eersten.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:45

Eigen paard zegt ook lang niet alles :) Ken ook iemand die een eigen pony heeft, meisje is wel jonger, maar menig manegekindje rijdt beter dan haar terwijl zij privé les krijgt (ok... als je kijkt van wie ze les krijgt.... logisch :'))

Je moet gewoon de juiste '13jarige" tegen het lijf lopen... Ik was ook 13 toen ik begon met verzorgen, maar ze konden me letterlijk dag en nacht bellen als er iets was, kon alles zelfstandig en mjah :) Maar gevoelsmatig is ouder vaak "fijner".

Heb nu ook een ouder iemand en dat geeft me wat meer rust, geen wispelturigheid, gewoon weten wat je aan iemand hebt... Ideaal...

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:29

waarom woont iedereen die hier zeggen dat ze iemand zoeken zo ver weg :+

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:37

XjesLiess schreef:
waarom woont iedereen die hier zeggen dat ze iemand zoeken zo ver weg :+

Je bent niet de enigste ik zoek in zuid-Limburg helaas geen succes :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:28

Ik zit ook te denken aan een bijrijder, maar ik heb nog een grote twijfel :j.
Met namen om de ervaring van de toekomstige ruiter die er dan op moet gaan rijden..

Ik ben zelf nogal apart met mijn pony en dat kan weleens gaan botsen vandaar :j.
Ik heb verder nog geen idee van hoe en wat, dus eerst maar kijken of ik er al echt uit ben!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:31

Er is afgelopen woensdag iemand komen kijken, bij onze eigenzinnige & pittige tante díe alles behalve makkelijk Is, maar ze heeft ervaring met de wat minder makkelijke paardjes, en ik ben zelf ook iedere dag op stal,en loop de eerste paar x met haar mee... want moet ons andere paardje ook doen. Benieuwd hoe dit lopen gaat, tot nu toe zijn wij als zij erg enthousiast!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:02

Nou hier sinds gister op zoek maar eerder als je de adverntie plaatste had je binnen 5 min de eerste reacties op de mail... maar nu nog niks!
Dus ik denk ik klets is mee.... Ik zoek iemand omgeving Enschede.. dus als je iemand weet let me know O:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:04

Ik zoek trouwens in zuid Holland, Schipluiden. Dus als iemand een leuke en ervaren 18+ bijrijder weet let me know. Zoek voor 2 dagen in de week, dressuurmatig maar buitenrijden mag ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:25

Als ik iemand weet geef ik wel even een brul, zal even op ons prikbord op stal kijken voor je :)
Weer een briljante reactie gehad. Iemand die wel m'n pony wilde komen rijden maar ze wilde wel kilometervergoeding want d'r fiets slijt dan wel.. :=
Dus dat konden we dan mooi verekenen met de bijdrage.. Grapjas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:29

Eigenlijk precies dezelfde verhouding hoor. Jij vraagt een bijdrage voor je pony omdat de spullen slijten, zij voor haar fiets omdat ie slijt. Eigenlijk niet eens zo heel raar. Maar ja, omdat het om een fiets gaat en niemand het ooit doet is het raar. :Q

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:31

Haha nouja er zitten echt rare mensen tussen hoor!
Ik vind het wel heel raar hoor, zij kan haar Hobbie uitoefenen en dan geld vragen omdat gaar fiets slijt, grote onzin!

Je staat op t einde nou toch met Dora?